Jump to content

Probleme debitmetru


TOBY

Recommended Posts

Salut

 

In urma cu o saptamana am inlocut bujiile (din 6 erau arse 5) la525da 2000 e39 ,dupa care am testat motorul. In urma verificarii am aflat ca nu lucreaza bine un injector si debitmetru este decalibrat. Stie cineva daca poate fi reglat sau reconditionat debitmetrul?Unde este montat debitmetrul?

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

  In urma cu o saptamana am inlocut bujiile (din 6 erau arse 5) la525da 2000 e39 ,dupa care am testat motorul. In urma verificarii am aflat ca nu lucreaza bine un injector si debitmetru este decalibrat. Stie cineva daca poate fi reglat sau reconditionat debitmetrul?Unde este montat debitmetrul?

156388[/snapback]

Cateva sfaturi evident daca primesti :blink:

1 vezi cum sunt arse bujiile,mai bine zis vezi varful bujiilor daca este crapat,fisurat,este un indiciu ca injectoarele nu functioneaza normal!

2 debitmetrul nu poate fi calibrat,curata sau ceva de genul asta,se schimba pur si simplu,dar vezi ca este destul de scump,este o problema generala la 525d,in cel mai fericit caz verifica dioda din debitmetru

,s-ar putea sa fie dusa,nu este o dioda normala dar se masoara ca dioda!

3 Debitmetru defect genereaza defectarea injectoarelor!!!!,lucru pe care nu ti-l doresc...

4 debitmetrul este montat imediat dupa filtrul de aer,desfaci capacul de la filtrul de aer,iar in capatul filtrului gasesti un fel de sita de plastic ovala ca forma filtrului

acolo este debitmetrul

mai detaileaza simptome de unde ti-ai dat seama ca debitmetrul este defect,poate te pot ajuta mai mult,cum ai testat motorul?

vezi ca am pus nistepoze pe un topic cu filtru separator...

Link to comment
Share on other sites

putin off topic, dar pe aproape - daca presiunea in turbina este ok si motorul are randament de aprox 95%, este un semn ca toate celelalte sunt in regula ( debitmetru, EGR etc.) ? sau nu au legatura? cum pot fi testate?

am inteles ca e cam greu de diagnosticat debitmetrul...

Link to comment
Share on other sites

Cateva sfaturi evident daca primesti :blink:

1 vezi cum sunt arse bujiile,mai bine zis vezi varful bujiilor daca este crapat,fisurat,este un indiciu ca injectoarele nu functioneaza normal!

2 debitmetrul nu poate fi calibrat,curata sau ceva de genul asta,se schimba pur si simplu,dar vezi ca este destul de scump,este o problema generala la 525d,in cel mai fericit caz verifica dioda din debitmetru

,s-ar putea sa fie dusa,nu este o dioda normala dar se masoara ca dioda!

3 Debitmetru defect genereaza defectarea injectoarelor!!!!,lucru pe care nu ti-l doresc...

4 debitmetrul este montat imediat dupa filtrul de aer,desfaci capacul de la filtrul de aer,iar in capatul filtrului gasesti un fel de sita de plastic ovala ca forma filtrului

acolo este debitmetrul

mai detaileaza simptome de unde ti-ai dat seama ca debitmetrul este defect,poate te pot ajuta mai mult,cum ai testat motorul?

vezi ca am pus nistepoze pe un topic cu filtru separator...

156896[/snapback]

 

Mutumesc pentru sfaturi.

Bujiile nu erau despicate,erau intrerupte din din punct de vedere electric.

Singura bujie buna era la cilindrul care are injectorul defect.

Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul...e locul acela de pe calea de aer de dupa filtrul de aer...de unde ies niste fire electrice...dar nu vrei @toby sa detaliezi putin cu date despre masina ta?...mai exact...an fabricatie, motorizare...si serie :blink:

156970[/snapback]

 

 

Salut

Este 525 da din 09.2000 ,E39 cu motor M57.

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat si nu sunt prea elocvente dar am sa fac maine niste poze mai clare..

Sper sa te ajute ,dar ai mare grija si schimba debitmetrul daca sigur are probleme,genereaza alte defectiuni....

156898[/snapback]

 

 

Dupa ce am inlocuit bujiile am fost la tester pentru a sterge erorile anterioare. Tipul de acolo mi-a aratat parametri real.Cantitatea de aer admisa de debitmetru este cu aprox. 100 c3 mai mare decat cea normala.Unul din injectoare arata la tester 1,6 (nu stiu daca este presunea) celelalte avand valori mici aproape egale.

Link to comment
Share on other sites

Guest brandex
putin off topic, dar pe aproape - daca presiunea in turbina este ok si motorul are randament de aprox 95%, este un semn ca toate celelalte sunt in regula ( debitmetru, EGR etc.) ? sau nu au legatura? cum pot fi testate?

am inteles ca e cam greu de diagnosticat debitmetrul...

