Jump to content

Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare


kosfunny

Recommended Posts

Daca tot ne comparam cu germania cat e taxa de inmatriculare acolo ca stim ca impozitele sunt egale sau mai mici ca in Ro. Taxa e zero, sau ma rog platesti numerele. La bulgari cat e? Cu 500 eur rezolvi cu tot cu drumul pana acolo.

Asigurarea e mai mare dar suportabila la salariile lor (la nemti).

 

La noi cat e taxa? Cat sa fie de la 1000-2000 in sus. Asta la motoare sub 2000cmc diesel dar si la benzina sunt maricele. Ma rog, daca va convine multora eu zic sa platiti, eu n-am de gand sa le dau jepcarilor nimic.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Corect. Noi avem impozite la masini mai mari ca in Germania.

Iar daca te-ai duce sa-ti inmatriculezi o masina pe Germania, aia nu-ti cer taxa si faci totul intr-o zi, nu ca la noi.

 

Pentru curatenia stradala..., sa isi cumpere fiecare ce isi permite si sa nu mai viseze toti la sf-uri.

 

Dupa o dauna pe bulgaria am stat 8 luni sa imi iau banii, iar respectiva comenta la politie "eu nu sunt ca voi astia cu bmw-urile sa bag banii aiurea in benzina si masina". Saraca, bine ca a avut bani de passat cc.

 

Nu prea e chiar asa.

 

Atata timp cat in Romania taxele pentru autoturisme nu au nici o legatura cu realitatea, adica nu sunt in concordanta cu veniturile, trebuie sa fii nebun sa stai cu o masina cu motor de peste 2500 cmc inmatriculata pe Romania.

 

In afara de asta, sunt o gramada de masini bune pe care ti le poti aduce si inscrie pe Bulgaria si care sunt in stare tehnica mai buna decat multe altele vandute in Romania pe bani mult mai multi.

Un om inteligent se adapteaza.

Gandeste-te ca eu la 535i trebuia sa platesc 5200 Ron pe an impozit, si asta la o masina pe care am vandut-o pe 3400 euro. Cu alte cuvinte, impozit de 1185 euro la o masina de 3400 euro. Adica o mai plateam o data la stat in 3 ani. Dementa pura.

Sa zicem ca o masina cu 3500 cmc e o nebunie, deci dracu' sa te ia daca-ti iei asa ceva. (prin absurd)

Dar totusi si la un 3 litri, ceea ce nu reprezinta nici o excentricitate, impozitul e tot enorm.

Asa ca, daca tragi linie, chestia asta cu nr. pe Bulgaria e o adaptare naturala la niste legi care depasesc limita bunului simt.

Edited by Ciupanezu
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Baieti, discutia asta e placat de ceva vreme in derizoriu. Cat timp noi ne plangem aici, situatia e urmatoarea:

 

1. nu suntem singurul stat (nici din UE, nici din Europa) care sa aplice tratamentul asta masinilor inmatriculate in alte state; treaba cu ilegalitatea, sau neconstitutionalitatea sunt in vant; in plus, sunt destule probleme care vor fi rezolvate asa (si ma refer aici la problemele cu asiguratorii, amenzi, accidente, etc)

2. raportarea taxelor la salariul mediu sau minim al unui stat nu are sens, fiecare stat isi impune nivelul de fiscalitate propriu - sunt sigur ca cei din Germania si-ar dori sa se mute toti in principatul Monaco, de exemplu (cat despre norvegieni sau danezi, ca tot au intrat in discutie, credeti-ma ca, cu tot salariul lor, e mult mai usor sa-ti cumperi o casa sau o masina in Romania decat acolo si e mult mai ieftin sa asiguri o masina aici decat acolo)

