Jump to content

cutia ZF 6HP26 problemele comune ...


Recommended Posts

Despre ce "adaptari ale stilului de mers" tot vorbiti, oameni buni? Vreau si eu sa vad o documentatie in care e descrisa aceasta adaptare.

Tot ce adapteaza cutia aia sunt timpii de deschidere ai solenoizilor, lucru care permite intrarea unei cantitati mai mari sau mai mici de ulei in circuitul respectiv, iar asta se face permanent. Daca te uiti in recomandarile producatorului, aceste adaptari ar trebui resetate la schimbarea blocului de valve, nu la schimbul de ulei.

In Ista ai 2 optiuni de resetat la 6hp26... Reset Adaptation Functions si Reset Teach In Function.

Este mai safe sa resetezi Adaptation Functions (blocul de valve) deoarece e posibil cantitatea de ulei sa nu fie identica cu ce era inainte de schimb si automat presiunea va fi diferita, valvele vor lucra haotic, ele fiind adaptate pe cantitatea dinainte de schimb.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Nu vad legatura dintre presiune si cantitatea de ulei din baie.

 

Daca tu nu o vezi, nu inseamna ca nu exista. La fel cum nu stiai nici de Teach In Function :) Instaleaza Ista si citeste acolo toata documentatia.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Despre ce "adaptari ale stilului de mers" tot vorbiti, oameni buni? Vreau si eu sa vad o documentatie in care e descrisa aceasta adaptare.

Tot ce adapteaza cutia aia sunt timpii de deschidere ai solenoizilor, lucru care permite intrarea unei cantitati mai mari sau mai mici de ulei in circuitul respectiv, iar asta se face permanent. Daca te uiti in recomandarile producatorului, aceste adaptari ar trebui resetate la schimbarea blocului de valve, nu la schimbul de ulei.

 

Hai sa te credem, explica si tu in situatia in care o masina merge ok, cutia schimba foarte bine dar trebuie sa ii schimbi uleiul.

Dupa ce ii schimbi uleiul cutia schimba eronat, da suturi.

Ii dai reset la adaptari din ISTA si apoi merge bine, schimba corect.

Tu probabil schimbai blocul de valve, cutia, nu ? shifty.gif

Edited by lexuuuu
Link to comment
Share on other sites

Hai sa te credem, explica si tu in situatia in care o masina merge ok, cutia schimba foarte bine dar trebuie sa ii schimbi uleiul.

Dupa ce ii schimbi uleiul cutia schimba eronat, da suturi.

Ii dai reset la adaptari din ISTA si apoi merge bine, schimba corect.

Tu probabil schimbai blocul de valve, cutia, nu ?

lexuuuu, tu ai citit tot topicul?

LYM, zice la postarea #46 ca trebuie resetare.

 

In rest intreaba si din cauza ca poate altii stiu.

 

Tu de ce te dai la jugulara fara rost?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tu probabil schimbai blocul de valve, cutia, nu ? shifty.gif

Ai inteles tot :thumbsup:

 

Daca tu nu o vezi, nu inseamna ca nu exista. La fel cum nu stiai nici de Teach In Function :) Instaleaza Ista si citeste acolo toata documentatia.

1. presiunea nu difera daca ai cantitati diferite (dar apropiate) de ulei in cutie (facand exceptie cazurile cand nu ai ulei mai deloc). Pompa de ulei din cutie nu stie cat ulei ai tu in ea, daca ai 200ml in plus sau in minus; atat timp cat poate circula ulei va baga aceeasi presiune. Am mers cu 500ml de ulei lipsa si nu a schitat absolut nimic.

 

2. Ti-am atasat poza din ISTA, din meniul cu Reset Adaptations, acelasi cu "Reset teach-in function". Cuvantul "teach" se refera ca ECU-ul cutiei 'invata' cat de mult sa deschida solenoizii la schimbul de viteza. De aia dupa reset merge in suturi o perioada - ea porneste de la niste valori predefinite si, in functie de uzura cutiei, adapteaza timpii de deschidere in functie de cum calculeaza ca se fac schimburile (prea brusc sau prea incet), nu ca stie cutia cum conduci tu, iar adaptarile astea se fac in permanenta.

post-23360-0-44793200-1586254164_thumb.jpg

Edited by LYM
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

lexuuuu, tu ai citit tot topicul?

LYM, zice la postarea #46 ca trebuie resetare.

 

In rest intreaba si din cauza ca poate altii stiu.

 

Tu de ce te dai la jugulara fara rost?

 

Pai nu prea are importanta ce zice producatorul, asa si BMW spune ca uleiul din cutie e lifetime, pana schimbi cutia.

