Jump to content

ce ti mai zice masina ta.PART 2. frane


Recommended Posts

AMBREIAJUL

patineaza sau nu cupleaza

-patrundere ulei pe suprafete de frecare(semeringuri cutie palier)

-reglare incorecta a cursei libere a pedalei

-uzura accentuata a garnituri de ferodou

-slabirea mare a elasticitatii arcurilor de presiune ale placii

-deteriorarea discului (nu mai este plan)

-blocarea rulmentilor de presiune in poz decuplat

NU CUPLEAZA PARTIAL SAU TOTAL

-cursa libera prea mare

-arcuri presiune prea tari

-blocare rulment presiune in poz cuplat

-mizerie pe fata de frecare;frecarea intensa si temp mare duce la lipirea discului pe volanta sau pe placa de presiune

-spargerea conductei sau deteriorarea garnituri la pompa sau cilindru receptor (comanda hidraulica)

-deformarea discului condus

-ruperea sau dereglarea parghiei de debraiere

CUPLEAZA CU SMUCITURI SAU ZGOMOTE MARI

-INTEPENIRE MANSON PE ARBORELE PRIMAR (LUCREAZA CU INTERMITENTA)

-deteriorare disc condus desfacere garnituri ferodou

-spargerea placi de pres

-ruperea arcurilor de compensare torsionala

--intepenirea pedalei de ambreiaj

-desfacerea suruburi a carcasei ambreiajului sau a mot.zgomote si vibratii puternice

CUTIE VITEZE TRANSMISIA CARDANICA SI DIFERENTIALUL

-masina nu porneste sau se opreste imediat sau are trepidatii mari in mers.

-uzura manetei schimb de viteze

-ruperea furcilor si tijelor de comanda a introduceri in viteza (platnic)

-congelarea uleiului iarna

-deteriorare dispozitiv de de fixare di zavorare

-ruperea danturi pinioanelor la C.V. sau a transmisiei principale

-fisurarea sau spargerea carterului la C.V.

-ruperea furcilor crucilor sau arborilor cardanici

-ru[perea axelor planetare

MASINA NU PRINDE VIT MARE

-uzura sau deteriorarea piniaonelor din cutie a rulmentilor diferential necorespunzator roti prea mici

-LA DEPLASARE ZGOMOTE MARI SI VIBRATII

-dezechilibrarea arborilor cardanici

-desfacerea ruperea suportului intermediar al arborelui cardanic

-ruperea danturi pinioanelor

-desfacerea ruperea deterioararea flanselor sau a suruburilo de prindere

MECANISMUL DE DIRECTIE

directia se manevreaza greu

-frecari mari in articulatii

-frecari anormale in caseta de directie

-frecari mari la pivoti

-pres mica in pneuri

-joc mare la volan .permis este doar 15 grade

-ROTILE DIRECTOARE OSCILEAZA

-pneuri incorect umflate sau marimi diferite inaltime latine

-roti neechilibrate sau jante excentrice

-suspensie defecta ,geomatria rotilor dereglata incorecta

-franele rotilo directoare incorect reglate sau blocate(franare inegala)

DIRECTIA OSCILEAZA TRAGE INTR O PARTE TRANSMITE DENIVELARI DRUM

-geometrie incorect reglata roti dezechilibrate

-caseta directie incorect reglata

-piese ale suspensiei desfacute

-presiunea pneurilo la aceasi punte inegala

-suspensie prea rigida,pneuri unflate prea tare

-vant lateral puternic

ZGOMOTE SI UZURI ANORMALE ALE ORGANELOR DIRECTIEI

-gresarea insuficienta a casetei de directie

-pompa de servo pierde sau nu mai are presiune

-frecari mari in articulatii

-roti dezechilibrate

-uzura spargerea rulmentilor

SISTEMUL DE FRANARE frana nu tine bine sau e prea slaba.

