Jump to content

"Ciudatenie" la franare


Recommended Posts

Salutare!

 

Rog pe cei care cunosc sau care au patit asemanator/la fel sa ma ajute cu niste idei/solutii:

Este vorba de un 525 d din anul 2001 iar problema consta in:

- cand apas pedala de frana (care imi pare a fi putin "elastica" in sensul de "nu e foarte ferma" :) ) la viteze mici (gen, in decelerare cam sub 30 km/h) incepe sa "bata" tare in pedala si sa faca zgomot(un zgomot metalic). Comparatia mea ar fi: ca si cum ar fi discurile uzate rau (dar, ma gandesc ca ar trebui sa faca si la viteze mai mari). Uneori, de fapt, destul de des, este insotita si de un alt zgomot de dedesupt sau de la compartimentul motor ca o pompa care "pompeaza zgomotos" :D

 

Nu e cea mai fluenta descriere dar, daca are cineva cunostiinta de asa ceva, rog a lasa un comentariu.

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

verifica cu inpa daca la viteze pana in 25km/h senzorii abs functioneaza, posibil sa ai eroare si sa porneasca abs-ul

 

Am verificat cu INPA stationar, adica cu motorul pornit dar nu in mers. Interesant aspect. E posibil asa ceva? adica aia ori functioneaza ori nu, nu? :)

Link to comment
Share on other sites

Am verificat cu INPA stationar, adica cu motorul pornit dar nu in mers. Interesant aspect. E posibil asa ceva? adica aia ori functioneaza ori nu, nu? :)

 

porneste motorasul la abs singur si daca apesi pe frana mai puternic se simte in pedala cum lucreaza

 

intri la teste la abs si mergi cu viteza constanta pana in 25km/h si vezi daca toti 4 au valori identice aprox

 

daca ai zis ca ai pedala intarita este de la abs-ul activat inutil, zgomotul de la motoras se aude foarte clar in habitaclul masinii

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

porneste motorasul la abs singur si daca apesi pe frana mai puternic se simte in pedala cum lucreaza

 

intri la teste la abs si mergi cu viteza constanta pana in 25km/h si vezi daca toti 4 au valori identice aprox

 

daca ai zis ca ai pedala intarita este de la abs-ul activat inutil, zgomotul de la motoras se aude foarte clar in habitaclul masinii

 

Am sa incerc zilele urmatoare si comunic rezultatul. Multumesc pentru explicatie.

Link to comment
Share on other sites

porneste motorasul la abs singur si daca apesi pe frana mai puternic se simte in pedala cum lucreaza

 

intri la teste la abs si mergi cu viteza constanta pana in 25km/h si vezi daca toti 4 au valori identice aprox

 

daca ai zis ca ai pedala intarita este de la abs-ul activat inutil, zgomotul de la motoras se aude foarte clar in habitaclul masinii

 

Salut!

Am facut niste probe in mers cu INPA cum ai zis si, ce am observat:

- in accelerare pana in 20 km/h valori asemanatoare intre cei 4 senzori (aproape identice)

- la franare cand apare zgomotul se deconecteaza conexiunea cu modulul(si sunt nevoit sa ies si sa intru din nou pe modul) iar valorile parca raman undeva in jur de 19

 

Ai idee ce inseamna asta? Pb cu modulul ABS? Din cate am mai citit sunt 2 parti ale modulului ABS: una aelectronica si una hidraulica. O eventuala schimbare a modulului necesita coding sau ceva asemanator?

Link to comment
Share on other sites

poate sa fie senzorul de presiune de pe pompa, senzori obositi, contacte imperfecte, variatii de curent de la alternator

eu zic ca este un sensor abs, scade viteza fara sa apesi frana, undeva un sensor cred ca nu va mai da impulsuri

dimensiuni diferite la roti sau inelele de la rulmenti murdare sau ruginite

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

poate sa fie senzorul de presiune de pe pompa, senzori obositi, contacte imperfecte, variatii de curent de la alternator

eu zic ca este un sensor abs, scade viteza fara sa apesi frana, undeva un sensor cred ca nu va mai da impulsuri

dimensiuni diferite la roti sau inelele de la rulmenti murdare sau ruginite

 

Ce am remarcat este ca, la viteze sub 25 - 30 km/h porneste pompa de ABS si fara sa apas pedala de frana. Se aude destul de bine in habitaclu.