3. taxa de inmatriculare, sau timbrul de mediu, sau impozitul pe pompa de servofrana, nu au nici o legatura de drept cu noxele (noi exportam certificate eco, si poluam sub nivelul altor state europene; in plus, nu auziti impunerea normelor astora la americani, sau chinezi, fata de care poluam in cantitati infime); timbrul asta e doar o alta varianta de a mari veniturile la buget, pentru ca e nevoie de bani pentru asistenta sociala si contracte banoase

4. pentru cei care nu au iesit din tara, atunci cand o veti face, veti avea un soc: si la nemti, si la francezi, si la olandezi, si la belgieni veti vedea preponderent masini ieftine; raportat la costurile de la noi, veti vedea ca acele masini sunt destul de ieftin de inmatriculat si la noi; morala - trebuie sa invatam sa ne intindem cat ne tine plapuma, si sa cumparam nu numai ceea ce ne putem permite, ci si ceea ce putem INTRETINE (impozite, asigurare, revizii, etc)

 

Mi-ar fi placut sa am un M3 in locul unui 325, si nu cumpararea unuia SH ar fi fost problema. Mi-am dat seama insa ca, costurile de intretinere, cele specificate mai sus, ar fi la limita posibilitatilor mele financiare, si as fi tradus o placere intr-un stres financiar. Pe de alta parte, ma bucur ca mi-am putut lua un 325, lucru pe care nu as fi putut sa-l fac in UK, de exemplu. Noi romanii avem obiceiul sa ne plangem si sa ne consideram pleava Europei. Nu e asa, si daca ne-am concentra mai mult pe a ne fi mai bine si mai putin pe a arata cu degetul, ne-ar fi tuturor mai bine. Sper sa nu interpretati ultima fraza ca o sageata la adresa cuiva, e doar o realitate specifica noua, tuturor, de ~70 de ani incoace.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@ZyZ:

 

1. Ce alte state exista in UE care au taxa de prima inmatriculare sau ceva similar?

2. Cum naiba sa nu aiba sens? Daca nu raportezi taxele la nivelul veniturilor, vei avea evaziune fiscala la greu. Asa ca scopul pentru care se colecteaza taxele, si anume aducerea de bani la bugetul de stat, va esua. Exact ce se intampla la noi. In loc sa nu existe taxa de prima inmatriculare si un nivel decent la impozite incat sa colecteze bani la buget, banii ajung in schimb la bulgari care sunt mai smecheri si au gandit treaba mai bine.

4. Poate e un soc pentru tine, dar deja foarte multi romani au iesit in afara granitelor de multe ori. Ceea ce poate n-ai vazut e ca francezii, nemtii, olandezii si alte natii de care ai amintit nu au o singura masina amarata, ci una de zi cu zi, mai modesta, si una cu motor mai mare si mai confortabila pentru drumuri mai lungi, vacante, week-end-uri.

Ce legatura are intretinerea cu taxele? Intretinerea inseamna starea tehnica, nu banii care se duc aiurea la stat ca taxa de protectie catre cel mai mare interlop - statul.

 

L.E: Si inca un detaliu extrem de important. Eu cand mi-am luat masina aia impozitul era de 2000 Ron pe an. De pe-o zi pe alta s-a facut 5200 Ron. Statul nu ne-a anuntat in prealabil ca taxele se vor dubla. In Germania, ca tot aminteai de ei, i-au anuntat cu 3 ani inainte ca in 2014 vor creste taxele cu 5%. Asta inseamna respect fata de cetatean si contribuabil.

Cu diferenta aia de 3200 lei de la impozit as fi putut face cel putin 3 revizii, asa ca ceea ce spui tu despre intretinere e fals.

Edited by Ciupanezu
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

morala - trebuie sa invatam sa ne intindem cat ne tine plapuma, si sa cumparam nu numai ceea ce ne putem permite, ci si ceea ce putem INTRETINE (impozite, asigurare, revizii, etc)

 

 

Sau ceea ce suntem constransi sa ne mai permitem....Era o chestie, cica atunci cand cresti fiscalitatea, fara a oferi ceva in schimb, investitorii, aici soferii, se cara dracu din tara aia sau fac evaziune....e ca o lege a lui murphy.

