Jump to content

BMW E60 530xi 272cp, 2008


feitosak1

Recommended Posts

M-ar tenta nu atat caii in plus, cat cresterea cuplului si scaderea turatiei la care il obtin.

 

Ce parere aveti de ideea cum ca la mers normal (adica nu schimbat la 7.000rpm) scade consumul (foarte putin, e drept), dupa resoftare? Ideea ar fi ca ai cuplu disponibil la o turatie mai mica si astfel ar scadea oarecum consumul. Nu pentru consum as face asta, bineinteles, dar sunt curios daca e plauzibila ideea.

 

Inca o intrebare: sa zicem ca fac resoftarea, cum "masor" cati cai si ce cuplu are masina?

Link to comment
Share on other sites

Confirm treaba cu "colaboratorul". El doar copiaza softul si il trimite la Budapesta. E un bozgorel acolo care il mestereste... Si din ce am inteles, ungurul pretinde 50€, restul de 150 ii revin lui George :)

Lol,vorbesti serios? Parca nu-mi vine sa cred. Atunci oricine poate face operatiunea asta dar totusi daca e cum zici tu tarifele ar trebui sa fie total inversate. Una e sa copiezi un soft alta e sa-l modifici tu. Asa imi cumpar o interfata Alientech , e drept costa cam 3000euro sau mai mult si asa scriu si eu softul fara probleme ;)

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am incheiat o discutie pe alt forum cu cineva care pretindea ca e imposibil ca masina mea sa mearga constant cu 60kmh in treapta a treia sau a patra la 1500 rpm. Am facut un filmulet, il pun si aici:

Scuze ca e rasturnat, asa filmeaza telefonul.

 

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Lol,vorbesti serios? Parca nu-mi vine sa cred. Atunci oricine poate face operatiunea asta dar totusi daca e cum zici tu tarifele ar trebui sa fie total inversate. Una e sa copiezi un soft alta e sa-l modifici tu. Asa imi cumpar o interfata Alientech , e drept costa cam 3000euro sau mai mult si asa scriu si eu softul fara probleme ;)

 

Asa am auzit de la diverse persoane care il cunosc :)

Link to comment
Share on other sites

Ideea ar fi ca ai cuplu disponibil la o turatie mai mica si astfel ar scadea oarecum consumul. Nu pentru consum as face asta, bineinteles, dar sunt curios daca e plauzibila ideea.

Tu de unde zici ca provine cuplul suplimentar? Pica din cer, creste din ECU?

Nu, provine din arderea combustibilului. Ai doua posibilitati ca sa cresti cuplul fara sa faci modificari mecanice la motor:

1. Imbunatatesti randamentul motorului ca sa obtii un cuplu mai mare cu aceeasi cantitate de combustibil

2. Maresti cantitatea de combustibil, astfel ca prin ardere sa rezulte un cuplu mai mare.

 

De punctul 1 poti sa uiti. E greu sa maresti randamentul motorului peste ce a reusit fabricantul.

 

Ramane punctul 2. Cresti cuplul, respectiv puterea, pe seama cresterii consumului de combustibil.

Link to comment
Share on other sites

Tu de unde zici ca provine cuplul suplimentar? Pica din cer, creste din ECU?

Nu, provine din arderea combustibilului. Ai doua posibilitati ca sa cresti cuplul fara sa faci modificari mecanice la motor:

1. Imbunatatesti randamentul motorului ca sa obtii un cuplu mai mare cu aceeasi cantitate de combustibil

2. Maresti cantitatea de combustibil, astfel ca prin ardere sa rezulte un cuplu mai mare.

 

De punctul 1 poti sa uiti. E greu sa maresti randamentul motorului peste ce a reusit fabricantul.

 

Ramane punctul 2. Cresti cuplul, respectiv puterea, pe seama cresterii consumului de combustibil.

 

Eu nu sustin nimic, spuneam ce mi-a spus cel care face resoftarea si ceream pareri.

Link to comment
Share on other sites

Dand la o parte cuvintele pompoase, ceea ce sustin meseriasii care resofteaza este:

Proiectantul si fabricantul masinii sunt mai slabi decat mine, ei nu au reusit sa obtina din acest motor decat 200 cp. In schimb eu, un neica nimeni, fara nici un fel de studii, care am invatat tot ce stiu de pe net, si care nu inteleg nimic din ceea se petrece intr-un motor, ma inarmez cu un laptop si din 3 click-uri fac ceea ce n-a fost in stare sa faca fabricantul. Iti maresc puterea cu 10, 20, 50 cp, fara sa-ti creasca consumul. Ba chiar mai si scade.

