Jump to content

Amorsare pompa ulei 320d


Recommended Posts

Am intalnit o problema ciudata, am discutat cu mai multe persoane si am citit si forumuri straine. Nu gasesc modalitatea de a amorsa pompa de ulei. Am avut o problema cu corpul filtrului de ulei la e46 320d. S-a remediat problema, iar acum orice i-am face becul rosu de la presiunea de ulei nu se stinge. Am bagat ulei prin filtru pana a curs pe la retur, dar cand il pornesc nu baga nimic pe retur, isi trage din filtru putin ulei dupa care il urca inapoi. Parerea mea este ca pompa nu e amorsata, dar sunt in pana de idei cu amorsarea ei. Am citit in manualul bentley ca ar trebui turat motorul 10 secunde la 2500 de rpm, dar sincer nu as face experimente pe motor. Va rog pe cei care ati intalnit asa ceva sa imi scrieti modalitatea de amorsare a pompei. Corpul a fost pus la locul lui, supapele sunt in regula (tine uleiul in corp), filtrul de ulei este mann, uleiul este castrol. Astept pareri avizate. In cel mai rau caz o sa ii desfac distributia sa vad daca nu e cumva gripata pompa de ulei, dar as prefera o alta metoda mai simpla. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Cu mufele de la injectoare scoase se da de cateva ori la automat. Normal trebuie sa se amorzeze destul de repede... daca nu, trebuie verificata presiunea manual . Vezi ca ai un senzor pe corpul filtrului de ulei , poate ai vreun problema la fire sau chiar la senzor. Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Cu mufele de la injectoare scoase se da de cateva ori la automat. Normal trebuie sa se amorzeze destul de repede... daca nu, trebuie verificata presiunea manual . Vezi ca ai un senzor pe corpul filtrului de ulei , poate ai vreun problema la fire sau chiar la senzor.

Salutare si multumesc pentru raspunsuri, asa e am mai postat; de la supapa din corpul filtrului de ulei mi s-a stricat si turbina si cuzinetii. am remediat si turbina, si corpul si cuzinetii. Nu are rost sa masor presiunea mecanic, pentru ca nu da nimic pe retur, asadar nu face presiune pompa. Am scos bujiile si am dat la automat, e mai simplu asa. Problema e ca nu se amorseaza, nu am lasat mai mult de 10 secunde pornit motorul si de fiecare data am invartit de motor ca sa isi faca ungerea plus ca am pus ulei pe la filtru pana curgea pe retur. Problema e ca in momentul in care il pornesc, isi trage ulei, dar imediat il urca, e ca si cum pompa nu ar functiona. Necazul e ca nu stiu cum se amorseaza, daca nu isi face ea singura amorsarea. In final daca nu gasesc vreo metoda ii desfacem distributia si ii scoate pompa de ulei sa vedem care e `problema` ca sincer sa fiu m-a terminat psihic masina asta.

 

ai masurat presiunea cu manometru mecanic intai?

 

daca scoti senzorul de presiune arunca ulei pe acolo?

 

mi se pare ca ai mai postat undeva, ai avut turbina stricata samd

 

daca nu se amorseaza in 10-15 sec dupa pornire atunci ai o problema

Salut, mersi pt raspuns.

Ca sa ii masor presiunea mecanic ar trebui sa il pornesc si sa ii pun pe el manometrul, dar nu pot sa il las mult ca sa nu ii stric iar cuzinetii si oricum cand e pornit nu da nimic pe retur deci clar presiune nu are.

Legat de senzorul de presiune, nu l-am scos, dar o sa il scoatem sa vedem ce se intampla acolo.

Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat cuzineti de palier? Este posibil sa scape presiune. Arborele in ce stare este?

Salutare, multumesc pt raspunsuri. Totul a inceput de la supapa din corpul filtrului de ulei care a ramas semi deschisa. Nu a avut ulei in filtru, pompa nu s-a amorsat si a nenorocit turbina si cuzinetii. Legat de arbore si cuzinetii de palier, sunt ca noi, altfel ii schimbam. Baia de ulei am dat-o jos, doar asa poti schimba cuzinetii.

Eu ma bucur ca imi raspundeti si ca incercati sa ma ajutati, dar ceea ce as vrea sa stiu, daca stiti si voi bineinteles, este modalitatea de amorsare a pompei de ulei, ca ce s-a intamplat cu masina e clar.

Link to comment
Share on other sites

ok, multumesc pt raspunsuri. cel mai probabil pompa de ulei are ceva murdarie in supapa, altfel sincer nu imi explic. supapa nu e cu probleme, pentru ca este ulei in corpul filtrului. oricum se pare ca nu exista alta varianta decat sa ii dau jos pompa de ulei sa vad care e problema. o sa va scriu exact care a fost problema.
Link to comment
Share on other sites

1.Cuzineti de palier se schimba cu motorul dat jos. Arborele poate avea uzura fara sa observi cu ochiul. Un motor care a avut probleme din cauza ungeri se da jos si se verifica. Inclusiv se măsoară fusuril de la arbore.

2. Pompa se amorzeaza singura. Dacă sorbul este scufundat in ulei e chestie de secunde...

3. La tine ori e pompa de ulei dusă ( mai rar așa ceva) ori vezi punctul 1

Pompa se verifica la mana sa cu o bormasina. O scufunZi in ulei si vezi dacă trage ca lumea

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

1.Cuzineti de palier se schimba cu motorul dat jos. Arborele poate avea uzura fara sa observi cu ochiul. Un motor care a avut probleme din cauza ungeri se da jos si se verifica. Inclusiv se mĂŁsoarĂŁ fusuril de la arbore.

2. Pompa se amorzeaza singura. DacĂŁ sorbul este scufundat in ulei e chestie de secunde...

3. La tine ori e pompa de ulei dusĂŁ ( mai rar așa ceva) ori vezi punctul 1

Pompa se verifica la mana sa cu o bormasina. O scufunZi in ulei si vezi dacĂŁ trage ca lumea

Mersi pt raspuns. Cuzinetii de palier nu s-au schimbat, sunt oglinda. O sa se verifice pompa de ulei si o sa scriu exact ce a avut.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturora. Datorita mecanicului masina mea azi toarce de fericire. Am avut un noroc teribil cu el, deoarece altii pe care i-am intrebat mi-au spus fie sa schimb pompa de ulei, fie sa schimb motorul. Rezolvarea a fost relativ pe cat de simpla pe atat de ingenioasa. De fapt pompa mea de ulei era dezamorsata. Am incercat diverse metode, dar cea sigura a fost sa se aplice ulei cu presiune pe sorb pana a inceput uleiul sa curga prin toate orificiile. In cazul meu nu s-a amorsat singura, si nici nu se amorsa niciodata daca nu se facea acest lucru. Sper ca celor care aveti probleme de genul sa va foloseasca postul.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.