Jump to content

E39 525d sigurante, releu, bujii...


Fan de mic

Recommended Posts

Salut.

Am ceva probleme in legatura cu pornirea, porneste greu si scoate ceva fum...

Vreau sa le iau pe rand si vreau sa incep de la siguranta de la bujii(nu stiu care e), apoi sa dau jos releu de bujii sa il verific(nu stiu cum ar trebui verificat releul) si in ultima instanta sa dau jos admisia si sa probez bujiile cu firul pe plus la un capat si celalalt pe bujie sa vad daca face scanteie stiu ca e ok, daca nu trebie schimbata.

Acu' vreau sa va intreb daca nu aveti o poza, document sau mai stiu eu ce cu schita de la sigurante, care siguranta ce rol are, localizarea lor si amperajul lor.

Si daca stiti cum asi putea proba/verifica releul de bujii ca nu prea asi da ~300 de lei pe unul nou daca al meu e bun.

Si in legatura cu bujiile, daca nu rezolv pana acolo, o sa le schimb cu niste Bosch sau NGK, doar ca imi e cam frica sa nu mi se rupa in motor...

 

Astept reply-uri.

Merci.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Am ceva probleme in legatura cu pornirea, porneste greu si scoate ceva fum...

Vreau sa le iau pe rand si vreau sa incep de la siguranta de la bujii(nu stiu care e), apoi sa dau jos releu de bujii sa il verific(nu stiu cum ar trebui verificat releul) si in ultima instanta sa dau jos admisia si sa probez bujiile cu firul pe plus la un capat si celalalt pe bujie sa vad daca face scanteie stiu ca e ok, daca nu trebie schimbata.

Acu' vreau sa va intreb daca nu aveti o poza, document sau mai stiu eu ce cu schita de la sigurante, care siguranta ce rol are, localizarea lor si amperajul lor.

Si daca stiti cum asi putea proba/verifica releul de bujii ca nu prea asi da ~300 de lei pe unul nou daca al meu e bun.

Si in legatura cu bujiile, daca nu rezolv pana acolo, o sa le schimb cu niste Bosch sau NGK, doar ca imi e cam frica sa nu mi se rupa in motor...

 

Astept reply-uri.

Merci.

 

 

Simplu ca buna ziua este. Pui masina usor pe tester, vezi daca ai bujii arse dupa erori, le schimbi, pui beru(sunt cele mai bune), dupa iar pui testerul vezi daca mai ai eroare de bujii sau daca tot porneste greu si schimbi releul de bujii ca sigur acesta este de vina.

Daca nu le-ai schimbat niciodata fi sigur ca trebuie sa le schimbi, daca sunt arse 2-3, schimbale pe toate, in scurt timp se vor arde si celelalte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Daca ai probleme cu releul ar trebui sa iti apara o eroare pe tester ceva de genul "Preheater error" parca. Mie asa imi aparea la fost masina. De cele mai multe ori ala e de vina si ai avea doua optiuni, fie cumperi unul nou fie il repari pe cel vechi daca ai putina pricepere cu letconul.

Schema de sigurante ar trebui sa o ai in torpedou cand accesezi tabloul de sigurante, cel putin asa este la E46

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare.

 

Revin cu stiri.

Am schimbat bujiile, sau o parte din ele...

Imi mai functionau 2 din 6 si am cumparat 6 sa le schimb doar ca una mi s-a rupt in motor...:(

O veste buna ar fi ca imi pastreaza compresia, s-a rupt de deasupra de filet si nu de tot, deci e inca acolo.

Am facut ~350 de km cu masina si acum pot spune ca imi porneste cum trebuie, de ex. intr-o dimineata pe la 6:00 erau -15 in garaj si -18 afara si a pornit dupa ce a invartit de 3-4 ori, mie mi se pare super fata de inainte de a schimba bujiile si erau -2 grade si pornea dupa 20 de sec. de dat la automat.

