Jump to content

Probleme sistem racire


TheEnZo

Recommended Posts

Povestea incepe in felul urmator:

 

Acum cateva zile , i-am dat masina prietenei mele sa isi faca treaba cu ea prin oras ai ei fiind la mine ... ma suna din oras ca a auzit un poc si abur iesind de sub capota si a oprit motorul.

Ma duc la fata locului constat ca racodul de plastic de pe chiulasa care face legatura cu furtunul de apa ce duce sus in radiator spart. Dau racordul jos tai o bucata din el , il pun la loc pun furtunul pe el, pun apa fac aeriserea facem schimb de masina plec acasa nici o problema.

 

Ieri plec cu masina prin oras merg ce merg, prind trafic pe centru bara la bara ma uit la apa stand intr-o colana vad ca incepe usor sa urce peste jumatate, urca la liniuta de la 3 sferturi in timpul asta ajung pe partea dreapta aprind avaria ma dau jos, aud bolboreserii pe furtun , in gandul meu clar e abur s-a incis, il las nitel sa se raceasca, ii desfac usor busonul iese niste abur , completez cu apa plec ajung acasa iar nicioproblema. Ies din oras o alerg nitel , fac cateva 30-150km/h nu incinge apa deloc, intru iar in oras spre casa iar se incinge si ajunge spre 3 sferturi pe ceas o opresc.

 

Acuma cu masina acasa o iau pe pasi marunti:

- am suspectat termostatul , l-am scos verificat in casa in apa clocotia, functioneaza.

- ma uit la pompa de apa stau studiez , imi dau seama ca , caldura in interior face bine de tot , ma uit cu motorul la relanti fara buson la radiator nu vine apa pe gaura aia mica , il turez incepe sa curga apa de pe la 2000 rpm in sus.

- pun termostatul , fac aerisire, merg cu ea in teste dupa vreo 20 min incinge.

 

- astazi , scot termostatul de nervi, fac aerisirea , pornesc motorul il las la relanti , afara 14 grade , in 5 min fara termostat ajunge apa la jumate , dau drumul la caldura , baga caldura, imi zic ba ceva clar nu e inordine masina fara termostat sa faca caldura asa repede.

- stau studiez ma invart vad furtunul din stanga de intra in chiulasa cald, furtunul de jos care iese din termostat rece ... ba ce naiba asta nu are logica il mai turez il mai las il mai frec se incalzeste si ala nitel foarte putin in comparatie cu celalat

- desfac aerisitorul la relanti nimic, daca incep sa urc peste 1800 de ture incepe sa tasneasca usor apa. (dubios)

- il mai tures il mai frec la relanti una alta in total vreo 30-40 de min cu motorul pornit poc se incinge apa , il opresc dau usor drumu la busonul de la radiator iese niste abur.

- de nervi scot o grila de la nas, bag mana pe acolo, hop ceva ciudat radiatorul fierbinte doar in partea de sus (un sfer de sus in jos) in rest rece ... sa zic eu ca aici ar fi problema.

 

 

Acuma:

- termostat ok

- pompa de apa zic eu functionala

- garnitura de chiulasa , nu imi pot da inca seama: nu a crescut nivelul la ulei, nu am vazut pete de ulei in apa, pe evacuare foarte putin abur dar imi rasufla pe o imbinare dupa catalizator deci posibil de acolo , apa a disparut din cauza ca s-a incins ( Garnitura fiind doar o cauza a unui defect in sistemul de racire, nu defectul propriuzis.)

- raditorul cred ca e problema.

 

Astept o parere si de la alti legat de problema, si 2 cei care si-au cumparat radiatoare noi ce marca au cumparat, m-ar interesa unul care sa aiba si loc de termocupla ca vreau sa renunt la vasco-cuplaj.

Link to comment
Share on other sites

Din ce descrii tu aici, problema ar fi vasco-cuplajul, nu-si mai face treaba. Am patit si eu exact la fel, la drum intins nici o problema cu temperatura apei, cum dadeam de semafoare incepea sa creasca. Vara eram nevoit sa merg cu caldura in blana ca sa racesc cat de cat motorul. Dupa ce l-am schimbat nu am mai avut probleme.
Link to comment
Share on other sites

vasco sau garnitura de chiulasa. Daca ai vreun furtunas mic care vine in vasul de expansiune bagal intr un borcan cu apa. Daca vine bule de aer... tre sa te apuci de demontat

Ps apa nu prea dispare

pss da jos radiatorul si curatal bine

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

salut, am avut si eu acesta problema. procedeaza cum iti zic eu, si va fi bine.

