Jump to content

golf 4 1.6 a6v vs 320D


soryin

Recommended Posts

salutare tuturor,

am nevoie de cateva lamuriri de la voi. am un golf 4, 1.6, 16v motor AZd si ma bate gandul sa-l schimb pe un bmw 320D (inca nu stiu ce varianta dar as alege variante cu 116 caluti sau cu 150 ca e motor common rail si e mai fiabil). acuma eu am vazut tot felul de pareri pe aici si alte forumuri, normal ca fiecare zice ca-i mai bun ce are el sau ce-i place. stiu ca e un pic mai scumpa intretinerea la 320 dar intrebarea mea este cu cat e mai scumpa? ma refer in principal la consumabile, schimb de ulei cu tot ce tine de asta si daca sunt anumite probleme specifice 320-ului.

 

Multumiri anticipate si drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

Intretinerea la golf4 e mult mai mica decat la e46. Intra si tu pe un site de piese si vezi cat costa anumite piese atat la golf cat si la bmw si fa o comparatie intre ele.

In principiu totul tine de tine si de cati bani dispui pt a intretine masina. Decat sa iei un e46 si sa nu iti permiti intretinerea lui mai bine ramai la golf4 sau te indrepti spre alta masina care la banii de e46 FL (banuiesc ca vrei e46 2001-2004) va fi MULT mai noua.

Link to comment
Share on other sites

sunt 2 variante de 1.6, cea FSI e chiar sprintena, celalta e cam puturoasa...in fara de mentenanta mai ieftina a Golf-ului si taxele mai mici, evident ca la toate celelalte capitole E46-le e superior. Daca aveai un Golf GTI sau un TDI de 150cp, atunci era diferita situatia, dar in cazul asta lucrurile sunt destul de clare... Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

salutare tuturor,

am nevoie de cateva lamuriri de la voi. am un golf 4, 1.6, 16v motor AZd si ma bate gandul sa-l schimb pe un bmw 320D (inca nu stiu ce varianta dar as alege variante cu 116 caluti sau cu 150 ca e motor common rail si e mai fiabil). acuma eu am vazut tot felul de pareri pe aici si alte forumuri, normal ca fiecare zice ca-i mai bun ce are el sau ce-i place. stiu ca e un pic mai scumpa intretinerea la 320 dar intrebarea mea este cu cat e mai scumpa? ma refer in principal la consumabile, schimb de ulei cu tot ce tine de asta si daca sunt anumite probleme specifice 320-ului.

 

Multumiri anticipate si drumuri bune!

daca dai un search (n coltul dreapta sus al ecranului) dupa cuvinte ca sfat achizitie, 320d, etc......o sa ai material de lectura cateva ore bune despre avantajele si dezavantajele unui asemenea model

 

cat despre golf.....consuma mult cel de 1,6 fata de ce poate, insa in rest e o masina onesta, si per total ai cheltuieli de utlizare decente(mai mici ca si bmw, clar), si la care orice problema ce apare se rezolva destul de simplu si ieftin(in plus nu cred ca se fura oglinzi, embleme, etc.........e o masina deja obisnuita), in timp ce bmw este magnet pentru toti ciorditorii imputiti din romania.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa te gandesti ca un golf4 este mult mai ieftin la intretinere decat un e46.

 

exemplu :

 

pivot - 45ron golf

pivot - 500ron bmw..vine bascula cu totul.

 

etc.

 

in rest :

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/80021-vw-golf-4-sau-bmw-e46-fl/page__hl__golf+320d

 

ms de raspuns, foarte pertinent si la obiect. banuiesc ca acesta e doar un exemplu ca ele ar putea continua. ms

 

1.6 azd e 1.6 16v 105cai, motor destul de fiabil la vremea lui, dar la vechimea asta majoritatea cam mananca ulei cu gramada, probleme cu bobinele, senzor clapeta etc....

intr-adevar cu bobinele la ele e o problema...am schimbat una acu 3 saptamani si acuma am probleme cu alta...si asta nu e doar cazul meu

