Jump to content

E39 528i


filon

Recommended Posts

Dupa evenimentele din acest topic: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/100496-mi-a-dat-de-m-a-julit/

Am primit pana la urma banii pe asigurari si am fost sa vad niste E39. Niste adica 2. Primul a fost un tds la 3200 euro care m-a cam dezamagit. Al doilea a fost asta.

 

Masina era trecuta la pretul de 2150 euro. Vanzatorul a inceput sa-mi spuna de defecte. Aia nu merge, aia nu-i buna samd. Nu ma asteptam sa fie perfecta, mai ales la banii astia. Defecte:

- servo merge greu pe loc. Daca o turezi putin face presiune in instalatie si merge bine.

- ABS si ASR nu functioneaza. Mi-a zis ca e de la senzorul de ABS de pe roata dreapta fata. Ca a facut o reparatie in stil romanesc cu niste cablu de boxe si a mers o saptamana dupa care n-a mai mers.

- capota indoita plus diferite locuri unde e luata vopseaua sau putin umflata

- cateodata scoate fum la o imbinare la galeria de evacuare (in compartimentul motor, e ca un triunghi). E si ud acolo. Vanzatorul mi-a zis ca a inceput sa faca asta dupa ce a spalat motorul (probabil n-a asteptat sa se raceasca).

- are o mica "reparatie" cu scotch la motorasul/pompa de langa rezervorul de lichid de parbriz

- cauciucurile pe spate sunt tocite...din unul se vad sarmele si mi-a zis ca le mananca ne-egal. O sa-i fac o echilibrare si o geometrie

- anumite chestii minore la interior. un plastic nu sta bine, o chestie nu se inchide, un geam nu merge.

- capota se deschide mai greu... trebuie sa bagi mana prin grila si s-o ajuti putin ca sa se deschida. La portbagaj buton de deschidere e rupt, sta in aer, dar merge.

- nu are oglinzi.

 

Eu in momentul ala ma gandeam ca n-avea rost si vroiam sa plec. Dar a zis "hai sa mergi cu ea". Hai. Si atunci am vazut si partile bune:

Motorul merge perfect. Porneste la sfert de cheie, relantiul e stabil, trage de rupe, nu se incalzeste. Cutia merge perfect. Ambreiajul mi-a zis ca-i nou si exact asa se simte. Clima merge cum trebuie. Trapa merge cum trebuie. Becurile merg, franele tin (pana in momentul in care rup aderenta si se duce sanie ca nu intra ABS-ul). Suspensia e buna si directia e ok (mai putin partea cu servo pe loc).

 

Am stat eu sa fac un calcul mental si mi-am dat seama ca ce era de reparat se repara destul de ieftin. Si nici nu erau chestii prea urgente (in afara de servo si ABS). Apoi a zis ca o lasa la 1900 euro si a doua zi am luat-o. :)

 

Vineri dimineata am urcat-o pe platforma si hai la bulgari (masina era cu numere de spania). Am stat pe acolo toata ziua, dar am rezolvat cu actele... e totul in regula. Am avut o mica problema la vama ca asigurarea era valabila din ziua urmatoare de la ora 00:00 si era cam ora 5 seara. Vamesu' zicea ca-mi tine cartea verde si masina ramane acolo ca nu ma lasa sa plec. I-am promis ca nu fac niciun accident si pana la urma m-a lasat sa plec.

 

Pe drum, din Bulgaria pana in Bucuresti, atat la drum intins cat si in oras (am prins aglomeratia de la ora 6) masina s-a comportat superb... peste asteptarile mele. Tot drumul ma jucam cu cruise controlul, cu consumul samd. Pe la 30 Km de Buc am gasit de unde sa resetez consumul 1 sa vad cum merge. Eram intr-o localitate si mergeam cu 60 constant cu cruise control. Imi arata 6.1 la consum. Apoi am iesit din localitate, am urcat pana la 100 Km/h din cruise control cu a 5-a (era subturata saraca, dar n-a zis nici pas) si a urcat si consumul pana pe la 7.6 si a ramas acolo pana am ajuns in Bucuresti pe unde se lucra si a inceput sa creasca.