 

Raportul taxa/venit mediu/ce primesti ptr taxele alea vorbeste de la sine....TEAPA!

 

le: +1 ciupanezu

Edited by max83
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

1. Ce alte state exista in UE care au taxa de prima inmatriculare sau ceva similar?

 

Austria, Polonia, Danemarca, de exemplu

 

2. Cum naiba sa nu aiba sens? Daca nu raportezi taxele la nivelul veniturilor, vei avea evaziune fiscala la greu. Asa ca scopul pentru care se colecteaza taxele, si anume aducerea de bani la bugetul de stat, va esua. Exact ce se intampla la noi. In loc sa nu existe taxa de prima inmatriculare si un nivel decent la impozite incat

sa colecteze bani la buget, banii ajung in schimb la bulgari care sunt mai smecheri si au gandit treaba mai bine.

 

Fiscalitatea e specifica fiecarui stat; dupa rationamentul tau, in Monaco lumea e foarte saraca

 

4. Poate e un soc pentru tine, dar deja foarte multi romani au iesit in afara granitelor de multe ori. Ceea ce poate n-ai vazut e ca francezii, nemtii, olandezii si alte natii de care ai amintit nu au o singura masina amarata, ci una de zi cu zi, mai modesta, si una cu motor mai mare si mai confortabila pentru drumuri mai lungi, vacante, week-end-uri.

 

Apreciez sarcasmul, dar cred ca putem discuta fara ironii ieftine; permite-mi totusi sa te contrazic. Nu e practica de uz comun detinerea unei masini pentru drumuri lungi, cu atat mai mult cu cat masini ieftine vezi zi de zi pe autostrada, cand lumea se duce/vine de la servici, si unde o masina cu motor mare ar avea sens. In plus, cel putin prin Franta si Italia ai vazut cu siguranta o multime de masini cu capota ridicata, pe marginea autostrazii sau in aglomeratii, lucru pe care nu-l prea vezi pe la noi, si care cu siguranta nu s-ar intampla daca oamenii si-ar permite masini mai scumpe

 

Ce legatura are intretinerea cu taxele? Intretinerea inseamna starea tehnica, nu banii care se duc aiurea la stat ca taxa de protectie catre cel mai mare interlop - statul.

 

Intretinerea sau costul de intrebuintare a unei masini presupune plata taxelor catre stat, asigurarea, intretinerea tehnica, costurile cu benzina, etc. Fa un exercitiu simplu: daca taxele si asigurarile ar fi la fel pentru un E30 ca si la un E63, esti de parere ca cine are acum E30 ar putea intretine un E63 ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@zyz

 

1. Ai dat exemple de state cu taxa de inmatriculare. Polonia TAXA E MAXIM 600 EUR INDIFERENT DE MASINA. Danemarca e in top 5 (sau pe acolo) ca nivel de trai, deci scuza-ma ca isi permit taxele. Austria, nu stiu si nici nu prezinta interes, oricum va fi tot ceva ca Polonia.

...

4. Daca nemtii sau altii nu au parcul auto mai nou ca al nostru, atunci de unde naiba cumparam noi masinile? Ca eu stiam ca de la ei.

 

Si explica-mi si mie e normal sa ai un impozit de 5200 ron, dupa ce initial era 2000, la o masina ce valoreaza 16000ron? Intr-o tara cu venituri de mana a doua. Tara asta de rahat ar impozita si aerul pe care-l respiri, e exact cum s-a zis mai sus, trebuie sa le dam taxe de protectie.

Link to comment
Share on other sites

Ce intrebare retorica, da ce vrei sa fac, sa ma duc ca nebunul sa incerc sa-mi fac o viata intr-o tara unde nu stiu limba, si unde posibil nu mi se recunoaste nicio diploma?