Link to comment
Share on other sites

Acum nu te gandi ca la orice piesa bmw este de 10 ori mai scump. basculele sunt doar un caz mai special. Dar in orice caz diferentele exista, cum ziceam si mai sus tu esti cel mai indreptatit sa spui ce buget ai pt intretinere. Daca esti limitat cu banii si o cheltuiala de 5-10 milioane ar fi o problema pentru tine atunci uita de bmw. Cand zic 5-10 milioane ma refer la situatii de genul imi pica azi un amortizor si sa pui 2 pe fatza cu tot cu flanse si manopera se duce spre 8-10 milioane. Sa zicem daca ti s-ar intampla asa ti-ai permite reparatia pe loc sau ar fi o mare problema pentru tine? Sau ai alege varianta dezmembrari unde iesi la ~4 mil.
Link to comment
Share on other sites

turbo,injectoare,pompa motorina, vezi cam cat costa una din astea si te linistesti.

ok, dar la urma urmei le schimbi des? eu ziceam de consumabile, ori astea nu se incadreaza acolo. ia vezi si la golf preturile...nu chiar ca la bmw dar nici mai diferente.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg la ce te referi cand spui de consumabile?? Tu intrebi de diferenta de pret la filtre sau placute?? Nu aici e problema intre cele 2 masini (de fapt daca iti faci griji de 50 lei cat e dif la o revizie e chiar o mare pbma), diferenta e ca oricum e o masina relativ veche la care inevitabil se mai strica una alta.

 

Uita-te la capete de bara, bucsi bascula, bielete directie, amortizoare, macara geam etcc....la astea trebuie sa te intereseze diferenta :)

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Daca ai probleme de fiabilitate la golf sa vezi cate o sa ai la un 320d, indiferent FL sau NFL.

 

Eu zic sa stai linistit, sau ti-a recomandat cineva mai sus sa treci pe TDI, care, strict comparand diesel cu diesel, motoarele facute de vw sunt mai fiabile ca cele facute de bmw. Bine, mai putin puternice (nu toate), tractiune fata, sunt cateva avantaje in favoarea bmw, dar nu fiabilitatea.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

mai bine tii VW si il intretii cu piese noi decat sa iti iei BMW pe care sa il intretii cu piese SH cum multi fac, doar de dragul siglei...

de problema cu bobinele m-am lovit si eu tot la un Golf IV, 1.6, dar e 100Ron una noua, cu mai putin de 100Eur le-ai schimbat pe toate si ai scapat de problema!

Pe de alta parte, mie E46-le, 318i NFL in speta, mi s-a parut foarte fiabil si cu costuri lejere de intretinere, cea mai scumpa piesa cred a fost debitmetrul Bosch care a fost vreo 800Ron, 500Ron bucsele pe fata, cca 500Ron discuri si placute fata, etc...

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Daca ai probleme de fiabilitate la golf sa vezi cate o sa ai la un 320d, indiferent FL sau NFL.

 

Eu zic sa stai linistit, sau ti-a recomandat cineva mai sus sa treci pe TDI, care, strict comparand diesel cu diesel, motoarele facute de vw sunt mai fiabile ca cele facute de bmw. Bine, mai putin puternice (nu toate), tractiune fata, sunt cateva avantaje in favoarea bmw, dar nu fiabilitatea.

 

cred ca exagerezi

am un e46 320d fl la 280000 si merge impecabil. e la mine de 3 ani si in afara de cele obisnuite nu am avut nici o problema cu el.despre fiabilitatea tdi-urilor fata de motoarele bmw cred ca trebuie sa te documentezi clar

Link to comment
Share on other sites

Eu de un an am un e46 320d FL (150cp).

Intr-un an am schimbat urmatoarele (pe partea tehnica. Cele de aspect au fost schimbate de placere, de aceea nu le-am inclus in lista):

 

-protectii amortizoare spate

-senzor ABS dreapta fata (ATE-280 lei)

-senzor temperatura exterioara ( aveam doar firele de la el,nici suportul,nici mufa nici senzorul)

-baterie Bosch 90Ah

-furtun EGR (240 lei OE)

-curea clima

-bucse brate Lemforder(420 lei)

-bucse esapament (60 lei)

-buton geam pasager (70 lei SH)

-codita de la portbagaj (130 lei SH)

-toate filtrele (inclusiv cel epurator) + ulei (inclusiv cel pt servo)

-termostat

-buson vas expansiune OE

-garnitura de la pompa de vacuum OE

-senzor ABS dreapta spate (ATE 350 lei)

-arcuri H&R (750 lei) : oricum trebuiau schimbate ca aveam unul rupt (stanga spate)

-reglat frana de mana

-refacut geometria

 

Toate de mai sus nu mi se par probleme mari, avand in vedere ca masina are totusi o vechime. Plus ca mai conteaza foarte mult si cum a fost intretinuta de proprietarul anterior.