Nu mai zic ca am facut mai mult de la intrarea in Bucuresti pana acasa decat din Bulgaria (deci cu tot cu vama, coada de la taxa de pod, facut plinul, luat rovinieta) pana in Bucuresti. <_>

Si pana la urma consumul a ajuns la 11.5 (dar prin Buc am mai calcat-o de cateva ori). Deci 30 Km in afara si apoi aprox 20 Km in oras. Nu-i rau. E34 M50 imi lua 12 in afara (alergata, e drept).

 

 

I-am luat oglinzi, dar nu se potrivesc... Adica lipseste plasticul ala cu urechiuse de pe motorase de care se prinde oglinda:

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG134.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG135.jpg

 

Din Bulgaria am venit cu ele prinse cu scotch ca n-aveam alta optiune, dar acum prefer sa nu merg cu ea decat sa merg fara oglinzi sau sa le prind iar cu scotch (mai ales ca poate sa mi le ia oricine asa. Sper sa pot sa rezolv maine sa-mi iau altele de la dezmembrari. Ca atat imi mai trebuie ca sa pot sa circul cu masina.

 

Iar faza cu servo m-am uitat la bulgari (ca am avut vreo 5 ore cand n-aveam nimic de facut asa ca m-am uitat la toate chestiile de pe masina, am butonat-o tot timpul) si am vazut ca nivelul de ulei de servo e sub minim, deci cred ca o rezolv doar cu o completare de ulei. Am dat comanda pentru ulei (Dexron III) si pentru senzorul ABS si mai trebuie sa ma duc sa iau cauciucurile de pe masina veche sa le pun pe asta (astea-s de iarna si cum am zis, alea pe spate sunt varza).

 

Planuri pe viitor includ sa repar tot ce mai e de facut la ea, sa-i pun GPL (am deja instalatia... trebuie doar s-o montez), sa-i pun un interior de piele crem, pachet M si apoi cateva modificari pe la motor (admisie de M50, schimbat evacuarea complet sa respire mai bine si posibil chip daca motorul nu da niciun semn de oboseala). Dar astea nu cred ca apuc sa le fac anul asta. Oricum, nu-i graba ca vreau sa tin masina asta mai mult timp ca-mi place deja. :D

 

 

Si gata cu vorba... hai sa pun si niste poze:

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/C18914765_1.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/C18914765_2.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/C18914765_3.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/C18914765_4.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/C18914765_7.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG132.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG129.jpg

 

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG130.jpg

http://i1122.photobucket.com/albums/l539/Filon_Anghel/E39/IMG131.jpg

Link to comment
Share on other sites

Frumoasă masina !

 

Servodirectia este posibil să se rezolve cu dexron ... aceeasi problemă am avut-o si eu doar ca la mine scartaia cand luam maxim de volan !

 

Dacă te interesează un shadow line pentru ea dă-mi un PM să vorbim !

 

Baftă !

Edited by CRYSTY_fane39
Link to comment
Share on other sites

Multumesc! Da, pentru banii pe care i-am dat pe ea nu cred ca gaseam mai buna... si nici nu credeam ca gasesc asa buna. :thumbsup:

 

Cu servo o s-o iau usor, treptat. Intai ii completez uleiul sa vad daca e de la ala (eu sunt cam 90% sigur ca asta e ca altfel pompa avea probleme si in mers normal, dar nu are decat la relanti) si apoi verific cureaua, etc. Curelele, lichidele si filtrele oricum o sa le schimb pe toate.

 

In ceea ce priveste felul in care trage, da... trage bine. Eu sunt multumit. Fata de 2.5-ul dinainte care era si pe caroserie cu vreo 200 Kg mai usoara trage mult mai bine. Poate ca la o liniuta ar fi apropiate, dar la acceleratii de la turatii normale sau chiar mici (gen 1500-2000) e chiar sprintena fata de E34 care era aproape moarta chiar si cu diferential de 4.45.