Bine, presupun ca nu asteptai vreun raspuns.

 

Dar cum dracu sa zici ca Romania e o tara ok, si nu de rahat, nu-mi dau seama, ma depaseste...

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ai gresit in ultima propozitie, pentru ca nu vrea sa cred ca pui semn de egalitate intre tara si post(pseudo)comunistii care ne conduc, ca rezultat al votului...nostru

 

L.E.: imi pare rau pentru eventualul flame care ar putea urma postului meu; prietene, acum 150 de ani romanii o duceau mult mai rau, erau in situatia de a-si pierde chiar statutul de roman, si nu aveau sentimentul propietatii nici macar pentru pamantul din fata casei; dupa un razboi de independenta si doua razboaie mondiale in care au murit cu sutele de mii ca sa ne putem noi numi romani, si sa putem sta cu fruntea sus ca suntem o forta economica in Europa, dupa alti 50 de ani de indobitocire comunista impotriva careia au mai murit vreo cateva zeci de mii, tu vii si-mi spui ca tara e de rahat pentru ca tu nu-ti permiti o masina cu motor de 3000cmc, doar pentru ca de vreo 23 de ani tot reminiscente comuniste sunt la conducere, ca urmare a alegerilor facute de cei multi (ca sa nu spun altfel); cred sincer ca doar patriotismul si multa educatie (istorica, nu ma refer la altceva) ne-ar ajuta sa iesim din situatia asta

Edited by ZyZ
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Austria, Polonia, Danemarca, de exemplu

 

Fiscalitatea e specifica fiecarui stat; dupa rationamentul tau, in Monaco lumea e foarte saraca

 

Apreciez sarcasmul, dar cred ca putem discuta fara ironii ieftine; permite-mi totusi sa te contrazic. Nu e practica de uz comun detinerea unei masini pentru drumuri lungi, cu atat mai mult cu cat masini ieftine vezi zi de zi pe autostrada, cand lumea se duce/vine de la servici, si unde o masina cu motor mare ar avea sens. In plus, cel putin prin Franta si Italia ai vazut cu siguranta o multime de masini cu capota ridicata, pe marginea autostrazii sau in aglomeratii, lucru pe care nu-l prea vezi pe la noi, si care cu siguranta nu s-ar intampla daca oamenii si-ar permite masini mai scumpe

 

Intretinerea sau costul de intrebuintare a unei masini presupune plata taxelor catre stat, asigurarea, intretinerea tehnica, costurile cu benzina, etc. Fa un exercitiu simplu: daca taxele si asigurarile ar fi la fel pentru un E30 ca si la un E63, esti de parere ca cine are acum E30 ar putea intretine un E63 ?

 

Ironiile nu au fost ieftine ci destul de lejere avand in vedere ca eram sigur ca vorbesti in necunostinta de cauza.

Ai amintit despre Austria, Polonia si Danemarca.

 

In Austria, cumparatorii de automobile noi trebuie sa plateasca o taxa de inmatriculare bazata pe consumul de carburant al unui vehicul, iar nivelul acestei taxe urca pana la 16% din valoarea automobilului.

Taxa de inmatriculare aplicata in Polonia variaza intre 3.1 si 18.6% din valoarea masinii si este calculata doar in functie de cilindree.

Nici in Danemarca nu exista taxe ca in Romania unde taxa poate fi chiar egala cu valoarea masinii si de fapt e calculata la misto, fara legatura cu valoarea de piata a masinii.

 

Avand in vedere ca peste tot taxele sunt calculate in functie de venituri, exemplul tau despre Monaco n-are nici o legatura. Exista tari care sunt paradisuri fiscale, dar ce legatura are asta cu subiectul? Poate doar prin prisma ca Romania este un iad fiscal, ca sa zic asa, iar din acest motiv nu prea mai vin nici straini cinstiti sa investeasca, daor speculatori.