Nu m-am luat de om, dar nu e valabila treaba cu ce recomanda producatorul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu prea are importanta ce zice producatorul, asa si BMW spune ca uleiul din cutie e lifetime, pana schimbi cutia.

Nu m-am luat de om, dar nu e valabila treaba cu ce recomanda producatorul.

Eu credeam ca trebuie sa ii raspunzi lui LYM care tocmai a spus cum vede el treaba PRIN TESTER.

Tu nimic, nimic de adaugat?

 

Lasa life-time-ul de la fabricantul masinii vs.cutiei ca e cam pe langa subiect.. (ai gasit omul gresit cu, care sa argumentezi)

 

Contrazi pe LYM daca poti, daca nu, lasa subiectul in pace.

 

LYM, a dat un raspuns foarte pe inteles.

 

PEACE.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat de doua ori uleiul in cutie(8hp45) nu am avut nici un fel de problema, nici inainte nici dupa, de fiecare data am schimbat uleiul in reprezentanta, la fel si primul proprietar(am gasit istoricul la reprezentanta), la fel mi-au spus si mie ca uleiul e lifetime, dar daca vreau au zis ca il schimba pe raspunderea mea, am zis ca sa il schimbe impreuna cu tot ce necesar la cutie, filtru si baie, ce au resetat ce nu habar nu am, nu am schimbat uleiul pentru ca am avut probleme, l-am schimbat pt km, masina are 250k km acuma si a avut pana acuma uleiul schimbat de 3 ori

De mentionat ca masina nu e bmw dar e echipata cu zf 8hp45

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

Ai inteles tot :thumbsup:

 

 

1. presiunea nu difera daca ai cantitati diferite (dar apropiate) de ulei in cutie (facand exceptie cazurile cand nu ai ulei mai deloc). Pompa de ulei din cutie nu stie cat ulei ai tu in ea, daca ai 200ml in plus sau in minus; atat timp cat poate circula ulei va baga aceeasi presiune. Am mers cu 500ml de ulei lipsa si nu a schitat absolut nimic.

 

2. Ti-am atasat poza din ISTA, din meniul cu Reset Adaptations, acelasi cu "Reset teach-in function". Cuvantul "teach" se refera ca ECU-ul cutiei 'invata' cat de mult sa deschida solenoizii la schimbul de viteza. De aia dupa reset merge in suturi o perioada - ea porneste de la niste valori predefinite si, in functie de uzura cutiei, adapteaza timpii de deschidere in functie de cum calculeaza ca se fac schimburile (prea brusc sau prea incet), nu ca stie cutia cum conduci tu, iar adaptarile astea se fac in permanenta.

 

Esti capsoman, punct! Nu ma intereseaza print-uri de la BMW Doctor, pt ca ce ai pus, nu e complet!

El acolo reseteaza Teach In Function, gen cat de sus sau jos in ture schimba cutia etc. Practic reseteaza ce spuneai tu ca nu exista!

Reset Adaptation Values este alta functie, cea care reseteaza valvele si discurile din cutie. In meniul de la reset Adaptation values vezi si valorile discurilor de ambreiaj etc. Poti sa vezi ca e prima in meniu putin inainte de de momentul cand ai facut tu print.

Cand pun testerul pe masina fac poze si iti arat. Crede-ma, nu e prima data cand am resetat, umblat si citit tot ce e prin in meniurile acelea.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Buna ziua domnilor,,

 

De cateva zile am observat si eu un fenomen mai ciudat la cutia mea, ZF6 HP19...

La rece, in primii 3 sau 4 km, la turatii mici si viteza constanta, imi fluctueaza turometrul cu aproximativ 100 rpm.( doar cand stau la viteaza constanta sub 2000 rpm)

 

Dupa ce trec de cei 3,4 km, nu mai fluctueaza deloc .

 

Aveti vreo idee? s-a mai confruntat cineva cu acest fenomen?

 

De schimbat, schimba bine cutia.Urmeaza sa ii fac schimbul de ulei, are 216 k km .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 9 months later...

Salut tuturor. Am un BMW 320d cutie zf automata. Totul ok până când dau in modul manual și încerc să schimb eu vitezele in jos(treapta inferioară) in sus merge (treapta superioara). E vreun contact de vina. In rest cutia schimbă perfect. Plus că acum o lună mergea.

A mai avut cineva asemenea problemă?

Salut. Cutia mea zf 2006 BMW 320d nu mai merge sa schimb eu in modul manual treapta inferioara (treapta superioara mă lasă să schimb).

Am impresia că nu mai face contact ceva pe acolo 

In rest cutia merge perfect.

 

Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.