Jump to content

e90 320d suierat: turbina sau racorduri ?


Adrian Pirvulescu

Recommended Posts

Salutare Forum.

 

Am o mica problem cu un zgomot/suierat pe undeva pe la turbina sau pe traseu... (cred) :)

 

Descriere Auto:

320D e90 2006 150CP, 170k km (sper reali)

 

Istoria problemei:

Ieri mergand in oras, acceleram normal la plecarea de pe loc, fiind in treapta a 2-a pe la 2300-2600 rpm am auzi un fel de bufnitura (destul de incet) asemanatoare cu o pana de anvelopa... care a fost urmata de un suierat puternic ca de ..."turbo" / ..."sirena salvare" since nu stiu cum sa o numesc dar oricum este un suierat de aer, si nu pare a fi un zgomot metalic.

 

De atunci, doar in momentul cand accelerez, acest zgomot devine din ce in ce mai puternic cam in acelasi ritm cu turatia turbo.

Zgomotul se manifesta si la rece si la cald, si in sarcina si pe loc, si cu ambreajul calcat samd.

 

Masina pana acum nu a facut decat vreo 20 km de la incident dar pare sa nu piarda ulei si nu scoate fum.

Puterea motorului nu pare sa fie afectata prea mult desi nu prea pot sa imi dau seama... recunosc nu am incercat sa trec cu ea de 3000 de ture sau sa pun pedala in podea de cand a inceput sa faca urat.

 

 

Intrebarile melesunt:

- cum pot sa verific daca e doar un furtun spart (gasesc undeva o schema in care sa stiu ce furtun verific) ?

- poate sa fie si evacuarea... sau doar admisia de aer/gaze ?

- ...sau, in cel mai rau caz: e posibil sa fie turbo defect?

 

 

Momentan sunt in Germania pt urmatoarele 2 saptamani si sincer nu as da 3-400 euro la un Nenea Gheorge aici numai ca sa imi spuna ca am un furtu spart.

In cazul in care e doar un furtun spart... e ok sa merg cu masina asa pana in tara (~1000km) ?

 

Apreciez orice comentariu constructiv.

In caz ca nu am spus lucrurile ok sau in caz ca poate fi alceva va rog sa ma sfatuiti... :)

 

(nu sunt mecanic de profesie dar ca tot romanu'... ne bagam nasul peste tot si pretindem ca le stim pe toate... chiar so mecanica auto :))) )

 

 

 

O zi buna si multumesc anticipat.

--

Adrian

Link to comment
Share on other sites

recomandarea mea este sa : desfaci furtunul care merge de la filtru de aer la turbo. verifici cu mana ta daca turbina are joc ( f putin au toate). Daca are joc mare nu'i bine . daca nu are poti sa mai circuli linistit

 

Salutare, si mersi mult de sfat. Am o intrebare... ce anume sa misc la turbo.. axul, turbo cu tot... ?

 

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

si eu am patit exact la fel

mergeam pe autostrada acelasi zgomot care l_ai precizat dar la mine nu mai avea putere motorul am mai mers putin sa pot iesi de pe autostrada dar cand am ajuns la service (circa 50 KM de la producerea zgomotului)a inceput sa scoata fum si sa piarda ulei

poate ai noroc sa fie doar un furtun

Link to comment
Share on other sites

Salutare...

 

Din pacate(lipsa de timp) nu am apucat sa ajung la axul turbo. dar ce am observat este ca furtunul care vine pe masonul de la tubo nu este prins nu nici un colier... nimik si pare a fi deplasat putin in afar de la pozitia originala.

 

Legat de nivelul la ulei si de fum... nici o schimbare. Nivelul e aproape maxim iar teava de esapament e perfect curata si nu scoate fum.

Inainte de a demonta capacul motor am mai dat o tura cu ea aprox 2 km si pot sa zic ca trage parca mai bine decat inainte :)))

 

Totusi sunt curios ce a fost zgomotul/pocnitura care s-a auzit chiar inainte de a incepe suieratul turbinei. (a sunat exact ca atunci cand calci cu masina o sticla de 0.5 de plastic goala... cu capacul bine insurubat)

 

Revin cu detalii si poate si cu niste poze :)

 

O zi buna si mersi de sfaturi pana acum.

Edited by Adrian Pirvulescu
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Dupa ce am colsultat cativa mecanici am ajuns la concluzia ca sunetul ciudat se aude "de pe undeva de la turbo..." dar turbo nu prezinta nici un defect (cel putin pana acum).

 

Mai exact:

- dupa ~400 km nu a consumat de loc ulei si nu a scos fum (pot sa dau cu degetul pe interiorul finanlului de esapament si ramane perfect curat)

- sunetul este acelasi, nu s-a accentuat

- un mecanic a verificat turbo (din exterior doar demontand racordurile) iar dupa spusele lui axul nu are joc, si nici nu arunca ulei (..pe la admisie);

ceea ce dupa spusele lui e perfect ok.

- am schimbat uleiul si filtrul de ulei ~ acum 100 km, iar masina se comporta in acelasi fel.

 

Are idee cineva daca ar putea fi altceva in afara de turbo...?

