Jump to content

cutia ZF 6HP26 problemele comune ...


Recommended Posts

Observ ca foarte multi avem aceeasi problema. Dupa o oprire brusca, cutia face downshift , coboara treptele cu intarziere, ceea produce niste suturi care impinge masina in fata.

 

Desi am facut update la cutie , problema persista.

 

 

 

Uneori opresc brusc , cutia coboara , opresc pe loc. Dupa cateva secunde de stat pe loc , da ultimul sut de downshift (abia atunci coboara pe treapta 1)

 

Mentionez ca uleiul a fost schimbat acum cateva luni original bmw, arata bine, nu am pilitura de ambreiaj in ulei , sau alte chestii, deci excludem uleiul.

Masina are 250.000 km

Vreau sa aud parerea cuiva mai experimentat, ce anume cauzeaza aceasta intarziere de downshift.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

normal , daca nu faci kick down de la plecare de pe loc, , sau nu e cine stie ce panta la 30 de grade, pleaca cu a doua.

Asta ar fi 1.

 

 

Deci nu cred ca vine de la downshit la 1, tu mai ai un ambreiaj suplimentar care leaga cutia de volanta, la viteza 0 ala decupleaza cutia complet de motor sa scada consumul.

Sa nu fie problema la ala.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

normal , daca nu faci kick down de la plecare de pe loc, , sau nu e cine stie ce panta la 30 de grade, pleaca cu a doua.

Asta ar fi 1.

 

 

Deci nu cred ca vine de la downshit la 1, tu mai ai un ambreiaj suplimentar care leaga cutia de volanta, la viteza 0 ala decupleaza cutia complet de motor sa scada consumul.

Sa nu fie problema la ala.

 

 

 

 

 

 

 

Te referi la Torque converter clutch ?

Link to comment
Share on other sites

ala se afla in convertizor, deci acesta ar trebui schimbat sau rebuilt...din cate am citit acest ambreiaj a fost adaugat doar pentru a scadea consumul la viteze de croaziera, inainte nu exista ca si componenta a convertizorului, probabil din cauza asta erau si mai rezistente...

 

dar daca nu mai functioneaza ar trebui sa iti apara eroarea la scanare!

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Da dar el isi face treaba (cu intarziere) si probabil nu da eroare.

 

Domi ar trebui sa clarificam unele lucruri, sunt multe topic-uri cu aceleasi explicatii interminabile, ma gandesc ca sunt posesori (de e65 - in general) care vor sa rezolve problema.

Am putea clasa problemele pe 2 categorii : convertizor si mecatronic

Solutii: convertizor - rebuild sau schimbat nou sau sh

mecatronic - rebuild (desfacut, curatat, gresat, verificat)

Solutii de inceput: schimbat ulei cu stergerea adaptarilor sau schimbat ulei cu update-ul soft-ului (automat stergerea adaptarilor) [a se intelege prin update: o metoda de a incetini unele procese ale cutiei, protejare a acesteia si o amanare pana la rebuild inevitabil

Link to comment
Share on other sites

ala se afla in convertizor, deci acesta ar trebui schimbat sau rebuilt...din cate am citit acest ambreiaj a fost adaugat doar pentru a scadea consumul la viteze de croaziera, inainte nu exista ca si componenta a convertizorului, probabil din cauza asta erau si mai rezistente...

 

dar daca nu mai functioneaza ar trebui sa iti apara eroarea la scanare!

 

 

 

 

Torque Converter Opening error (WK ) asta da , dar doar in anumite zile. Deci convertizorul trebuie inlocuit.

 

 

