Jump to content

porneste greu 2,5tds 97'


Recommended Posts

Va salut... am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva .. detin un e39 motor 2,5tds din 97 si am o problema cu pornirea porneste foarte greu invarte motoru dar ca si cum nu ar avea motorina si ca sa porneasca trebuie un pic ajutata din acceleratie am verificat buji am schimbat filtru benzina ..am fost la un service nu a reusit sa ii de`a de cap .. dupa ce porneste si o opresc o ia la sfert in primu minut dupa tot asa greu .. helllppp
Link to comment
Share on other sites

aparent pompa ta de injectie nu mai retine motorina, si se dezamorseaza. e normal sa dai la automat mai mult dupa ce masina a stat, daca ea tre sa isi traga motorina prin filtru si toate cele. solutia la masinile mai varstnice era montarea unei supape de sens pe furtunul de alimentare cu motorina, cat mai aproape de pompa, care sa nu mai permita motorinei din pompa sa curga inapoi in rezervor. ideal ar fi si unul pe retur, cu sensul spre rezervor, astfel incat din rezervor sa nu poata veni spre pompa aer (cand ai motorina putina). daca nu ma insel, tu la E39 TDS ai un furtun transparent intre filtru si pompa, incearca sa pui supapa inainte de filtru, astfel incat sa nu tai furtunul transparent.

de curiozitate, cata motorina ai in rezervor cand se comporta asa?

 

P.S - mai ai o pompa de joasa presiune in rezervor, sub fundul pasagerului de pe locul din dreapta spate. da jos bancheta si verifica si pompa aia, e electrica si intra la categoria consumabile.

Link to comment
Share on other sites

ai 2.5 tds si ai schimbat filtrul de benzina?...poate filtrul de motorina,dar in fine!

daca pompa ta nu mentine presiunea,incearca sa desfaci supapa de presiune de pe corpul pompei si sa-i schimbi cele doua oring-uri!mai mult ca sigur acestea nu au fost schimbate niciodata si de aia pierzi presiune!supapa se afla exact langa conducta transparenta de tur care intra in pompa de injectie(conducta care face legatura intre filtrul de motorina si pompa de injectie)

atasez 2 poze pt a-ti fi mai usor sa o identifici:

post-51621-0-83545800-1325143735_thumb.jpg

post-51621-0-16600600-1325143748_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

aparent pompa ta de injectie nu mai retine motorina, si se dezamorseaza. e normal sa dai la automat mai mult dupa ce masina a stat, daca ea tre sa isi traga motorina prin filtru si toate cele. solutia la masinile mai varstnice era montarea unei supape de sens pe furtunul de alimentare cu motorina, cat mai aproape de pompa, care sa nu mai permita motorinei din pompa sa curga inapoi in rezervor. ideal ar fi si unul pe retur, cu sensul spre rezervor, astfel incat din rezervor sa nu poata veni spre pompa aer (cand ai motorina putina). daca nu ma insel, tu la E39 TDS ai un furtun transparent intre filtru si pompa, incearca sa pui supapa inainte de filtru, astfel incat sa nu tai furtunul transparent.

de curiozitate, cata motorina ai in rezervor cand se comporta asa?

 

P.S - mai ai o pompa de joasa presiune in rezervor, sub fundul pasagerului de pe locul din dreapta spate. da jos bancheta si verifica si pompa aia, e electrica si intra la categoria consumabile.

 

 

ms pentru sfat... am sa incerc si asta

 

ai 2.5 tds si ai schimbat filtrul de benzina?...poate filtrul de motorina,dar in fine!

daca pompa ta nu mentine presiunea,incearca sa desfaci supapa de presiune de pe corpul pompei si sa-i schimbi cele doua oring-uri!mai mult ca sigur acestea nu au fost schimbate niciodata si de aia pierzi presiune!supapa se afla exact langa conducta transparenta de tur care intra in pompa de injectie(conducta care face legatura intre filtrul de motorina si pompa de injectie)

atasez 2 poze pt a-ti fi mai usor sa o identifici:

post-51621-0-83545800-1325143735_thumb.jpg

post-51621-0-16600600-1325143748_thumb.jpg

 

 

da scuza`ma am scris benzina din greseala, o sa schimb si astea ce mi`ai spus tu ... ms pentru sfat... sper ca asta sa fie problema