-cursa libera a pedalei prea mare

-uzura mare a tamburilor sau garniturilor de ferodou sau a placutelor a discurilor.......etc

-uzura pistonase pompa centrala de frana sau cilindri receptori

-aer in circuit franare\ulei intre sabori si tambur

-pierderi lichid conducta fisurata desfacuta

-pierderi aer la frane pneumatice sau la tulumba ce la pompa centrala

FRANA FREACA CU PEDALA IN REPAOS

-reglaj incorect saboti arcuri de readucere slabe sau rupte

-intepenire saboti in articulatii (bolturi0cabluri de frana exfoliate pe interior

-gripare pistonase cilindru receptor.formeaza guma prin actiunea lichidului necorespunzator(roade garniturile)infraneaza garniturile de cauciuc

-montare reglare incorecta pedala frana

LA FRANARE MASINA TRAGE INTR O PARTE

-garnituri ferodo diferite la rotile pe aceasi punte

-presiune diferita in roti\arcuri de readucere inegale

-ulei intra pe saboti unei roti

-griparea pistonaselor la o roata ,tambur excentric la o roata

BLOCAREA ROTILOR

-griparea pistonaselor cilindrului receptor

-ovalizarea excesiva a tamburilor deformarea rotilor

-ruperea arcurilor de readucere

-intepenirea sabotilor pe bolturile din articulatii

FRANARE CU TREPIDATII SI SMUCITURI

-desfacerea forfecarea niturilor de prindere a ferodoului

-discuri frana ovale _atentie mare la discuri fisurate se pot rupe si blocheaza roata ..la viteze mari e fatal

-uzura mare la rulmenti rotilor

-utilizarea de discuri din materiale prea elastice.placute din materiale proaste

-stragerea insuficienta a discului a suportului etrier a etrierului

FRANE CU ZGOMOTE PUTERNICE

-uzura mare placute ferodouri .freaca pe disc sau tambur

spargere placute frana .articulatii saboti negresate

-ferodouri sau placute tari care produc pilitura (praf)fac zgomot la franare.placute si material nasol

DEFECTIUNI SUSPENSIE

-suspensie dura...

-ruperea unui arc sau foaie de arc

-ruperea sau pierderea elasticitati arcului elicoidal

-arcuri amortizoare..necorespunzatoare sau defecte

-SUSPENSIA VIBREAZA

-uzura sau montarea incorecta a amortizoarelor

-functionarea inegala incorecta a amortizoarelor aceleasi punti

-sasiu neoriginal sau alinierea incorecta a lui

DEFECTIUNI SISTEM RULARE

ROTILE FAC ZGOMOT

-presiuna mica in pneuri uzura anormala a pneurilo

-roti dezechilibrate\discul butucului deteriorat

-rulmenti negresati foarte uzati sau deteriorati

-prezoane de prins roti rupte sau deteriorate

-arc de suspensie prins incorect

-PNEURILE SE SUPRAINCALZESC

-incarcarea excesiva a masini.cu pneuri cu pres mica

-franele freaca continuu\utilizare excesiva a franei la coborarea pantelor sau a serpentinelor

-PNEURI UZATE ANORMAL

-pres ori prea mica ori prea mare

-geomatrie nereglata\nepermutarea la timp a rotilor

-repartizarea inegala a incarcaturii

-montare lant anti derapant incorecta

-conducere cu frane bruste (blocare roti in mod repetat fara motiv uzeaza cauciucurile care duc la trepidatii in masina )

SISTEMUL DE ILUMINARE SI SEMNALIZARE

-FARURILE NU FUNCTIONEAZA

-ardere becuri ,sigurante fuzibile

-intrerupere desfacere conductoare\bloc comanda defect

-LUMINA SLABA

-defectiune alternator sau releu tensiune

-contacte imperfecte coclite\deteriorare oglinzi faruri

-faruri nespalate (jegoase)

LUMINA DIFUZA SAU CARE BATE GRESIT

-bec nemontat corect in focar

-bec necorespunzator

-reglare incorecta a farurilor

-claxon cu sunet dogit -oxidare contacte membrana sparta sau incorect reglata\tensiune insuficienta.apa in goarna

-claxonu nu suna-contacte desfacute sigurante arse buton actionare defect ,carbuni de transfer lipsa sau defecti.

