Jump to content

Problema motor bmw e34 525i 24v


Recommended Posts

Salutare tuturor in primul rand....am sa va fac un rezumat destul de complex deoarece e o problema destul de stresanta

 

Bmw e34 525i 24v 141kw non-vanos (B 99 BYE a avut candva numarul ) , grup autoblocant , fara aer conditionat.

ulei 10v60 RS Castrol ...filtre man

 

In urma cu 4 ani a fost dusa la un electrician cu problema de electromotor, a plecat masina a doua zi de la el in 15 min de mers a murit motorul....s-a constatat ca puntea de pe alternator a fost prajita ( m-am intrebat pe moment cum e posibil....singura explicatie pentru mine a fost ca a facut un scurt al naibii de rau cand a montat/demontat electromotoru ) ,explicatia mecanicului a fost ca a crapat pur si simplu.....in fine a fost reparat si alternatorul tot pe banii mei pentru ca vroiam sa iau masina cat mai repede din acel loc.

Urmatoarea zi in care a luat masina si pana in prezent , aceasta OSCILEAZA la relanti intr-un mod foarte neplacut .....

A trecup pe la mai multi mecanici care la momentul respectiv eram si eu mai copil si din lipsa de rabdare sau si bani nu puteam sa le satisfac toate nevoile pe care le aveau....acestia cerandumi in mod repetat si piesa asta si piesa aia etc etc etc......

In momentul de fata masina a primit urmatoarele piese, unele noi altele de pe masini care merg impecabil: calculator cu acelasi soft(3.1), debitmetru 3 buc, regulator relanti sub admisie (3buc) , senzor clapeta relanti 1 buc, senzor arbore cotit 1 buc, senzor axa cu came 1 buc, distributie noua , _chiulasa_ atent inspectata si facuta gata pentru a fi montata plus semeringuri la supape noi, bujii ngk platinum brk...someting , injectoare de pe alta masina deoarece aveam 3 topite, supapa presiune de pe rampa de injectoare , un senzor de temperatura de pe admisie (era topit), alternator de 2.0 benzina( imi mai taie din oscilatii cand aprind luminile si dezaburirea luneta), pompa apa, termostat , vascocupla

 

SIMPTOME : oscilatie relanti intre 400rpm si 1300rpm din 2 in 2 secunde , in acelasi moment se si balbaie(merge intrerupt, paraie , baraie) .....cand e rece trage constant de la ture joase pana la 6500 aproape fara intrerupere, dupa 20 min de condus masina indiferent in orice regim peste 4000 de ture urca pana la 6500 in vreo 10 secunde asta daca are chef sa urce pana la urma ....daca nu ramane constanta la 5000 fara sa se clinteasca , se opreste motorul cand scot masina pe liber ....sau cand o scot pe liber si calc frana + volanul cu servo....daca o scot pe liber si o ambalez de vreo 3 ori sta pornita osciland, nu pot merge cu ea pana in 2800 rpm deoarece intrerupe , uneori pun contactul si dau la automat si nu se intampla nimic...in conditiile in care ea are baterie , daca ii pun cabluri de curent de la alta masina porneste fara probleme, problema pompa de benzina ...cand am sub 20 litri bazaie si nu mai trage constant in ture mari intrerupand....in momentul in care depaseste 20 litri trage( TRAGEA bine) pana sa umblu la _chiulasa_ si la semeringurile de la supape ....motorul are compresie buna( mecanicul spunea 14 dar nu stiu cum a masurat)

 

 

TESTER: la testerele care am fost ori nu stiau acei mecanici sa citeasca ori nu se pupa testerul cu masina ....mi-am cumparat un carsoft v 6.5 care merge ......imi da urmatoarele erori....senzorul de pe axa cu came si regulatoru de relanti de sub admisie.....acestea fiind schimbate erorile au disparut dupa ce le-am schimbat dar masina functioneaza la fel de prost!!