 

aparent pompa ta de injectie nu mai retine motorina, si se dezamorseaza. e normal sa dai la automat mai mult dupa ce masina a stat, daca ea tre sa isi traga motorina prin filtru si toate cele. solutia la masinile mai varstnice era montarea unei supape de sens pe furtunul de alimentare cu motorina, cat mai aproape de pompa, care sa nu mai permita motorinei din pompa sa curga inapoi in rezervor. ideal ar fi si unul pe retur, cu sensul spre rezervor, astfel incat din rezervor sa nu poata veni spre pompa aer (cand ai motorina putina). daca nu ma insel, tu la E39 TDS ai un furtun transparent intre filtru si pompa, incearca sa pui supapa inainte de filtru, astfel incat sa nu tai furtunul transparent.

de curiozitate, cata motorina ai in rezervor cand se comporta asa?

 

P.S - mai ai o pompa de joasa presiune in rezervor, sub fundul pasagerului de pe locul din dreapta spate. da jos bancheta si verifica si pompa aia, e electrica si intra la categoria consumabile.

motorina in rezervor peste 15 litri

Link to comment
Share on other sites

P.S - mai ai o pompa de joasa presiune in rezervor, sub fundul pasagerului de pe locul din dreapta spate. da jos bancheta si verifica si pompa aia, e electrica si intra la categoria consumabile.

E doar la common rail acest sistem, cu pompa de inalta si joasa presiune. Aici are doar pompa de motorina pe rezervor, conducte, incalzitor, fitru, pompa de injectie.

 

Asa cum spuneau colegii, o supapa unisens rezolva problema alimentarii cu motorina inainte de pompa de injectie. Dar mai pot fi si alte probleme: injectoare, pompa de injectie.

Daca pui de 2 ori contactul, o ia mai usor? Scoate fum? Trage bine/rau in mers?

Link to comment
Share on other sites

E doar la common rail acest sistem, cu pompa de inalta si joasa presiune. Aici are doar pompa de motorina pe rezervor, conducte, incalzitor, fitru, pompa de injectie.

 

Asa cum spuneau colegii, o supapa unisens rezolva problema alimentarii cu motorina inainte de pompa de injectie. Dar mai pot fi si alte probleme: injectoare, pompa de injectie.

Daca pui de 2 ori contactul, o ia mai usor? Scoate fum? Trage bine/rau in mers?

salut.. trage normal in mers, dar am mai descoperit o problema niste motorina la primul injector pierde pe acolo dar nu semnificativ... si daca pun contactu de cateva ori e la fel acelasi rezultat...

Link to comment
Share on other sites

pierderea nesemnificativa e o problema, pe unde iese motorina din sistem, teoretic poate intra aer cand motorul e oprit, si ti se dezamorseaza pompa, daca supapa de care zicea radupe mai sus nu e buna sau nu ai valve de sens in circuit.

@rmg - nu am zis nimic de pompa de inale, doar de cea din rezervor care e de joasa presiune (3-4 BAR sau cat poate ea sa impinga), teoretic pompa aia poate ajuta masina sa porneasca mai usor cand e dezamorsata, pt ca iti umple circuitul - sigur stii ce vreau sa spun.

@gabryeli - verifica si furtunele subtiri de retur ale injectoarelor, daca unul din ele e sugrumat sau crapat/copt poti sa ai pe acolo pierderile de la injector

P.S - completeaza-ti campul "location" la profil si poate gasesti ajutor de la cineva din zona, un ochi/o ureche in plus, cineva care a mai avut astfel de probleme poate veni sa incerce sa te ajute.

Link to comment
Share on other sites

salutare rmg mia mi se intampla daca pun contactul de 2 ori porneste sfert daca nu parca mai chinuit,eu cred ca e de la buji,tu ce zici??si mai nou am schimbat electromotoru si imi porneste greu(dau mult la automat cand e cald motoru,dar nu tot timpul o mai ia si la sfert,sa fie capu hidraulic??.e un 525tds 97'' 400 000 km.
Link to comment
Share on other sites

salutare rmg mia mi se intampla daca pun contactul de 2 ori porneste sfert daca nu parca mai chinuit,eu cred ca e de la buji,tu ce zici??si mai nou am schimbat electromotoru si imi porneste greu(dau mult la automat cand e cald motoru,dar nu tot timpul o mai ia si la sfert,sa fie capu hidraulic??.e un 525tds 97'' 400 000 km.