DEFECTIUNI STERGATOARE

-arderea motoraselor.maneta actonare defecta.brate indoite,incheieturi ruginite si ne unse,amgrenaj blocat ruginit.

DEFECTIUNI APARATE DE BORD

desfacere contacte sau legaturi baterie

-ardere sigurante sau becuri

-defectarea senzorilor a traductoarelor din locurile masurari parametrilor.fire iesite contacte imperfecte

 

 

 

 

 

sper sa nu mutati topicurile sau le stergeti.am muncit de la ora 11 oo sa le pun si este ora 4 ;16 si nu am terminat.draga cioli daca gasesti ceva in scris incorect si nu intelegi ma anunti .fara rautate sa nu te superi

Link to comment
Share on other sites

si eu as vrea sa va spun dar sincer nu stiu .va pot spune atata.la kpb cand am schimbat cutia era ambreiajul beton ..de faceam febra musculara la picioare pana la munte.cum am schimbat cuia plop era normal chiar f super.acuma cu INTERCEPTORUL ma doare piciorul cand apas pedala sa schimb.o sa dau jos cilindrul o sa l curat schimb garniturile si arcul din cilindru si sa vedem ce zice.la aia alba 2000 tilux am avut prob cu ambreajul la fel.garniturile erau ok.dar arcul inauntru la cilindru de oe cutie era rupt .deci pedala venea inapoi dupa 5 10 secunde timp in care eu asteptam sa plec:PP ca patina ambreiajul.am gasit jumatate de cilindu ruginit partea cu pistonasul si arcul rupt.am curatat am pus arc u de la aia a mea de piese.si minune cel mai usor ambreiaj care a fost vreodata pe una din masinile mele.prima oara am zis ca nu am amorsat instalatia si nu merge ambraiajul pornesc motorul apas pedala usor si pac 1 intra super.singurul reglaj care il stiu eu la rechinu .....nu stiu l atine la ursulet .este pe parghia care vine pe pedala de ambreiaj si intra in cilindrul .acolo este o suroaba si un filet .sincer nu am dat de el si nu stiu daca influenteaza cu ceva cursa libera .....desi banuiesc ca daca strangi sau eliberezi se intampla ceva cu pedala ca nu e pus acolo sa ma uit eu la el.ma gandesc ca de acolo ar putea fii.cobra la tine poti sa te uiti dar la ursulet sincer nu stiu desi banuiesc ca ar fi la fel.deci aveti in vedere tija cae actioneaza cilindrul receptor de la pedala de ambreiaj.
Link to comment
Share on other sites

tocmai am vrut sa te intreb de unde ai dat copy/paste ... pt. ca nu credeam ca o sa stai tu atata sa scrii ... si mai ales asa frumos ... daca zici ca te-ai chinuit atata ...atunci te cred :blink: bravo

ps : nu am zis sa nu gresesti nimica , dar nu sa scrii mesaje in care pur si simplu nu intelegi nimic ...

ma bucur pt. tine , ca scrii fumos acu' :)

Link to comment
Share on other sites

asta alt bolnav....da quote la 15 pagini

interceptor....e greu de schimbat setul de garnituri la pompa de ambreiaj?

l-am luat azi si cam vreau sa le schimb.

 

arcul din cilindru ? care arc ? 

daca dai jos placa de presiune, pedala de ambreiaj nu mai vine inapoi singura.

 

vezi ca cilindrul ala e prins in 2 suruburi pe carcasa de la cutia de viteze. nu ai treaba cu placa de presiune.

