Jump to content

Probleme majore performanta


Recommended Posts

ziua buna tuturor,

 

am un e34 524td din '90 si de ani buni masina nu mai trage cum trebuie. nu m-am bagat prea tare ca masina nu era a mea iar pe proprietar nu-l interesa decat masina sa fie buna si sa-l duca, nu-l pasiona sa-l lase in scaun cand apasa pedala. de vreme buna insa masina e la mine (sa spunem, imprumutata pe termen nelimitat) si eu nu mai pot indura modul in care trage asa ca am inceput sa vad de ea.

 

prima problema a fost pe la pompa de injectie din ce se pare, aveam fluctuatii majore la relanti (pana la oprire), picura motorina pe diverse parti; mecanicul mi-a recomandat sa o schimb cu una second si asa am facut in speranta ca-si revine si performanta. dupa schimbare, motorul toarce frumos, relanti-ul perfect, mecanicii au spus ca pompa e buna la cum merge acolo la ei insa la drum tot nu se comporta mai bine. ca sa va faceti o idee, judecand dupa bord, n-am reusit sa fac 0-100 in sub 25s ceea ce e totusi departe de normal (dublu). daca nu trag tare de motor si accelerez in zona 2000-3500rpm, imi ia 30-35s sa ating suta din bord. sau alt exemplu: ies din localitate in spate la microbuz ordinar incarcat, omu nu accelereaza, ies eu in depasire, omu realizeaza si el ca s-a terminat localitatea si accelereaza si el cand is aproape in dreptul lui si decoleaza de langa mine, eu nevoit sa intru inapoi in spatele lui.. penibil.

consumul nu-l pot face ca mi-s moarte kilometrajele din bord dar am senzatia ca le conuma putin cam mult, chiar mai mult decat cu pompa veche de injectie (poate e si o chestie de reglaj?).

 

am bagat deja 300-400eur in pompa de injectie si ceva chestii minore plus manopere de cate ori am fost cu ea la mecanici si n-am rezolvat mai nimic cu performanta, decat ca relanti-ul e frumos acum si nu mai curge din pompa (desi mai am o prioblema minora cu pierderea usoara de motorina la o imbinare intre pompa si teava care merge la bujie, pentru care iara traba sa ajung la mecanic).

 

nu ma pricep bine la mecanica (desi daca va fi nevoie m-oi apuca si de mecanica sa o scot la capat), dar posibil ca nici turbina sa nu mearga? aud un suierat variabil in functie de cum calc pedala mai ales cu motoru rece si banuiesc ca e de la turbina, dar nu stiu daca asta chiar inseamna ca si merge cum trebuie, mai ales ca la cald nu mi se pare sa mai aud nimic.

 

ce parere aveti voi? cum ati investiga problema? nu stiu ce sa-i fac si in ce masura merita sa umblu ba dupa turbina, ba dupa te miri ce si tot sa nu rezolv nimic, ca la cati bani am bagat deja plus ce as mai baga mai pun ceva si-mi gasesc un 525tds second care si are motor mult mai performant...

 

P.S: mecanicii apreciaza motorul ca fiind unul foarte bun inca, care intretinut mai merge mult si bine; n-am avut probleme iarna, masina merge, nu te lasa, dar NU TRAGE

Edited by jazzman
Link to comment
Share on other sites

suieratul este mare? posibil sa nu iti functioneze turbina, sau nu ai debit corect de la pompa (daca zici ca ai schimbat-o).

incearca un mecanic mai priceput.

 

 

fai un consum la pompa (adic cel mai real) si vezi cam cat iti ia.

 

la peste 3000 rpm da fum?sau da cam tot timpul?

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

suieratul e foarte slab, si abia il aud in mers doar la motor rece, la cald nu mai sesizez nimic.

 

vorbesti de fum in mers cand o calc, sau fum la diverse turatii in stationare? fum in stationare nu am mai sesizat sa bage dupa ce am schimbat pompa, dar am sa ma uit mai atent si revin cu observatii.

