Jump to content

M54 – sunet ciudat la decelerare


Recommended Posts

La decelerare (in momentul in care dai drumul pedalei de acceleratie), se aude un zgomot asemanator unui fasait in zona valvei DISA, pe galeria de admisie.

 

 

 

Am eliminat urmatoarele posibile cauze:

- coturi de admisie – au fost demontate, curatate si inspectate – nu au nicio fisura

- valva de relanti – demontata, curatata, inspectata = OK

- corpul de acceleratie – demontat, curatat, inspectat = OK

- valva DISA – e in regula, fasaitul este prezent chiar si fara mufa ei conectata

 

Intrebarea e: asa fac toate sau in cazul de mai sus exista o problema si trebuie rezolvata.

 

Zona exacta de provenienta a sunetului:

post-746-0-12218700-1310324151_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu prea pot nici eu sa imi dau seama de unde vine sunetul si intr-o inregistrare iti dai seama ca poate sa se auda diferit ... Tu il cunosti mai bine sunetul ... E un sunet metalic nu are nici o legatura cu vreo curea ? cu ceva fulie ? Vorbesc prostii poate sa sufle cumva pe la galeria de admisie ?

 

L.E. ma gandesc ca pe tester nu apare nimic/ referitor la amestec sau rough pe cilindrii cum stai ?

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

Nu exista nicio eroare pe tester.

 

Sunetul a fost depistat pana acum pe 3 masini diferite, de aici intrebarea privind posibilitatea ca acesta sa fie normal.

E foarte subtil si nu apare decat dupa "piscarea" acceleratiei, cu conditia sa te afli aproape de motor.

 

E mai mult un fel de fasait/sunet de back-pressure. Intrucat toate componentele mentionate mai sus (din apropierea zonei de provenienta a sunetului) au fost inspectate, probabilitatea ca una dintre ele sa fie cauza este redusa spre 0%.

Ar ramane galeria de admisie, dar:

1 - ar face si pe accelerare / in mers

2 - sunt sanse infime ca 3 motoare (depistate pana in acest moment) sa prezinte aceleasi simptome din cauza unei fisuri a galeriei de admisie

Link to comment
Share on other sites

La accelerare nu cred ca ar face din cauza ca motorul e aspirat normal, le cele supraalimentate e clar ca s-ar auzi. Bine, poate la o viteza mare s-ar auzi si la acesta. Eu zic ca tot din cauza presiunii ramase in admisie se aude. Ceva presiune tot ramane acolo dupa ce s inchide clapeta.
Link to comment
Share on other sites

sunetul se poate sa vina de la unul din furtunele separatorului de ulei , piesa nr 3 sau nr 5 de aici http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV31&mospid=47639&btnr=11_2194&hg=11&fg=15 , in timp ce merge motoru incearca sa desfaci usor busonul de la ulei daca o sa auzi un zgomot pronuntat inseamna ca separatorul de ulei e pe moarte
Link to comment
Share on other sites

am gresit eu mai sus era vorba de piesa nr 3 sau piesa nr 7 , chiar si furtunul nr 2 e posibil sa fie de vina , din separatoru de ulei in vanos , ca sa ajungi cat de cat la ele fara sa dai jos juma de masina , tre sa desfaci , carcasa filtru de aer , debitmetru , disa , si cateva plastice de langa disa , si ar trebui sa ai o vedere cat de cat buna a furtunelor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pentru a putea reproduce sunetul trebuie sa piscati acceleratia cat sa urce acul cu vreo 4-500 turatii, iar in momentul in care ii dati drumul ar trebui sa se auda fasaitul respectiv.

Evident, se aude cel mai bine cu altcineva la volan. In filmulet este inadins exagerat sunetul tocmai pentru a se evidentia mai bine.... insa in realitate, e mult mai subtil si poate scapa oricui.

 

PS: Nu e suierat, e mai mult un fasait.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Nu exista nicio eroare pe tester.

 

Verifica cu inpa si paramatrii live ai motorului in special fluxul de aer .

 

Sunetul a fost depistat pana acum pe 3 masini diferite, de aici intrebarea privind posibilitatea ca acesta sa fie normal.

 

Inseamna ca toate au ceva defect...exact motorul asta il am si eu pe masina,dar nici pe departe nu are acel fasait :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am observat ca masina mea nu are DISA,adica are un capac si atat ,nu mufa,nu disa...nimic

Este normal sau care e treaba ?

Motor 1.9 benzina e46 nfl

Astept o parere,tot odata as dori sa stiu si ce face in plus daca are motorul disa asta ?

 

Stiu ca sau facut m,ulte topicuri despre acest subiect,dar eu nu inteleg ce face defapt aceasta valva,cu ce ajuta masina,e mai bine sa o ai sau nu,daca nu o am o pot pune[daca nu am mufa] ?

Edited by subzero
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.