Jump to content

benzina de 100 dauneaza supapelor?


vali23b

Recommended Posts

Unii amici mi-au spus ca benzina cu cifra octanica 100 ar fi prea tare pentru supape ar putea sa topeasca garniturile,altii imi zic sa bag ca imi curata motorul,nu ma pricep foarte bine de aceea intreb,pe capacul de la buson imi spune ca pot sa bag de la 91-98 CO,eu am facut si soft intre timp iar dupa ce se face soft este recomandat 98 sa se bage.Am observat ca daca o calc in podea si are 95 in ea uneori se cam ineaca,adica are mici intreruperi.

 

eu nu bag nici 98 nici 99 bag ori 95 ori direct carrera 100,am bagat multa carerra 100 pana acum si nu am sesizat nici o problema masina trage la fel dar nu stiu daca ar putea afecta masina in timp daca o sa bag multa carrera :)

Link to comment
Share on other sites

Depinde pe ce tip de combustibil ti-a fost facut softul.

 

Daca iti da rateuri inseamna ca ai detonatii, specifice unei benzine mai sarace, la turatii mari detonatiile pot topi pistoanele.

 

benzina de 100 nu iti va dauna cu nimic supapelor , pentru ca nu este benzina de curse , poti sa bagi chiar si Sunoco de 102 si nu va pati nimic.

 

Alege cu grija o benzinarie , am avut si eu apa in benzina si asta poate fi o alta cauza a detonatiilor. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

daca benzina e buna nu are ce problema sa fie. am bagat pe afara 100 si in masini si in motocicleta, merge foarte bine. problema e aici la noi, de multe ori, nu stiu din ce motive, benzina de 100 merge prost, e anormal, ceva e in neregula - ori e falsificata, ori are apa, nu stiu. eu nu mai bag 100 in romania numai din acest motiv. odata am bagat in m3 la luk sau ce e ala din aviatiei si cand am isit din pompa mi s-a oprit masina in drum cu toate becurile de eroare din bord aprinse. a repornit cu mare greutate, bolborosind si facand ca toate alea.
Link to comment
Share on other sites

“Chip-tuningul”, in general, schimba anumiti parametri, in principal avansul la aprindere, cantitatea de amestec injectata, etc. Avansul in aceste cazuri este redus imediat cu senzorul de detonatie care masoara acceleratia vibratiilor blocului motor. De multe ori insa, prin acel ‘CIP’ se ‘pacaleste’ si sensorul de detonatie pentru a nu mai indica nimic in momentele initiale si astfel se ajunge la detonatie, adica amestecul carburant se autoaprinde.

La aparitia detonatiei, motorul trepideaza, se aude un zgomot metalic, scade puterea, scade randamentul indicat, creste regimul termic de functionare pentru ca temperatura din cilindri este mai mare, apar rateuri pe evacuare.

 

Arderea cu detonatie este similara cu arderea secundara. Daca regimul termic al motorului este exagerat, amestecul se poate autoaprinde de la alte surse (secundare) inainte de declansarea scanteii. Diferenta dintre cele doua fenomene se poate constata astfel: daca se opreste motorul din cheia de contact, dar el continua sa mai functioneze pentru foarte putin timp, atunci este evident ca arderea este cu aprindere secundara (de la alte surse – calamina, electrozii bujiei, supape). Daca motorul se opreste imediat dupa ce a fost luat contactul, atunci este vorba de detonatie.

 

Consecintele detonatiei sunt serioase: se poate topi o parte a capului pistonului, se poate topi segmentul de foc, se poate crapa chiulasa, se pot rupe parti din supape, din boltul pistonului, biela poate flamba.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

In mod normal "tuneru" trebuie sa faca un soft individualizat in functie de starea tehnica a masini, a uzurilor .De cele mai multe ori softurile sunt doar clone.

 

Inginerii de la Nissan spun ca fiecare Gt-R are alta putere si alt setting ,pentru ca fiecare masina este construita intr-un fel anume.

 

Aici e vorba de altceva,dar arata de fapt importanta care trebuie acordata acestui simplu "chip-tuning".