Mai da si asta

4F4B Symptom gear check

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

nu cunosc codurile de eroare de la BMW, dar daca zici ca ai deja eroarea cu TC(torque converter), chiar si intermitent, asta e un semn ca este pe duca, e posibil ca din cauza lui sa ai urmatoarea eroare(4F4B Symptom gear check) pentru ca daca nu cupleaza nici nu selecteaza treapta care trebuie din prima si se plimba putin intre 2 trepte fiind TCU-ul pacalit de turatie, asta ar fi teoria mea! Si eu am eroarea de la TC, care cand e intermitenta cand este permanenta, la mine insa nu da niciun soc, cutia schimba ok, din cauza nici nu m-am agitat, oricum ar fi, daca mai tine pana prin iarna ii schimb convertizorul, am deja unul nou OEM, daca pica pana atunci probabil voi lua alta cutie de la Audi, nu prea am incredere in cele rebuilt de aici, as lua una din US, dar taxele de transport sunt cam prohibitive ! Singura chestie la mine pe care o resimt este un mic delay, probabil cauzat de TC care blocheaza cu intarziere, dar doar la turatii sub 3k, peste nu este niciun delay sau daca merg pe S sau manual, doar in D. Eu i-am schimbat uleiul si filtrul la cca 118k, banuiesc ca nu fusese vreodata schimbat, insa arata ok uleiul, fara depuneri anormale de reziduri! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

probabil piesele le poate lua de la ZF, am observat si la mine facand live scan ca TC cupleaza doar cand solenoidul primeste amperajul corespunzator, 744 parca, atunci m-am gandit ca poate fi si el cauza, dar probabil ca pe termen lung functionarea cu un solenoid care nu merge in paramterii duce la uzarea ambreiajului ajungand in acelasi punct, adica inlocuirea TC-ului..
Link to comment
Share on other sites

in conditii corespunzatoare, o cutie automata tine mai mutl decat restul masinii la un loc.

oricum nu e chiar o avere, si daca era manuala tot schimbai ambreiaj volanta si tot cam atat costa..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

eroarea aia se pare ca e legata de regulatorul de presiune/mecatronic.

daca ai timp, nervi si chef, uite aici un diy..

nu stiu daca vei gasi usor ce piese iti trebuie.

 

ms , am timp , acel pdf il gasesc zilnic prin google :))

 

Manopera nu ma va costa prea mult , tata socru lucreaza la service de cutii automate.

Mi-o repara acasa la el ,problema sunt doar piesele , ce piese trebuie sa am deja pregatite.

 

Pana acum am inteles convertizorul , si ambreiajele ( rebuild kit)

Ce parere aveti de acest kit http://www.ebay.com/...r#ht_500wt_1040

Ei se lauda ca EXCEED O.E.M. SPECS ,

De aceste convertizoare ce parere aveti ?http://www.ebay.com/...1b25171&vxp=mtr , se lauda cu 25 de ani de experienta

 

Regulatorul acela de presiune de pe mecatronic e scump ?

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

in conditii corespunzatoare, o cutie automata tine mai mutl decat restul masinii la un loc.

oricum nu e chiar o avere, si daca era manuala tot schimbai ambreiaj volanta si tot cam atat costa..

 

 

 

 

Daca e vorba de 5hp26 , da nu este o avere, piesele noi costa de cel putin 2 ori mai ieftin ca la 6hp26.

 

Eu am avut 5 bmw-uri benzinare in 7 ani. Si niciodata nu am avut probleme cu volanta sau cutia manuala.

Un singur ambreiaj am tocat la cerculete in tinerete la 530 V8. cost total 1000 ron piesele.

Clar , o automata de generatie mai noua , e scumpa de intretinut/reparat decat manuala cu volanta si ambreiaj .

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

kit-ul de rebuild mai bine cauti sa il iei de la ZF, esti mai sigur, convertizorul il poti lua si de la astia, dar mai cauta pe net date despre ei! Eu stiu cateva firme in US care au un foarte bun feedback pentru cutii si convertizoare, level10, IPT, 517, ACE, cauta-i pe google si da-le un mail! Ei fac cele mai bune rebuild-uri pentru cutiile de RS6, care sunt 5hp24a si rezista pana la 1000NM(dupa rebuild), banuiesc ca pentru tine ar fi mai simplu intrucat nu ai atat cuplu, de la ei poti lua valve body upgraded, convertizorul upgraded, kit-ul de discuri, insa si preturile sunt maricele! Altfel, mergi direct pe ZF si OEM la convertizor, pentru un pret mai mic si siguranta, daca oricum nu ai plan cresterea puterii! Culege mai multe informatii de pe forumurile BMW din US, vei gasi tot ce ai nevoie acolo despre cutiile de E65 si feedback despre cei ce le reconditioneaza cu succes, americanii oricum le chinuie mult mai tare decat o facem noi :) ! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