 

problema cu facutul consumului e ca mi-s moarte kilometrajele de bord, insa judecand dupa distanta parcursa pe harta intre doua plinuri pana in buza, masina a mancat cam 7.5-8 la suta pentru deva-timisoara drum intins, doar cativa km facuti in localitate care sa influenteze consumul, in rest s-a mers cursiv. nu pare mult, insa problema e ca am mers 80-100km/h, unde consumul ar trebui sa fie minim, rar am depasit 100, ca nici nu ma mai chinuiam sa accelerez la cum trage. deci am mers cu acceleratie usoara, lejera. poate e normal consumul, ca totusi e motor mare si mai vechi, doar am senzatia ca inainte sa schimb pompa consumul era usor mai micut, am scos 8 si ceva pe timisoara-vienna-timisoara cu vreo 200-300km de plimbareala nebuna prin viena si mers pe autostrada 120-140. inca o data, ma rog, poate nu e importanta informatia dar am scris ca poate e relevanta cuiva pentru a-mi recomanda cum sa procedez cu masina asta mai departe.

 

chiar: cine mai are sau a mai avut 524td: cam cat i-a consumat?

 

suieratul este mare? posibil sa nu iti functioneze turbina, sau nu ai debit corect de la pompa (daca zici ca ai schimbat-o).

incearca un mecanic mai priceput.

 

 

fai un consum la pompa (adic cel mai real) si vezi cam cat iti ia.

 

la peste 3000 rpm da fum?sau da cam tot timpul?

Edited by jazzman
Link to comment
Share on other sites

se pare ca scoate cand-cum; si la fel, cand-cum si trage din ce am observat, adica am facut mai multe teste in treapta 1 accelerare cu pedala in fund pana pe la 3500-4000 rpm si am senzatia ca trage diferit, ca pana si sotia spunea ca am accelerat 'altfel' prima oara, da eu in ambele dati am fost cu pedala in fund.. nu mai stiu sa zic in care tura am vazut fum da am vazut fum negru in urma in unele ture pe cand in altele n-am mai vazut

 

ma rog, pana la urma e totul relativ, poate unele chestii doar mi se par.. sa fie de la turbina comportamentul asta variabil? se poate sa traga cand-cum si la fel sa scoata si fum negru mai mult sau mai putin? daca da, care ar putea fi cauza?

 

in accelerare peste 2500 rpm scoate mult fum negru?

eu am 525 tds, aproape la fel ca al tau.

un consum nu i-am mai facut de cand am luat masina, in bucuresti undeva la 12% , in afara nu stiu daca am sub 8%

 

niciodata nu am mers cu ea "la consum".

Link to comment
Share on other sites

pai bun, dar care si cate erau complicatiile cu RAR-ul plus toate problemele legate de schimbarea lui? nu cred ca era asa simplu

 

motorul curent e foarte bun inca, doar ca is ceva probleme prin 'imprejurimi' (injectie, turbo) si inca nu stiu ce. daca luam un tds mai obosit ca asta?

 

Cu 3-400 luai un alt motor, chiar ala de tds.

Link to comment
Share on other sites

turmentatu,

 

deci se pare ca scoate fum, initial alb si se inegreste pe masura ce trec de 2500-3500 rpm; nu e exagerat de mult, mai degraba cand/cum, dar este.. sa fie turbina de vina la varsta ei? poate fi ceva si pe partea de injectie, reglaje sau injectoare?

Link to comment
Share on other sites

am fost la mecanic, i-am spus de problema si l-am invitat sa o si conduca. a umblat doar la pompa de injectie (cea nou schimbata care aparent ziceau ca e buna da nu daduse rezultate dupa instalare), i-a facut tot felul de reglaje da nu stiu exact ce. posibil sa-i fi marit si debitul sau ceva, relanti-ul e undeva la 900rpm acum, inainte cred ca era 600-700. cert e ca masina a luat viata si consuma si mai putin!

 

data trecuta am facut deva-timisoara cu 13l, mers lejer, 2 persoane; de data asta am facut deva-timisoara in 10l, mers usurel mai tare pe alocuri, 3 persoane, incarcata cu inca vreo 70-80kg incarcatura; iar de mers nu se compara

 

nu stiu inca daca e aproape de factory ca performante, n-am apucat sa vad, dar cert e ca acum merge multumitor de bine

 

am totusi senzatia ca ramane problema cu tras aleator (cateodata parca trage mai incet) si poate ca ceva e si pe partea de turbo, insa nu mai e deranjant modul in care trage masina

Edited by jazzman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.