Jump to content

Mi se sparge frecvent radiatorul sau vasul !


Recommended Posts

la ce semnatura ai, imi explic acum acest gen de sfaturi...

 

1. nu are legatura daca e OEM sau nu vasul, ca sa aiba senzor de nivel... ala este un element separat de vas...

 

2. vezi ca masina ta nu este 1.8i, ci are motor de 1.9i... ce chestie, nu ? :D

am gresit semnatura si nu stiu de ce e asa de ras ..in fine ideea era in felu urmator... vasu care e de producator este facut prost si senzoru nu citeste nivelu din vas si iti arata in bord ca nivelu din vas e scazut si eu il sfatuiam sa-si cumpere vas pe original ca sa nu-i apara becu ala in bord . te-ai luat aiurea de mine si nici macar nu sti despre ce e vorba exact

Link to comment
Share on other sites

am montat vasul,am verificat radiatorul,nimic.

am pornit masina am aerisit si dupa scurt timp a inceput sa-mi dea apa afara din vas pe la capac,deci o arunca afara.

legat de bule de aer am observat ca in vas vin niste bule asa dar putine si mici ca diametru,este normal ?

pompa si termostatul nu stiu ca sa le verific ......

Link to comment
Share on other sites

am montat vasul,am verificat radiatorul,nimic.

am pornit masina am aerisit si dupa scurt timp a inceput sa-mi dea apa afara din vas pe la capac,deci o arunca afara.

legat de bule de aer am observat ca in vas vin niste bule asa dar putine si mici ca diametru,este normal ?

pompa si termostatul nu stiu ca sa le verific ......

bulele arata compresie scapata in lichidul de raciere. Chiulasa sau garnitura de chiulasa e de vina

Link to comment
Share on other sites

am montat vasul,am verificat radiatorul,nimic.

am pornit masina am aerisit si dupa scurt timp a inceput sa-mi dea apa afara din vas pe la capac,deci o arunca afara.

legat de bule de aer am observat ca in vas vin niste bule asa dar putine si mici ca diametru,este normal ?

pompa si termostatul nu stiu ca sa le verific ......

Din cate am citit pana acum, la tine este intr-adevar o problema.

Eu cand am schimbat vasul de expansiune (s-a spart din "senin") si termostatul (arata pe tester eroare "partial blocat"), dupa montaj inainte sa ma apuc sa aerisesc am pornit motorul sa vad daca totul este etans, nu curge deloc dar dupa ce am oprit motorul ( a stat pornit cam 1 minut) a inceput sa curga pe sus pe la unl din furtunele ce intra in vas. Dupa ce s-a oprit din curs am completat cu lichid in vas si am pornit iar. Am patit la fel dupa ce am oprit motorul. Remediul in cazul meu a fost garnitura din interiorul furtunului, probabil nu se asezase bine si scapa pe la ea.

Link to comment
Share on other sites

Am doua intrebari!

 

1. Cum ai facut aerisirea?

2. Unde desfaci motorul?

aerisirea am facuto asa :

Desurubati busonul de la vasul de expansiune

 

Porniti motorul (relanti) si setati temperatura la MAXIM si turatia ventilatorului la minim. Setarea determina deschiderea valvelor pt incalzirea habitaclului si porneste pompa auxiliara de apa

 

Completati antigel in vasul de expansiune pana la nivelul maxim. -> Nivel lichid la rece. Lasati motorul sa functioneze la relanti pana cand nivelul lichidului ramane la semnul maxim

 

Accelerati motorul de doua ori pana la aprox 2500 rpm

 

Slabiti surubul de aerisire

 

Inchideti surubul de aerisire cand apa care se scurge e fara bule de aer

 

Opriti motorul si setati temperatura la minim

 

Asteptati aproximativ 3 minute

 

pui capacul pe vasul de expansiune

 

Porniti motorul din nou cu incalzirea oprita

 

Cu grija deschideti busonul vasului de expansiune si competati sau scurgeti lichid dupa caz, cu motorul ruland la relanti pana ce nivelul lichidului va ajunge la indicatia max de pe vasul de expansiune. Nivel lichid la rece. Atentie sa nu fie presiune

 

Insurubati capacul vasului de expansiune

 

- masina nu m-am decis unde so duc,cred ca la scorpion ....

dar nu prea am incredere in mecanicii de la noi,niste carpaci cu totii.