(furtunele si racordurile sunt ok, pe sub masina totul arata ok, catalizatorul la fel si nu am nici un mesaj la computerul de bord :( )

 

Sincer nu ma pricep prea bine pt ca nu e meseria mea.. dar totusi mi se pare suspect si inexplicabil.

De asemenea inexplicabila mi se pare pufnitura care sa auzit exact inainte ca acest "suierat de turbo" sa isi faca prezenta.

Ce ar fi putut sa pocneasca la turbo/motor... ? se poate sa faca turbo o asemenea pufnitura ?

 

 

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

salut

320d de 150 de cai nu exista.

 

Mersi de comentariu... desi nu prea ma ajuta cu nimik in problema mea.

Legat de 320d e90 150CP, exista: am eu si e unicat. :)) (la fel si cu problema turbo)

glumeam...!!!

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/81162-diferenta-e90-320d-110kw150cp-vs-120kw163cp/page__p__1148716#entry1148716

 

Un detaliu ce am uitat sa il precizez.. am aflat ca turbina este marca Mitsubishi (pt 150CP).

 

 

Bafta!

Edited by Adrian Pirvulescu
Link to comment
Share on other sites

...dupa cum s-a manifestat:

1. Cred ca s-a spart un furtun de pe la turbo...poate nu iti dai seama cand te uiti la el, pentru ca apare crapatura doar cand se face presiune;

2. Mai este o varianta, o garnitura de clingherit de pe la turbo, desi nu s-ar fi auzit chiar asa sesizabil, dar te poti uita...oricum, undeva, cred ca iti afuma locul pe unde scapa....

 

Unul tureaza masina, si celalalt sta cu capul pe sub capota....am patit la un Volvo mai demult, si era furtunul crapat, iar la BMW am o garnitura putin piscata....

Link to comment
Share on other sites

...dupa cum s-a manifestat:

1. Cred ca s-a spart un furtun de pe la turbo...poate nu iti dai seama cand te uiti la el, pentru ca apare crapatura doar cand se face presiune;

2. Mai este o varianta, o garnitura de clingherit de pe la turbo, desi nu s-ar fi auzit chiar asa sesizabil, dar te poti uita...oricum, undeva, cred ca iti afuma locul pe unde scapa....

 

Unul tureaza masina, si celalalt sta cu capul pe sub capota....am patit la un Volvo mai demult, si era furtunul crapat, iar la BMW am o garnitura putin piscata....

 

Salutare si mersi de mesaj. Am incercat de prima data sa vad daca se aude ceva pe la vreun furtun... insa cu zgomotul care il face un diesel e cam greu de dat seama de unde vine suieratul. Inca o chestie ciudata este ca se aude mult mai puternic daca stai in masina cu usa inchisa.. decat daca esti cu capul sub capota... :( Asta poate ca sunetul de turbo e mult mai subtire.. iar cel al motorului este mai bine absorbit de antifonajul masinii.

Edited by Adrian Pirvulescu
Link to comment
Share on other sites

Ti s-a fisurat intercoolerul cumva? desi eu mizez mai mult pe furtune .

Eu am patit cu fisura la intercooler, aud si eu un mic suierat, am verif ax turbo, e ok, nu papa ulei, dar in timp s-a umezit in jurul fisurii. Motorul trage fara probleme, desi cred ca nu se simte decat cand fisura se va mari si se va pierde mai mult din presiune.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fa un test la intercooler si vezi daca scapa...acopera o gura si pe cealalta baga ceva presiune....oricum ai o pierdere de putere, chiar de nu o simti tu...

 

Scoate toate tuburile si verifica-le, la fel....daca e o garnitura piscata, scoate un zgomot ascutit (la fel si daca e intercoolerul), daca se aude mai gros, cred ca e un furtun....

 

Daca auzi foarte pregnant zgomotul cu portierele inchise, as presupune ca furtunul crapat e situat in partea de sus, spre habitaclu....

Link to comment
Share on other sites

Huh... ce bine ar fi sa nu fie turbo de vina.

 

Sunt nevoit sa fac ~1000km maine, pana ajung cu masina in tara... si mizez pe faptul ca nu o sa crape. Toti pe care i-am mai intrebat pana acum au zis ca pot sa merg linistit cu ea dar sa nu fortez. Am mers aprox 240km numai int-o zi pe autostrada ~120kmh (@2000rpm) si pot sa zic ca nu auzeam nici un suierat.

 

Sincer nu stiu exact ce principiu de functionare are intercoller-ul de ar putea sa suiere asa... pt ca zgomotul/suieratul nu este sincronron cu rotatiile motorul (nu ma omorati va rog daca nu le am cu mecanica :))) ) ci mai mult se sincronizeaza in intensitate cu rotatia turbo.

 

Apropo, stie cineva o firma buna de roconditionat turbo suflante (de preferat pe langa Timisoara) si cam ce preturi ar putea sa fie la un turbo de bmw ?

(in caz ca e turbo de vina)

 

Mersi de posturi.

;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salutare, am o intrebare, intamplator m-am uitat sub capota si am vazut ca racordul acela de plastic ce vine din partea din fatza a masinii si pleaca spre filtrul de aer e desfacut.

Acel racord se pare ca se poate desface pe la mijloc, acum l-am reunit la loc, insa ce efect a avut faptul ca nu a fost intrunit acolo ? Banuiesc ca asa trebuie sa fie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.