Acu sper sa fie totul ok din cauza bujiei aleia ramasa acolo, dar daca pastreaza compresia si alte probleme nu face sper sa fie totul ok.

 

BFT!

Link to comment
Share on other sites

Salutare.

 

Revin cu stiri.

Am schimbat bujiile, sau o parte din ele...

Imi mai functionau 2 din 6 si am cumparat 6 sa le schimb doar ca una mi s-a rupt in motor...:(

O veste buna ar fi ca imi pastreaza compresia, s-a rupt de deasupra de filet si nu de tot, deci e inca acolo.

Am facut ~350 de km cu masina si acum pot spune ca imi porneste cum trebuie, de ex. intr-o dimineata pe la 6:00 erau -15 in garaj si -18 afara si a pornit dupa ce a invartit de 3-4 ori, mie mi se pare super fata de inainte de a schimba bujiile si erau -2 grade si pornea dupa 20 de sec. de dat la automat.

Acu sper sa fie totul ok din cauza bujiei aleia ramasa acolo, dar daca pastreaza compresia si alte probleme nu face sper sa fie totul ok.

 

BFT!

 

 

La mine nu s-a desfacut una si am lasat-o asa, nu a apucat sa se rupa. Pornea perfect cu 5( am schimbat si releul). Zici ca iti da putin la automat sau o ia imediat, adica normal? ti-am zis mie imediat o lua chiar si la -15, poate ai si ceva probleme cu releul. Doamne cat o chinuiai inainte sa schimbi bujiile sa dai 20 de s la automat, mai sunt pe forum care zic ca merge si fara bujii, ca betivul ala, "las-o ba ca merge asa":))

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

De pornit porneste sa zic asa la a treia tura cand invarte motorul si la 0 grade si la -18 de ex. deci ok zic eu.(oricum tre'sa imi schimb si bateria doar ca mai aman pana luna viitoare cand vine salariul ca luna asta vin sarbatorile...)

Inainte sa schimb bujiile ziceai ca e tractor, dadeam la automat la greu, scotea si fum de te speriai, ma bucur ca am rezolvat.

In legatura cu incalzitul motorului, era la 90 apa inainte de a ne apuca de treaba, nu cred ca ii puteam face mai mult...Intr-un fel ma bucur pt. ca altii nu au putut scoate cate 3-4 si atunci e cam grav...

 

P.S: Tre'sa ii mai fac directia si sa verific ce furtunase imi sunt crapate, fisurate, sparte pe la vacuum sau turbo sau nush mai ce ca imi 'sufla' undeva inspre volan in compartimentul motor doar ca nu stiu unde exact si ce o fi.

 

BFT!

Link to comment
Share on other sites

De pornit porneste sa zic asa la a treia tura cand invarte motorul si la 0 grade si la -18 de ex. deci ok zic eu.(oricum tre'sa imi schimb si bateria doar ca mai aman pana luna viitoare cand vine salariul ca luna asta vin sarbatorile...)

Inainte sa schimb bujiile ziceai ca e tractor, dadeam la automat la greu, scotea si fum de te speriai, ma bucur ca am rezolvat.

In legatura cu incalzitul motorului, era la 90 apa inainte de a ne apuca de treaba, nu cred ca ii puteam face mai mult...Intr-un fel ma bucur pt. ca altii nu au putut scoate cate 3-4 si atunci e cam grav...

 

P.S: Tre'sa ii mai fac directia si sa verific ce furtunase imi sunt crapate, fisurate, sparte pe la vacuum sau turbo sau nush mai ce ca imi 'sufla' undeva inspre volan in compartimentul motor doar ca nu stiu unde exact si ce o fi.

 

BFT!

 

 

Ai dat admisia jos cand ai schimbat bujiile, atunci trebuia sa ai 2-3 metri de furtun de vacum sa le schimbi pe toate( sunt ieftine). Daca iti fluiera, sa verifici turbina, futunele mari de la intercooler...galeria de evacuare, admisia daca este bine pusa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.