Jump to content

EML light si check engine


leoberti

Recommended Posts

salutare

 

Mi se aprinde indicatorul EML apoi indicatorul check engine, moment in care se intampla urmatorele:

-daca masina are peste 2000RPM cand se aprinde EML, se simte o scadere de putere , iar masina nu mai trece de 140-160 km/h. masina pe loc se tureaza ajunge in 6000RPM , dar greu.

-daca masina are sub 2000RPM , motorul intra in limp mode. nu se mai tureaza peste 2000RPM , uneori chiar moare la relanti.

Indiferent de turatia motorului problema dispare cu o repornire. Indicatorul check engine ramane totusi aprins in unele cazuri. daca ramane aprins martorul check engine se stinge dupa vreo 10 reporniri...

Problema se manifesta sporadic , fara vreo logica anume.... Ieri de exemplu am facut un drum Craiova - Bucuresti - Craiova. la dus a trebuit sa opresc masina de 10 ori (numarate). la intors doar odata. Exista zile in care nu se aprinde deloc...

Cat timp EML este aprins creste consumul.

 

Am mai postat odata problema mea acum un an si ceva fara rezolvare. Am facut diagnoza la un service aici in craiova la momentul respectiv , iar mecanicul de acolo mi-a zis ca da eroare Vanos-ul... . Intre timp problema s-a rezolvat de la sine si timp de un an si ceva nu s-a mai aprins deloc.

Din pacate problema a reaparut de cateva zile si sunt hotarat sa ii dau de cap .

 

Vreo idee ceva? :)

 

masina este 318i 2002 143hp motor N42B20. si are aproape 190.000 km.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

@roby_m : o sa ma duc la reprezentanta sa fac diagnoza. vroiam sa stiu pana atunci daca s-a mai lovit cineva de problema asta. mersi

@emitzu : se intampla sa se aprinda EML si cand masina sta pe loc la relanti fara sa fac nimic. in cazul asta se mai aplica treaba cu clapeta de acceleratie murdara?

Link to comment
Share on other sites

Am fost la reprezentanta , am facut diagnoza completa.

Rezultat : Unitatea de control valvetronic trebuie schimbata. costa decat 1600 RON dupa care trebuie facute resoftare.

 

Codurile de eroare sunt : A60210 Variable valve timing gear control unit defective

285E DME: Variable valve gear - control unit, internal fault.

 

Acum intrebarea mea este, daca fac o resoftare inainte de a schimba unitatea de control... cam care ar fi sansa sa scap de problema fara sa schimb unitatea? adica sa scap doar cu resoftarea.

Link to comment
Share on other sites

Ti se strica calculatorul. Mergi la service si ti se spune ca trebui schimbat hard diskul ca are bad-uri, dupa care trebuie reinstalat software-ul. Tu intrebi daca scapi doar cu resoftarea. Tu ce crezi? :unsure:

O defectiune fizica a unei piese se poate repara prin resoftare?

 

Bine ca piesa costa doar (sau decat) 1600 de lei. Pretul banuiesc ca nu include manopera. Am impresia ca este destul de mult de lucru si tare mi-e ca manopera este tot cam atat.

Link to comment
Share on other sites

resoftare + manopera inlocuire Unitate control costa 350 RON.

 

PS. nu bad-urile de pe hard disk sunt principala cauza pentru care se reinstaleaza software-ul, dar este ok comparatia ta.

Scepticismul meu se datoreaza faptului ca :

1-am fost la 3 service-uri sa fac diagnoza , toate mi-au dat un raspuns diferit. Cel din urma a fost service autorizat BMW.

In drumul meu pe la n service-uri am auzit tot felul de cauze: corp acceleratie , senzor axa came , vanos , injectoare, sonda lambda ... iar ultimul unitate control valvetronic.

2- cat de des se strica un circuit integrat ? de obicei piesele mobile cauzeaza probleme. chiar cei de la reprezentanta mi-au spus ca sunt primul caruia ii schimba piesa asta...

3- masina functioneaza ok un interval de timp .. dupa care are nevoie de reset...

 

acum este normal sa ma gandesc la tot feul de variante de a scapa mai ieftin.... daca aplic principiul tau Paul si ma iau dupa tot ce spun mecanicii .. probabil mai bine ar fi sa schimb direct masina decat sa o iau la puricat :).

 

LE. m-a deranjat inclusiv afirmatia mecanicului de la reprezentanta . S-a exprimat ceva de genul ... "sa incepem cu a schimba unitatea de control...".

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

Nu am fost atent, initial am avut impresia ca e vorba de servomotor, dar la tine e unitatea de comanda.

Macar asta e mai usor de schimbat si manopera e mai mica.

 

Fiind o unitate de putere, poate ceda si ea, chiar daca are numai componente electronice. Vorba aia, se strica ele calculatoare si televizoare, desi functioneaza in conditii mult mai blande :) .

 

"sa incepem cu a schimba unitatea de control...".

Asta e cel mai nasol, nu-si asuma nicio responsabilitate. Daca tot nu merge nu va spune ca OK, nu o mai platesti. Ramai bun de plata si cu masina nereparata, urmand sa mai faca si alte incercari, poate or pica pe defect la un moment dat :( .

Link to comment
Share on other sites

"Asta e cel mai nasol, nu-si asuma nicio responsabilitate. Daca tot nu merge nu va spune ca OK, nu o mai platesti. Ramai bun de plata si cu masina nereparata, urmand sa mai faca si alte incercari, poate or pica pe defect la un moment dat "

 

Exact.Ce incredere sa am eu in ei ... cand unul imi spune ca e alba .. altul ca e neagra? Sincer sa fiu am mai multa incredere in forum ... multe probleme le-am rezolvat aici. De data asta , se pare, ca nu mai am norocul sa se fi lovit cineva de problema mea si sa o fi rezolvat. O sa deschid eu drumul , in problema cu valvetronicul :))

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am rezolvat problema. :yahoo:

Am schimbat unitatea de control Valvetronic, care se afla in mod curios sub baterie si nu in cutia unde se ala calculatorul motorului.

Datorita faptului ca am cumparat-o second hand din dezmembrari , nu a mai fost nevoie de resoftare. A fost doar nevoie de stergerea erorilor cu un tester.

Comportamentul masinii dupa schimbarea unitatii, este unul extraordinar. Trage foarte foarte bine , liniar , fara intreruperi .. si are un consum mult mai mic.

Am facut deja peste o mie de kilometrii .. si totul pare a fi in regula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.