Jump to content

ce ati alege 330i sau 330d


stranger

Recommended Posts

Poate avem o data ocazia sa iti arat ce poate face un diesel in materie de reprize si condus sportiv.

Uita-te pe curba de cuplu si cea de putere si ai sa vezi ca lucrurile nu stau chiar asa.

 

Turbo lag nu mai exista la actualele modele de BMW. Daca ai minim 1500-1800de ture, rupi asfaltul. Instant. Si trage asa pana pe la 4000rpm. Nu de alta dar scade cuplul si creste puterea si asta ajuta.

La un benzinar, daca nu stii sa-l tii in ture, ala esti... Dar si daca stii sa-l tii, atunci e marfa...

 

330d

Fahrleistung

HĂśchstgeschwindigkeit in km/h 250

 

Beschleunigung 0–100 km/h in s 6,0 [6,1]

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang

(mit Seriengetriebe) in s 4,7 / 6,0

 

330i

Fahrleistung

HĂśchstgeschwindigkeit in km/h 250

 

Beschleunigung 0–100 km/h in s 6,0 [6,2]

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang

(mit Seriengetriebe) in s 6,1 / 7,6

 

Deci?

 

La 330i merge 80-120 km/h in treptele 3./4. Atunci reprizele sunt foarte apropiate de 330d. La 330d nu cred sa ajungi la 120 cu a 3-a trebuie sa-i dai a 4-a.

Link to comment
Share on other sites

DTM, ai perfecta dreptate. Dar la un condus zilnic, de trafic, cand nu stai sa scoti tot din masina, e mai potrivit dieselul. De asta am pus cifrele.

 

Catalin, la cele manuale ar trebui sa fie lag-ul mai mare.

 

La F10, la cutia automata cu 8 trepte, cand esti pe modul manual si schimbi de la padelele de la volan, ECU iti accelereaza motorul chiar daca tu tii pedala de acceleratie constant apasata ca atunci cand ii dai treapta urmatoare sa simti cum masina trage si mai mult si nu cum se poate intampla la cutia manuala cand piciorul fiind ridicat de pe pedala de acceleratie cat timp ai apasat ambreiajul, lasa un oarecare timp mort... in fine, am explicat de m-am rupt dar ati priceput voi ce am vrut sa zic :p

Link to comment
Share on other sites

Cred ca a mea ajunge la 120 intr-a 3-a. Un 335d ajunge sigur, cred ca e destul de probabil sa ajunga si 330d.

 

LE: automatele noi schimba imperceptibil, si cu siguranta mult mai repede decat ar schimba cineva cu manuala. Chiar si cele 'normale', nu cu dublu ambreiaj.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Foarte posibil sa ajungĂŁ și 3.0d la 120 cu a 3-a, mai ales ca 3.0i merge cam pana la 140km/h cu a 3-a. Dar reprizele intre cele doua motorizĂŁri in treapta a 3-a ar fi foarte apropiate, ideea este ca intre 80-120 nu sunt mari diferențe dacĂŁ se merge ĂŽn treapta corespunzĂŁtoare.

Oricum chiar dacĂŁ eu unul prefer benzina la motoarele de peste 3000, motoarele noi diesel au progresat foarte mult obligând trecerea la turbo și pe benzina, un motor diesel de 2.0 este foarte mult peste un motor de 2.0 benzina aspirat. Totul tine de preferințele fiecĂŁruia, fiecare are avantaje și dezavantaje.

Link to comment
Share on other sites

Daca masina e cumparata de noua , ambele motorizari sunt excelente. Personal as prefera diesel-ul pentru mers zi de zi si stat in trafic bara la bara ( avantajul cuplului la turatie joasa).

 

La sh , diesel-ul e dezavantajat de km de obicei mai multi, motor mai complex ca benzina aspirata si costuri de intretinere mai mari.

Ca performante sunt foarte apropiate, ce ma deranjeaza ca lumea inca mai posteaza reprize comparative 80-120 in treapta a-4-a , si evident rezultatul e favorabil diesel-ului, iar in realitate multe benzinare aspirate ating 100-110 cu a-2-a in limitare. Comparatie ok ar fi cu fiecare masina in treptele corespunzatoare si tare mi-e teama ca benzina ar castiga.

Link to comment
Share on other sites

Daca e sa vorbim de oras nici nu incape indoiala ca dieselul e mai bun, dar chiar si asa, la ce trebuie un motor de 3000d in oras, cand poti sa iei un 1.5 si ai rezolvat problema consumului. Eu am avut un 318d si un 330d, cea din urma o masina extraordinara din aproape toate punctele de vedere. Acum merg in oras cu un motor de 2.5 I , si e la fel de chinuit in oras ca cel de 3000 benzina. Asa ca am hotarat ca un diesel mic imi trebuie in oras si un motor mare benzina pentru drumurile lungi. Daca nu scumpeau imbecilii astia asa mult impozitul, mergeam pe un motor chiar mai mare de 3000 I. Dar intr-un final fiecare alege ce crede de cuvinta, si ce posibilitati are.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am condus ambele masini cate un an fiecare ,zi de zi ,intai 330i cu 231 cp si apoi 330d remapat la 204 cai, pe care il am si in prezent.Categoric,nu m-as intoarece la 330i in detrimentul lui 330d. Adevarul e ca in ultimul an,am rulat 60 de mii de km cu dieselul ,e o masina absolut senzationala !
Link to comment
Share on other sites

De ce nu te-ai intoarce la benzinar?care sunt cauzele in afara de consum?

