Jump to content

Accident M. Dinescu


Bala

Recommended Posts

Eu nu vorbeam de tehnica de franare inainte de curba sau de pilotaj. M-am referit la situatia franarii de urgenta pe viraj.

 

Mai pe toate masinile care au ABS exista si EBD. Electronic Brake Distribution.

CBC-ul de la BMW e ceva superior EBD.

 

Deci se poate frana pe curba si cu unul si cu doua ABS :p

 

 

Punctele de frânare sunt exclusiv Înainte de viraj.

 

CĂŁ mai sunt situații ĂŽn care ai intrat prea tare, frâna este ultima soluție. Controlul ar trebui sĂŁ se facĂŁ din accelerație. Ambele pedale nu cred cĂŁ merg apĂŁsate la mașinile normale noi, pentru cĂŁ frâna și accelerația simultan vor tĂŁia gazul. E o mĂŁsurĂŁ de siguranțĂŁ.

 

Ăn curbĂŁ nu se pune frânĂŁ, decât dacĂŁ vrei, ca excepție. Mai pun și eu uneori chiar violent.

 

Totuși 90% dintre șoferi frâneazĂŁ ĂŽn fiecare curbĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Poate scria o poezie la volan si a vazut pomul prea tarziu.....

 

X3 e foarte stabil pe sosea. Am modelul de dinainte de facelift, pneuri 235 fata/spate, suspensie standard (m-am obisnuit cu ea, nu mi se mai pare groaznica, s-au mai reparat si drumurile.) stabilitatea e de sedan, nu mai criticati masina daca nu ati mers zi de zi cu ea. Ocazional am mers cu X5 modelul nou si se simte mult mai grea in curbe. La fel si modelul vechi, E53. Ca si dimensiuni e asemanator insa are vreo 300 kg in plus fata de X3. Motorizarea nu imi permite sa fac contraventii serioase, dar 140km/h ating fara probleme iar viraje cu 100-120km/h nu sunt de domeniul fantasticului pt masina asta. Directia e chirurgicala iar ruliul e inexistent. Cel mai rau loc din masina e pe bancheta spate ca e suspensia tare. Nu stiu cum ar fi fost cu sport, dar eu nu am simtit nevoie unei suspensii de genul asta. Franarea la fel. Eu zic ca X3 e o masina foarte usor de controlat la limita si sigura in trafic. O sustin si cei 192 000km parcursi cu masinuta asta fara niciun incident.

 

Revenind la titlu, cred ca a luat vreo groapa sau a facut explozie si a pierdut controlul.

Edited by Cosminbad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poate scria o poezie la volan si a vazut pomul prea tarziu.....

 

X3 e foarte stabil pe sosea. Am modelul de dinainte de facelift, pneuri 235 fata/spate, suspensie standard (m-am obisnuit cu ea, nu mi se mai pare groaznica, s-au mai reparat si drumurile.) stabilitatea e de sedan, nu mai criticati masina daca nu ati mers zi de zi cu ea. Ocazional am mers cu X5 modelul nou si se simte mult mai grea in curbe. La fel si modelul vechi, E53. Ca si dimensiuni e asemanator insa are vreo 300 kg in plus fata de X3. Motorizarea nu imi permite sa fac contraventii serioase, dar 140km/h ating fara probleme iar viraje cu 100-120km/h nu sunt de domeniul fantasticului pt masina asta. Directia e chirurgicala iar ruliul e inexistent. Cel mai rau loc din masina e pe bancheta spate ca e suspensia tare. Nu stiu cum ar fi fost cu sport, dar eu nu am simtit nevoie unei suspensii de genul asta. Franarea la fel. Eu zic ca X3 e o masina foarte usor de controlat la limita si sigura in trafic. O sustin si cei 192 000km parcursi cu masinuta asta fara niciun incident.

 

Revenind la titlu, cred ca a luat vreo groapa sau a facut explozie si a pierdut controlul.

