Jump to content

Probleme termostat motor N42B20


Recommended Posts

Bine ca nu mai ai suprapresiune in instalatie. Acum cu noul termostat tot la 110 grade iti sta apa ?

 

Daca e aerisita bine nu mai are cum sa ai suprapresiune...presiune exista pt ca asa e conceput motorul asta dar nu in exces (bineinteles daca ai garnitura ciupita iti face presiune si poti sa tot aerisesti)...nu sta la 110...ajunge si acolo dar scade repede la 103-100-105...oscileaza in limitele alea...

Link to comment
Share on other sites

chiar asa, ce treaba are cu ECU?? omului ii iese abur de sub capota si ii supureaza instalatia? ti se pare normal?

 

on topic: verificati-va ventilatoarele; poate cand mecanicii care v-au schimbat ce au schimbat pe acolo, pompa de apa, termostat, etc, nu au bagat mufa de ventilator inapoi.

se mai poate intampla ca ventilatorul sa aiba vreo piedica si sa nu plece, mi s-a intamplat si acul trecea de jumate; un soricel cu care era prins radiatorul statea in drumul lui si nu il lasa sa porneasca.

 

apoi: de verificat etanseitatea circuitului; daca nu e etans (adica sub presiune), fierbe apa mai repede si mai jos, regula simpla de fizica.

 

next: cand ai schimbat pompa de apa, esti sigur ca ai pus antigel? apa fierbe mai repede daca concentratia de antigel e slaba sau deloc.

 

il poti fierbe pe aragaz, dar in antigel, ca sa ajunga la temperaturi de +100, cu apa nu ai sanse, evident.

 

si in cele din urma: poate ma insel, dar un termostat stricat stiu ca sta stricat pe deschis, nu pe inchis.

Edited by bricktop
Link to comment
Share on other sites

chiar asa, ce treaba are cu ECU?? omului ii iese abur de sub capota si ii supureaza instalatia? ti se pare normal?

 

on topic: verificati-va ventilatoarele; poate cand mecanicii care v-au schimbat ce au schimbat pe acolo, pompa de apa, termostat, etc, nu au bagat mufa de ventilator inapoi.

se mai poate intampla ca ventilatorul sa aiba vreo piedica si sa nu plece, mi s-a intamplat si acul trecea de jumate; un soricel cu care era prins radiatorul statea in drumul lui si nu il lasa sa porneasca.

 

apoi: de verificat etanseitatea circuitului; daca nu e etans (adica sub presiune), fierbe apa mai repede si mai jos, regula simpla de fizica.

 

next: cand ai schimbat pompa de apa, esti sigur ca ai pus antigel? apa fierbe mai repede daca concentratia de antigel e slaba sau deloc.

 

il poti fierbe pe aragaz, dar in antigel, ca sa ajunga la temperaturi de +100, cu apa nu ai sanse, evident.

 

si in cele din urma: poate ma insel, dar un termostat stricat stiu ca sta stricat pe deschis, nu pe inchis.

 

Uite ca primul termostat care l-am luat nou era blocat pe inchis...nu se incalzea furtunul de jos ..drept ca urmare clar ca fierbea apa in vasul de expansiune si pana la urma a cedat...probabil a fost si presiune prea mare in circuit...pompa de apa nu am schimbat-o pt ca functioneaza f bine...nu s-a umblat nici la ventilator...nu avea de ce sa se umble...de ventilator nu stiu daca porneste..astept vasul cel nou si apoi merg la un electrician sa vad daca e ok ventilatorul...

Link to comment
Share on other sites

ventilatorul poti sa icerci singur daca merge nu trebuie neaparat sa te duci la un electrician

scoti mufa de pe ventilator partea de sus si pe partea de jos care ramane pe ventilator duci 2 fire de la baterie un plus si un minus

atentie doar care si cum le pui pt ca mufele au 3 fire, oricum vin puse in diagonala pe cel negru nu trebuie sa legi nimic (e pentru un senzor)

eu am anulat mufa ei si am legat un intrerupator (am probleme cu garnitura de _chiulasa_ si trebuie sa evit sa se incalzeasca, tot din cauza la termostat)

Link to comment
Share on other sites

este foarte simplu, ECU decide cand sa deschida termostatul in functie de temperatura, dar si de regim de mers etc etc...

Ce vedeti pe bord in mod normal, acul sta la mijloc desi in meniul ascuns temperatura variaza, nu inseasma ca ce indica in bord e defect, ci doar ca temperatura e in parametri normali.

Daca acul ar varia tot timpul ca in meniul ascuns, nu degeaba e ascuns, toti posesori de astfel de motoare cu MAP controlled termostat ar fi in service non stop si paranoia la maxim, cum e cazul aici...

 

+1 :D

Link to comment
Share on other sites

ventilatorul poti sa icerci singur daca merge nu trebuie neaparat sa te duci la un electrician

scoti mufa de pe ventilator partea de sus si pe partea de jos care ramane pe ventilator duci 2 fire de la baterie un plus si un minus

atentie doar care si cum le pui pt ca mufele au 3 fire, oricum vin puse in diagonala pe cel negru nu trebuie sa legi nimic (e pentru un senzor)

eu am anulat mufa ei si am legat un intrerupator (am probleme cu garnitura de _chiulasa_ si trebuie sa evit sa se incalzeasca, tot din cauza la termostat)

 

Da mersi...o sa incerc sa verific asa ventilatorul...oricum de ars nu cred ca am ce sa ard...dar inainte fac o poza la mufe pe acolo si sa imi spui unde si ce trebuie sa leg. :) Deocamdata astept noul vas de expansiune :p

Link to comment
Share on other sites

Revin cu poza de la mufele ventiloatorului...va rog sa-mi explicati cum sa fac sa verific daca functioneaza....mersi

iei 2 fire( recomandabil cu papuci) si le legi in locul firelor rosu si maro

pe maro ar trebui sa vina minusul de la baterie

pe rosu ar trebui sa fie plus

leagale mai intai pe mufa care duce la ventilator (cea care a ramas pe carcasa ventilatorului)

apoi punele la baterie iti trebuie maxim o secunda sa vezi daca merge pentru ca ventilatorul porneste imediat

daca nu merge asa inverseaza firele (nu arzi nimic )

daca nici asa nu merge , e ars ventilatorul

nu le tine mai mult de o secunda din moment ce tu vrei doar sa incerci daca functioneaza

Link to comment
Share on other sites

iei 2 fire( recomandabil cu papuci) si le legi in locul firelor rosu si maro

pe maro ar trebui sa vina minusul de la baterie

pe rosu ar trebui sa fie plus

leagale mai intai pe mufa care duce la ventilator (cea care a ramas pe carcasa ventilatorului)

apoi punele la baterie iti trebuie maxim o secunda sa vezi daca merge pentru ca ventilatorul porneste imediat

daca nu merge asa inverseaza firele (nu arzi nimic )

daca nici asa nu merge , e ars ventilatorul

nu le tine mai mult de o secunda din moment ce tu vrei doar sa incerci daca functioneaza

 

Nu am mai verificat pt ca masina e ok in totalitate....si din moment ce functioneaza bine nu cred ca mai trebuie sa verific ventilatorul pt ca normal el isi face treaba...mersi oricum

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.