 

Pe autostrazile din Franta, Germania si Italia vezi masini mult mai bune decat cele din orase, in concluzie au mijloace de transport diferite in functie de scop. Plus ca in Italia urbana vezi scutere in prostie, iar in Franta tot felul de masini foarte mici.

E o practica destul de comuna, cel putin eu am vazut destule cazuri.

 

Confunzi intretinerea cu costurile de exploatare. Una-i una, alta-i alta.

Poti sa-ti intretii masina perfect si sa ai si bani sa o exploatezi, dar in acelasi timp sa nu vrei sa platesti statului roman atat de multi bani pe o taxa de inmatriculare, alegand o alternativa mai ieftina. Practic nu se schimba nimic, in afara de tara catre care platesti taxele.

 

Ai dat din nou un exemplu fara legatura cu realitate si destul de vag.

Ce legatura au E30-urile cu E63-urile? Pe un E30 poti avea un motor de 1.6 sau 1.8, iar cele mai multe au 2.5 litri. In comparatie, pe E63 cel mai mic motor e de 3 litri (635d), dar cele mai uzuale sunt 645i-urile.

 

Ca sa intelegi foarte simplu care-i diferenta intre taxele din alte tari (Austria, Polonia) si Romania:

 

- in acele tari platesti o taxa egala cu maxim 16%, respectiv 18% din valoarea masinii.

- in Romania poti plati o taxa egala sau mai mare decat valoarea masinii. Iar impozitele sunt atat de mari incat, in unele cazuri, in 3 ani platesti masina inca o data. Cu alte cuvinte, impozitul reprezinta 30% din valorea masinii, deci iar nici o legatura cu realitatea.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@zyz Hai sa nu confundam cu ce a fost odata Romania si cu ce e acum. Doamne, dar nu-mi dau seama cum nu vedeti adevarul, ca ne jefuiesc zi de zi?

Si nu e vorba de capacitati cilindrice aici, crezi ca ma incanta ca am in loc de 2000, 3000?

E vorba de taxele si impozitele puse peste noapte, e vorba de pensiile mici date unor batrani care mor de foame (si in mediul urban, si rural, celor care au fost la CAP), e vorba de economia pusa pe butuci de astia, asa incat un salariu se masoara in 3-4 plinuri de benzina, e vorba de multe.

 

Da, ok, dar nu m-am luat de istoria acestui popor, m-am luat de ce e acum, si ca sa-l citez pe Tutea: "romanii sunt un popor de prosti. am facut inchisoare degeaba".

Si drept urmare, cei care ne conduc provoaca un imens dezgust fata de ei, si fata de tara asta, pe care multi o parasesc, daca nu i-ai numarat inca, sunt milioane.

 

 

Deci zyz, nu incerca sa vii cu lectii de istoria pentru ca nu-si au locul aici, si Romania de azi, nu mai are nicio legatura cu Romania de pe vremea lui Carol I, perioada cea mai buna a Romaniei.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

1. Ce alte state exista in UE care au taxa de prima inmatriculare sau ceva similar?

 

Austria, Polonia, Danemarca, de exemplu

 

2. Cum naiba sa nu aiba sens? Daca nu raportezi taxele la nivelul veniturilor, vei avea evaziune fiscala la greu. Asa ca scopul pentru care se colecteaza taxele, si anume aducerea de bani la bugetul de stat, va esua. Exact ce se intampla la noi. In loc sa nu existe taxa de prima inmatriculare si un nivel decent la impozite incat

sa colecteze bani la buget, banii ajung in schimb la bulgari care sunt mai smecheri si au gandit treaba mai bine.

 

Fiscalitatea e specifica fiecarui stat; dupa rationamentul tau, in Monaco lumea e foarte saraca

 

4. Poate e un soc pentru tine, dar deja foarte multi romani au iesit in afara granitelor de multe ori. Ceea ce poate n-ai vazut e ca francezii, nemtii, olandezii si alte natii de care ai amintit nu au o singura masina amarata, ci una de zi cu zi, mai modesta, si una cu motor mai mare si mai confortabila pentru drumuri mai lungi, vacante, week-end-uri.