 

Probabil efectul etnobotanic de la cuplul de 500 nm + .:hyper: Si mie mi-e dor de el. Am ramas cu sechele de la fostul 530d. Si 545i are cuplu bun dar la diesel se simte de jos si ramai marcat.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Pãrerea mea, scurt ºi la obiect: dieselul are "zvâc" ºi benzina are uniformitate.

Alegerea e ĂŽn funcĂžie de cele 2 caracteristici.

Nu o ĂŽÂşi ia nimeni benzinar ca sĂŁ tracteze, ĂŽn mod uzual, o remorcĂŁ Âşi nici diesel ca sĂŁ participe la concursuri de demaraj.

Per ansamblu, ĂŽn utilizare normalĂŁ, zilnicĂŁ, diesel bate benzina.

Tocmai asta e scopul la diesel: compromis Între performanÞã ºi economicitate.

Link to comment
Share on other sites

Adica ce vrei sa spui,ca un 545i nu-i face fata unui 530d?! :?

 

Face si spate, nu e asta problema. Doar ca un diesel mare e mult mai placut de condus in oras, in aglomeratie.

La 545/550 e softul aiurea facut. Are un lag sesizabil la viteze mici ca sa ai control mai mare asupra acceleratie si daca nu esti atent si o calci prea mult sare 2 viteze in jos si te urci pe ala din fata. Plus ca 6 viteze si benzina mesteca mai mult ca un diesel in cutie. E facut softul sa stea sub 2000 ture la mers normal si te trezesti cu a -6-a la 40km/h. Ai calcat-o putin mai tare, sare 2-3 viteze in jos si face ca pisica cand o calci pe coada.:D. Si asta ma deranjeaza.

Link to comment
Share on other sites

Face si spate, nu e asta problema. Doar ca un diesel mare e mult mai placut de condus in oras, in aglomeratie.

La 545/550 e softul aiurea facut. Are un lag sesizabil la viteze mici ca sa ai control mai mare asupra acceleratie si daca nu esti atent si o calci prea mult sare 2 viteze in jos si te urci pe ala din fata. Plus ca 6 viteze si benzina mesteca mai mult ca un diesel in cutie. E facut softul sa stea sub 2000 ture la mers normal si te trezesti cu a -6-a la 40km/h. Ai calcat-o putin mai tare, sare 2-3 viteze in jos si face ca pisica cand o calci pe coada.:D. Si asta ma deranjeaza.

Scuza-ma,dar ce spui tu aici,te referi la o automata care la un motor de 5000 benzina mi se pare tare aiurea. Cu manuala nu ma urc peste nici unul in fata(poate peste vreo fata draguta :Devil: ) pt ca eu decid cum si ce fel si nu sare nici macar o viteza pt ca n-are cum. ;)

 

asa e :drinks: plus consumul,cand faci 60 de mii pe an ,simti tare de tot la buzunar diferenta intre un 330i steptronic si un 330d manual 8)

Asta pt cine face,insa cum eu nu depasesc 10000 pe an,nu am de ce sa trec la dizal. :sweat:

Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma,dar ce spui tu aici,te referi la o automata care la un motor de 5000 benzina mi se pare tare aiurea. Cu manuala nu ma urc peste nici unul in fata(poate peste vreo fata draguta :Devil: ) pt ca eu decid cum si ce fel si nu sare nici macar o viteza pt ca n-are cum. ;)

 

 

Asta pt cine face,insa cum eu nu depasesc 10000 pe an,nu am de ce sa trec la dizal. :sweat:

 

Ai condus vreo automata 550/545 ? Eu am condus toate variantele (steptronic, SMG, manuala ) si pe departe cea mai potrivita cutie mi se pare steptronicul. Stii ce socuri ai in ambreiaj cand schimbi pe la 5000 ture la SMG si manuala? Pe la manuale schimbi ambreiajul o data cu uleiul si flansa de cardan la 10.000 km. Nu e 320d sa incurci vitezele sa caraie si sa mearga dupa aia. Vorbim totusi de seria 5 , clasa business executiv, nu e masina de circuit sau vreun GT.

Lasand la o parte ca doar in Romania vezi mania asta cu cutiile manuale ( probabil pentru ca sunt cu 20% mai ieftine in Germania si fug toti de ele ca dracu de tamaie). Daca la un 318/320 e de inteles manuala , consuma mai putin , intretinere mai mica, sa cumperi un V8 cu cutie manuala doar pentru ca manaca cu 1 litru mai putin ( adica 19l/100 in loc de 20 l) mi se pare hazliu. Daca ar fi dupa multi , seria 7 ar trebui sa vina exclusiv manuala ca sa faca lumea linute la semafor si cercuri prin parcari de supermarket.

