Jump to content

M54 i 192cp din 2002 se opreste


vicnic

Recommended Posts

Salutare la toti,

Am o problema sacaitoare cu masina, de curand din ce in ce mai des se intampla urmatorul fenomen si nu ii dau de cap poate ma ajuta cineva cu un sfat. Masina este e39 din 2002 motor M54 benzina 192 cp, 2500cm3, cutie manuala.

 

Pornesc masina merge perfect, opresc cu motorul cald sa zicem pentru 30-60min.

 

Apoi porneste un pic mai greu dar tot la prima cheie insa cand o accelerez usor turometrul intai coboara de la ~750rpm spre ~500rpm uneori se opreste de tot daca apas pedala brus sa zicem, in rest urca in ture insa masina este mai lenesa, da in nas la plecarea de pe loc motorul initial se subtureaza apoi urca in ture, numai are acceasi forta iar cand scot din viteza si o las pe liber se opreste imediat, daca stau pe loc si o accelerez apoi iau piciorul de pe acceleratie coboara turatia catre ralantiu dar se opreste imediat.

Pornirea este cum am spus un pic mai greoaie dar tot la prima cheie.

 

Problema dispare cand motorul s-a racit complet, peste noapte sau daca sta un timp (3-4ore poate mai mult), numai reapare situatia asta poate 5zile, 1 saptamana sau chiar 2. Toba se afuma cand am problema asta.Se intampla numai cand merg prin oras, la mersul in exterior nu am avut niciodata probleme.

Mentionez ca am si o instalatie gpl pe masina si pornirea se face pe benzina dar comportamentul este la fel si pe gaz si pe benzina.

Nu se aprinde check engine sau alt bec.

Poate ma ajuta cineva cu vreo sugestie

Multumesc anticipat

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

multumesc de sugestii

bujiile sunt schimbate din decembrie anul trecut

la ultima diagnoza, cam acum o luna nu arata nici o eroare, sondele lambda lucrau, totul era ok pe tester.

injectoarele ar putea fi dar nu stiu cum sa le probez, m-am gandit la varianta ca uneori un injector sa nu etenseze, sa curga si sa incarce cilindrul respectiv cu benzina sau daca este injector de gaz sa incarce admisia cu gaz si apoi cand pornesc sa fie deja inecata(inj de gaz sunt montate pe traseul adiomisiei catre fiecare cilindru), azi sunt programat la revizie gpl, ar trebui sa merg numai pe benzina o perioada si sa vad daca se repeta fenomenul, macar asa imi dau seama daca e de la benzina sau gaz injectorul dus.

ar putea fi si aer fals, dar de ce doar uneori, cum as putea depista??? sau ce sa verific?

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

Astea sunt simptome ca trage aer fals. Verifica intai toate furtunurile de aer/vacuum. Eu am patit la a mea sa am epuratorul de gaze cu membrana sparta si tragea aer fals pe acolo. Cel mai bine o duci la diagnoza si vezi ce-ti apare pe computer. Daca nu e concludent, atunci eu as incepe cu furtunurile ca sunt simplu de verificat, sunt ieftin de inlocuit si din experienta mea, mult mai probabil sa pice la masini de varsta asta decat injectoare/debitmetre samd.
Link to comment
Share on other sites

Fa o diagnoza mai intai de toate.

cauzele pot fi multiple...

la fostul e39 am avut simptome aproximativ asemanatoare cu cele descrise de tine,era defect unul dintre senzorii axei cu came,mai exact cel de admisie.

Edited by kolea
Link to comment
Share on other sites

a iesit la diagnoza faptul ca era senzorul axe came defect???

 

ok voi verifica toate furtunasele de vacum, epuratorul de gaze il stiam ok, am facut testul acela cu punga si joja ori busonul scos si tendinta era de a trage punga inauntru - am inteles de pe forum ca e bine asa. Voi mai face curand si o diagnoza, imi puteti recomanda pe cineva, eventual pe privat sa nu se considere publicitate

 

 

Masina mai are o buna care nu i-am dat de mult de capat dar nu stiu daca este legata de cea descrisa mai sus, vruiam sa deschid alt topic pe tema asta:

- pierde antigel pe la radioator, am pus radiator nou cu termostat nou(caci apoi nu urca apa la 90) si pompa apa noua in decembrie dar in februarie a pierdut antigel si pe la radiatorul nou - tot pe la unul din capacele laterale din plastic, apoi am inlocuit dop vas expansiune si vascocouplaj, am strans la loc presand lamele de aluminiu care tin capacul de plastic din lateral dreapta al radioatorului nou pe unde incepuse sa curga si acum pare ok, numai pierde dar sa vdm cat timp, sambata am un drum in exterior, poate iar se creaza presiune si slabeste unul din capace.

motorul nu sa incins niciodata, nu a trecut temp apei de 90grade, poate era de vina supapa dopului de la vasul de expansiune, cel putin asa sper.