kit-ul de rebuild mai bine cauti sa il iei de la ZF, esti mai sigur, convertizorul il poti lua si de la astia, dar mai cauta pe net date despre ei! Eu stiu cateva firme in US care au un foarte bun feedback pentru cutii si convertizoare, level10, IPT, 517, ACE, cauta-i pe google si da-le un mail! Ei fac cele mai bune rebuild-uri pentru cutiile de RS6, care sunt 5hp24a si rezista pana la 1000NM(dupa rebuild), banuiesc ca pentru tine ar fi mai simplu intrucat nu ai atat cuplu, de la ei poti lua valve body upgraded, convertizorul upgraded, kit-ul de discuri, insa si preturile sunt maricele! Altfel, mergi direct pe ZF si OEM la convertizor, pentru un pret mai mic si siguranta, daca oricum nu ai plan cresterea puterii! Culege mai multe informatii de pe forumurile BMW din US, vei gasi tot ce ai nevoie acolo despre cutiile de E65 si feedback despre cei ce le reconditioneaza cu succes, americanii oricum le chinuie mult mai tare decat o facem noi :) !

 

Prima piesa de care am nevoie este convertizor (asta sigur trebuie schimbat)

Pentru convertizor din america ma costa 550 $ cu tot cu transport, pentru convertizor de aici sachs OEM costa 500 euro , deci cu 5 mil mai mult .

Se merita ?

Link to comment
Share on other sites

Prima piesa de care am nevoie este convertizor (asta sigur trebuie schimbat)

Pentru convertizor din america ma costa 550 $ cu tot cu transport, pentru convertizor de aici sachs OEM costa 500 euro , deci cu 5 mil mai mult .

Se merita ?

Teoretic cei din state sunt f priceputi la cutii automate asa ca eu as avea incredere in ei.De unde stii sigur ca trebuie schimbat convertorul? la masinile pe benzina cad mai greu. Ambele convertoare sunt RMFD

Link to comment
Share on other sites

Teoretic cei din state sunt f priceputi la cutii automate asa ca eu as avea incredere in ei.De unde stii sigur ca trebuie schimbat convertorul? la masinile pe benzina cad mai greu. Ambele convertoare sunt RMFD

 

am scris mai sus , stocheaza uneori eroare la deschidere.

Link to comment
Share on other sites

pai poate nu e vina convertizorului.

Vezi daca gasesti pe undeva valorile de stall speed la cutia si motorul tau.

Apoi, pui testerul sa masori exact rpm, nu pot citi suficient de precis pe turometru.

 

stand pe loc cu frana de mana, frana calcata, selectezi 2-3 trepte manual si accelerezi la maxim dar nu mult 10 sec maxim, ca o strici.

 

Normal se va ridica la o turatie oarecare si se va plafona. cand se plafoneaza tii minte valoarea.

 

Ei, daca ai diferente mai mari de 50 rpm in treapta 2, 3 fata de tabelul de stall speed pentru cutia/motorul tau atunci da, si convertizorul e dus.

LA astea mai vechi le gasesti in manualul bentley, ma gandesc ca poate le gasesti in TIS undeva.. sau in vreo documentatie oficiala BMW de diagnostic, dar e mai greu de gasit la modelele mai noi.

Link to comment
Share on other sites

Socul de downshift 3-2 sau 2-1 la 6Hp e din cauza mecatronicului 90%. E din seria "asa face toate". Sunt o gramada de exemple pe forumurile straine, Update-ul ala de soft nu face decat sa amelioreze un pic problema.

Trebuie un rebuild la blocul de valve. Exista kit original ZF de rebuild.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

La acest model de cutie convertizorul e mai sensibil decat la generatiile mai vechi si pica mult mai des.

Daca exista pierderi de putere, cel mai probabil convertizorul deja a ars ambreiajele.

Daca schimbati ambreiajele si tot exista socuri, convertizorul e de schimbat.

In caz contrar, le va arde si pe cele noi.

 

Spre deosebire de cutiile mai vechi, aceasta cutie are un convertizor mai special care poate face lock-up partial pe toate cele 6 trepte, astfel reducandu-se consumul si vibratiile transmise de motor.

 

La o cutie de peste 160 000 km si la care nu s-a schimbat niciodata uleiul, resetarea adaptatiilor in caz de socuri reprezinta o operatiune mai mult sau mai putin inutila.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.