Jump to content

Vascocuplaj E46


Recommended Posts

Salutare

 

Am o nelamuriere legat de functionarea corecta a vascocuplei la un E46. Cum pot verifica daca acesta e functional? Am vazut ca acesta se invarte cand pornesc motorul pe viteza redusa si nu isi mareste rotatia pe masura ce motorul ajunge sa fie cald (indicatorul la verticala). Intr-adevar, nu s-a intamplat sa creasca temperatura peste "verticala", dar mi se pare ciudat ca pot opri elicea cu mana, ba chiar o pot roti in sens invers, asta in timp ce motorul e la temperatura optima si a masina a prins toata aglomeratia din Bucuresti.

 

P.S. Am pus masina pe calculator si nu a sarit de 97'C, oricat as tura si "forta" motorul. (este vb de masina din semnatura)

Link to comment
Share on other sites

Si eu l-am schimbat si "vajaie" doar in primele secunde dupa pornirea motorului, apoi ma gandesc ca ramane la turatie joasa, cat motorul e rece.

Miscarea lui cu mana, se poate face, dar destul de greu, si nu trebuie sa poti sa il invarti ca pe o moara de vant, adica usor, trebuie sa opuna rezistenta.

Link to comment
Share on other sites

A, da. Uitasem. Si acum cand e frig afara vajaie vreun minut maxim dupa ce o pornesc dimineata. Nu prea pot sa inteleg principiul totusi...

 

 

ramne cuplat de cand opresti masina

caldura degajata de motor cupleaza vascocupla si ramane asa pana ce se invarte la pornire; de ceea se aude cand pornesti

Link to comment
Share on other sites

asa trebuie sa functioneze un electroventilator cum ai tu pe masina

e ok daca functioneaza cum ai descris mai sus :)

 

Sa inteleg ca daca pleaca pe viteza mica o data cu pornrea motorului la rece e o problema cu el?

Totodata, daca masina nu prezinta nici un semn ca s-ar supraincalzi, iarasi nu imi dau seama daca trebuie sa imi pun problema functionrii corecte...

 

Tin sa precizez ca la mine, cand motorul se incalzeste si masina sta pe loc (pornita), imi porneste ventilatorul de la aer (cel din fata radiatorului), iar vascocuplajul merge ca de obicei, la viteza redusa.

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca daca pleaca pe viteza mica o data cu pornrea motorului la rece e o problema cu el?

Totodata, daca masina nu prezinta nici un semn ca s-ar supraincalzi, iarasi nu imi dau seama daca trebuie sa imi pun problema functionrii corecte...

 

Tin sa precizez ca la mine, cand motorul se incalzeste si masina sta pe loc (pornita), imi porneste ventilatorul de la aer (cel din fata radiatorului), iar vascocuplajul merge ca de obicei, la viteza redusa.

 

daca te referi ca pleca electroventilatorul la rece; da este o problema

este defect

daca iti merge electroventilatorul non stop de aia nu mai apuca vascocuplajul sa-si faca treaba

Link to comment
Share on other sites

daca te referi ca pleca electroventilatorul la rece; da este o problema

este defect

daca iti merge electroventilatorul non stop de aia nu mai apuca vascocuplajul sa-si faca treaba

 

Nu, electrovetilatorul porneste cand masina ajunge la temperatura mare motorul (indicator in bord la verticala) si merge ceva timp apoi se opreste. Zic ca ala functioneaza perfect. Dar nu am vazut vreo data se poneasca vascocupla pe o vitez mai mare si de accea vreau sa stiu daca aceasta functioneaza cum trebuie sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Nu, electrovetilatorul porneste cand masina ajunge la temperatura mare motorul (indicator in bord la verticala) si merge ceva timp apoi se opreste. Zic ca ala functioneaza perfect. Dar nu am vazut vreo data se poneasca vascocupla pe o vitez mai mare si de accea vreau sa stiu daca aceasta functioneaza cum trebuie sau nu.

daca iti porneste electroventilatorul inseamna ca vascocupla nu functioneaza

electrovenilatorul pleca prin comanda data de sonda de pe chiulasa cand apa ajunge la o temperatura critica

este un sistem de protectie ca sa nu crape chiulasa

Link to comment
Share on other sites

daca iti porneste electroventilatorul inseamna ca vascocupla nu functioneaza

electrovenilatorul pleca prin comanda data de sonda de pe chiulasa cand apa ajunge la o temperatura critica

este un sistem de protectie ca sa nu crape chiulasa

 

Pai si atunci cand pornesc aerul conditionat, nu e normal ca electroventilatorul sa porneasca?