 

LE: Mai urmeaza discuri + placute fata/spate care sunt in jur de 1200 lei.

 

Asta asa, ca sa iti faci o idee de preturi.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

cred ca exagerezi

am un e46 320d fl la 280000 si merge impecabil. e la mine de 3 ani si in afara de cele obisnuite nu am avut nici o problema cu el.despre fiabilitatea tdi-urilor fata de motoarele bmw cred ca trebuie sa te documentezi clar

 

Nu exagerez cu absolut nimic, te asigur ca poate la e46 nu pica asa des turbinele, dar problema clapetelor aspirate in motor e f cunoscuta, s-au facut si sesizari la bmw care au refuzat sa-si asume vina samd. Dar... daca tu consideri motoarele diesel bmw fiabile (cele in 4 cilindri cel putin) inseamna ca cele de pe vw sunt arhifiabile. Bineinteles ca si ei au probleme la injectoare, cum au fost pe recentele 2.0 TDI, au mai facut si ei gafe.

Sau poate nu stii de problemele de pe e90 320d, turbine picate la 40% din posesori (sondaje facute in afara, posesori de masini noi) si de problema ruperii lantului de distributie. Cand am zis ca motoarele diesel nu sunt fiabile, ma refeream in general (pentru ca in particular au mai si nimerit-o, 318d e46 a dat dovada de fiabilitate pe ici pe colo, fiind si un motor nu f fortat).

Link to comment
Share on other sites

inca un exemplu

eu trebuie sa schimb furtunul care vine de pe capacul de la motor la valva PCV un simplu furtun de cauciuc costa 135lei original si 105lei pe producator.

P.S. si eu am avut VW inainte de bmw, dar cand aveam VW si portofelul era mai plin

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg la ce te referi cand spui de consumabile?? Tu intrebi de diferenta de pret la filtre sau placute?? Nu aici e problema intre cele 2 masini (de fapt daca iti faci griji de 50 lei cat e dif la o revizie e chiar o mare pbma), diferenta e ca oricum e o masina relativ veche la care inevitabil se mai strica una alta.

 

Uita-te la capete de bara, bucsi bascula, bielete directie, amortizoare, macara geam etcc....la astea trebuie sa te intereseze diferenta :)

ok ok, am inteles :D ms de sfaturi ! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Eu de un an am un e46 320d FL (150cp).

Intr-un an am schimbat urmatoarele (pe partea tehnica. Cele de aspect au fost schimbate de placere, de aceea nu le-am inclus in lista):

 

-protectii amortizoare spate

-senzor ABS dreapta fata (ATE-280 lei)

-senzor temperatura exterioara ( aveam doar firele de la el,nici suportul,nici mufa nici senzorul)

-baterie Bosch 90Ah

-furtun EGR (240 lei OE)

-curea clima

-bucse brate Lemforder(420 lei)

-bucse esapament (60 lei)

-buton geam pasager (70 lei SH)

-codita de la portbagaj (130 lei SH)

-toate filtrele (inclusiv cel epurator) + ulei (inclusiv cel pt servo)

-termostat

-buson vas expansiune OE

-garnitura de la pompa de vacuum OE

-senzor ABS dreapta spate (ATE 350 lei)

-arcuri H&R (750 lei) : oricum trebuiau schimbate ca aveam unul rupt (stanga spate)

-reglat frana de mana

-refacut geometria

 

Toate de mai sus nu mi se par probleme mari, avand in vedere ca masina are totusi o vechime. Plus ca mai conteaza foarte mult si cum a fost intretinuta de proprietarul anterior.

 

LE: Mai urmeaza discuri + placute fata/spate care sunt in jur de 1200 lei.

 

Asta asa, ca sa iti faci o idee de preturi.

 

ms de raspuns, chiar ca m-ai lamurit :D oricum, sa ai bafta cu ea dar cred ca raman la vw, cel putin deocamdata :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.