 

Apreciez sarcasmul, dar cred ca putem discuta fara ironii ieftine; permite-mi totusi sa te contrazic. Nu e practica de uz comun detinerea unei masini pentru drumuri lungi, cu atat mai mult cu cat masini ieftine vezi zi de zi pe autostrada, cand lumea se duce/vine de la servici, si unde o masina cu motor mare ar avea sens. In plus, cel putin prin Franta si Italia ai vazut cu siguranta o multime de masini cu capota ridicata, pe marginea autostrazii sau in aglomeratii, lucru pe care nu-l prea vezi pe la noi, si care cu siguranta nu s-ar intampla daca oamenii si-ar permite masini mai scumpe

 

Ce legatura are intretinerea cu taxele? Intretinerea inseamna starea tehnica, nu banii care se duc aiurea la stat ca taxa de protectie catre cel mai mare interlop - statul.

 

Intretinerea sau costul de intrebuintare a unei masini presupune plata taxelor catre stat, asigurarea, intretinerea tehnica, costurile cu benzina, etc. Fa un exercitiu simplu: daca taxele si asigurarile ar fi la fel pentru un E30 ca si la un E63, esti de parere ca cine are acum E30 ar putea intretine un E63 ?

Nu te supara (sau poti sa te superi pana la urma) dar deja o dai in SF-uri.... cate masini ai vazut tu prin franta si italia cu capota ridicata dom'le???

Nevasta-mea are la munca doua colege poloneze, (si eu le cunosc), fiecare are masina ei, si intr-o zi chiar le-am intrebat ce fel de taxe au ei acolo, si mi-au spus fetele ca sunt acceptabile, exact cum a zic colegul mai sus, este 600€ si cu totul te ajunge vreo 7-800€ indiferent de masina si asta doar in primul an!!!

 

In italia si pe toate strazile din europa sunt bolizi la tot pasul, e o prostie asta cu italia sau franta ca merg cu buburuze, da, pe langa buburuzele alea mai au si mastodonti, si ca sa-ti dau un exemplu concret, chiar acum ninge de rupe in italia, am iesit afara cu masina, 50% din masinile din trafic sun "gipane", cum iti explici asta???

 

Confunzi grav intretinerea cu costul de intrebuintare, exact cum a spus si ciupanezul, nu are nicio legatura intretinerea unei masini cu taxele platite pt stat, si daca te uiti mai bine la ultima fraza a ta, ai sa vezi ca te contrazici singur. Iti dau un simplu exemplu: mi-am facut niste calcule pt costurile de intretinere la masina mea, mi le pot permite, dar daca mai vine si statul si ma jefuieste de jumatate din valoarea masinii anual, atunci eu nu-mi mai pot permite masina respectiva...atunci eu ce fac? pai ca sa jefuiesc si eu statul la fel cum o face el cu mine, ma duc in alta tara acolo unde imi pot permite plata unor taxe decente si-mi inscriu masina, si voi polua in tara unde politicienii sunt idioti si prosti si mai ales hoti.

Link to comment
Share on other sites

In Danemarca un cetatean trebuie sa plateasca intre 105 si 180% din valoarea unui vehicul: situatie din 2009.

 

Tocmai pentru ca taxele NU sunt calculate in functie de venituri, exemplul meu are sens. Platesti taxa de inmatriculare sau impozit in functie de salariul tau/mediu/minim? Suntem, intr-adevar, o tara cu fiscalitate ridicata. Se poate si mai bine, dar si mai rau.

 

Cat despre exemplul legat de E30, cred ca se poate intelege unde am vrut sa bat. Noi romanii (de inteles oarecum prin prisma anilor petrecuti cu prea putine alternative la Dacie), vrem masini premium, cu motoare de 3000 sau mai mari, pentru care sa platim putin spre deloc.