Stiu ca electroventilatorul porneste si cand pleaca aerul conditionat.

+ ca ordinea lor e cam asa:

1 - vascocupla pe nivelul mic;

2 - electroventilatorul (are o singura viteza);

3 - vascocuplajul care isi mareste rotatia.

Link to comment
Share on other sites

eu vorbeam de cazul in care nu e cald afara sa dai drumul la A/C

si electroventilatorul are 2 trepte de viteza

 

 

L.E.

daca vrei ne inatalnijm si iti arat cum face o vascocupla ok

eu la 318tds zici ca am un v8 sub capota cand se cupleaza

si iti pot aratta si acum iarna cum functioneaza

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

eu vorbeam de cazul in care nu e cald afara sa dai drumul la A/C

si electroventilatorul are 2 trepte de viteza

 

 

L.E.

daca vrei ne inatalnijm si iti arat cum face o vascocupla ok

eu la 318tds zici ca am un v8 sub capota cand se cupleaza

si iti pot aratta si acum iarna cum functioneaza

 

da, vreau sa imi vad si alte masini. Oricum ne vedem ca vreau sa iau vasul de expaniune si antigelul.

Maine se onoreaza comenzi?

Link to comment
Share on other sites

 

caldura degajata de motor cupleaza vascocupla

 

Caldura degajata de lichidul de racire se transmite prin axul vascocuplei si astfel prin dilatarea solutiei ce o are inauntru (vascocupla) aceasta se blocheaza. Daca axul vascocuplei ar fi din plastic aceasta nu ar mai porni in veci.

Duapa parerea mea cel mai misto sistem de racire il are mercedes, vascocupla e oprita tot timpul iar cand se incalzeste aceasta se cupleaza prin intermediul unui electromagnet, sistem identic de cuplare ca si la compresorul de clima.

Link to comment
Share on other sites

Caldura degajata de lichidul de racire se transmite prin axul vascocuplei si astfel prin dilatarea solutiei ce o are inauntru (vascocupla) aceasta se blocheaza. Daca axul vascocuplei ar fi din plastic aceasta nu ar mai porni in veci.

Duapa parerea mea cel mai misto sistem de racire il are mercedes, vascocupla e oprita tot timpul iar cand se incalzeste aceasta se cupleaza prin intermediul unui electromagnet, sistem identic de cuplare ca si la compresorul de clima.

si eu am spus altceva?

bine nu am fost atat de precis in explicatii ca tine

 

da, vreau sa imi vad si alte masini. Oricum ne vedem ca vreau sa iau vasul de expaniune si antigelul.

Maine se onoreaza comenzi?

da se onoreaza

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat vascocupla

Pot spune ca e diferenta mare:

- cea veche se putea intoarce cu mana chiar si cand motorul mergea (o puteam roti in sens invers un sfert de rotatie)

- cea veche se invartea cu acceasi turatie chiar daca motorul ajungea la temperatura optima

- cea noua face un zgomot inconfundabil cand porneste, mai ales cand stai in aglomeratie si pleci de pe loc

- cea noua nu poate fi oprita cu un ziar rulat, sigur mana ar face-o franjuri.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salut,

 

Cred ca am aceasi problema ca si alidani si anume cand motorul este la temperatura optima(acul la jumatate), pot opri vascocuplajul cu mana si chiar sa il dau putin inapoi. Nu l-am mai auzit facand ca un avion de asta vara si de asemenea imi porneste electroventilatorul din cand in cand atunci cand stau pe loc cu motorul pornit sau in trafic aglomerat, ceea ce inseamna ca motorul a trecut de temperatura optima si trebuie racit, de aici trag concluzia ca nu isi face treaba vascocuplajul, simpomele se intampla in perioada asta in sezon rece, 5-12grade temperatura exterioara.

Mentionez ca temperatura motorului nu am vazut-o niciodata sa fi urcat de jumatatea acului.Masina este un 525i din 2002.

 

 

De asemenea am o intrebare daca este vreun coleg amabil sa verifice la masina lui: eu cand cuplez butonul cu steluta – adica dau drumul la aerul conditionat, compresorul cupleaza, face rece in masina insa nu porneste si electroventilatorul din fata.

Este normal acum cand este rece afara ca electroventilatorul sa porneaca mai tarziu sau ar trebui sa porneaca imediat de am pornit si aerul conditionat, indifferent ca temperatura exterioara este de 9 sau sa zicem 29grade?? La alt model de masina cand cuplam AC-ul pornea automat si electroventilatorul indiferent de temp ext. dar la BMW nu stiu cum se intampla.

 

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.