 

daca porneste greu:

1.la rece-cel mai probabil sunt bujiile incandescente de vina

2.la cald-de regula e din cauza uzurii axului capului hidraulic de la pompa,care nu mai poate face presiunea necesara(aprox 150 bari,+-).

Link to comment
Share on other sites

Si a mea mai face figuri cand e frig. De aia pun de 2 ori contactul. Si bujiile sunt in mintile lor. Insa la mine stiu ca e ceva in zona injectoarelor sau a pompei de injectie.

@mehigh: acum am citi mai atent ca vorbeai de scaunul din spate! :wink: Combinat cu pompa de jaosa am crezut ca te gandesti la CR. Am vazut multi ca incurca sistemele la E39, 525TDS cu 525D.

@gabryel: scurgerea e la primul sau la al 3-lea injector (cel cu firul pe el). Ca poate fi si de acolo o problema, ala fiind injectorul care gestioneaza timpii injectiei. Sau poate fi doar un retur infundat si-ti da motorina pe la retur.

Oricum, tot la un mecanic ajungi pt ca aici vei gasi doar dileme/alte intrebari, nu solutii! :D

Link to comment
Share on other sites

acum dupa ce am trecut la CR-ul de pe E39, imi pare simplu prin comparatie TD-ul M21/M51 si TDS-ul M51, am surubarit si eu in ele o gramada.

am mai auzit de cazuri in care injectorul cu fir avea probleme la mufa dispre instalatie sau la intrarea firelor in injector si se comporta ciudat (unul din fire facea masa cu motorul si dadea semnale aiurea catre ECU)iar eu personal am patit ca unul din furtunele de retur (cele scurte de la un injector la altul) sa fie strangulat de epuratorul de gaze carter la M21, si imi facea balta de motorina pe tot motorul. problema asta am solutionat-o cand am cumparat alt injector, si la montare am observat returul subtire strangulat ->injector de rezerva, masina a ramas cu cel original.

si povestile pot continua...

Link to comment
Share on other sites

Am vazut cazuri cu firul de la acel injector care era prins din greseala intre injector si motor si tot asa intra pe eroare.

Eu am patit la a mea, fara nici un motiv, sa-mi sara un furtun de la retur. O fi facut presiune cumva, pur si simplu a sarit. L-am bagat la loc si de atunci nu a mai facut-o.

M51 TDS e motor simplu, cu injectie simpla. Am mai multa incredere la drum lung in el decat CR. Buba e ca sistemul de alimentare are ceva vechime si ca orice lucru vechi, trebuie intretinut preventiv. Ceea ce nu se intampla la noi. De aici bubele cu pompa de injectie, cu acel modul de la avans si cap hidraulic.

Link to comment
Share on other sites

Si a mea mai face figuri cand e frig. De aia pun de 2 ori contactul. Si bujiile sunt in mintile lor. Insa la mine stiu ca e ceva in zona injectoarelor sau a pompei de injectie.

@mehigh: acum am citi mai atent ca vorbeai de scaunul din spate! :wink: Combinat cu pompa de jaosa am crezut ca te gandesti la CR. Am vazut multi ca incurca sistemele la E39, 525TDS cu 525D.

@gabryel: scurgerea e la primul sau la al 3-lea injector (cel cu firul pe el). Ca poate fi si de acolo o problema, ala fiind injectorul care gestioneaza timpii injectiei. Sau poate fi doar un retur infundat si-ti da motorina pe la retur.

Oricum, tot la un mecanic ajungi pt ca aici vei gasi doar dileme/alte intrebari, nu solutii! :D

salut.. pe a primu injector dinspre radiator .. da am vorbit cu un baiat de pe forum sa vad cum ajung la el garaj bmw voluntari parca poate stii ceva de el...

Link to comment
Share on other sites

multumesc de raspuns radupe...dar recent am tinut masina in garaj in care era cam 12 grade cand ii dadeam o ia la sfert la prima cheie.si inca ceva cand e cald motoru de porneste greu daca opresc motoru si in urmatoarele 5 minute il pornesc din nou porneste bine, daca trece de 20 de minute cam asa porneste greu(imi intra aer pe instalatie sau vorbesc prosti?)am supapa de unic sens,acum un an pompa de injectie a fost dusa la un pompagiu si a schimbat garnituri si nu mai stiu ce a facut el acolo.
Link to comment
Share on other sites

salut!

