Jump to content

Proaspat posesor de BMW 318d Steptronic


Sorin Petrescu

Recommended Posts

Apropo de cauciucuri si jante, am si eu mare nevoie de sfatul si ajutorul vostru.

Peste 1 luna vreau sa-mi iau jante de aluminiu pe 17 si caucioace noi ca nu mai suport RFT-urile pe care le am (Bridgestone Er3000).

 

Jantele pe care vreau sa mi le iau sunt astea (sper sa fie acceptat link-ul):

http://www.allopneus.com/jantes/alu/tft/f567/bmw/bmw-serie-3-e90-et-e91/17-pouces/47-8045

 

Din descriere reiese ca latimea este de 8J.

Iar ca pneuri, vreau sa-mi iau Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 pe dimensiunea 235/45R17 97Y (am ales 97 ptr ca au intaritura / insertie si cred eu ca tin mai bine in caz de pana, adica ca nu o sa fac galme).

 

Problema este ca nu stiu daca e bine sa aleg 235 in loc de 225. Pe janta intra si 235 , probabil ca va depasii un pic mai mult janta dar nu cred ca foarte mult.

DPDV al consumului, al stabilitatii , al tinutei de drum voi ce ma sfatuiti?

 

Multumesc anticipat ptr raspunsuri,

Link to comment
Share on other sites

In principiu am cam gasit raspunsul:

 

Equivalency table

 

Rim width Minimum tyre width Ideal tyre width Maximum tyre width

 

8,0 Inches 215 mm 225 or 235 mm 245 mm

8,5 Inches 225 mm 235 or 245 mm 255 mm

 

 

 

deci pe jante de 8 inch pot sa pun fara probleme 235- urile pe care le vroiam eu.

 

Acu dpdv al comfortului, al tractiunii si stabilitatii ramane sa-mi spuneti voi :)

Link to comment
Share on other sites

...

Problema este ca nu stiu daca e bine sa aleg 235 in loc de 225. Pe janta intra si 235 , probabil ca va depasii un pic mai mult janta dar nu cred ca foarte mult.

DPDV al consumului, al stabilitatii , al tinutei de drum voi ce ma sfatuiti?

 

Multumesc anticipat ptr raspunsuri,

Pune anvelopele cu latimea cea mai apropiata de latimea jantei (8x25.4=203.2). Daca pui 225 o sa ai un feeling mai precis al directiei si un aspect al rotii mai "slim" decat cu 235.

Cat despre RFT-uri nu stiu ce sa zic, doar ca multi le hulesc din cauza pretului mare, nu ca nu ar fi bune. In opinia mea asigura suport lateral f bun..

A.. si mai este ceva, anvelopele mai late si jantele mai mari sunt mai grele, masina o sa devin mai puturoasa (simtitor mai inceata).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am 225/45/17 si sunt foarte multumit. Poate pe spate ar fi mers putin mai late dar am vrut sa fie toate 4 de aceeasi dimensiune sa le pot roti intre ele. Nu stiu daca as pune 235 pe fata personal. Singurul meu sfat este sa te uiti dupa niste jante OEM second in stare buna pentru ca cele aftermarket indiferent ce scrie pe ele sunt mari sanse sa-ti dea batai de cap. Eu m-am lecuit. Fara runflat si fara aftermarket. Dar am simtit-o pe buzunarul meu si al asiguratorului.

 

 

Cat despre RFT-uri nu stiu ce sa zic, doar ca multi le hulesc din cauza pretului mare, nu ca nu ar fi bune.

 

Eu nu le hulesc din pricina pretului. Buba lor este ca sunt foarte rigide si la drumurile noastre janta resimte foarte multe pentru ca ele nu pot absorbi socurile la fel de bine ca un cauciuc normal. Un cauciuc normal este mai moale si trece altfel socul prin el astfel si janta este mai protejata.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc ptr raspunsuri

Eu personal sunt dezamagit de RFT-urile pe care le am. Daca schimb jantele, niste rft-uri pe 17 sunt mai scumpe decat Goodyear-urile pe care am pus ochii cu minim 50 de euro pe bucata.

Deci 200 de euro in plus, fata de optiunea "Assistance 0 Km " la asigurare care costa doar 75 de euro/an. Aceasta optiunea , inseamna ca vine cineva oriunde in FR si imi duce masina la service sau o repara pe loc. Deci in cazul unei pene de cauciuc astept linistit depanatorul si aia e!

Nu cred ca merita sa dau minim 200 de euro in plus! Plus ca optiunea tre sa o iau neaparat ca e valabila pe tot teritoriul UE si nu se stie cand am nevoie de ea.

 

De luat 235 pe spate si 225 pe fata nici nu se pune problema ca vreau sa le rotesc intre ele la 5000 de km.

Dar, eu tot raman pe ideea (deocamdata) de a lua 235-urile.

Ma sperie in schimb ce ziceti voi cu feeling-ul directiei. Si asa nu am servotronic si trag greu de volan, oare cu 235 ce se va intampla? imi rup mainile? :LMAO:

 

Teoretic ptr doar 1cm latime nu ar trebui sa se simta asa o diferenta. Ca look nu ma deranjeaza deloc.

Jante originale second-hand nu am gasit la un pret decent aici in Franta si sa le iau din RO imi este un pic cam greu, adica aproape imposibil!

 

Ideea e ca alea aftermarket ar trebui sa fie ok ca magazinul de unde le iau se respecta si daca sunt descentrate sau cu defect de fabricatie mi le schimba fara probleme. Si daca doamne fereste am probleme cu ei...le schimba asigurarea dupa ce dau in vreo groapa ( dar o sa fie greu sa gasesc o groapa pe aici prin zona Parisului) :thumbsup:

Edited by Sorin Petrescu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.