Link to comment
Share on other sites

aerisirea am facuto asa :

Desurubati busonul de la vasul de expansiune

 

Porniti motorul (relanti) si setati temperatura la MAXIM si turatia ventilatorului la minim. Setarea determina deschiderea valvelor pt incalzirea habitaclului si porneste pompa auxiliara de apa

 

Completati antigel in vasul de expansiune pana la nivelul maxim. -> Nivel lichid la rece. Lasati motorul sa functioneze la relanti pana cand nivelul lichidului ramane la semnul maxim

 

Accelerati motorul de doua ori pana la aprox 2500 rpm

 

Slabiti surubul de aerisire

 

Inchideti surubul de aerisire cand apa care se scurge e fara bule de aer

 

Opriti motorul si setati temperatura la minim

 

Asteptati aproximativ 3 minute

 

pui capacul pe vasul de expansiune

 

Porniti motorul din nou cu incalzirea oprita

 

Cu grija deschideti busonul vasului de expansiune si competati sau scurgeti lichid dupa caz, cu motorul ruland la relanti pana ce nivelul lichidului va ajunge la indicatia max de pe vasul de expansiune. Nivel lichid la rece. Atentie sa nu fie presiune

 

Insurubati capacul vasului de expansiune

 

- masina nu m-am decis unde so duc,cred ca la scorpion ....

dar nu prea am incredere in mecanicii de la noi,niste carpaci cu totii.

idee ca e nu mare inginerie dat jos si verificat chiulasa

Link to comment
Share on other sites

idee ca e nu mare inginerie dat jos si verificat chiulasa

eu am mai demontat si montat chiuloasele la masinile mele,dar nu erau bmw,ci opel si golf.La bmw mi se pare mai dificil cu distributia,imi e frica ca nu mai stiu so pun la loc cum trebuie ....

daca as gasi untutorial ceva,mi-ar fi mai usor

Link to comment
Share on other sites

Nu ai facut aerisirea corect!!

 

 

-motorul rece

- desfacut busonul de la radiator si aerisitorul

-cu motorul OPRIT setat caldura pe 32 de grade cu ventilatia la minim(pui doar contactul)

-turnat apa in vasul de expansiune pana curge pe aerisitor fara bule

-strans aerisitorul

-completat antigel pana la nivelul max

-pus busonu la vas si am pornit motorul

Edited by MarioE43
Link to comment
Share on other sites

atat timp cand ii vin bule de aer mici in vasul de expasiune si ii da apa afara in 10 minute poate sa faca o mie de aerisiri ca nu rezolva nimic. Bulele de aer arata un singur lucru .... intreaba orice mecanic

 

eu am mai demontat si montat chiuloasele la masinile mele,dar nu erau bmw,ci opel si golf.La bmw mi se pare mai dificil cu distributia,imi e frica ca nu mai stiu so pun la loc cum trebuie ....

daca as gasi untutorial ceva,mi-ar fi mai usor

dai semn pe lant si pe axe cand demontezi... dupa pui in acelasi punct. Asta daca nu ai cale pentru axele cu came. nu e nici o diferenta fatza de opel sau golf e acelasi principiu.

Link to comment
Share on other sites

Da,am facut,dar sunt niste dubii :

- am schimbat garnitura de _chiulasa_

- termostatul

- pompa apa

- vasul[sh]

toate noi si de calitate

 

dupa ce am montat totul si facut aerisirea,am observat ca radiatorul e rece,mentionez ca motorul a mers in jur de 20 minute la relanti si turat,in final am dat o tura de vre-0 2-3 strazi mai forjat,nimic,radiatorul e rece,ce e cald sunt 2 tevi care se afla in partea din fata a radiatorului dintr-o parte in alta

 

- apa nu creste in bord

- nu arunca nici pe la vas

- termostatul deschide

- ventilatorul pleaca..

 

Este normal ca radiatorul sa fie rece?

Cand am umblat la masina am suflat pe el si aerul circula foarte usor.....

 

Deci ...?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da,am facut,dar sunt niste dubii :

- am schimbat garnitura de _chiulasa_

- termostatul

- pompa apa

- vasul[sh]

toate noi si de calitate

 

dupa ce am montat totul si facut aerisirea,am observat ca radiatorul e rece,mentionez ca motorul a mers in jur de 20 minute la relanti si turat,in final am dat o tura de vre-0 2-3 strazi mai forjat,nimic,radiatorul e rece,ce e cald sunt 2 tevi care se afla in partea din fata a radiatorului dintr-o parte in alta

 

- apa nu creste in bord

- nu arunca nici pe la vas

- termostatul deschide

- ventilatorul pleaca..

 

Este normal ca radiatorul sa fie rece?

Cand am umblat la masina am suflat pe el si aerul circula foarte usor.....

 

Deci ...?

 

salut mai esti pe aici? ca am si eu aceasi problema, tot din focsani sunt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.