-daca,avand motorul cald,la cca 5-10 min dupa ce opresti motorul,dai la cheie si porneste bine iar daca o lasi mai mult(sa zicem 20-30 min) porneste mai greu(acu,iarna,in conditiile in care temperatura exterioara nu e mult peste zero!!!),te sfatuiesc sa-ti pui niste bani deoparte(cam 1500-1600 ron) pentru ca vei avea nevoie sa-ti schimbi capul hidraulic de la pompa de injectie.

-dupa cod, original,capul hidraulic,cumparat de la reprezentanta bosch te costa undeva pe la 1400 ron+1 set garnituri+manopera=aprox 1600 ron

-tot dupa cod,dar "mai putin original",adica facut prin mai stiu eu ce garaj de prin China de una din firmele intitulate Chinahanji sau Lutong e posibil sa-l gasesti pe la 350-400 ron,comercializate si in Romanica de o firma al carei nume nu il pot da pentru a nu se crede ca-i fac reclama,pozitiva sau negativa(depinde cine citeste si cum interpreteaza!)!

-daca te lacomesti,sau poate chiar nu-ti permiti un cap nou original,si iti iei o chinezarie,o sa te manance de nervi,bani,drumuri pe la pompagii(care mai de care mai priceputi!) si belele cu pompa la nesfarsit,incat iti vine sa dai cu toporul in masina!

-pompa nu va avea niciodata o turatie constanta la ralanti si niciodata nu vei reusi sa-i reglezi debitul exact asa cum a scos-o fritz pe poarta fabricii,indiferent ca o duci la vreun pompagiu cu 180 de ani de experienta si nici cu mama testerelor!

-la vara,cand afara vor fi cca 30-35 grade,nu vei mai putea porni motorul(indiferent daca este cald sau rece)decat imediat ce torni pe partea din spate a pompei(adica pe capul hidraulic)vreo 2,3 litri de apa rece,de la frigider!

-am patit-o si eu asta-vara si crede-ma, este jenant sa te apuci sa ridici capota in ditamai parcarea unde se uita o gramada de lume ca nu-ti porneste frumusete de bmw!...ba mai mult,te apuci de facut tot soiul de giumbuslucuri pe la pompa!

-deci,ca o metoda de dignosticare,relativa ce-i drept,incalzesti motorul,dupa care il opresti(de preferat intr-un loc inchis-garaj,parcare subterana,etc) si te duci dupa jumatate de ora,ridici capota,torni 2-3 l de apa rece si imediat dai la cheie.

-daca porneste frumos,clar,de vina e capul hidraulic.

Link to comment
Share on other sites

salut! ok ms mult asa am sa fac imediat ce ajung in tara, cam mult 1600 de lei dar ce sa facem mergem inaite,is prea multumit de tds ca sa il las asa.,si mai demult am descoperit ca un destept care a avut-o inaite mea a schimbat pomba de sub bancheta, dar nu cred ca e originala ca nu se potriveste in locul iei si a prins firele cu banda izoler adik aveam pompa plina cu banda ca nici un fel de filtru nu ia pus,deci masina mea mergea cu motorina si banda izoler :D.iam facut eu un filtru zic eu bun(improvizatie)si nu am mai avut probleme.inaite daca aveam sub 30 l de motorina mi se oprea in mers.oare e obosita si pomba aia??e vreun fel sa aflu daca e buna sau nu?
Link to comment
Share on other sites

ca sa afli daca e buna sau nu,pui contactul si ar trebui sa bazaie.

daca nu bazaie,e dusa.

pompa ei originala,se afla (sau ar trebui sa se afle!!!) in rezervor,compartimentul din partea dreapta.nu umbla cu improvizatii,pune-i pompa originala!

-cum adica a prins pompa ta cu banda izoler?nu inteleg!

-la ce filtru te referi?de motorina?;pai in locul filtrului de motorina ce a pus?a tras conducta pe direct?