Link to comment
Share on other sites

http://www.copenhagenize.com/2012/10/danish-180-tax-on-cars-is-rather.html Citeste chestia asta. :)

 

 

la fel de bine puteai da exemplul din Singapore, doar ca in acele tari unde exista taxe atat de mari exista si motive logice pentru care exista.

In Singapore taxele pentru masini sunt enorme, dar asta se intampla pentru ca exista 5 milioane de oameni pe 710 km patrati.

 

In Danemarca veniturile sunt foarte mari, asa ca exemplul tau nu are sens.

 

Atata timp cat iti permiti, care-i problema daca vrei o masina premium cu motor mare?

De ce sa platesc in Romania impozit mai mare la un E39 decat as plati in Germania? Mai ales ca la noi nu avem infrastructura, in timp ce ei au infrastructura sa-si puna si-n cap.

 

Tu crezi ca taxele astea au scop civic? Cam asta se intelege din ceea ce spui.

Vai, statul e ca o mama ingrijorata de copiii ei pe care vrea sa-i protejeze?

Sau statul e un interlop care vrea cat mai multi bani nemunciti pe care sa-i ia cu japca de la cetateni?

 

E un lucru bun pentru stat ca oamenii sa consume.

Daca iei o masina cu motor mare si circuli cu ea, platesti asigurari mai mari, cumperi mai mult combustibil, cumperi piese mai scumpe, deci creezi profit. Banul circula, toata lumea ar putea fi multumita.

Dar in ecuatia asta intervine statul care aplica niste taxe prohibitive.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Ai perfecta dreptate ca schimbarea nivelului de taxare nu face bine nici noua, nici increderii investirorilor de care depindem ca economie. Si, ca sa fim intelesi, cu riscul de a ma repeta, intr-adevar, ne batem cu caramida in piept ca suntem ecologisti, cand de fapt asta e doar o modalitate de a aduce bani la buget (si macar daca de la buget ar pleca unde trebuie). Vis-a-vis de exemplu colegelor poloneze (am si eu colegi polonezi, dar recunosc ca inca nu i-am intrebat cum se descurca cu taxele), nu mi se pare elocvent, prin simplul fapt ca si la noi costurile de intretinere/intrebuintare/exploatare (ca sa inteleaga toata lumea ca nu ma refer doar la mecanica) pentru o masina mica sunt mai mult decat OK. Generalizand totusi, situatia se shimba. Apropos, sunteti constienti ca noi discutam despre cum romanii n-au bani sa-si inmatriculeze masini, pe cand in Italia toti au bolizi la poarta, si daca iesim prin Bucuresti in week-end vedem macar o masina de 50.000 euro la fiecare 5, nu :sorcerer: ?

 

L.E. (acum am vazut postul lui Ciupanezu): intr-adevar, in Danemarca salariile sunt foarte mari, mult mai mari decat la noi; crede-ma insa ca nu sunt destul de mari ca sa-ti poti lua o casa sau o masina mai usor decat aici; in rest, sunt perfect de acord cu tot ce spui in legatura cu scopul taxelor astora, nu cred ca e nimeni indeajuns de naiv incat sa vada doar unicorni salvati de taxa asta :frantics:

Edited by ZyZ
Link to comment
Share on other sites

Baieti, discutia asta e placat de ceva vreme in derizoriu. Cat timp noi ne plangem aici, situatia e urmatoarea:

 

1. nu suntem singurul stat (nici din UE, nici din Europa) care sa aplice tratamentul asta masinilor inmatriculate in alte state; treaba cu ilegalitatea, sau neconstitutionalitatea sunt in vant; in plus, sunt destule probleme care vor fi rezolvate asa (si ma refer aici la problemele cu asiguratorii, amenzi, accidente, etc)

