Jump to content

Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare


kosfunny

Recommended Posts

Pe mine m-a lovit in spate unu' cu masina inmatriculata in Grecia. Asigurare in regula, mers la politie, trimis toate documentele, tacamul complet...

Asta s-a intamplat pe 15 ianuarie; inca astept sa se rezolve.

Noroc ca masina nu a patit mare lucru.

Link to comment
Share on other sites

Plus ca haide sa fim realisti: inmatricularile se fac pe BG pentru ca oamenii sunt fortati sa faca asta de circumstante (asta cuprinde absolut tot). Daca nu ar fi asta situatia cu siguranta nu am fi in situatia asta. Pentru mine face sens perfect: dai legi "proaste"->oamenii incearca sa se eschiveze. Si stim cu totii ce legi "bune" si in interesul Romaniei dau gusterii astia..
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

A intrat vreunu cu masina in curtea ta si ti`a spart usa sau cum? Ori poate ai vrut sa scrii "portiera", atunci ar fi altceva ... pana una`alta, daca stai si astepti sa se rezolve de la sine la asigurari, n`o sa faci niciodata nimic, daca mergeai pe capul lor si le mai faceai si o reclamatie la csa eu cred ca se rezolva, sau poate aveai usa "smechera" la casa si dosarul de dauna se ridica la zeci de mii de euro :sorcerer:

 

Pentru ca sunt sigur ca toti ceilalti au inteles, precizez in mod special pentru tine, ca m-am referit la portiera masinii. Acum sper sa fie "altceva".

Cat despre reclamatia la CSA, consider ca e un sfat util, pt. care iti multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu sunt de acord cu masinile inmatriculate in Bg. Nici cu masina mea nu sunt de acord cand o vad cu nr. de Bg. Decat sa platesc timbru de mediu aproape de valoarea masinii, de banii aia imi cumpar piese si o repar vreo 4-5 ani.

 

hotaraste-te!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

App, vorbea cineva mai sus de unu cu masina de grecia, stie cineva cat sunt taxele pt a inmatricula o masina la greci? si care sunt modalitatile?

 

Plm, intreb, poate mai gasim si alta portita in afara de bulgarei...:rolleyes:

 

Cu moldova cum sta treaba?? se poate sa inscriem masini pe moldova?

Link to comment
Share on other sites

Pai a zis f bine omul. Nu e de acord, dar decat sa arunce banii pe taxa, pt ca efectiv aruncat se numeste, mai bine ii baga in masina fizic.

 

La un 530d e imensa taxa, mai ales ca a zis ca circula putin cu ea, probabil in concedii.

 

Tot n-am ĂŽnțeles:

Vrea mașinĂŁ ĂŽnscrisĂŁ ĂŽn România, dar nu vrea sĂŁ plĂŁteascĂŁ taxa...

Și dacĂŁ nu plĂŁtește taxa cum circulĂŁ? :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Tot n-am ĂŽnțeles:

Vrea mașinĂŁ ĂŽnscrisĂŁ ĂŽn România, dar nu vrea sĂŁ plĂŁteascĂŁ taxa...

Și dacĂŁ nu plĂŁtește taxa cum circulĂŁ? :pardon:

 

Pai cum n-ai inteles? Nu stiu, eu am inteles perfect. Omul, ca si altii de altfel, fortat de imprejurari si-a inmatriculat masina pe BG, are motor mai mare. De ce are motor mare... pt ca circula putin.

Link to comment
Share on other sites

Pai cum n-ai inteles? Nu stiu, eu am inteles perfect. Omul, ca si altii de altfel, fortat de imprejurari si-a inmatriculat masina pe BG, are motor mai mare. De ce are motor mare... pt ca circula putin.

 

Acum, avand in vedere ca este un timbru de mediu..presupun ca logic ar fi sa poluezi mai mult ca sa platesti mai mult, nu? Daca s-ar aplica asa cred ca nu ar mai comenta nimeni, esti de acord cu mine? Imi pune mustiuchiul pe esapament, poluez x, platesc x, simplu. Poti face eventual si corelarea cu media nr de km parcursi anual daca vrei sa fi mai mult decat corect. Daca se vrea se poate, stiu ca se pot spune multe de ce nu s-ar putea face dar stim cu totii ca orice se vrea in lumea asta..se poate face :) Bine, asta e parerea mea..

Link to comment
Share on other sites

Pai care polueaza mai mult? Ala care merge 3000km cu 530d sau ala care merge 20000 cu 320d?

Daca poluatorul platateste trebuia gandita altfel, nu sa puna 5500eur taxa de protectie, pardon timbrul la un 530d. Si impozitul 500eur/an, intr-o tara de mana a doua ce suntem (si la masini si la venituri si la tot).

Sau, ma gandesc eu, au prins smecheria ca multi romani au ca viciu masina, si taxeaza in draci.