157043[/snapback]

 

 

Pe tester se verifica toate. Debitmetrul trebuie sa dea o valoare apropiata (in mod normal aceeasi) de aer de cea pe care o cere masina.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am inlocuit bujiile am fost la tester pentru a sterge erorile anterioare. Tipul de acolo mi-a aratat parametri real.Cantitatea de aer admisa de debitmetru este cu aprox. 100 c3 mai  mare decat cea normala.Unul din injectoare arata la tester 1,6 (nu stiu daca este presunea) celelalte avand valori mici aproape egale.

157113[/snapback]

Am atasat o poza cu debitmetrul,iar daca debitul de aer este mai mare cu 100 ccm rezulta masina merge innecata,admisia de aer se inchide mai mult decat este nevoie,iar arderea in piston nu este totala,ceace rezulta fum,masina nu trage la parametri normali,iar in timp incepe sa balbaie in relantiu...

post-2040-1164534933_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest brandex
Dupa ce am inlocuit bujiile am fost la tester pentru a sterge erorile anterioare. Tipul de acolo mi-a aratat parametri real.Cantitatea de aer admisa de debitmetru este cu aprox. 100 c3 mai  mare decat cea normala.Unul din injectoare arata la tester 1,6 (nu stiu daca este presunea) celelalte avand valori mici aproape egale.

157113[/snapback]

 

 

Schimba-l !!! E in jur de 8 mil.

Edited by brandex
Link to comment
Share on other sites

Am atasat o poza cu debitmetrul,iar daca debitul de aer este mai mare cu 100 ccm rezulta masina merge innecata,admisia de aer se inchide mai mult decat este nevoie,iar arderea in piston nu este totala,ceace rezulta fum,masina nu trage la parametri normali,iar in timp incepe sa balbaie in relantiu...

157302[/snapback]

 

 

 

A sa demontez peste cateva zile debitmetrul sa verific dioda, si sa verific seria de pe el, sa incerc sa-l comand la Bosch.

Am sa revin cu amanunte.

Multumesc pentru poza.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Am atasat o poza cu debitmetrul,iar daca debitul de aer este mai mare cu 100 ccm rezulta masina merge innecata,admisia de aer se inchide mai mult decat este nevoie,iar arderea in piston nu este totala,ceace rezulta fum,masina nu trage la parametri normali,iar in timp incepe sa balbaie in relantiu...

157302[/snapback]

 

 

 

Salut .Am inlocuit debitmetrul vechi cu unul identic de la Bosch.Am sa merg peste cateva zile la tester sa vad daca functioneaza la parametri .Deocamdata nu am observat nici o schimbare la mers.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am un 520d si am avut probleme cu debitmetru, in sensul k nu mai tragea motorul. I-am schimbat doar senzorul de la debitmetru si acum merge bine dar am consumul putin mai mare ca inainte. Adica in oras ia cam 11,5 % si afara cam 7,5%. Se vede pe orice tester daca merge in parametri reali sau trebuie sa ma duc la reprezentanta? TNX
Link to comment
Share on other sites

in carnetel :blink:

 

c'mon, erai ultimul care ma asteptam sa intrebe asta

 

dupa 2001 debitmetrele au alt cod pt E39 diesel, iar cele mai vechi de 2001 se inlocuiesc cu modelul nou. este necesara o modificare manuala a unor parametri in softul masinii pt corecta functinare. mai pe scurt, trebuie reprogramat. softul de pe masina mai veche de 2001 nu detecteaza singur noul tip de debitmetru.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am inlocuit bujiile am fost la tester pentru a sterge erorile anterioare. Tipul de acolo mi-a aratat parametri real.Cantitatea de aer admisa de debitmetru este cu aprox. 100 c3 mai  mare decat cea normala.Unul din injectoare arata la tester 1,6 (nu stiu daca este presunea) celelalte avand valori mici aproape egale.

157113[/snapback]

daca este 1,6 este bun parametrii valabili sunt cuprinsi intre -5,0 si 4,0 iar valoarea este data in mmc/hub/zyl si reprezinta o corectie facuta de DDE!

Link to comment
Share on other sites

in carnetel  :blink:

 

este necesara o modificare manuala a unor parametri in softul masinii pt corecta functinare. mai pe scurt, trebuie reprogramat.  softul de pe masina mai veche de 2001 nu detecteaza singur noul tip de debitmetru.

169639[/snapback]

 

 

:)

Cred ca ai dreptate ,se modifica in carnetel.

Softul vechi detecteaza foarte bine debimetrul nou :)

Este vorba de emisii,alta poveste :)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca se murdareste doar,de ce exista alt model? :)

170727[/snapback]

 

nu in toate cazurile se murdareste doar, dar inainte sa dai 250-300 euro, eu cred ca merita sa incerce fiecare sa il curete. Sa nu uitam ca e vb de "hot mass air meter" lucreaza la temperatura mare si inevitabil se incarca cu particule de praf ars etc

 

exista si modele mai noi , fiindca exista si masini mai noi :)

asta nu inseamna ca trebuie sa imi schimb toate piesele de pe masina , deoarece au iesit altele usor updatate

 

Spun asta din proprie experienta . Inainte sa il curat imi incarca la tester niste errori de debitmetru , iar apoi dupa curatare nu .. do the math :blink:

Edited by Spy525dA
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.