Jump to content

E46 instabil, greu de tinut pe linie dreapta


Recommended Posts

ĂnvãÞãtura de minte.

Eu, personal, duceam jantele la verificat/ĂŽndreptat cam o datĂŁ pe an Âşi abia apoi la echilibrat.

Am avut jante cu 0 Âşi 0 grame plumb pe ele Âşi cea mai gravĂŁ avea 5 Âşi 15 parcĂŁ.

Sper cĂŁ s-a rezolvat problema ta.

 

La mine e prima masina. Pana acum am mers doar cu masini imprumutate/de la firma.

Si oricum nu am avut o masina pe care sa o conduc doar eu.

Asadar nu ma loveam de asa ceva.

Foarte bine zis invatatura de minte.

Sa speram ca asta era.

Link to comment
Share on other sites

Eu n-am mai pomenit "echilibrare" cu 3 plumbi, pe aceeasi parte a rotii, in 3 puncte complet diferite. Cine ti le-a echilibrat cu siguranta sunt amatori, sa nu mai vb ca ar fi fost frumos sa-ti puna plumbi adezivi, pt jante aliaj, nu din aia pt tabla, batuti cu ciocanul. Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Eu n-am mai pomenit "echilibrare" cu 3 plumbi, pe aceeasi parte a rotii, in 3 puncte complet diferite. Cine ti le-a echilibrat cu siguranta sunt amatori, sa nu mai vb ca ar fi fost frumos sa-ti puna plumbi adezivi, pt jante aliaj, nu din aia pt tabla, batuti cu ciocanul.

 

Asa m-am gandit si eu, dar am zis ca baietii se pricep.

La fel mi-au facut si astia (cei cu pretentii) la care am fost a doua oara, tot pe exterior mi-au pus plumbii.

Nu inteleg de ce.

Edited by humaila
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mai bine mergi la o verificare , trag aia de tot ce misca , poate fi si un rulment pt tremurul rotii.

 

Roata nu tremura, doar ca trage cand stanga cand dreapta.

Volanul e perfect stabil.

Am fost pe 1 Ian pana la Focsani si m-am cam chinuit cu ea, tot asa face.

Pe anumite portiuni e ok, dar pe altele ma ingrozesc.

Cineva mi-a zis ca e de la drum, dar cum de la alte masini nu se simte asa de tare drumul?

 

ĂnvãÞãtura de minte.

Eu, personal, duceam jantele la verificat/ĂŽndreptat cam o datĂŁ pe an Âşi abia apoi la echilibrat.

Am avut jante cu 0 Âşi 0 grame plumb pe ele Âşi cea mai gravĂŁ avea 5 Âşi 15 parcĂŁ.

Sper cĂŁ s-a rezolvat problema ta.

 

Nu s-a rezolvat :(

Am fost la Geometrie, la aceeasi firma maricica si mi-au zis ca nu se baga sa o desfaca pentru ca e foarte bine si nu are rost.

Daca e cineva interesat pot posta fisa pe care mi-au dat-o.

Deci geometria nu e de vina.

Tot sper sa fie cauciucurile... :(

Link to comment
Share on other sites

geometria ca geometria, dar cred ca ai probleme si cu bieletele de directie si/sau bieletele antiruliu...

 

asta ca sa nu pomenesc de caseta de directie (putin mai probabil)... :rolleyes:

 

si mai e ceva: verifica strangerile prezoanelor la toate rotile :excl:

 

Tot ce am taiat mai sus se exclude.

Mecanicii de la geometrie au fost foarte incantati ca nu am niciun fel de joc in volan.

Miscau de volan si se uitau ba la roata, ba pe monitoare si le placea ca nu aveam joc de nicio culoare.

Asta inseamna ca e ok caseta? E de bine?

Daca da, atunci au mai ramas bieletele de directie

Sper sa nu fie scumpe... :|

 

se simte, la denivelari ale asfaltului (longitudinale), in functie si de latimea rotilor, mai mult sau mai putin.

 

Se simte mai ales pe Kiseleff, cand ma apropii de Arcul de Triumf.

E jale acolo...

Link to comment
Share on other sites

vrei sa imi spui ca pe centura/sau orice drum cu santuri nu iti trage stanga dreapta? <_>

 

NU, nu trage. Am fost si eu pe centura aia. Chiar nu trage. Deloc :)

 

Patisem si eu asta, si la drum valurit si la trecerea pe langa tiruri. Au fost bucsele mari de la rotiile din spate. Nu stiu de ce imi tragea si volanul intr-o parte dar dupa ce le-am schinbat am scapat de problemea.

 

La mine nu avea joc deloc. Le-am verificat in cateva serviceuri. Le-am schimbat la plesneala dupa ce am intrat in disperare cu uzura pe intorior a roiilor spate.

