Jump to content

Un sunet ciudat


bmwxx

Recommended Posts

Salutari.

 

Tocmai am cumparat un BMW E60 520D LCI din 2008. Verificat in service bmw amanuntit, totu ok.

Totusi, dupa ce motorul se incalzeste la temperatura optima, se aude ca un fâşâit usor, cam ca si cum ti-ai freca palmele, care face in ton cu acceleratia. La relanti nu se aude. Nu pare un sunet grav, nu e suierat de la turbo, nu e bataie ca la distributie, nu PARE a fi un sunet metalic e cam ca si cum ceva freaca usor acolo, in ton cu acceleratia. Sa fie ceva curea? Cea de la alternator tocmai a fost schimbata... Dar de ce se aude doar cand e motorul cald? Hm.

 

Nu cred ca are legatura cu ambreiajul. Se aude si in mers si pe loc, cu sau fara ambreiaj.

 

Poate cineva sa deduca din ipoteza de mai sus ce se aude? Sunt cam ca la doctor :rolleyes:

 

Multumesc.

Edited by bmwxx
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am mai ascultat odata sunetul mai atent. Parca seamana totusi si cu doua discuri metalice care se freaca usor unul de celalalt si viteza de frecare creste odata cu acceleratia. Totusi se aude doar cand motorul ajunge la temperatura normala (cald) si doar accelerata (scoasa din viteza, bagata in viteza, pe loc sau in mers, nu conteaza).

 

E un sunet normal? Ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am mai ascultat odata sunetul mai atent. Parca seamana totusi si cu doua discuri metalice care se freaca usor unul de celalalt si viteza de frecare creste odata cu acceleratia. Totusi se aude doar cand motorul ajunge la temperatura normala (cald) si doar accelerata (scoasa din viteza, bagata in viteza, pe loc sau in mers, nu conteaza).

 

E un sunet normal? Ce ziceti?

 

nu din nou :( am gasit la mai multi explicatii cu sunetul care zici tu. inclusiv la mine e la fel. nu am gasit inca ce naiba poate fi. oricum ne cred ca ceva grav. si eu am schimbat cureaua de la accesorii si rolele si tot am sunetul asta....se discuta despre ceva rulmenti la alternator sau ceva de genu. dar inca nu am primit nici eu o rezolvare unsure.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Atunci... nu mai inteleg nimic. O fi in functie de ani sau tara de destinatie...

Am desfacut mai multe alternatoare (printre care si E90 318D) si toate aveau fulie simpla. Chiar acum am unul pe masa, de X6 2007 si e la fel, cu fulie simpla.

Link to comment
Share on other sites

Te cred pe cuvant, dar atunci care poate fi explicatia? stiu ca o fulie de genul ajuta mult la protectia transmisiei, sa poate monta o fulie de genul pe un alternator normal prevazut cu filie fixa? daca tot lucrezi in domeniu.. :rolleyes:

 

Cu toate ca aduce in general probleme aceasta fulie, eu am 160000km si cureaua de transmisie este originala, intinzator, role ghidaj toate originale (scrie data fabricatiei 08')

 

O.T.

nu sti cat trebuie sa incarce alternatorul exact? au am masurat la mine si in general incarca 14,8v si in menuil ascuns din BC arata 14,6v-14,7v e normal? posibil sa incarce mai mult in anumite conditii?
Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Nu lucrez chiar in domeniu, e doar hobby. :)

 

La BMW inca n-am desfacut alternator cu fulie cu clichet (frei). Doar la VAG.

Fuliile cu clichet se infileteaza direct pe ax si au un sistem ingenios de strangere (se vede si pe interiorul fuliilor din link-urile tale). Nu au piulita suplimentara.

La BMW axul alternatorului nu are filet pentru fulie. E perfect rotund si fulia se strange clasic, doar cu piulita din capat.

 

PS: normal ar fi in jur de 14.4V, deci la tine e normal. Si mie imi incarca 15-15.1V, dar pentru asta trebuie inlocuit releul.

Incarca mai mult iarna, sunt alte conditii de incarcare.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

sal baieti,

 

am o noua varianta pentru sunetul meu. miercuri desfac motorul pentru a ajunge din nou la distributie. exista acolo un pinion, care angreneaza alte pinioane, cred ca de la echilibratoarele de pe langa vibrochen. m-am uitat acum pe lista de la service unde am schimbat diistributia si m-am uitat pe coduri. pinionul respectiv nu a fost schimbat. + ca daca nu e impins la loc cum trebuie face sunetul ala, un zanganit fin metalic tot timpul. totusi nu e neaparat o problema, dar eu nu pot sa dorm pana nu vad si asta :)

 

mai e si varianta in care acel pinion se uzeaza si ajunge sa faca acel sunet

Link to comment
Share on other sites

se poate sa fie si cum zici tu, dar oricum cei care mi-au schimbat distributia nu mai facusera prea multe si stiu ca s-au cam balbait atunci.au adus numai un lant, abia apoi au realizat ca mai tre schimbat unul...etc....asa ca trebuie sa fiu sigur ca e tot ok acolo. acum ma duc la un service autorizat, cu baieti mult mai priceputi
Link to comment
Share on other sites

Nu lucrez chiar in domeniu, e doar hobby. :)

 

La BMW inca n-am desfacut alternator cu fulie cu clichet (frei). Doar la VAG.

Fuliile cu clichet se infileteaza direct pe ax si au un sistem ingenios de strangere (se vede si pe interiorul fuliilor din link-urile tale). Nu au piulita suplimentara.

La BMW axul alternatorului nu are filet pentru fulie. E perfect rotund si fulia se strange clasic, doar cu piulita din capat.

 

PS: normal ar fi in jur de 14.4V, deci la tine e normal. Si mie imi incarca 15-15.1V, dar pentru asta trebuie inlocuit releul.

Incarca mai mult iarna, sunt alte conditii de incarcare.

 

 

Am inteles, adevaru' e ca am masurat iarna cat incarca, alta chestie care am observat-o e ca incalzirea in oglinzi merge mai tot timpul, adica am si 17grade afara soare puternic, toate optiunile la bord oprite si oglinzile sunt tot calde :rolleyes:

 

 

 

Paleonte, sigur de la distributie vine sunetul? cred ca motorul tau ar trebui ascultat mai atent :console:

 

 

edit: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/130005-zgomot-neidentificat/page__view__findpost__p__1955168

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salutari.

 

Tocmai am cumparat un BMW E60 520D LCI din 2008. Verificat in service bmw amanuntit, totu ok.

Totusi, dupa ce motorul se incalzeste la temperatura optima, se aude ca un fâºâit usor, cam ca si cum ti-ai freca palmele, care face in ton cu acceleratia. La relanti nu se aude. Nu pare un sunet grav, nu e suierat de la turbo, nu e bataie ca la distributie, nu PARE a fi un sunet metalic e cam ca si cum ceva freaca usor acolo, in ton cu acceleratia. Sa fie ceva curea? Cea de la alternator tocmai a fost schimbata... Dar de ce se aude doar cand e motorul cald? Hm.

 

Nu cred ca are legatura cu ambreiajul. Se aude si in mers si pe loc, cu sau fara ambreiaj.

 

Poate cineva sa deduca din ipoteza de mai sus ce se aude? Sunt cam ca la doctor :rolleyes:

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.