 

PoĂži sĂŁ detaliezi un pic, un picuĂž, te rog? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Am sarit un cuvant in graba, nefacandu-mi griji ca nu o sa fie inteleasa propozitia mea. Propozitia trebuie sa sune si sa fie inteleasa asa: directia are o precizie chirurgicala = precizie de bisturiu, etc. Ai feedback la orice denivelare, pietricica, schimbare in comportamentul rotilor fata, iar raspunsul la manevrele tale e instant. Alte marci au directii mult prea asistate, care nu te "informeaza" cu privire la drum. Am servotronic(usoara la viteze mici, viraje si pe loc, se face mai grea in linie dreapta la viteza mai mare). Cine conduce BMW, stie la ce ma refer. Edited by Cosminbad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am sarit un cuvant in graba, nefacandu-mi griji ca nu o sa fie inteleasa propozitia mea. Propozitia trebuie sa sune si sa fie inteleasa asa: directia are o precizie chirurgicala = precizie de bisturiu, etc. Am servotronic(usoara la viteze mici, viraje si pe loc, se face mai grea in linie dreapta la viteza mai mare). Cine conduce BMW, stie la ce ma refer.

ÂŞtiu ce zici. Am ĂŽnĂželes! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

DouĂŁ constante avea X3-ul: e urâtĂŁ și fiabilĂŁ. Acum s-a gĂŁsit Dinescu sĂŁ ne contrazicĂŁ :laugh:

 

La uratenie statea bine la versiunile mai vechi. Asta de acum parca nu mai e asa urat.

Link to comment
Share on other sites

am vazut cateva dinastea noi. pare cam mare, SUV in toata regula. asta era unul din farmecele lui ca nu era chiar SUV.

LA asta e chiar problema cu locurile de parcare, fix ca la X5, ii vad pe toti la mine la munca se cam chinuie si sunt la limita, daca sunt mai grasi cam greu cu datul jos din masina, daca mai au pe altii pe langa ei

Si locurile de parcare in Luxembourg sun dimensionate generos..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

E cu puncte de frânare, trase, apex-uri și din astea. Știi despre ce vorbesc. Regula este cĂŁ nu se pune niciodatĂŁ frânĂŁ ĂŽn curbe. Ăn viraj mașina se controleazĂŁ din gaz.

 

Sunt și excepții, de exemplu tehnica left foot braking care poate continua și ĂŽn viraj (cât de mult depinde de tipologia lui) și care are un scop foarte precis, nu se pune ca și frânĂŁ și atât.

 

Problema e cĂŁ unele mașini moderne sau poate mai toate, chiar nu știu, taie gazul dacĂŁ simt cĂŁ ai apĂŁsat frâna ĂŽn timp ce ai piciorul pe accelerație. Eu n-am ĂŽncercat la X3. Mai pun frânĂŁ cu stângul, dar nu fac LBF.

 

ĂnsĂŁ, da, frânĂŁ pui când ai nevoie, dacĂŁ e sĂŁ pui problema așa. Nu e nimic greșit ĂŽn asta. Ideal este sĂŁ știi cum sĂŁ nu ai nevoie tocmai acolo. Tocmai ce spuneam cĂŁ și eu mai pun uneori din x motive, de exemplu obstacole neprevĂŁzute, gigei care opresc ĂŽn curbĂŁ și din astea.

Link to comment
Share on other sites

Faza e cam asa, oricum ai transfer de mase in curba, daca mai pui si frana devine mai violent >dezechilibre, mai dai si de o gropita ceva..

NUmai vorbesc ca le tractiune fata subvirezi si mai tare cu frana pusa, dar se simte asta si si la tractiune spate.

Ideal e sa franezi cat trebuie inainte de curba.

Dar bine nu toata lumea "piloteaza " pe drum public si a doua chestie si mai putini iau curbele la limita, cand treaba asta e importanta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.