Link to comment
Share on other sites

eu merg mai des de la Domnesti inspre Chitila.

 

vrei sa imi spui ca pe centura/sau orice drum cu santuri nu iti trage stanga dreapta? <_<

 

Ba da, tocmai asta zic, trage chiar daca nu sunt santurile foarte proeminente.

Pe bucata de centura pe care ziceam ca umblu cel mai des (Otopeni - Afumati) e ceva mai stabila.

Link to comment
Share on other sites

max, nu trage si fenomenul e rar, si daca citesti atent apare intradevar la roti mai late in combinatie cu uzuri ale suspensiei si dimensiuni nepotrivit ale ET-ului si diametru total al rotii, Asta apropro de improvizatiile cu ET, scrie clar acolo ca si o diferenta de 1/8 inch.. adica de 3mm accentueaza asta.

Am caucicuri pe 225, destul de late. Pe un astfel de drum, gen centura bucuresti portiunea nereperata.. simt maxim ceva rezistenta in volan, dar nici pomeaneala sa am probleme in a tine masina pe drum, sau sa plece de capul ei, sau sa fie nevoie sa corectez non-stop..

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

domi, daca cititi linkurile de AICI de pe forum, si explicatia aia in engleza ptr tramlining, conteaza foarte mult si tupul cauciucului, uzura si presiunea din ele, marimea (LATIMEA nu diametrul), si apoi uzura unor elemente de la directie (bucsi), suspensie etc care practic agraveaza toata treaba.

 

nu imi spune mie cineva ca merge cu gume de 225+ prin santuri la 80+ km/h si daca ia mana de pe volan merge perfect drept :faceless:

 

Tires have the most direct influence on tramlining because they are the part of the vehicle that comes into contact with the road (and the longitudinal ruts and/or grooves that exist there). Unfortunately anything that increases a high performance tire's responsiveness also increases its willingness to tramline.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

si ce daca mergi cu gume de 165 latime mergi drept ? important e sa nu trebuiasca sa corectezi violent si cu efort.

In al doilea rand tramlining nu se refera la santuri de centura ca la noi, ci diferente mult mai subtile in asfalt, inclinari pentru drenaj, ceva uzura pe autostrada de la camioane... nu sant de dai cu burta de pamant..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

High performance tires with short sidewalls that develop lots of cornering power at lower slip angles will be more susceptible to tramlining than standard All-Season passenger tires that develop less cornering force until their slip angle increases. A wider treaded tire will encounter more longitudinal ruts and/or grooves in the road than a narrow treaded tire. A tire with large tread blocks that transmits the driver's input to the road with great precision will also transmit the road's imperfections back to the vehicle's suspension. And because tires become more responsive as their tread depth wears away (which is why tires are shaved for competition and track use), a tire will become more likely to tramline as it wears.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Si eu am un efect periculos de tramlining. Am schimbat toata articulatia pe fata inclusi amortizoare si flanse. Problema este ca pe stanga am joc maricel in caseta si un pic pe dreapta. Intrebarea mea este.. se poate face geometria rotilor cu acest joc in caseta ? Mie cica mi l-ar fi facut ... 225/45/r17
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nici eu nu scap de problema asta .masina INSTABILA.

 

am schimbat pana acum 7 seturi de roti (16-17-18)cu cauciucuri ca pe lista de pe usa.

cautand pe internet sa citind si alti posesori ca ar avea aceiasi problema am inceput sa schimb piesele care ar fi cu probleme

cruce coloana volan,bascule ,bucsi bascule,bielete antiruliu,cap bara,bilete directie,caseta directie.

geometrie roti facuta pana acum de 5 ori in 2 ani de zile,ultima oara am facut geometria dupa ce am schimbat caseta de directie am facut o in germania o tehnologie cu laser.

acum am 205 /55/16 7j et 40 iarna

vara 225/45/17 8j cu 9j et 35

 

la fel masina instabila la denivelari.(masina nu a fost lovita)

 

am cumparat si amortizoare si arcuri (sport) si bielete scurte,pompa servo .astept sa vad dupa schimbare suspensiei daca este vre o inbunatatire a masinii.

flansele nu bat ,nu scartaie.

flansele de la amortizor pot avea vre un efect la instabilitatea masinii?

Edited by catalin6
Link to comment
Share on other sites

am si eu o problema de genu asta cu rotile de vara pe 17....practic volanul o ia razna la denivelari, stanga-dreapta, dreapta-stanga..in functie de cum e denivelarea, cu rotile de iarna nu am probleme astea desi bucsele din capatul bratelor trebuie schimbate...ce poate fi de vina?

 

225/45 fata

245/40 spate

Edited by darius_x
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.