 

DE luat in considerare : In partea dreapta a masinii e calculatoru masinii plus 3 relee plus inca un calculator mai gros....nu stiu de la ce e si ce face, dar sub suportul care tine cele 3 relee manunchiul de fire era topit in proportie de 30% unele fire chiar facand contact intre ele.....electricianul a spus ca nu a afectat nimic si ca le-a refacut ...dar eu nu pot sa fiu de aceeasi parere deoarece masina merge in continuare la fel de prost, am verificat admisia vizibil de crapaturi, furtunele de aer , singurii senzori de care nu m-am atins sunt cei 2 de pe _chiulasa_ , unul Coolant temperature senzor si unu Water temperature senzor...asa scrie pe realoem.com, am avut _chiulasa_ crapata , intinzatorul de lant distributie superioara spart dar masina functiona......si cam atat pe tester nu mai da nimic..

 

 

 

cam atat momentan...daca imi mai trece ceva prin cap va mai anunt.....pana una alta ma scuzati pentru greselile facute sau literele mancate

 

 

astept pareri.............

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ai probleme electrice mari din ce spui mai intai eliminale pe alea.. apoi poti sa vezi ce ai mecanic, daca o mai fi ceva.

probabil ai intreruperi si variatii de voltaj multe care iti dau peste cap senzori ...

 

 

Din pacate e foarte dificil, electricieni auto buni sunt mai rari decat laptele de pasare..

Pe tester ai pus-o, ce erori da ?

Normal poti urmari si diverse voltaje dinamic, cat iti da alternatorul de exemplu ? trebuie sa fie in jur de 14V

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Verifica si toate furtunurile de aer. Eu am patit-o la 525i ca nu statea bine furtunul de aer de la motorasul de relanti care intra in admisie. Are o clema cu care se prinde acolo si la mine era rupta aia si mai sarea furtunul de tot. Dar verifica-le si pe celelalte.

 

Daca trage aer fals pe undeva asa se comporta masina.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum ti-a dat tie eroare de regulator de ralanti pe tester, testerul face maxim sa ii dea voltaj si tu sa asculti daca "tzacane" sau nu; incearca sa o pornesti fara mufa de la regulator si vezi cum se comporta; cei 2 senzori la care nu ai umblat ar trebui sa vezi live valorile de la ei; incearca si fara mufa de la senzorul de clapeta acceleratie, si ala poate da astfel de simptome.

 

PS: si da, scoate rampa de admisie aer si verifica sa nu aiba vreo crapatura sau o-ringurile de pe la vacuumuri rupte

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

ai probleme electrice mari din ce spui mai intai eliminale pe alea.. apoi poti sa vezi ce ai mecanic, daca o mai fi ceva.

probabil ai intreruperi si variatii de voltaj multe care iti dau peste cap senzori ...

 

 

Din pacate e foarte dificil, electricieni auto buni sunt mai rari decat laptele de pasare..

Pe tester ai pus-o, ce erori da ?

Normal poti urmari si diverse voltaje dinamic, cat iti da alternatorul de exemplu ? trebuie sa fie in jur de 14V

referitor la electricieni ai dreptate ....testerul dadea senzor axa cu came si regulator relanti admisie...ambele schimbate cu unele noi si erorile au disparut..

 

am calculator de bord si urmaresc mereu voltajul....nu ajunge niciodata la 14 .....variaza de la 11.40.....pana la 13.5....ceea ce stiu ca nu e bine dar banuiesc ca din cauza oscilatiei vine si incarcarea aiurea a alternatorului.....nici atunci cand o tin in 4000rpm nu sta fix....oscileaza incarcarea exact cum am explicat mai sus. ms

 

Verifica si toate furtunurile de aer. Eu am patit-o la 525i ca nu statea bine furtunul de aer de la motorasul de relanti care intra in admisie. Are o clema cu care se prinde acolo si la mine era rupta aia si mai sarea furtunul de tot. Dar verifica-le si pe celelalte.

 

Daca trage aer fals pe undeva asa se comporta masina.