 

deja m-a adus la limita de disperare si faliment

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

nu am fortat capacul vasului de expansiune, pe viitor il voi strange si mai slab, eventual atat cat sa nu curga pe la el, daca va mai curge radiatorul voi cumpara altul, poate ca cel actual a fost deja stricat.

 

voi face o diagnoza poate aflu ceva,ciudat e ca nu are simptomele astea tot timpul ci doar uneori dar fara vreo regula, pur si simplu subit.

 

imi recomandati vreun service sau pe cineva prin bucuresti pentru diagnoza?

multumesc din nou tuturor pentru sfaturi.

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

Am luat legatura cu George si incerc sa ajung la el in seara asta pentru o diagnoza.

 

Stiu ca iti poate arata pe tester daca un senzor este defect dar poate arata si aiurea, adica il schimbi si deageaba ca de fapt este ecu dus sau vreun fir pe traseu, ori problema vine in lant:

de exemplu cand aveam termostatul dus, apa ajungea pana la 60grade max , imi dadea rateu pe gpl, erorile care le stoca in ecu erau: misfire pe un anume cilindru, senzor ax cu came... mixture lean -toate erau de la termostat, de cand l-am schiumbat nu a mai apris check engine-ul.

 

va tin la curent cu ce aflu de la diagnoza

Link to comment
Share on other sites

gpl-ul nu era vaporizat pt ca temperatura apei era scazuta si nu s-a aprins in camera de ardere cand s-a dat scateia, de aici am facut legatura cu termostat-ul, dupa ce l-am schimbat un a mai aparut eroarea dar asta o vad exact la diagnoza diseara.
Link to comment
Share on other sites

da porneste tot timpul pe benzina si trece pe gaz automat cand temperatura lichidului de racire ajunge la 40grade sau depinde la cat e setat sa treaca.

Cand era termostatul dus abia ajungea pe la 40-50grade si asta in oras, doar ca apuca sa treca pe gaz dar cand mergeam in exterior se racea fiind iarna si frig, ajungea poate la 35-40grate temp motorului - atunci mi-a dat rateurile cand mergeam in exterior mi-a aprins check engine-ul, imediat ce mi-am dat seama de problema l-am schimbat, termostatul ramasese blocat pe deschis.

Link to comment
Share on other sites

pana la urma nu stiu cat se strange dopul la vasul de expansiune, pana este strans de tot sau pana cand merge mai greu, cand incep sa prinda cele 2 garnituri ale dopului, caci din cate am vazut dopul este mai complicat are filetul care se invarte independent de corpul central cel cu cele 2 garnituri si probabil supapa de supra presiune. Daca strang filetul la maximum ma gandesc ca se etanseaza filetul si astfel numai poate iesii afara presiunea care este data afara de supapa de pe centru, cand e cazul si de aia sa fi avut probleme cu radiatorul.

 

la diagnoza facuta la revizia instalatiei de gpl am gasit memorata o singura eroare - camshaft senzor, o sa mai urmaresc problema si eventual o sa cumpar unul

ce nu sunt lamurit care dintre ele este caci pe realoem am gasit ca exista 2 senzori de came, unul pe dreapta si altul pe stanga motorului, probabil la admisie si evacuare. trebuie sa ma mai documentez, eventual sa fac o diagnoza cu tester specializat BMW

va tin la curent cand rezolv problema

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

instalatia a fost montata la autogaz in bucuresti , str toporasi

este tomasetto cu 2 plamani si calculator stag300, cred ca e reglata ok pentru ca la noxe de exemplu iese bine, la final dupa ce o regleaza ii verifica si noxele.

 

codul erorii este: P0340 - am gasit in manualul de reparatii bentley : camshaft position sensor A(bank1 or single sensor), insa tot nu inteleg la care senzor axa came se refera, cel de admisie(pe dreapta cum privesti motorul din fata masinii) ori cel de evacuare pe stanga motorului.

Link to comment
Share on other sites

instalatia a fost montata la autogaz in bucuresti , str toporasi

este tomasetto cu 2 plamani si calculator stag300, cred ca e reglata ok pentru ca la noxe de exemplu iese bine, la final dupa ce o regleaza ii verifica si noxele.

 

codul erorii este: P0340 - am gasit in manualul de reparatii bentley : camshaft position sensor A(bank1 or single sensor), insa tot nu inteleg la care senzor axa came se refera, cel de admisie(pe dreapta cum privesti motorul din fata masinii) ori cel de evacuare pe stanga motorului.

La mine , cand mi-era stricat cel de pa axa cu came , nu pornea la prima cheie .

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce diagnoza ai facut tu si unde, cert este ca trebuie sa iti zica clar in descrierea erorii care senzor este. La mine asa a fost, mi-a dat eroare la senzorul de pe admisie si am luat senzorul de pe admisie. Posibil ca arderea uscata pe GPL sa fi afectat senzorul.

Eu zic sa ii faci o diagnoza "profi", ca sa nu mai ai atatea semne de intrebare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.