Cam astea sunt diferentele pe care le-am simtit si eu:

http://www.zeperfs.com/en/duel452-2532.htm

 

Si nici fata de alte motoare nu e chiar slabut:

http://www.zeperfs.com/en/duel452-100.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel452-101.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel452-102.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel452-884.htm

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Multumesc! Da, pentru banii pe care i-am dat pe ea nu cred ca gaseam mai buna... si nici nu credeam ca gasesc asa buna. :thumbsup:

 

Cu servo o s-o iau usor, treptat. Intai ii completez uleiul sa vad daca e de la ala (eu sunt cam 90% sigur ca asta e ca altfel pompa avea probleme si in mers normal, dar nu are decat la relanti) si apoi verific cureaua, etc. Curelele, lichidele si filtrele oricum o sa le schimb pe toate.

 

In ceea ce priveste felul in care trage, da... trage bine. Eu sunt multumit. Fata de 2.5-ul dinainte care era si pe caroserie cu vreo 200 Kg mai usoara trage mult mai bine. Poate ca la o liniuta ar fi apropiate, dar la acceleratii de la turatii normale sau chiar mici (gen 1500-2000) e chiar sprintena fata de E34 care era aproape moarta chiar si cu diferential de 4.45.

Cam astea sunt diferentele pe care le-am simtit si eu:

http://www.zeperfs.com/en/duel452-2532.htm

 

Si nici fata de alte motoare nu e chiar slabut:

http://www.zeperfs.com/en/duel452-100.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel452-101.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel452-102.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel452-884.htm

sunt cam gresite... :) ... 528 nu o sa stea cu 535 v8 in viata lui ... si dupa ce vad eu aici de la 0 - 120 este 2.8 in spate cu 2 palme ... hai ma sa fim seriosi are vreo 42 de cai peste si vreo 40 nm cuplu peste ... ii rupe dinti v8 ... si 3.0 v8 daca se punea pe e39 ii rpea dinti si are 218 cai ... si inca ceva ... cum se face de 3.5 v8 fuge 247 ... 540 fuge 241 :)) ... eu nu o inteleg ... eu personal am mers cu 540 si am blocat bordul... 250 i-am dat . la e38 meu i-am dat 235 si are 3.0 v8. si vreo 2 tone.

Edited by maryuschris
Link to comment
Share on other sites

interesante comparatiile,nu stiu daca si in realitate e chiar asa,oricum 2,8 este peste 2,5 la toate capitolele inclusiv consum mai mic

 

dupa cum ai zis,o admisie de m50,putin lucrat la evacuare si eventual un chip si vei trece usor de 220cp

 

masina arata bine,problemele sunt rezolvabile in timp,iar pretul a fost mic

 

sa ai noroc de ea

Link to comment
Share on other sites

si eu cand am citit, pana sa vad pozele, am zis ca e un E39 care arata destul de jalnic, nu am dat la poze pana nu am citit tot, desi eram tare curios :), apoi, cand am ajuns la poze am fost foarte placut impresionat, masina arata bine, bine, imi plac jantele cum dau si culoarea. Acum cu ceva investitii o sa o faci si mai frumoasa iar 2.8-ul e un motor foarte bun. Ce an de fabricatie este? Cat te-a costat in BG totul? Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Masina e din '96... realoem zice ianuarie '96 in talon scrie feb '96... deci chiar printre primele E39. Stiu ca 2.8-ul e din Nikasil si ar trebui sa fie mai fragil, dar are 322k Km si merge bine. Daca era sa aiba probleme le-ar fi avut pana acum. Sper. :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

Masina e din '96... realoem zice ianuarie '96 in talon scrie feb '96... deci chiar printre primele E39. Stiu ca 2.8-ul e din Nikasil si ar trebui sa fie mai fragil, dar are 322k Km si merge bine. Daca era sa aiba probleme le-ar fi avut pana acum. Sper. :rolleyes:

 

Majoritatea au fost chemate inapoi in service si s-au remediat problemele de pe atunci .... !

Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

 

Am avut niste mici peripetii cu oglinzile. Eu imi luasem oglinzi de seria 5 si am avut surpriza sa aflu ca de fapt pe masina am oglinzi de seria 7 E38. Dupa ce am intampinat probleme cand am schimbat motorasele (sunt mai complicat de schimbat ca nu au o mufa sa le poti scoate simplu, ci firele intra direct in motoras si trebuie taiate/lipite... acum comenzile de pe cel din dreapta sunt abramburite ca nu stiu exact de ce nu s-au potrivit... desi firele sunt legate pe culoare. M-a prins si o ploaie torentiala acolo cand am fost sa le schimb. Stateam in garaj, masina era afara la 2 metri de garaj si pana sa apuc sa intru in masina eram deja leoarca.

 

Azi am fost sa dau inapoi oglinzile (sticla) de E39 si sa iau altele de E38. Eeee. Alta viata cu astea! Arata bine, nu maresc imaginea ca celelalte si chiar nu cred ca am unghi mort cu astea. Stateam si ma uitam in ele si vad fundul masinii in paralel cu mine si urmatoarele 2-3 masini din spatele aluia.

I-am completat si ulei de servo, insa nu si-a revenit pe drumul de la magazin pana la serviciu. Parca mergea putin mai usor, dar poate doar mi s-a parut. Mai merg cu ea o zi doua sa vad poate isi da drumul... altfel incep sa-mi pun probleme. Oricum, greu de manevrat e doar la parcare, dar aproape ca m-am invatat s-o turez mai mult cand parchez.

 

Maine ii schimb si cauciucurile si senzorul de ABS. Sa speram ca scap de problema aia ca aia e cea mai costisitoare.

Link to comment
Share on other sites

eh ce sa zic.. mult succes sa o repui pe picioare. Totusi nu arat rau de loc, mecanica se rezolva ...bani sa fie.. :)

Si in una de 4-500 de euro aveai sanse sa bagi la fel de multi bani..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am pus cauciucurile de vara pe ea. N-am apucat sa merg prea mult ca sa simt o diferenta. Oricum, sunt cam mici. Pe fata am 215/45/17 si pe spate am 225/45/17. Si trebuia sa am 235/45/17. O vara le tin si la anu' iau altele.

 

Senzorul de ABS n-am apucat sa-l pun, dar am pus masina pe tester. Vesti bune si vesti proaste.

Vestile bune e ca aparent am avut erori "putine" desi eu ma luam cu mainile de cap ca erau si la ABS si la airbag-uri (ceva cu pozitie tensionare centuri de siguranta sofer si pasager) si la motor. Inca o veste buna ar fi ca la ABS+ASR a gasit eroare doar la senzorul ala de ABS de pe roata dreapta fata, deci s-ar putea sa scap ieftin la faza cu ABS-ul. Dupa ce am sters erorile au mai ramas doar cateva. Astea-s vestile proaste:

Chestiile alea de pozitie tensionare centuri de siguranta au revenit, deci sunt stricati. Naiba stie ce sunt, ce fac, etc.

Senzor pozitie vibrochen si senzor turatii.

Considerand ca ieri chiar s-a comportat ciudat masina... mi-a dat in nas apoi mergea cu putere redusa. Mai tarziu se tura singura de cateva ori dupa pornire si la un moment dat chiar s-a oprit ca n-a putut sa-si tina relantiul. Inseamna ca trebuie schimbate.

Am cautat pe autokarma si le-am gasit cred. Senzor pozitie vibrochen = senzor pozitie ax cu came, iar senzor turatii = senzor impulsuri arbore cotit.

Ma costa vreo 320 lei ambele. Si am zis sa schimb si rezervorul de ulei pentru servo. Am inteles ca are un filtru acolo si se umple de mizerie si de aceea poate face urat. Ala oricum ar trebui schimbat asa ca o sa-l schimb pe ala, pun ulei nou, aerisesc bine instalatia si daca nici asa nu vrea s-o ia inseamna ca sigur e pompa de vina.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.