Jump to content

M54 i 192cp din 2002 se opreste


vicnic

Recommended Posts

pana la urma nu stiu cat se strange dopul la vasul de expansiune, pana este strans de tot sau pana cand merge mai greu, cand incep sa prinda cele 2 garnituri ale dopului, caci din cate am vazut dopul este mai complicat are filetul care se invarte independent de corpul central cel cu cele 2 garnituri si probabil supapa de supra presiune. Daca strang filetul la maximum ma gandesc ca se etanseaza filetul si astfel numai poate iesii afara presiunea care este data afara de supapa de pe centru, cand e cazul si de aia sa fi avut probleme cu radiatorul.

 

la diagnoza facuta la revizia instalatiei de gpl am gasit memorata o singura eroare - camshaft senzor, o sa mai urmaresc problema si eventual o sa cumpar unul

ce nu sunt lamurit care dintre ele este caci pe realoem am gasit ca exista 2 senzori de came, unul pe dreapta si altul pe stanga motorului, probabil la admisie si evacuare. trebuie sa ma mai documentez, eventual sa fac o diagnoza cu tester specializat BMW

va tin la curent cand rezolv problema

Ma refeream la postul asta. Omul spune clar ca nu stie care din ei este defect.

Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu-ti era adresat tie,era pentru initiatorul topicului.

I-am dat acel link sa studieze problema :laugh:

 

@Catuxxx,ai sarit ca ars :LMAO: ,ai incurcat borcanele :good:

i-am dat raspuns,exact la postul acela

Edited by kolea
Link to comment
Share on other sites

la admisie ma gandeam si eu ca este, o sa verific maine cablajul-mufa si cablul pe traseu

multumsc pentru link

va tin la curent cu ce mai aflu/rezolv

 

pana la urma dopul la vasul de expansiune se strange tare sau doar un pic tensionat, eventual doar cat sa etanseze garniturile-sa inchida circuitul?

Link to comment
Share on other sites

nu cred sa fie de la cablaj,este senzorul in sine,este o problema des intalnita la motoarele m54.

 

La un an dupa schimbarea celui de admisie,mi-a picat cel de evacuare...

 

In cazul in care te hotarasti sa-l schimbi,nu uita sa stergi eroarea inainte de a porni motorul.

Link to comment
Share on other sites

ieri si azi a mers bine masina dar nu stiu cand imi face iar figuri

 

eroarea o pot sterge doar deconectand bateria sau trebuie neaparat cu un tester? daca pun direct fara sa sterg are ceva? la mine eroarea nu este prmanenta, se sterge si nu reapare imediat ci in timp

cat a costat senzorul? a fost nou pe original sau second?

merci

Link to comment
Share on other sites

cand l-am avut defect pe cel de admisie am facut un drum de Italia si l-am schimbat acolo la reprezentanta(112euro am dat pe el fara manopera).

 

Nici la mine nu facea figuri mereu...pe cel de evacuare l-am cumparat de la ClaudiuBWR(aftermarket in jur de 130 lei a costat),acum tu hotarasti de care si de unde il cumperi.

 

Eroare trebuie stearsa cu un tester

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

revin cu ultimele noutati, am schimbat senzorul axei cu came admisie cu unul din dezmembrari, insa fara sa sterg inca eroarea veche cu un tester,

acum motorul pare sa functioneze normal, pare si mai puternic, iar problemele cu ralantiul variabil sau motorul care se oprea cand revenea spre ralantiu nu am mai aparut si am facut ~300km cu noul senzor,

sper sa nici numai apara :) dar va voi tine la curent de eventualele schimbari

 

multumesc tuturor pentru sfaturi

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

nu cred sa fie de la cablaj,este senzorul in sine,este o problema des intalnita la motoarele m54.

 

La un an dupa schimbarea celui de admisie,mi-a picat cel de evacuare...

 

In cazul in care te hotarasti sa-l schimbi,nu uita sa stergi eroarea inainte de a porni motorul.

De ce trebuie stearsa eroare inainte ?

Link to comment
Share on other sites

asta ma intrebam si eu??

din auzite stiu ca daca o eroare care nu este permanenta ori numai reapare pana in jur de 30 de porniri ale motorului aceasta va fi stearsa automat, desi nu am verificat acest lucru niciodata.

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

cam cu 2-3litri in plus fata de benzina, in principiu 10-11 litri in exterior, 15-20l in Bucuresti

un mediu intre 13-15litri gpl, in conditiile in care merg fara sa ma gandesc prea mult la consum, altfel pot scoate si mai putin.

conduc un pic sportiv dar nu agresiv,nu o forjez, schimb vitezele pe la ~3500rpm, mai rar trec de turatia asta, in vreo depasire eventual.

pretul litrului de gpl este aproape la jumatate fata de cel al benzinei insa trebuie luate in calcul si reviziile la 6luni ale instalatiei(~130ron) plus investitia ei initiala.

per total ma declar multumit si cred ca merita, diferenta de putere este foarte mica, sezizabila cred mai mult la turatii si cu incarcatura mai mare.

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Revin cu noi concluzii dupa ceva timp de cand am pus senzorul cu axa came admisie cumparat din dezmembrari:

De cand am pus acest senzor de la axa cu came luat din dezmembreri am sesizat ceva ciudat la pornire: porneste un pic subturat si tremura usor timp de cateva secunde ralantiul - asta numai daca motorul e rece, pornit dupa ce a stat sa zic cel putin 10ore.