Link to comment
Share on other sites

Ce am remarcat este ca, la viteze sub 25 - 30 km/h porneste pompa de ABS si fara sa apas pedala de frana. Se aude destul de bine in habitaclu.

 

atunci ai un senzor abs murdar sau obosit, caneluri ruginite, contacte imperfecte

curata mufele de imbinare la abs, scoate suruburile de la senzori si curata contactele, doar suruburile nu si senzorii !

de ex surubul de strangere asigura masa(-) pentru cititorul de pe rulment

,nu ai nici o eroare pe abs?

Link to comment
Share on other sites

atunci ai un senzor abs murdar sau obosit, caneluri ruginite, contacte imperfecte

curata mufele de imbinare la abs, scoate suruburile de la senzori si curata contactele, doar suruburile nu si senzorii !

de ex surubul de strangere asigura masa(-) pentru cititorul de pe rulment

,nu ai nici o eroare pe abs?

 

Nu am nici o eroare pe modulul de ABS si asta ma face sa ma gandesc la altele, dar, am sa urmez sfatul tau si le voi curata imediat ce gasesc locatie si timp. Multumesc inca o data pt raspuns.

Link to comment
Share on other sites

atunci ai un senzor abs murdar sau obosit, caneluri ruginite, contacte imperfecte

curata mufele de imbinare la abs, scoate suruburile de la senzori si curata contactele, doar suruburile nu si senzorii !

de ex surubul de strangere asigura masa(-) pentru cititorul de pe rulment

,nu ai nici o eroare pe abs?

 

Intre timp am "prins" si o eroare, care suna cam asa: "24 wrong gear at one wheel" "Error frequency: 249" :)

Din cate am inteles codul 24 ar fi pt roata dreapta fata si citez din ce am citit intr-un manual de ABS pt bmw:

 

"Outlet valve front right Please check the connection between valve and master relay. Please also check the action of the master relay and of the valve itself."

 

Ai idee la ce se refera?

Link to comment
Share on other sites

Fehler" 24 Radsensordrehzahl stimmt an einem der 4 Rädern nicht".

 

cam asa suna in germana, si cred ca e mai plauzibil decat traducerea aia in engleza

 

zice ca un sensor din cei 4 nu citeste semnalul corect, mai fa odata livetest in inpa la senzori dar mergi cu treapta 1 la relanti si citeste exact valorile, ai spus ca sunt ''aproape identice'', probabil ca ai aproximat prost :rolleyes:

 

sa intreb daca anvelopele au acelasi diametru ?dry.gif

Link to comment
Share on other sites

Fehler" 24 Radsensordrehzahl stimmt an einem der 4 Rädern nicht".

 

cam asa suna in germana, si cred ca e mai plauzibil decat traducerea aia in engleza

 

zice ca un sensor din cei 4 nu citeste semnalul corect, mai fa odata livetest in inpa la senzori dar mergi cu treapta 1 la relanti si citeste exact valorile, ai spus ca sunt ''aproape identice'', probabil ca ai aproximat prost :rolleyes:

 

sa intreb daca anvelopele au acelasi diametru ?dry.gif

 

 

Am facut livetest la relanti si intr-adevar, am vazut care din ei face probleme. Este vb de cel stanga spate, cam o data la 4-5 "impulsuri" (aproximativ) da o valoare mica (cam la jumate fata de rstul senzorilor). Ce-i drept este greu (a se citi imposibil) de urmarit cu livetest de INPA la viteze de aprox 20 km/h (e mica rata de refresh/citire pt INPA).

Iti multumesc inca o data!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.