 

Afirmatia ca nu sunt bune manuale-le pe motoare mari ( cuplu / putere) a facut-o BMW-ul cand a decis sa nu puna manuala pe 535d si parca nici SMG pentru ca nu rezista. De abia te tine o cutie automata cu convertor ( adica 2 elice in ulei. fara contact direct intre motor si trenul de rulare) 100-150 mii la 545/550.

Link to comment
Share on other sites

softul asta tampit e si la e34.. te trezesti la 60-80 de km/h ca e in a V-a..merge cu 1800 de ture gen diesel. NU e problema pana cand vrei sa pleci tare.. Daca apesi usor acceleratia se mai da jos o treapta e ok.

 

Cand schimba o treapta e la fel de rapid ca orice steptronic dar se simte cand are de schimbat 3 trepte.. :) Altfel e ok la alte viteze .. numai in zona aia am o problema..

Link to comment
Share on other sites

Toate automatele au raspunsul la acceleratie un pic diferit fata de manuale, pentru un control mai fin. La benzinare ai mereu impresia ca nu accelereaza cum trebuie in prima parte a apasarii pedale. Si e normal pentru ca la cutia manuala ai dublu control asupra acceleratie - poti sa o tii si din ambreiaj.

E vital la automate sa poti faci o parcare la viteza mica si sa ai control fin asupra acceleratie.

La benzinare datorita lipsei cuplului la turatie mica si a problemei de mai sus ai tendinta sa o calci mai mult pentru ca evident raspunsul e foarte lent. Cand atingi un punct electronica isi da seama de ce vrei si hop 2 viteze in jos , urca in ture la 5000 si te urci pe cel din fata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eheee, sa vezi daca ai 8 trepte cum merge cu 1000rpm :D

 

Sincer imi placea mai mult aia cu 5 viteze de pe e39. Ma enerveaza la culme cand vad ca mesteca prin cutie, Imi inchipui ca la 8 trepte, mesteca tot timpul. Mai ales cad o calci progresiv ( fara sa-i dai kickdown ) , retrogradeaza 1, inca 2 , inca 1.

Link to comment
Share on other sites

Ai condus vreo automata 550/545 ? Eu am condus toate variantele (steptronic, SMG, manuala ) si pe departe cea mai potrivita cutie mi se pare steptronicul. Stii ce socuri ai in ambreiaj cand schimbi pe la 5000 ture la SMG si manuala? Pe la manuale schimbi ambreiajul o data cu uleiul si flansa de cardan la 10.000 km. Nu e 320d sa incurci vitezele sa caraie si sa mearga dupa aia. Vorbim totusi de seria 5 , clasa business executiv, nu e masina de circuit sau vreun GT.

Lasand la o parte ca doar in Romania vezi mania asta cu cutiile manuale ( probabil pentru ca sunt cu 20% mai ieftine in Germania si fug toti de ele ca dracu de tamaie). Daca la un 318/320 e de inteles manuala , consuma mai putin , intretinere mai mica, sa cumperi un V8 cu cutie manuala doar pentru ca manaca cu 1 litru mai putin ( adica 19l/100 in loc de 20 l) mi se pare hazliu. Daca ar fi dupa multi , seria 7 ar trebui sa vina exclusiv manuala ca sa faca lumea linute la semafor si cercuri prin parcari de supermarket.

 

Afirmatia ca nu sunt bune manuale-le pe motoare mari ( cuplu / putere) a facut-o BMW-ul cand a decis sa nu puna manuala pe 535d si parca nici SMG pentru ca nu rezista. De abia te tine o cutie automata cu convertor ( adica 2 elice in ulei. fara contact direct intre motor si trenul de rulare) 100-150 mii la 545/550.

Tot ce ai scris aici(in sens negativ despre cutia manuala) e valabil si la un regim de condus normal ca tot omu'? fara sa faci fel de fel de nazbatii cu ea aratandu-te puiul lui schumi!

Link to comment
Share on other sites

Toate automatele au raspunsul la acceleratie un pic diferit fata de manuale, pentru un control mai fin. La benzinare ai mereu impresia ca nu accelereaza cum trebuie in prima parte a apasarii pedale. Si e normal pentru ca la cutia manuala ai dublu control asupra acceleratie - poti sa o tii si din ambreiaj.

E vital la automate sa poti faci o parcare la viteza mica si sa ai control fin asupra acceleratie.

La benzinare datorita lipsei cuplului la turatie mica si a problemei de mai sus ai tendinta sa o calci mai mult pentru ca evident raspunsul e foarte lent. Cand atingi un punct electronica isi da seama de ce vrei si hop 2 viteze in jos , urca in ture la 5000 si te urci pe cel din fata.

Ia monteaza-i un Sprin Booster (pe automata) si o sa vezi care e raspunsul acceleratiei!! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

@c.sainz -> sprin booster? Detaliaza putin pt ca pe mine ma cam scoate din minti torque converterul. Tot timpul am impresia ca imi patineaza prea mult si sunt curios ce feeling ai daca instalezi asa ceva?! Cam cat costa? Ce efecte are etc...

 

Multumesc :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.