 

 

 

Am verificat toate furtunele de aer....totul e in regula...stiu furtunele ca in palma. ca pe aceeasi situatie si anume ca trage aer fals m-am bazat si eu...dar nu e

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt electrician, dar mi se pare enorma variatia. Eu la 525i aveam 13,6 si mi-au zis unii la care am reparat alternatorul ca e cam putin (desi nu grav). Dupa ce l-au reparat aveam 14,4.

 

Reparat inseamna ca-l dau jos, il demonteaza si schimba piesele defecte din el cu unele noi. Foarte profi baietii. Dar costa vreo 300-350 lei operatiunea. Daca vrei, iti zic pe pm cum ajungi la ei.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum ti-a dat tie eroare de regulator de ralanti pe tester, testerul face maxim sa ii dea voltaj si tu sa asculti daca "tzacane" sau nu; incearca sa o pornesti fara mufa de la regulator si vezi cum se comporta; cei 2 senzori la care nu ai umblat ar trebui sa vezi live valorile de la ei; incearca si fara mufa de la senzorul de clapeta acceleratie, si ala poate da astfel de simptome.

 

PS: si da, scoate rampa de admisie aer si verifica sa nu aiba vreo crapatura sau o-ringurile de pe la vacuumuri rupte

diseara cand ajung acasa iti voi da un copi/paste cu logurile de la tester ....imi spune clar si citet de regulatorul de relanti de sub admisie ...incearca sa ai putina incredere ca stiu cat de cat ce fac si ce scriu aici...am masina din 2007, daca o pornesc fara ambele mufe pe ccare le-ai mentionat nu se schimba nici macar o secunda mersul....daca sti cum se poate verifica 100% sa fiu sigur astept un sfat

ms frumos

 

deci pana sa umble la electromotor mergea ok?

pana sa umble la electromotor masina mergea aproape de foarte bine ...se balbaia un pic dar asta cred ca era de la bujii...dar pentru o masina asa veche mergea foarte bine!

si referitor la oringurile de la admisie ....nu mai tin minte...dar mecanicul care a schimbat _chiulasa_ a dat jos si admisia sa se uite la ea si banuiesc ca vedea ...dar nu e problema daca spui ca de la acele o-riguri poate merge in halul asta si sa se poticneasca peste 4000 ture eu o dau jos si le inlocuiesc ...dar ma indoiesc . stima

Link to comment
Share on other sites

Pai de la alternator este problema, scoate-l si masoara diodele, trebuie sa aiba acelasi valori si sa dea rezistenta ohmica decat pe un sens de masurare; inlocuieste releul de incarcare+carbunii daca diodele sunt ok, si eu aveam probleme cu incarcarea si am efectuat aceasta operatiune; releul+periile sunt vreo 80 de lei.

 

Si eu am probleme cu relantiul la a mea in sensul ca nu merge rotund, la fel ca tine am schimbat o gramada, am ajuns si la Automobile Bavaria pt. diagnoza si nici cei de acolo nu au putut vedea exact daca e bun regulatorul de ralanti, de aceea spun ca mi se pare ciudat.

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt electrician, dar mi se pare enorma variatia. Eu la 525i aveam 13,6 si mi-au zis unii la care am reparat alternatorul ca e cam putin (desi nu grav). Dupa ce l-au reparat aveam 14,4.

 

Reparat inseamna ca-l dau jos, il demonteaza si schimba piesele defecte din el cu unele noi. Foarte profi baietii. Dar costa vreo 300-350 lei operatiunea. Daca vrei, iti zic pe pm cum ajungi la ei.

alternatorul de 2.5 benzina este dat jos...mentionez ca a fost schimbata puntea cu carbunii ..perii si tot ce are acolo...tot in jurul 300-350 m-a costat dar face la fel ca acesta pe care il am in prezent pe masina ....acesta fiind unul de 2.0 benzina (imi oscileaza mai putin cu alternatorul de amperaj mai slab...)

