Jump to content

Pierde antigel?


Recommended Posts

Broblem, mare broblem; am parcat masina intr-un loc de parcare si la cateva min am gasit un alt loc mai spatios si binenteles ca am mutat masina. Cand m-am uitat in locul unde era prima data, am vazut o pata destul de maricica de lichid (cam cat palma); la prima vedere pare a fi antigel (ulei nu e in niciun caz). Dupa ce am mutat masina in celalalt loc, am miscat-o si deacolo sa vad daca mai curge ceva, cand...si acolo o pata, + alte cateva pete mai mici pe directia de deplasare a masinii (ca si cum a lasat dara de apa). O mut la loc, ridic capota,nimic suspect prin zona radiatorului; ma bag dedesubt, se pare ca se vede ceva prin mai in fund, dar nu pot sa-mi dau seama din cauza scutului. Faza e ca din cate se pare, scurgerea nu e in fata in zona radiatorului, ci undeva in spate (cam pe unde se termina motorul).

Intrebarea mea este: e posibil ca aceste scurgeri sa fie de la condensul provocat de instalatia de AC, (pt ca am mers cu AC pornit) sau sa se fi spart/fisurat vreun furtun/tub/conducta?

Si inca ceva: banuiesc ca orice instalatie de AC face un condens, unde se scurg picaturile alea de apa rezultate din condens?

Link to comment
Share on other sites

Broblem, mare broblem; am parcat masina intr-un loc de parcare si la cateva min am gasit un alt loc mai spatios si binenteles ca am mutat masina. Cand m-am uitat in locul unde era prima data, am vazut o pata destul de maricica de lichid (cam cat palma); la prima vedere pare a fi antigel (ulei nu e in niciun caz). Dupa ce am mutat masina in celalalt loc, am miscat-o si deacolo sa vad daca mai curge ceva, cand...si acolo o pata, + alte cateva pete mai mici pe directia de deplasare a masinii (ca si cum a lasat dara de apa). O mut la loc, ridic capota,nimic suspect prin zona radiatorului; ma bag dedesubt, se pare ca se vede ceva prin mai in fund, dar nu pot sa-mi dau seama din cauza scutului. Faza e ca din cate se pare, scurgerea nu e in fata in zona radiatorului, ci undeva in spate (cam pe unde se termina motorul).

Intrebarea mea este: e posibil ca aceste scurgeri sa fie de la condensul provocat de instalatia de AC, (pt ca am mers cu AC pornit) sau sa se fi spart/fisurat vreun furtun/tub/conducta?

Si inca ceva: banuiesc ca orice instalatie de AC face un condens, unde se scurg picaturile alea de apa rezultate din condens?

 

inmoaie degetu on balta si pune pe limba :). coturile alea de plastic din spatele motorului schimba-le oricum.

Link to comment
Share on other sites

inmoaie degetu on balta si pune pe limba :). coturile alea de plastic din spatele motorului schimba-le oricum.

 

Am facut-o deja si nu pare a fi dulce...happy.png Maine dimineata (ca acum s-a intunecat, iar mai devreme era fierbinte motorul) o sa controlez si vasul sa vad daca e la nivel antigelul. De obicei daca are pierderi, ar trebiui sa scada nivelul din "borcan", nu?

Link to comment
Share on other sites

Orice masina cu A/C are un orificiu pentru condens. Sa nu ai probleme cu pompa de apa.

 

Asa stiam si eu dar m-am cam speriat vazand doua pete maricele in locuri diferite... la ce te referi in legatura cu pompa de apa, sa aiba pierderi pe la ea?

 

antigelu ar trebui sa fie extraordinar de amar. ultimele norme de protectie impunsa aiba gust rau sa nu mai bea copii :)

 

O fi asta de acum, dar tu crezi ca eu am antigel desta de tip nou? cine stie de cand este, mai mult ca sigur e de-la dulce...laugh1.gif

Link to comment
Share on other sites

Si mie de cand cu caldurile astea mari, peste tot pe unde opresc cateva minute (cu clima pornita) raman belti sub masina.

Antigelul e la nivel, iar lichidul scurs pe jos e fara miros/fara gust. Eventual gust de praf :)

 

Te-ai uitat vreodata din curiozitate sa vezi cam din ce zona a masinii apar petele alea de lichid (apa) pe asfalt?

Link to comment
Share on other sites

Te-ai uitat vreodata din curiozitate sa vezi cam din ce zona a masinii apar petele alea de lichid (apa) pe asfalt?

Da. Curge de undeva din spatele motorului, din zona schimbatorului de viteze.

 

In acea zona, doar ca in habitaclu sub bord e aeroterma la e46. Cred ca si la e39 si probabil tot pe acolo e si furtunasul de scurgere.

Link to comment
Share on other sites

Da. Curge de undeva din spatele motorului, din zona schimbatorului de viteze.

 

In acea zona, doar ca in habitaclu sub bord e aeroterma la e46. Cred ca si la e39 si probabil tot pe acolo e si furtunasul de scurgere.

 

Exact tot din zona aia imi curge si mierolleyes.gif iar aeroterma la e39 tot sub bord este, e posibil sa ma fi speriat eu din cauza la baltile alea....cel mai bine verific maine dimineata si ma uit si la nivelul lichidului, pt ca ma gandesc ca daca am pierderi de antigel, ar trebui sa mai fie balta pe dedesubt.

Link to comment
Share on other sites

Muta masina pe un loc uscat si lasa motorul cateva minute sa mearga cu clima oprita, ca sa te convingi.

 

Pai faza e ca, dupa ce am venit din oras unde am avut tot timpul clima pornita (cam vreo juma' de ora), inainte cu aproximativ 1 km de a ajunge in parcare la mine am oprit AC-ul.

Link to comment
Share on other sites

Sincer nu am verificat niciodata daca mai curge si in primele minute dupa oprirea climei, dar tind sa cred ca da.

 

Dupa parerea mea, cred ca in acele minute dupa oprirea climei incepe sa curga, pt ca se face trecerea aia de la rece la cald si astfel se produce condensul... defapt cred ca asa ar fi normal, dupa care n-ar mai trebui sa curga...

Link to comment
Share on other sites

In partea stanga si cea dreapta din fata cutiei deci spatele motorului, ai furtunele de scurgere in urma condensului format la functionarea climei. Curge atata timp cat evaporatorul din interiorul masinii este perfect rece si intra in contact cu aerul cald din habitaclu.

Este ceva normal, deci fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Am facut-o deja si nu pare a fi dulce...happy.png Maine dimineata (ca acum s-a intunecat, iar mai devreme era fierbinte motorul) o sa controlez si vasul sa vad daca e la nivel antigelul. De obicei daca are pierderi, ar trebiui sa scada nivelul din "borcan", nu?

Daca nu e dulce nu e antigel.Eu garantez.

Link to comment
Share on other sites

Doar ce-am venit de la masina, deci pe dedesubt e uscat, nivelul lichidului din vas este ok (defapt e putin sub nivel)...cred ca petele alea a fost rezultatul in urma condensului. Si totusi, o scapare de lichid tot am, m-am uitat in dreptul radiatorului si am vazut ceva urme de lichid aruncat si imprastiat (probabil de paleta ventilatorului de racire) de la un tub mic in forma de Y, care nu are nicio legatura cu condensul. Diseara ma duc cu ea la mecanic sa vad despre ce e vorba, ca nu vreau sa ma trezesc cu surprize neplacute, mai ales acum cand e foarte cald afara.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.