Link to comment
Share on other sites

Pai cum n-ai inteles? Nu stiu, eu am inteles perfect. Omul, ca si altii de altfel, fortat de imprejurari si-a inmatriculat masina pe BG, are motor mai mare. De ce are motor mare... pt ca circula putin.

 

Ai inteles bine ceea ce am vrut sa spun. Si sunt multi in situatia mea. Daca as da statul in judecata, poate as reusi s-o inmatriculez fara plata taxei peste aproximativ vreo 2-3 ani pt. ca asa se misca treaba prin jud. Neamt. Am un prieten care se chinuie de vreun an si inca mai are de asteptat, cu avocat si tot ce implica.

Daca voi fi nevoit sa platesc cei 2355 euro pt. a circula in Ro, ii voi plati, da' la masina nu renunt.

Link to comment
Share on other sites

Sunt total impotriva taxei dar, in acelasi timp, nu inteleg de ce ar trebui ca oricine sa-si poata permite detinerea unei masini cu motor mare ?!

 

Plm, n-am vazut pe vreunul sa se planga de taxa la 1.6, 1.8, 1.4 etc. Toti se plang de taxa la motoare mari ! Pai de ce trebuie sa avem toti asa ceva ?

Link to comment
Share on other sites

Pai cum n-ai inteles? Nu stiu, eu am inteles perfect. Omul, ca si altii de altfel, fortat de imprejurari si-a inmatriculat masina pe BG, are motor mai mare. De ce are motor mare... pt ca circula putin.

 

a zis ca nu e de acord din motive probabil patriotice :frantics: dar prefera sa bage mai bine banii in masina. adica nici nu plnnpda nici cu sufletul in rai.

 

 

eu as face asa: niste taxe modice la inmatriculari, in functie de noxe si vechime, impozit in functie de noxe (ATAT)si accize in carburanti (astea sunt deja). astfel fiecare ar plati cat polueaza, si cat merge cu masina. daca sta pe loc nu polueaza...

 

eu inca nu pot sa inteleg taxarea pe CC.

 

zicea unul intr-o emisiune pe cnn, mai repede strangi 10 dolari de la 500 de oameni decat 500 de dolari de la 10 oameni.

 

 

Sunt total impotriva taxei dar, in acelasi timp, nu inteleg de ce ar trebui ca oricine sa-si poata permite detinerea unei masini cu motor mare ?!

 

Plm, n-am vazut pe vreunul sa se planga de taxa la 1.6, 1.8, 1.4 etc. Toti se plang de taxa la motoare mari ! Pai de ce trebuie sa avem toti asa ceva ?

 

 

dar DE CE NU?! <_<

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

Pai de ce sa nu avem toti masini cu motoare mari? Imi permit intretinerea ei si toate taxele, dar nu vreau sa dau banii astia pe o taxa care nu se justifica. Daca as folosi masina la taxi 24 din 24 nu as avea de comentat nimic, dar atata timp cat eu circul cu ea doar cateva luni pe an, chiar ma deranjeaza valoarea acestui timbru sau ceo fi el.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ai inteles bine ceea ce am vrut sa spun. Si sunt multi in situatia mea. Daca as da statul in judecata, poate as reusi s-o inmatriculez fara plata taxei peste aproximativ vreo 2-3 ani pt. ca asa se misca treaba prin jud. Neamt. Am un prieten care se chinuie de vreun an si inca mai are de asteptat, cu avocat si tot ce implica.

Daca voi fi nevoit sa platesc cei 2355 euro pt. a circula in Ro, ii voi plati, da' la masina nu renunt.

Eu prețuiesc mai mult banii mei, așa cĂŁ nu-mi permit sĂŁ-i dau unor guvernanți iresponsabili... 2355€? Pentru ce?

Și dupĂŁ ce dai statul ĂŽn judecatĂŁ ce urmeazĂŁ?

Ai fĂŁcut o socotealĂŁ totalĂŁ a ceea ce ĂŽnseamnĂŁ bani dați aiurea pentru „moftul” de a fi patriot?

Cât te costã avocatul, cât costã impozitul, asigurarea, etc?

PĂŁrerea mea este cĂŁ a avea mașinĂŁ ĂŽn România devine un lux!

Link to comment
Share on other sites

moldova nu e in UE, deci e la mintea cocosului ca veiputea circula cu ea doar o perioada limitata

 

da tu vrei sa duci in ialia masina inmatriculata in grecia? sau moldova? wtf?

 

 

Ete fleosc, si daca vor da legea aia care interzice sa se mai circule cu o masina straina mai mult de 30 de zile pe teritoriul romaniei, ce diferenta ar mai fin intre moldova tara non ue si restul tarilor ue?

Link to comment
Share on other sites

Ete fleosc, si daca vor da legea aia care interzice sa se mai circule cu o masina straina mai mult de 30 de zile pe teritoriul romaniei, ce diferenta ar mai fin intre moldova tara non ue si restul tarilor ue?