Link to comment
Share on other sites

pai inainte sa imi faca baiatul softul nu imi dadea rateuri,mi l-a dat jos de pe masina si mi l-a rescris manual,el zice ca mi-a dat 14 cai,a facut si el o proba la gata si mi-a zis sa nu calc pedala pana jos sa o calc progresiv,am luat-o si eu si am bagat de curiozitate picioru in ea si am sesizat niste intreruperi,i-am zis ce simptome are dupa care a inceput sa ma minta ca e de la vanosuri ca nu deschid ca bla bla abureli,in fine am plecat nervos de acolo ca nu am mai avut timp si nervi sa ii zic sa mi-l rescrie din nou cum a fost stiu ca am facut o greseala trebuia sa stau sa il puna cum a fost,am intrebat mai multa lume de la ce ar putea sa imi dea rateuri,si multi mi-au zis ca e scris rau softul,iar altii mi-au spus ca s-ar putea si din pompa de benzina sa nu bage suficient.

Fara dubii se simte ca trage ceva mai bine ca el zice ca mi-a marit si cuplul

Chestia e ca daca bag carrera nu mai am treaba pot sa o calc cum vreau fuge f bine.

Cred ca m-ati lamurit si voi e de la soft problema.

M-am uitat si pe superchips si imi scria ca imi da 9 cai la motoru meu dar nu se merita 12 milioane softu,asta mi-a dat mai mult si mi l-a facut si prost,asta e.....greseala mea.

masina e un 318i e46 fl

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca ti l-a facut pe genunchi,mai bine o lasai stock, schimbai o evacuare,mai planai o _chiulasa_,o admisie mai rece si tot ieseai mai castigat.

 

De curiozitate cat te-a costat "minunea"?

 

toba urmeaza sa ii pun cap coada dar costa f mult am gasit de la HKS 900 de euro nu se merita si decat sa iau numai partea finala sa pice mai ieftin nu se merita nici asa nu castigi nimic numai la sunet,nu vreau sa fiu cocalar :)

 

150 de euro m-a costat softul

Edited by vali23b
Link to comment
Share on other sites

Depinde pe ce tip de combustibil ti-a fost facut softul.

 

Daca iti da rateuri inseamna ca ai detonatii, specifice unei benzine mai sarace, la turatii mari detonatiile pot topi pistoanele.

 

benzina de 100 nu iti va dauna cu nimic supapelor , pentru ca nu este benzina de curse , poti sa bagi chiar si Sunoco de 102 si nu va pati nimic.

 

Alege cu grija o benzinarie , am avut si eu apa in benzina si asta poate fi o alta cauza a detonatiilor. :thumbsup:

Cifra octanica superioara semnifica indeosebi rezistenta mai.mare la ardere si autocombustie. Daca ai cifra octanica mica atunci poate face autocombustie si sa iti dea peste cap timingul de inchidere si deschidere a supapelor.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Parerea mea e ca ti l-a facut pe genunchi,mai bine o lasai stock, schimbai o evacuare,mai planai o _chiulasa_,o admisie mai rece si tot ieseai mai castigat.

 

De curiozitate cat te-a costat "minunea"?

 

da adevaru asta a fost mi l-a facut pe genunghi dar intr-un service si fara chitanta :),intre timp am mai pus-o pe tester la cineva si am vazut ca are 120kw aia vine 163 de cai deci mi-a bagat nesimtitu prea mult ca sa simt.si am simtit fix .... nimic,doar detonatii,in consecinta nu mi-a mai pornit mi-a aparut eml in bord si am mers pe la vreo 3 testere toate au dat clapeta de acceleratie am schimbat clapeta 900 RON si tot acelasi lucru imi dadea.Chestia e ca imi dadea aceasta eroare din compul masinii,aceasta chestia a observat-o doar un meserias din timisoara de la carlos,care mi-a zis clapeta nu are nimic,calculatorul masinii e de vina,a incercat sa imi refaca circuitele pe acolo dar in zadar,a trebuit sa iau alt comp de la alt N42

 

deci in concluzie nu sfatuiesc pe nimeni sa faca soft masinii,chiar daca am mai avut un powerbox pe un golf 4 si nu s-a intamplat nimic tot contra lor sunt,am invatat acum sa las masina asa cum au lasat-o inginerii.

 

sau daca tot m-ar mai manca undeva sa fac soft pai as face doar la firme cu renume gen superchips,hamann,ac schnitzer

de ce pe masina mea un soft costa 300 de euro la superchips si imi da 9 cai si altu pe care il face pe branci cere 150 si imi da 20 de cai

raspuns:pentru ca aia stiu ce fac cu softul nu e de joaca si nu se face dupa ureche,sunt multi parametri acolo care se modifica

spun asta ca la cel mai bun prieten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.