Link to comment
Share on other sites

da bazaie calumea, nu prea am fost explicit cu filtru, pompa din rezorvor pe unde trage ea motorina orificiul ala trebuie sa aiba ceva un fel de filtru(sita).si el nu avea nimic si cand o schimbat pompa o izolat acolo cu banda si banda normal sa dezlipit in motorina,si pompa o trans inauntru(deci din capul iei am scos bucatele de banda)si improvizatia este ca iam facut un ''filtru''(e dintr-un fel de sita fina)si ca siguranta am pus o bucata de sita intr-un borcat cu motorina sa vad daca rezista si pana acuma e intacta sita in borcat.si mai am ceva pe suflet de curand am schimbat electro motoru si cel vechi era mult mare ca cel nou(adik de la dezmembrari).nu am avut probleme si era tot de la 525 tds.ms de timpul acordat si drumuri bune
Link to comment
Share on other sites

Am un e39 1999 2.5 tds 173000 km reali porneste foarte bine si la rece si la cald dar cate o data se aprinde bujia in mers si da sa se opreasca se simpe ca si cum nu sar mai alimenta...dak ii dau treapta inferioara sau o turez isi revine fara sa se mai opreasca...dak nu ii fac asa se opreste.specific dupa ce se opreste in mers porneste sfert fara probleme. astept parerile voastre Multumes
Link to comment
Share on other sites

173ooo km reali din 99?:getlost:suspect,nu crezi?

ce bujie ti se aprinde in mers?care e simbolul care iti apare pe bord?ceasurile pe care le are masina sunt cu display mare sau mic?in afara de vreun simbol,iti mai apare vreun mesaj scris pe display?

filtrul de motorina cand l-ai schimbat ultima oara?

 

da bazaie calumea, nu prea am fost explicit cu filtru, pompa din rezorvor pe unde trage ea motorina orificiul ala trebuie sa aiba ceva un fel de filtru(sita).si el nu avea nimic si cand o schimbat pompa o izolat acolo cu banda si banda normal sa dezlipit in motorina,si pompa o trans inauntru(deci din capul iei am scos bucatele de banda)si improvizatia este ca iam facut un ''filtru''(e dintr-un fel de sita fina)si ca siguranta am pus o bucata de sita intr-un borcat cu motorina sa vad daca rezista si pana acuma e intacta sita in borcat.si mai am ceva pe suflet de curand am schimbat electro motoru si cel vechi era mult mare ca cel nou(adik de la dezmembrari).nu am avut probleme si era tot de la 525 tds.ms de timpul acordat si drumuri bune

 

daca pompa bazaie inseamna ca functioneaza.

in legatura cu sita,nu stiu ce sa-ti spun;mai bine ma abtin.

uite si o schita cu ceea ce ar trebui sa ai tu in rezervor:

post-51621-0-56145800-1326056031_thumb.png

nu am inteles care e treaba cu electromotorul!l-ai schimbat cu unul mai mic care iti face probleme ?fii mai explicit!

daca e mai mic decat cel original,atunci sigur,motorul tau va porni mult mai greu si mai chinuit!

electromotorul trebuie sa aiba 2,2 KW si ar trebui sa arate exact asa:

post-51621-0-84191000-1326055988_thumb.png

Edited by radupe
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa cred cu km...dar arata impecabil fara defect si motorul functioneaza foarte bine nu da gram de fum porneste sfert si la rece si la cald trage bine. cu display mic nu imi apare nici o eroare. se aprinde bujia (care o ti cand e motorul rece)se aprinde cand da sa se opreasca.. nu se intampla mereu.. uneori se intampla si de trei ori pe zi alte ori merg cu ea o saptamana si nu face. filtru de motorina are cam 10 15 mii de km

multumesc

Link to comment
Share on other sites

electro motoru care era pe masina mea era mai mare decat asta care lam luat acuma de la dezmebrari.asta nou are acelasi gauri in care se fixeaza numai ca e mai mic si mecanicu o zis ca e de tehnolgie mai noua(o zis ceva de genu, are nu stiu ce bobina deja inclusa in el).poi nu imi porneste greu deloc cu electromotoru nou,numai cand pornesc parca se mai aude 2 sec un suierat(sa iti dau exemplu de suierat ca o turbina numai ca suierat subtire)
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa cred cu km...dar arata impecabil fara defect si motorul functioneaza foarte bine nu da gram de fum porneste sfert si la rece si la cald trage bine. cu display mic nu imi apare nici o eroare. se aprinde bujia (care o ti cand e motorul rece)se aprinde cand da sa se opreasca.. nu se intampla mereu.. uneori se intampla si de trei ori pe zi alte ori merg cu ea o saptamana si nu face. filtru de motorina are cam 10 15 mii de km

multumesc

 

cand aveai in plan sa schimbi filtrul de motorina?

in 10-15 000 km,filtrul de motorina trebuia schimbat de cel putin 2 ori!

esti sigur ca in mers se aprinde bujia,nu cumva este un simbol asemanator cu un injector?

Edited by radupe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.