Și cum crezi tu cĂŁ poți dovedi cĂŁ eu, „CETĂȚEAN EUROPEAN” (...și am drepturi... mamĂŁ, ce-mi place sintagma) revin, cum dovedești tu cĂŁ am circulat 30 de zile și nu 29, am plecat, iar am venit, etc?

Link to comment
Share on other sites

nu, intrebarea era de ce sa nu ni se permita sa decidem fiecare ptr el daca ne permitem un motor mare (consum, consumabile etc) fara sa ni se blocheze din start aceasta optiune prin taxa de poluare si impozit? daca nu ai inteles vezi ce am zis vizavi de CC si mai inainte.
Link to comment
Share on other sites

Și cum crezi tu cĂŁ poți dovedi cĂŁ eu, „CETĂȚEAN EUROPEAN” (...și am drepturi... mamĂŁ, ce-mi place sintagma) revin, cum dovedești tu cĂŁ am circulat 30 de zile și nu 29, am plecat, iar am venit, etc?

 

 

Pai asta ma intreb si eu, intreaba-l pe Viper ca el ar trebui sa stie... :p Deci repet, dupa parerea mea, nu va mai fi nicio diferenta daca se va da legea aia in care nu mai ai voie sa circuli cu o masina inscrisa in alta tara mai mult de 30 de zile. Si atunci eu o inscriu pe moldova, si vorba ta, la 29 de zile trec granita la galati (ca si-asa e aproape de mine :D ) ma duc frumos si cu ocazia asta mai fac si plinul la masina ca e mult mai eftin carburantul la ei, apoi ma intorc in tara...si tot asa. Ce-o sa-mi faca???

Link to comment
Share on other sites

Pai sa spunem in felul urmator:

 

-guvernul roman, care are si o orientare ecologista (data de acordurile cu UE) ar mari gradual, in fiecare an, procentul taxei de mediu inclus in pretul combustibililor(pentru ca am inteles ca deja este o eco-taxa) ca sa descurajeze vehiculele poluante si sa incurajeze transportul ecologic.....sa vezi cum din aparatori ai motoarelor mari s-ar transforma romanii in aparatori ai tuturor asupritilor care vor trebui sa suporte din propriul buzunar cresterile de preturi ale produselor si serviciilor si ar afirma cu tarie ca ar trebui sa plateasca mai mult aia care au motoare mari, nu saracii transportatori care duc navetistii la munca si trebuie sa scumpeasca biletele pentru sarmani

 

- noi romanii in general ne comparam si luam exemple cu germanii cand vrem autostrazi si taxe auto(o tara cu traditie si industrie auto puternica care face lobby in tara lor sa mentina aceste reguli), cu spania cand vine vorba de program de lucru, sarbatori si sieste,etc, dar nu ne intrebam sincer ce ne dorim cu adevarat, ce putem face noi si cum putem face noi aceste lucruri; o tara care pentru mine este un exemplu pozitiv in multe domenii este Polonia, insa daca ne-am uita ce s-a intamplat la ei cu parcul auto din cauza legilor permisive si a taxelor mici am vedea ca nu e un exemplu bun o relaxare a tuturor taxelor in domeniul auto pentru ca umplem tara de rable (nu ca nu ar fi multe)

 

-taxarea in functie de cmc este cea mai usor de aplicat si nu e ceva specific numai Romaniei, e foarte simplu de aplicat dpdv fiscal

 

- asa cum sunt tari care au o legislatie relaxata(cum am mentionat Polonia), sunt tari care au taxe similare(Franta), sau tari care au taxe destul de draconice (vezi nordul Europei)....noi trebuie sa adoptam un exemplu care va face mai usor implementarea noilor standarde ecologice in viitor, cand suprataxarea CO2 foot-print va deveni o practica comuna in toate domeniile

 

-soferi in Romania sunt mult mai putini versus populatia tarii, cei care poseda motoare mari mai putini; interesul tuturor este sa respiram un aer curat, nepoluat, drept urmare statul nu ii va incuraja pe cei ce sunt potential poluatori (cei cu motoare mari si care consuma mai mult combustibil, deci emit in atmosfera mai mult CO2), ci va cauta sa ii descurajeze prin taxare si va incerca sa ii directioneze spre vehicule mai putin poluante, pentru ca altfel nu se va trezi in nimeni spiritul civic si ecologist

 

-pentru ca este in general valabil faptul ca masinile cu motoare peste 2000 cmc (nu numai in RO) sunt mai scumpe, sunt detinute de persoane potente financiar si prin urmare pot plati mai usor aceste taxe, si prin urmare se pot ori genera venituri mai mari la fondul de mediu daca acestia vor plati, fie ii va directiona catre autovehicule mai putin poluante

 

 

Ce pot fi contestate aici sunt modul total netransparent si arbitrar in care a fost elaborata incepand din 2007 pana in prezent, incalcarea unor promisiuni electorale, traseul dubios si oneros al banilor, da total de acord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.