 

Pai de la alternator este problema, scoate-l si masoara diodele, trebuie sa aiba acelasi valori si sa dea rezistenta ohmica decat pe un sens de masurare; inlocuieste releul de incarcare+carbunii daca diodele sunt ok, si eu aveam probleme cu incarcarea si am efectuat aceasta operatiune; releul+periile sunt vreo 80 de lei.

 

Si eu am probleme cu relantiul la a mea in sensul ca nu merge rotund, la fel ca tine am schimbat o gramada, am ajuns si la Automobile Bavaria pt. diagnoza si nici cei de acolo nu au putut vedea exact daca e bun regulatorul de ralanti, de aceea spun ca mi se pare ciudat.

in principiu referitor la alternator ai dreptate...de cand am schimbat ce mi-a dat pe tester nu am incercat alternatorul de origine al masinii care a fost reconditionat ....dar zici tu sa nu mearga masina bine din cauza alternatorului? mie imi pare o problema de amestec al aerului cu combustibil deoarece da si niste noxe foarte naspa mirositoare pe tobe(menionez ca am scos catalizatoarele )

 

 

referitor la tester cu regulatorul de relanti ai partea ta de dreptate.....daca nu e stricat de tot si el mai face cat de cat treaba cred ca nu da pe tester ....ca merge in proportie de 50% sau 90%....banuiesc ca simptomele sunt balbaitul ...baraitul ...etc ..dar in orice caz nu simptomele pe care le am eu..sau nu doar astea si nu doar din cauza alternatorului daca ar fi sa fie .. DAR voi schimba in cursul zile de azi alternatorul cu cel de origine si mai anunt daca se schimba ceva ...

Edited by turbi_driver69
Link to comment
Share on other sites

Apropo, lambda cum este ?

 

Tot managementl motorului este electric, variatiile de tensiune afecteaza absolut tot, inclusiv presiunea pompei de benzina; masoara si presiunea pompei/presiunea in rampa de injectoare, pompa trebuie sa fie in jur de 7bar, iar dupa regulator intre 2.8-3.4 la turatie mare.

Link to comment
Share on other sites

Apropo, lambda cum este ?

 

Tot managementl motorului este electric, variatiile de tensiune afecteaza absolut tot, inclusiv presiunea pompei de benzina; masoara si presiunea pompei/presiunea in rampa de injectoare, pompa trebuie sa fie in jur de 7bar, iar dupa regulator intre 2.8-3.4 la turatie mare.

Am uitat sa mentionez de lambda ...e noua... poampa de benzina dupa cum am scris o suspectez si nu prea....imi bazaie cand ramane sub 20litri....presiunea din cate stiu trebuie sa fie fix 3bari din ea ...ce-i drept n-am verificato...dar pe bmwe34.net asa scrie ca e 3 bari

Link to comment
Share on other sites

aproximativ 3 bari trebuie sa aiba in rampa,dupa regulator, ea trebuie sa scoata mai mult de 6-7bar; nu e normal sa bazaie indiferent de cata benzina ai, incearca si cu alta pompa.

CORECT dar ....referitor la bazait sti ce e funny....bazaie destul de puternic (auzi la 2 metri de masina in partea din spate daca stai exact tot un fel de oscilatie ) nu e un bazait continuu...si daca era continuu oricum nu era normal deoarece e destul de puternic.

Link to comment
Share on other sites

prima problema la tine e alternatorul. Pana nu o rezolvi pe aia o sa bati campii mult si bine.

Fa cumva sa il reconditionezi sau sa iei altul de undeva care merge bine, tu trebuie sa ai in jur de 14.2 14.4 si constant asta, nu din cand in cand, nu trebuie sa varieze decat cel mult in limitele astea.

Apoi mai vezi ce mai e, daca mai e ceva.

L.E.

am o pompa de benzina daca vrei, ti-o pot trimite sa faci o proba, si daca esti multumit poti sa o si tii, dar daca nu rezolvi cu alternatorul o omori si pe aia...