-demonteaza radiatorul+plus cele 2furtune

-in prima faza trage o privire, vezi poza

-dute in baie, baga jet de apa fierbinte in gura unde intra furtunul sus. baga jet, pana curge prin cealallta gura, (daca curge/in caz ca nu ar fi infundat,oricum in orice caz daca ar fi infundat, pierdea lichid, pe la linia rosie din poza,in acest caz =alt radiator ,problema asta am avuto eu )

-in caz ca curge cum trebuie prin gurile unde intra furtunele, la asta/sau la noul radiator ,urmeaza:

-speli si furtunele verificale sa nu fie crapate

-pui totul la loc, bagi apa,faci aerisirea. faci teste,cum sti tu ,daca apa incinge pe loc, si nu in mers urmeaza problema nr2

-schimba vasco-cuplajul, asigurate ca vasco este bun, daca tot incinge, ramane pompa de apa, sau in cel mai rau caz garnitura de chiulasa

 

- (mai este si un radiator in interiorul masini, sub bord "caloriferul" eu pierdeam antigel peacolo,l-am schimbat recent,dar acela nu-mi cauzea cresterea temparaturi.

succes

 

poza

post-54705-0-13743800-1351930816_thumb.jpg

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

Cum se manifesta pierderea aia in bord de cand folosesc caldura primesc avertizari lichid racire scazut am completat cam 800 ml pana acum . Nu pare ssa curga pe nicaieri nu e lichid in baie ulei . Cum vezi ca e pe la calorifer nu e nimic ud prin interior . Inca nu am ajuns la service sa vad exact
Link to comment
Share on other sites

Cum se manifesta pierderea aia in bord de cand folosesc caldura primesc avertizari lichid racire scazut am completat cam 800 ml pana acum . Nu pare ssa curga pe nicaieri nu e lichid in baie ulei . Cum vezi ca e pe la calorifer nu e nimic ud prin interior . Inca nu am ajuns la service sa vad exact

 

poi la mine , a constatat un mecanic si ca sa ma conving ca pierde peacolo, am demontat singur torpedou, si am mers cateva km cu ea asa sa vad eu daca curge, insa nu am observat nimic, aveam priveliste perfect.

dar dupa aceea am lasat masina pe un deal unde botu era mai ridicat, si se observa cum curgea antigel

la mine este vb de e36, banuiesc ca si la e90 este la fel

Link to comment
Share on other sites

sa nu fie puscatat garnitura astfel incat sa dea gaze doar spre un canal de apa nu si spre ulei, daca se poate asa ceva.

 

Garnitura este cauza , si nu defectul in sine, pe mine ma intereseaza sa descopar ce a dus la ciupirea garnituri. Din senin asa nu se intampla.

 

 

Din ce descrii tu aici, problema ar fi vasco-cuplajul, nu-si mai face treaba. Am patit si eu exact la fel, la drum intins nici o problema cu temperatura apei, cum dadeam de semafoare incepea sa creasca. Vara eram nevoit sa merg cu caldura in blana ca sa racesc cat de cat motorul. Dupa ce l-am schimbat nu am mai avut probleme.

 

Pe asta m-am tot gandit cum sa il verific, stiam ceva ca atunci cand e destul de cald motorul dupa ce l-ai oprit nu ar trebui sa il invarti cu mana.

 

 

Te pot ajuta eu cu un vasc.

 

Lasa-mi un pm, desi pe mine ma intereseaza sa trec la electroventilator, cum au venit unele IS-uri cu electroventilator in loc de vasco-cuplaj.

 

Ai dat cumva jos plasticul acela care e intre radiator si motor?

 

Nu.

 

Garnitura de chiulasa dupa simtomele descrise de tine, face si presiune pe furtune? adica sunt tari furtunele de la apa dupa ce functioneaza motorul o perioada?

 

Am impresia ca e si garnitura de chiulasa nasolita acuma, mentine temperatura la 90 lejer fara termostat si in 5-6 min baga caldura bine , ceea ce cu o garnitura buna si fara termostat cred ca ar fi destul de imposibil, sa zic ca ar face si presiune pe furtune dupa o perioada mai mare de timp, nu sunt inca asa sigur de treaba asta.

 

 

 

salut, am avut si eu acesta problema. procedeaza cum iti zic eu, si va fi bine.

