Jump to content

530d si caldura bat-o vina !


Recommended Posts

Salutare am si eu o problema cu caldura :) Cand merg bara la bara sau stau mai mult timp pe loc cu motorul pornit, masina nu mai trage.

Dimineata, seara sau la drum lung nu am nici o treaba, dar prin Bucuresti ziua cum porneste electroventilatorul nu mai trage, are un lag si parca nu se tureaza, cum o las sa se raceasca isi revine. Am patit de curand sa imi iasa un furtun de la intercooler si tot asa pateam ... lag ... lag ... .

Solutii ? Sa curat instalatia la turbo ? admisie si intercooler ? A mai patit cineva ceva asemanator ?

Link to comment
Share on other sites

Si eu am patit asa de vreo 2 ori dar nu stiu de unde vine buba asta .... Acum nu a mai facut si sper sa nu mai faca..... Oricum daca ma luam dupa vorbe schimbam jumate de motor....!!!!! Asa ca ai grija... Sper sa remediezi prb si sa ne spui si noua da unde vine!!!!!
Link to comment
Share on other sites

Din ce am inteles si credeam si eu, trebuie curate radiatoarele (mai ales intercooler), probabil nu face fata intercooler-ul, eu mi-am curatat si EGR-ul, vroiam si admisia dar trebuie lasata la "marinat" si nu am timp sa las masina, poate weekend-ul asta o sa o demontez si curat
Link to comment
Share on other sites

Verifica si instalatia de racire. Eu am avut simptome asemanatoare, ramanea fara putere in momentul in care porneau ventilatoarele, si era din cauza unei pierderi de lichid de racire. Nu se accelera deloc, iar cateodata motorul se chiar oprea.

Salut, ma gandesc la instalatia de racire ... cand mi-au schimbat filtrul la motorina mi-a rupt un racord la rezervorul de apa, l-am "rezolvat" eu, dar cand merg mult prin oras in aglomeratie scade nivelul la apa, temperatura pe bord ramane nemodificata "intepenita" la 90 de grade... si atunci apare si lag-ul :( si parca nu mai trage

Filtrele sunt schimbate recent, ma gandesc sa fie de la racire sau de la egr-ul de la turbina - sa nu deschida complet sau fortat , mai vreau sa curat admisia, egr-ul de la admisie l-am curatat dar nu m-am incumetat sa ma bag in admisie, mi-e frica sa nu ramana mizerie si sa infund vre'un injector

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am "cam" rezolvat-o, am schimba furtunelele de vacuum de la turbina (3 la numar- 1 de la rezervor aer, 1 regulator-rezervor, 1 regulator-turbo), acum nu mai am lag, cel putin cu aer-ul pornit si incinsa bine, merge binisor, tot parca nu trage la potentialul ei dar este o imbunatatire
Link to comment
Share on other sites

lag-ul a cam revenit, totusi nu ca inainte dar tot se simte, am deblocat functiile obc-ului si am stat cu ochii pe temperatura motorului, am observat ca in aglomeratie (40 grade la soare)cu aer-ul pornit, temperatura motorului ajunge undeva la 100 de grade, din cate stiu la 88 de grade termostatul deschide, gresesc ?
Link to comment
Share on other sites

la el; termostatul e deschis electronic, nu are treaba cu temperatura, deschide cand zice ECU.

Curata intercooler-ul si mai vezi ce se mai intampla...

Si nu vorbesc numai de traseu.. ci si de radiator in sine.. de frunze, praf si alte minuni.

Te mai poti uita si la vasc daca e ok.. Daca nu ventileaza cum trebuie, nici intercooler-ul nu il raceste...

 

Cu AC pornit.. ventilatorul auxiliar porneste ?

Link to comment
Share on other sites

la el; termostatul e deschis electronic, nu are treaba cu temperatura, deschide cand zice ECU.

 

 

te asigur eu ca daca il fierbe deschide la 88 de grade si sigur are stantat pe el 88 , cel putin asa era la a mea si am vazut ca si termostatul lui tot la 88 deschide.

Link to comment
Share on other sites

vasco-ul porneste odata cu aer-ul pe prima treapta...

weekend-ul care vine sper sa o rezolv ... vreau sa dau si admisia jos sa o curat sa ii schimb garniturile de la ea, am gasit si o garnitura de la apa (principala garnitura din _chiulasa_ pe traseul de iesire al apei din motor, cea patrata) care este umeda - nu pierde mult dar de ajuns ca in 2 saptamani sa ma anunte sa verific nivelul la apa, sper sa am timp sa dau jos tot traseul la turbo sa il verific si sa curat intercooler-ul, am mai gasit si aici un cot de furtun de la intercooler care nu arata prea bine si nu prea stiu unde sa-l gasesc, nu prea mai aduce lumea piese originale. Sper sa se rezolve

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

revin cu update-uri: ieri am dat joc admisia, spre surprinderea mea nu era chiar asa rau, iar clapetele la admisie erau intr-o stare perfecta, duble in grosime de la jeg dar bune ... am frecat la ele si admisie vreo 4-5 ore dar au iesit foarte bine.

Am avut si peripetii ...

1. cand am vrut sa scot garnitura de la furtunul de apa, a iesit cu tot cu o bucata din peretele interior de plastic, dupa vreo ora si ceva de sculptat in poxipol l-am rezolvat.

2. am pus admisia abia la 8 seara inapoi pe masina si nu mai vedeam nimic iar anexele, plasticaraie si furtunaraie le-am montat pe intuneric.

Vroiam sa umblu si la traseele de vacuum de sub admisie dar nu mai aveam timp, acm imi pare rau si imi vine sa dau admisia dim nou jos, nici tevaraia pe la EGR nu stiu daca le-am strans bine.

Acum impresii:

1. Temperatura motorului este mai mica (inainte aveam mai mult apa decat antigel)... inainte vedeam pe OBC si 100 grade, acum incinsa bine si nu a sarit de 90-91 ... sooper !

2. Acm masina trage altfel, raspunsul la pedala este foarte precisa, inainte tineam pedala constanta si se tura singura iar cand trecea de 2000 de ture se lansa ... probabil de la clapete sau cred ca s-a resetat calculatorul - am tinut bateria scoasa jumatate de zi, acum pana in jumatate de pedala nu se mai tureaza singura ramane turata precis iar peste jumate parca este alta masina - "explodeaza" si cutia reactioneaza mai bine la kickdown.

Nu imi dau seama daca trage bine in ture mari, deoarece s-a schimbat comportamentul masinii, inainte tragea ca un benzinar adica aproape direct proportional cu turatia motorului ... acum este foarte brutala la turatii mici iar in ture mari trage dar nu este o senzatie direct proportionala ca inainte, poate si din cauza cuplului care se simte foarte bine la ture mici... nu stiu.

Problema este ca EGR-ul, anexele lui, plasticaraiele si cateva furtune/furtunase le-am montat pe intuneric pe la 10 noaptea si tare imi este sa nu strans ceva, imi vine sa o desfac sa le mai verific o data.

Link to comment
Share on other sites

Saptamana trecuta am schimbat rolele intinzatoarele si curelele, m-am speriat cand am vazut ce era intre radiatoare.

Jumatate din radiatorul de apa era burdusit cu frunze iar partea de sus avea o "tencuiala" de mazga cu panza de paianjeni, radiatorul de ulei de la cutie nici nu se vedea, crengi si mizerie ca in filme ... acum parca este cu totul alta masina :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.