 

Daca nu o pornesc 2-3zile la prima cheie porneste tot asa subturat si se opeste imediat, cand o repornesc porneste normal turata pe la 1000-1100rpm apoi coboara la 750rpm si numai tremura de loc, in rest merge bine desi parca nu are ea toti caii.

problemele astea sa fie legate de senzorul de la axa cu came pe adimisie? adica sa fie obosit si cel luat din dezmenbrari?

Pe tester nu da nici o eroare -i-am facut diagnoza in repetate randuri.

intre timp am schimbat filtrul benzina, am pus supapa unisens la iesirea din pompa de benzina, am masurat presiunea in rampa de benzina (3-3.5bar)si totul e ok, insa problema la pornirea rece persista

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

Revin cu noi concluzii dupa ceva timp de cand am pus senzorul cu axa came admisie cumparat din dezmembrari:

De cand am pus acest senzor de la axa cu came luat din dezmembreri am sesizat ceva ciudat la pornire: porneste un pic subturat si tremura usor timp de cateva secunde ralantiul - asta numai daca motorul e rece, pornit dupa ce a stat sa zic cel putin 10ore.

 

Daca nu o pornesc 2-3zile la prima cheie porneste tot asa subturat si se opeste imediat, cand o repornesc porneste normal turata pe la 1000-1100rpm apoi coboara la 750rpm si numai tremura de loc, in rest merge bine desi parca nu are ea toti caii.

problemele astea sa fie legate de senzorul de la axa cu came pe adimisie? adica sa fie obosit si cel luat din dezmenbrari?

Pe tester nu da nici o eroare -i-am facut diagnoza in repetate randuri.

intre timp am schimbat filtrul benzina, am pus supapa unisens la iesirea din pompa de benzina, am masurat presiunea in rampa de benzina (3-3.5bar)si totul e ok, insa problema la pornirea rece persista

 

 

Ai fost sigur ca nu are nici-o problema, cand l-ai luat din dezmembrari? poate o fi fost bun, iar dupa 20 de zile s-a dus...asta e,nu garantezi pe el, ca e uzat deja. Eu nu inteleg de ce te-ai complicat cu dezmembrarile, mai ales cand e vorba de senzori(electronica).

Link to comment
Share on other sites

asa este m-am complicat cu dezmebrarile si nu se merita senzorii second caci nu sti sigur cat de buni sunt si cat te vor tine, insa motivul care m-a determinat sa iau din dezmembrari a fost financiar, dar sapt viitoare voi da comanda de unul original, pana atunci mai fac un singur simplu test si anunme sa las masina nepornita 2zile apoi sa o pornesc cu mufa scoasa de la electrovana vanosului de la evacuare - asa cica poti verifica daca ai probleme cu garniturile vanosului sau nu - simtomele sunt simulare cu ce are masina acum, am incercat deja cu mufa scoasa de la electrovana vanosului de la admisie si nu am vazut nici o schimbare, daca la fel se intampla fara mufa vanos evacuare atunci dau comanda de senzor nou pe admisie.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am pus senzor axa came nou - simptomul este acelasi si anume cand pormesc masina pe benzina dupa sa zic mai mult de 8-10ore de stationare, porneste imediat dar la o turatie de 500rpm si imediat se opreste, o pornesc din nou si cateodata se opreste si a 2-a sau a 3-a cheie, cateodata ramane pornita la a 2-a cheie dar are usoare trepidatii, cateodata oscileaza destul de mult ralantiul ajungand pana in 300rpm sau chiar spre 0 iar urca un ture - atunci se aud si unele zgomote la vanos - semn ca nu are suficienta presiune de ulei in el.

daca o turez putin apoi totul revine la normal, motorul trage bine, nu consuma ulei, nu are erori memorate nici macar vreun misefire.

daca o pornesc rece direct pe gpl porneste normal cum pornea dintotdeauna,adica motorul urca in ture putin pana la 1100rpm dupa care coboara imediat in 750-800rpm si asa ramane stabil.

am verificat presiunea in rampa de benzina si este 3.3-3.5bar, am montat si alte injectoare iar comportamentul este similar, sondele pt diverse temperaturi par a fi in regula, vreau sa mai schimb odata filtrul de benzina - e schimbat acum cateva luni si nici un efect dar mai incerc.

am pornit-o cu toate sondele lambda deconectate si pornirea a fost la fel.

vreau sa incerc un ulei liqui molly 5w30, momentan utilizez bmw 5w30 llv, nu cred sa fie din fise si bujii caci pe gpl porneste bine la rece.

o teorie ar fi ca in timp se descarca cumbutorii iar la prima pornire pana se stabilizeaza pot aparea detonatii in motor iar ecu inchide provizoriu injectia pe cilindrul-cilindrii respectivi dar un am nici o eroarea de mise fire stocata.

 

Are cineva vreo idee ce sa mai incerc?

Edited by vicnic
Link to comment
Share on other sites

da m-am gandit sa incerc chestia asta dar am intampinat 2 chestiuni:

 

1 - cum e posibil ca softul sa se modifice singur in timp

2 - am intrebat la recomandarea lui George de pe forum la mhs in militari si nu au tester sa imi faca update de soft, sa mai incerc la bavaria in baneasa,

cunoastesti pe cineva care poate face update de softuri?

 

multumsc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.