2. raportarea taxelor la salariul mediu sau minim al unui stat nu are sens, fiecare stat isi impune nivelul de fiscalitate propriu - sunt sigur ca cei din Germania si-ar dori sa se mute toti in principatul Monaco, de exemplu (cat despre norvegieni sau danezi, ca tot au intrat in discutie, credeti-ma ca, cu tot salariul lor, e mult mai usor sa-ti cumperi o casa sau o masina in Romania decat acolo si e mult mai ieftin sa asiguri o masina aici decat acolo)

3. taxa de inmatriculare, sau timbrul de mediu, sau impozitul pe pompa de servofrana, nu au nici o legatura de drept cu noxele (noi exportam certificate eco, si poluam sub nivelul altor state europene; in plus, nu auziti impunerea normelor astora la americani, sau chinezi, fata de care poluam in cantitati infime); timbrul asta e doar o alta varianta de a mari veniturile la buget, pentru ca e nevoie de bani pentru asistenta sociala si contracte banoase

4. pentru cei care nu au iesit din tara, atunci cand o veti face, veti avea un soc: si la nemti, si la francezi, si la olandezi, si la belgieni veti vedea preponderent masini ieftine; raportat la costurile de la noi, veti vedea ca acele masini sunt destul de ieftin de inmatriculat si la noi; morala - trebuie sa invatam sa ne intindem cat ne tine plapuma, si sa cumparam nu numai ceea ce ne putem permite, ci si ceea ce putem INTRETINE (impozite, asigurare, revizii, etc)

 

Mi-ar fi placut sa am un M3 in locul unui 325, si nu cumpararea unuia SH ar fi fost problema. Mi-am dat seama insa ca, costurile de intretinere, cele specificate mai sus, ar fi la limita posibilitatilor mele financiare, si as fi tradus o placere intr-un stres financiar. Pe de alta parte, ma bucur ca mi-am putut lua un 325, lucru pe care nu as fi putut sa-l fac in UK, de exemplu. Noi romanii avem obiceiul sa ne plangem si sa ne consideram pleava Europei. Nu e asa, si daca ne-am concentra mai mult pe a ne fi mai bine si mai putin pe a arata cu degetul, ne-ar fi tuturor mai bine. Sper sa nu interpretati ultima fraza ca o sageata la adresa cuiva, e doar o realitate specifica noua, tuturor, de ~70 de ani incoace.

 

1. Ai argumente? explicatii?

2. La fel, niste afirmatii fara argumente la baza... detalii ceva?

3. Este singurul punct la care pot fi deacord cu tine, cu mentiunea ca, spre deosebire de altii (inclusiv eu) se pare ca tie ti-ar conveni situatia actuala si o vei accepta ca atare.

4. Eu nu cred ca lumea anului 2013 va mai avea un soc atunci cand va iesi afara, daca ar fi fost imediat dupa revolutie as fi inteles precizarea ta dar in 2013 sa mai fie lumea socata cand iese afara??? pfff ... iar in legatura cu masinile nemtilor olandezilor,belgienilor samd, ce intelegi tu prin "masini ieftine"? masini ieftine sunt pt faptul ca olandezul si germanul si cine o mai fi, isi permite ca la 4-5 ani sa-si vanda masina pt a-si cumpara alta noua, nu ca la noi de tragem de un logan 10-15 ani. Iar pe langa alea ieftine pe care le vezi ca circula zi de zi, fii sigur ca mai are si-un 3.0l sau 3.5l (sau poate si mai mare) prin garaj.

Link to comment
Share on other sites

acuma foarte serios, masini scumpe ca in romania mai rar prin europa, ma refer in locuri si orase normale nu in monaco.

Diferenta e ca la noi le vezi peste tot pentru ca oamenii stau la bloc si n-au garaje, in timp ce in alte tari oamenii cu bani stau la casa sau in blocuri cu parcari.

Ei au bani de mai multe masini, noi ne luam una cu mari eforturi.

Edited by Ciupanezu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.