 

vad ca esti din Ct, o pot pune la un microbuz si ajunge in aceasi zi.. ma contactezi pe PM daca vrei..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

prima problema la tine e alternatorul. Pana nu o rezolvi pe aia o sa bati campii mult si bine.

Fa cumva sa il reconditionezi sau sa iei altul de undeva care merge bine, tu trebuie sa ai in jur de 14.2 14.4 si constant asta, nu din cand in cand, nu trebuie sa varieze decat cel mult in limitele astea.

Apoi mai vezi ce mai e, daca mai e ceva.

L.E.

am o pompa de benzina daca vrei, ti-o pot trimite sa faci o proba, si daca esti multumit poti sa o si tii, dar daca nu rezolvi cu alternatorul o omori si pe aia...

 

vad ca esti din Ct, o pot pune la un microbuz si ajunge in aceasi zi.. ma contactezi pe PM daca vrei..

Ok...daca ma poti ajuta cu pompa ...atunci lucrurile sunt simple...maine montez alternatorul care il am reconditionat si as putea pune si pompa ...dupa care am programat un tester...

intrebare...daca masina oscileaza intre 400 rpm si 1300 rpm incarcarea o sa fie constanta? din cate stiu nu...

Edited by turbi_driver69
Link to comment
Share on other sites

am pus electromotorul...incarca intre 14 si 12.8 si in mers si la relanti...... asta in conditiile in care pe banc statea la 14.2 constant......astept pareri...pompa bazaie osciland aproape odata cu masina...

am pus si testerul azi iar .....

VERSION 3.1 E34/E36

BOSCH HARDWARE NR ...0261200402

BOSCG SOFTWARE NR 1267357027

 

PRODUCTION CODE 169

BMW HARDWARE NR BLA BLA

BMW SOFTWARE NR BLA BLA

 

pulse of the crankshaft

ignition and fuel injection have been intrerupted for safety=s sake!

 

 

142

29 IDLE-SPEED CONTROLLER

WHE THE ENGINE WAS STALLED THIS FAULT BECAME ACCUMULATED AS WELL

IT IS ALSO POSSIBLE THAT THE IDLE -SPEED CONTROLLER IS DEFECTIVE

IF THE FAULT OCCURE AFTER DELETION OFE THE FAULT STORAGE AGAIN THE DME -CONTROL UNIT IS DEFECTIVE

 

16 DISTURBANCE IN THE IGNITIONP OR PULSE -GENERATOR OF THE CAMSHAFT

PLEASE CHECK INDIVIDUALLY IN THE SYSTEM FOLLOWING SEQUENCE

-SPARK PLUGS - IGNITION-COIL(S) - PULSE GENERATOR CAMSHAFT

A DEFECT OF THE DME CONTROL UNIT COULD BE ALSO POSSIBLE

THEREFORE A REPLACEMENT MIGHT BE NECESSARY!

 

 

ASTEA SUNT ERORILE DE PE TESTER

Edited by turbi_driver69
Link to comment
Share on other sites

e SF, daca spui ca le-ai inlocuit si tot citeste aiurea verifica cablajul dintre senzor arbore si DME, resprectiv regulator si DME;4

 

poate alternatorul l-ai schimbat, nu electromotorul :thumbsup:

 

ce tester iti da valorile astea?

Link to comment
Share on other sites

e SF, daca spui ca le-ai inlocuit si tot citeste aiurea verifica cablajul dintre senzor arbore si DME, resprectiv regulator si DME;4

 

poate alternatorul l-ai schimbat, nu electromotorul :thumbsup:

 

ce tester iti da valorile astea?

 

scuze....alternatorul...

 

cablajul e bun:| din pacate... carsoft v6.5

am verificat bujiile(Bujii NGK BKR6EK) .....se fac caramizii dupa ce functioneaza motorul...nu sunt pline de ulei ...de benzina ... acuma vreau sa ma apuc de bobine si fise(cam trist)

Edited by turbi_driver69
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.