Link to comment
Share on other sites

nu trebuia sa dai copiezi si tu tot textul sa il pui din nou..topicul asta am zis ca este mai important si de aia am acordat mai multa atentie.desi ma apucat 6 30 dim

am inceput la ora 11 00 sa scriu

daca ai citit cele 3 topice cuvant cu cuvant ai fi vazut ca am scris si unele nume de pe forum la cecva reparatii.si nu cred ca era cazul sa ma iei la misto ca io nu s din genu da copy paste sa avem topic marfa.eu chiar am muncit pt cele 3 topice

 

NU AM DAT NICI UN COPY PASTE LA NIMIC.DECE TRE SA FII TU SINGURL CARE COMENTEAA.SAU TU ESTI SINGURUL CARE NU APRECIAZA???/MAI SLABESTE MA .MA LASAT CHAS SI MA IEI TU??? ai facut un carnat de 2 metri /daca vrei cauta tu pe google ce am scris eu sa vedem daca exista asa ceva.deja sa stii ca esti stresant.sper sa aprecieze altii.daca nu asta e ultimu topic mai destept care il pun.in rest voi pune topicuri de 2 lei poate alea iti plac.

nu e fumos din partea ta.sa razi de munca altora sau sa pui la indoiala.

 

 

(cine pana mea?!?)

pai ce treaba ai cu placa de presiune ce cauti acolo.arcuri sunt 2 bucati in 2 cilindri.unu e cel de pe cutie si unu e cel de la pedala. de acolo se mai regleaza taria pedalei .cursa poti sa o regelezi din masina de la pedala .cel putini la rechini asa e. a ta e mai noua nu stiu cum e.dar nu tre sa ajungi la placa de pres sa dai jos cutia ca sa faci cursa

Link to comment
Share on other sites

la tine nu e greu la mine e mai greu ca am alt gen de cutie.daca vrei sapt viit ma apuc de munci serioase la un rechin vii acolo si iti faci si tu.ca tre sa schimb si la inteceptor ca face la fel ca la tine 1 la 2 3 luni dispare lichidul din borcanas.te astept sapt viit daca vrei.de luni incolo.eu tre sa schim un cardan cutie si diferential pe un 528 i
Link to comment
Share on other sites

@COObra:

 

logic ca e prins in 2 suruburi... de fapt in 2 piulite :blink:

ideea era ca nu exista arcuri acolo care sa impinga pedala inapoi, ci o imping "arcurile" placii de presiune. daca n-ai lichid sau n-ai placa, atunci pedala ramine la podea.

 

garniturile la cilindrul slave se schimba ffff usor, trebuie doar sa:

 

1. ai mai multe prelungitoare cu cot ca sa scoti piulita superioara usor

2. fii atent cind indesi siguranta peste garnitura, ca sa nu o intepi

3. cureti bine cilindrul dupa ce-l demontezi, are depuneri la "gura"

4. aerisesti la final.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce arcuri si tu pe acolo dar la mine e simplu

nu imi revenea pedala deacat f greu si era din cauza arcului rupt din pistonasul receptor de pe cutie.si a faptului ca jumate d episton er aruginit .si chiar daca trageam pedala cu piciorul ambreajul tot era cuplat si tot nu plecam decat cand avea ea chef dupa 10 sec cred :Pera urat ca ma claxonau astia mereu la semafor sau pana schimbam viteza ma depaseau .si exista arc care trage pedala nu care o impinge/plus ca mai e impinsa de presiune din pistonase.dar in fine eu zic la rechini mei la ursi nu stiu desi alt principiu nu vad s afie

Link to comment
Share on other sites

eu vreau sa stiu cum reglezi tu "cursa libera" a pedalei. la mine nu exista _nimic_ pentru reglaj, si ma enerveaza rau ca-mi prinde mult prea jos :blink:

16343[/snapback]

 

am patit si eu odata asta dupa ce am schimbat o cutie de viteze la un 325 e30 si am schimbat tija care iese din cilindru-receptor si intra in cutie....nu mai stiu exact..trebuie sa fie un pic mai lunga sau mai scurta....sau poate e discul uzat...

Link to comment
Share on other sites

sfat: daca aveti vreo problema electrica porniti cu sfatul 1 al lui interceptor si verificati sigurantele.......dar nu cum am facut eu, adica doar sa beliti ochii la ele si daca-s intregi e ok

verificatile cu manuta. dati-le afara. ca boul de mine aveam o problema de vro 2 luni si era de la o siguranta oxidata la care m-am tot uitat in cele doua luni dar pana nu a scos-o adi oprisan de acolo .......cine drek sa vada ca e oxidata.

acu je nu mai are probleme :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.