 

Ma si intreb de ce nu se bat BMW, Audi, Mercedes sa-i angajeze pe acesti minunati specialisti de sub nuc.

Link to comment
Share on other sites

Ma si intreb de ce nu se bat BMW, Audi, Mercedes sa-i angajeze pe acesti minunati specialisti de sub nuc.

Logica asta nu mi se pare chiar corecta, pt ca firmele enumerate mai sus, sau orice alte firme nu se bat sa angajeze nici firmele renumite pentru box-uri si remapari cum ar fi Hartge, Revo, etc.

 

LE: Si totusi aceste firme de tuning, sa le zic asa, reusesc sa obtina si performante si fiabilitate cu softurile facute de ei.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Pai nu se bat pentru ca nu-i intereseaza. Resursele pe care le poate aloca un fabricant de genul Audi, BMW, Mercedes doar pentru optimizarea unui singur motor sunt cu mult mai mari decat chiar veniturile obtinute de cei pe care i-ai enumerat.
Link to comment
Share on other sites

ce inseamna " la nevoie" ?

Sa zicem ca se grabeste undeva: cu surplusul de putere poate face o depasire mai repede decat ar fi facut-o cu softul stock.

 

Sau face o depasire care nu ar fi putut-o efectua cu softul stock.

 

Ma, nici pana acum n-ati invatat ca atunci cand scrie @paul voi ar trebui sa deschideti carnetelul si sa luati notite ?

Am notat :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Deci eu mai fac resoftare sau nu? :)

 

Sincer, mi-ar placea sa ajung la "pragul psihologic" de 300 cp.

[/quo

 

 

puterea pe care o ai la dispozitie iti este arhi-suficienta, inclusiv pentru depasiri , la care in prealabil te asiguri si nu le faci la limita(ca altfel inseamna ca esti putin inconstient la depasiri sau ar trebui toata lumea sa umble cu butelia de NOS "just in case" pentru o depasire la limita)...ai spus ca umbli mai mult in oras..... cred ca exista ratiuni puternice pentru care motorul are puterea accea din fabrica, care tin de rezistenta componentelor pana la emisiile de CO2....

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Sa zicem ca se grabeste undeva: cu surplusul de putere poate face o depasire mai repede decat ar fi facut-o cu softul stock.

Ma scuzati, nu am stiut ca @feitosak1 este pilot de raliuri. In acest caz cresterea de putere de la 272 la 290 cp este esentiala, este diferenta dintre victorie si infrangere, dintre viata si moarte.

 

Ii vor reusi depasiri de neimaginat pana acum. Si nici nu s-ar mai simti umilit de catre ceilalti piloti de pe strada. Va putea depasi cate 3 loganuri o data si cate 2 E46 de 150 cp.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ajungi sa faci astfel de depasiri, la un moment dat s-ar putea ca o secunda sa te bage in pamant ! Cu sau fara soft !

Ma refeream la depasirile safe. Nu incurajez depasirile la mustata.

 

Ma scuzati, nu am stiut ca @feitosak1 este pilot de raliuri. In acest caz cresterea de putere de la 272 la 290 cp este esentiala, este diferenta dintre victorie si infrangere, dintre viata si moarte.

 

Ii vor reusi depasiri de neimaginat pana acum. Si nici nu s-ar mai simti umilit de catre ceilalti piloti de pe strada. Va putea depasi cate 3 loganuri o data si cate 2 E46 de 150 cp.

S-a inteles gresit la ce ma referam.

Repet: nu incurajez depasirile la mustata.

Link to comment
Share on other sites

Ma scuzati, nu am stiut ca @feitosak1 este pilot de raliuri. In acest caz cresterea de putere de la 272 la 290 cp este esentiala, este diferenta dintre victorie si infrangere, dintre viata si moarte.

 

Ii vor reusi depasiri de neimaginat pana acum. Si nici nu s-ar mai simti umilit de catre ceilalti piloti de pe strada. Va putea depasi cate 3 loganuri o data si cate 2 E46 de 150 cp.

 

+ depasirea pragului psihologic, sa nu uitam un lucru important..

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.