-demonteaza radiatorul+plus cele 2furtune

-in prima faza trage o privire, vezi poza

-dute in baie, baga jet de apa fierbinte in gura unde intra furtunul sus. baga jet, pana curge prin cealallta gura, (daca curge/in caz ca nu ar fi infundat,oricum in orice caz daca ar fi infundat, pierdea lichid, pe la linia rosie din poza,in acest caz =alt radiator ,problema asta am avuto eu )

-in caz ca curge cum trebuie prin gurile unde intra furtunele, la asta/sau la noul radiator ,urmeaza:

-speli si furtunele verificale sa nu fie crapate

-pui totul la loc, bagi apa,faci aerisirea. faci teste,cum sti tu ,daca apa incinge pe loc, si nu in mers urmeaza problema nr2

-schimba vasco-cuplajul, asigurate ca vasco este bun, daca tot incinge, ramane pompa de apa, sau in cel mai rau caz garnitura de chiulasa

 

- (mai este si un radiator in interiorul masini, sub bord "caloriferul" eu pierdeam antigel peacolo,l-am schimbat recent,dar acela nu-mi cauzea cresterea temparaturi.

succes

 

 

La caloriferul din interior nu am probleme.

Vasco nu sunt eu singur ca e bun ... m-am uitat ieri la el pe seara si cu motorul cald nu parea a se invarti foarte tare.

Radiatorul nu pirde antigel.

 

De schimbat garnitura oricum nu ma apuc, ca sa schimb garnitura si sa folosesc piese de calitate + chiulasa la rectificat, manopera nu o pun ca o fac eu, ajung la mai multi bani decat mi-as luat un 1.8is, si asa tot aveam o ideie sa imi pun un IS , da in primul rand sa aflu eu cauza.

Link to comment
Share on other sites

La caloriferul din interior nu am probleme.

Vasco nu sunt eu singur ca e bun ... m-am uitat ieri la el pe seara si cu motorul cald nu parea a se invarti foarte tare.

Radiatorul nu pirde antigel.

 

De schimbat garnitura oricum nu ma apuc, ca sa schimb garnitura si sa folosesc piese de calitate + chiulasa la rectificat, manopera nu o pun ca o fac eu, ajung la mai multi bani decat mi-as luat un 1.8is, si asa tot aveam o ideie sa imi pun un IS , da in primul rand sa aflu eu cauza.

 

atunci schimba vasco, e 50lei la dezmembrari, vezi atunci ce si cum;)

Link to comment
Share on other sites

Poti sa verifici vasco-cuplajul daca e curs, deobicei acesta e un semn ca nu mai functioneaza cum trebuie, sau cum ai spus si tu dupa ce se incalzeste motorul acesta trebuie sa opuna rezistenta cand e invartit cu mana. Daca te hotaresti sa-l schimbi cumpara unul nou te va tine multa vreme si nu vei avea probleme mai grave. Am auzit cazuri cand din cauza lui, s-au spart palele ventilatorului.

 

http://www.dvatp.com/bmw/diy/water_pump/ aici zice si de vasco.

Edited by AeGiX
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mi-am facut timp 2 zile si am desfacut tot : termostat, radiator, furtune, pompa de apa. Le-am verificat pe toate. Si am studiat tot sistemul de racire.

 

1) La acest model de motor M43 fara termostat mai bine nu mergi dintr-un simplu motiv constructori au vrut sa se complice, chiulasa are 2 trasee de apa , unul ce plimba apa pe margine sa zicem pe extremitati, si unul pe mijlocul ei , fix pe mijloc, acuma ce face termostatul cand e inchis, pompa de apa plimba apa peste tot in chiulasa pe cele 2 trase, cand termostatul deschide , el in acealas timp inchide accesul apei pe mijlocul traseului de apa si practic debitul pompei catre radiator creste in acest moment.

 

2) Probleme descoperite de mine in cazul meu :

 

- vasco cuplaj defect, nu avea uleiul scurs, chiar avea ulei in el ca l-am gaurit dar practic numai functiona , numai cupla.

- radiator infundat , dar nu in interior, ci la exterior acel fagure din care este format era imbacsit de mizerie si numai permitea aerului sa circule prin el, m-am chinuit vreo 2 ore sa il curat cu jet de apa moderat , nu merge curat la spalatorie sau la ceva cu preiune ca numai ramane nimic din lamele de la fagure , aceaste sunt foarte subtiri si firave. ( Nu stiu cum or fi la altele dar al meu e BEHR e din aluminiu , si categoric trebuie antigel fara silicati).

 

 

Curatat tot pus la loc inclusiv termostat si alt vasco nou , acuma ceva dubios este : inainte porneam masina si in circa 5-7 min la o temp de -10 grade la exterior apa imi urca la 90 , acuma merg cam 15 min prin oras si ajunge la 90 urca treptat, pe exterior sta la 90 si daca am viteza 90-100km/h cand deschide termostatul acul coboara de pe mijloc pana la prima liniuta (adica o gradatie) si apoi urca treptat spre 90 de grade (la mijloc) cert este ca acest lucru se simte si la caldura din interior. Ma intreb daca asa o fi normal, asa functioneaza si la voi ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.