Jump to content

Ajutor ! Martor baterie


leoberti

Recommended Posts

Salutare

 

Am o problema , de aproape o luna de zile mi se aprinde martoul baterie (rosu) cand motorul este rece si este frig afara. Se aprinde pt maxim o secunda si apoi isi revine. Dupa ce motorul s-a incalzit , problema dispare. Cateodata nu se aprinde deloc pana se incalzeste motorul.Am ignorat treaba asta..

 

Astazi mi s-a intamplat ca becul rosu baterie sa ramana aprins pt mai mult timp , moment in care mi-a murit si motorul in mers. Am incercat sa repornesc , dar a murit din nou (iarasi cu martorul aprins). Am reusit sa repornesc motorul la a 4-a sau a a-5 a cheie moment in care a functionat cum trebuie si am reusit sa ajung la destinatie.

Tin sa mentionez ca intr-una din incercarile de pornire a motorului .. s-au aprins mai multi martori , printre care si DSC .. ulei ...baterie ... .

 

Ce ar putea fi dus? bateria sau alternatorul ? ambele?

Daca alternatorul nu functioneaza, nu ar trebui ca motorul sa functioneze pe baterie? (adica sa nu moara)

 

Vreo idee?

multumesc

 

masina : este 318i e46 din 2002

Edited by leoberti
Link to comment
Share on other sites

Martorul de la baterie sta aprins doar cand este contactul pus, dupa pornire trebuie sa se stinga.

Daca alternatorul nu fuctioneaza se aprinde becul rosu de la baterie si masina va functiona pe baterie pana cand aceasta se va descarca suficient de mult si se va opri motorul. Poate fi releul de incarcare defect, periile colectoare sa fie tocite si atunci contactul intre perii si axa rotorului nu este suficient de bun, infasurarile statorului cat si ale rotorului sa fie in scurt sau diodele sa fie strapunse.

Pentru inceput poti masura cat incarca fara consumatori cat si cu, consuatori, de la 13,7v in sus este o incarcare ok, daca incarca mai putin inseamna ca sunt probleme. Verifica legatura intre borne si bornele bateriei, eventual curatale cu smirghel fin si pune vaselina pentru contacte electrice. Degeaba incarca alternatorul daca legatura la borne este slaba, bateria nu se incarca suficient si cu fiecare pornire a motorului tu o vei descarca tot mai mult.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat azi bateria cu una noua (cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fie in scurt) , cea veche a mea avea 7 ani si masura nici 11v.

Rezultat: s-a aprins de vreo 2 ori martorul in mers dar tot asa pentru o secunda (adica cum face de vreo 3 saptamani incoace). Pentru ca eroare a fost de scurta durata s-a simtit decat o smucitura si dupa aia si-a revenit. Apoi motorul s-a incalzit si a functionat normal.

Cand am schimbat bateria , baiatul mi-a masurat alternatorul (cu motorul cald 90c): 13.8V cu faza scurta + faza lunga aprinse. 14.x V fara faruri. Chiar am scos bateria in timp ce motorul mergea sa vad ce se intampla , si nu s-a intamplat absolut nimic, motorul a functionat normal.

 

Problema se manifesta sporadic ,doar la rece si pentru scurt timp. Nu cred ca pot sa imi dau seama din masuratori decat daca problema este prezenta in timp ce masor.

 

O sa o pun luni pe tester sa vad ce se intampla, desi cred ca o sa imi dea tot felul de erori aiurea care nu o sa ma conduca la adevarata problema.

In cel mai rau caz probabil o sa ajung sa schimb alternatorul. pfff

 

 

Multumesc de informatii , va tin la curent ! :)

Link to comment
Share on other sites

 

Daca alternatorul nu fuctioneaza se aprinde becul rosu de la baterie si masina va functiona pe baterie pana cand aceasta se va descarca suficient de mult si se va opri motorul.

 

 

De ce motorul da sa moara si chiar se opreste in unele cazuri cand se aprinde becul rosu? Am schimbat bateria veche cu una noua. Deci am eliminat problema bateriei.

Link to comment
Share on other sites

Daca zici ca alternatorul incarca mai poti verifica si asta:

firul rosu gros ce vine de la alternator intra intr-o cutie mica neagra, verifica incarcarea de pe piulita din cutia aceea si o masa de pe caroserie, vezi ce incarcare ai! dupa care masoara tensiunea intre borne si vezi daca este la fel.

Pe borna de plus este o capsa care in momentul cand plesneste (in caz de accident) arunca afara firul rosu ce vine din acea cutie, chiar daca masina nu a avut accident se poate slabii in acel loc si nu va face contact suficient, pana acolo vei avea tensiunea suficienta de incarcare dar aceasta nu va ajunge in acumulator.

 

Ai grija sa nu cumva sa tragi de mufa galbena de pe borna si sa o scoti ca s-ar putea sa te trezesti si cu vreo eroare prin bord

Link to comment
Share on other sites

Martorul de baterie indica faptul ca bateria ta nu se incarca. Sunt mai multe lucruri care pot cauza asata:

- cel mai simplu - bateria - o baterie veche nu se mai incarca, da tensiune sub 12,4v si iti aprinde martorul

- mai complicat - alternatorul - ori carbunii, ori periile, ori condensatorul - in orice caz, nu incarca corect bateria.

 

La tine problema fiind intermitenta, e posibil sa ai o problema la instalatia electrica, sau sa fie condensatorul de la alternator pe duca.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am rezolvat!

Cureaua a fost schimbata recent cu una originala(2-3k km).

Alternatorul era plin de ulei (din cauza unei scurgeri de ulei la termoflot. S-a rezolvat si aia). L-am curatat , i-am schimbat rulmentii si releul de incarcare. functioneaza foarte ok acum.

Problema opririi masinii in mers nu era de la alternator , era de la senzorul de turatii volanta (vibrochen). L-am schimbat si problema s-a rezolvat.

Martorul baterie aprins dupa ce am schimbat releul de incarcare s-a rezolvat prin reprogramarea unitatii de control a motorului.

Cam atat .. masina merge brici. sper sa nu mai apara probleme :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am rezolvat!

Cureaua a fost schimbata recent cu una originala(2-3k km).

Alternatorul era plin de ulei (din cauza unei scurgeri de ulei la termoflot. S-a rezolvat si aia). L-am curatat , i-am schimbat rulmentii si releul de incarcare. functioneaza foarte ok acum.

Problema opririi masinii in mers nu era de la alternator , era de la senzorul de turatii volanta (vibrochen). L-am schimbat si problema s-a rezolvat.

Martorul baterie aprins dupa ce am schimbat releul de incarcare s-a rezolvat prin reprogramarea unitatii de control a motorului.

Cam atat .. masina merge brici. sper sa nu mai apara probleme :)

costuri de reparatie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.