Jump to content

Pornire BMW 320D cu apasarea pedalei de acceleratie


Recommended Posts

Buna ziua.

 

Am si eu o intrebare cu privire la modalitatea normala de pornire a motorului unui BMW 320D (E46) din 2004. Este normal sa trebuiasca sa apesi acceleratia in momentul in care "dai la cheie" pentru ca motorul sa porneasca? Presupun ca nu, dar as aprecia tare mult parerile unor cunoscatori si eventual daca s-ar putea sa imi indicati si care ar putea fi cauza problemei.

 

Mentionez ca pun aceasta intrebare intrucat doresc sa achizitionez masina in cauza, numai ca acest aspect nu prea m-a lasat sa dorm noaptea, tinand cont ca eu personal nu cred ca este deloc normal sa se intample asa ceva, dar repet, o parere avizata ar fi mai mult decat binevenita.

 

Dupa cum probabil v-ati dat seama, nu am mai detinut o astfel de masina, deci sunt incepator si va rog sa nu ma luati peste picior sau sa ma dezinformati intrucat achizitionarea unui BMW 320 este un vis pe care il am de foarte multi ani si pentru care m-am straduit enorm de mult sa il realizez. Prin urmare as dori ca banii stransi cu greu sa fie cheltuiti cat se poate de inteligent.

 

O alta scurta mentiune: nu pot face cu certitudine afirmatia ca "altfel nu porneste" intrucat nu am incercat decat o data asta, am "dat la cheie" destul de scurt, masina nu a pornit apoi proprietarul (de fapt reprezentatul proprietarului - vezi mai jos) mi-a spus "nu, nu, apasa acceleratia!"

 

In alta ordine de idei, pe partea "administrativ/legala", as dori sa va intreb daca este in regula ca masina sa fie achizitionata de la o persoana care nu este de fapt proprietarul, este cumnatul proprietarului (sau cel putin asa afirma el). Proprietarul este sofer de TIR si este destul de "indisponibil" in marea majoritate a timpului. De mentionat ca reprezentantul detine acetele masinii in original (talon, carte de identitate a masinii, polita de asigurare etc. + ambele chei ale masinii), precum si un contract de vanzare-cumparare in dublu exemplar, semnat in alb de catre proprietar.

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsurile prompte, sper sa nu ma descurajati atat de tare pe cat ma astept eu sa o faceti (mie personal imi suna putin dubios toata afacerea asta, dar astept si alte pareri).

 

O zi buna tuturor,

BMW Enthusiast

Link to comment
Share on other sites

Nu este deloc in regula sa apesi acceleratia cand pornesti masina! Pur si simplu o pornesti, fara a apasa pe nicio pedala. Daca nu a pornit la prima cheie, sigur e ceva in neregula cu masina. Inainte sa o cumperi verific-o bine la un service, eventual ia pe cineva cu tine care se pricepe la BMW-uri.
Link to comment
Share on other sites

Doar la Dacia mea 1410 din '90 trebuia sa apas acceleratia la pornire, ca altfel murea motorul :)

 

Sfatul meu ar fi sa cauti o masina in mintile ei, sau sa o verifici pe asta la un service serios.

 

Si partea cu actele e delicata, o sa ai nevoie si de stampila de la financiar, plus dovada anaf pentru taxa de inmatriculare...complicatii inutile zic eu.

Link to comment
Share on other sites

NU trebuie sa apesi nici o pedala de acceleratie ca sa porneasca o masina! E valabil de la BMW pana la Logan! dupa cum zicea si Mikken, probabil ca doar la o daciana din anii 90, "poate" trebuie sa apesi acceleratia altfel moare motorul! Da-le pace la jegurile alea ce incearca sa te pacaleasca si cauta in alte parti! Analizeaza bine masina respectiva, studiaza si aici pe forum alte discutii despre E46 ori 320D, sunt n topicuri, asta ca sa te documentezi si sa sti ce sa verifici si tu! Oricum, mergi cu masina la un service sa-ti faca o constatare, un service ales de tine, nu de proprietar/samsari, asta inainte sa dai banii, evident! Poti sa verifici aici pe forum la sectiunea de vanzari, sunt destui useri ce-si vand masinile si multi dintre ei chiar le au intretinute! Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsurile prompte.

 

Butzi, tin sa mentionez ca a avut efect, dupa cate se pare. Nu doresc sa te contrazic, doar iti spun ceea ce s-a intamplat la fata locului. Sau prin postul tau doreai sa evidentiezi ca am facut eu ceva gresit (ex: nu am actionat starter-ul suficient de mult timp, sau ceva in genul)?

 

Desigur ca merg cu ea la verificat, doar ca voiam sa stiu in avans daca este vreo problema cunoscuta, care ar putea fi cauzele si eventual rezolvarile pentru aceasta problema. Poate ca nu era ceva atat de grav, ceva ce cu o investitie rezonabila se poate rezolva...

 

Mentionez ca masina mi-a picat cu tronc rau de tot si pe deasupra se si incadreaza in bugetul meu actual.

 

Insa partea cu actele ma sperie cel mai tare. S-a mai confruntat cineva cu o situatie similara? Daca da, care au fost dificultatile intampinate? Care ar fi cel mai urat scenariu posibil in situatia de fata? Ce m-ati sfatui sa fac/cum sa procedez? (Probabil ca multi mi-ati spune sa ma reorientez spre alta masina :) ).

 

Inca o data, apreciez foarte mult raspunsurile primite.

 

O zi buna in continuare,

BMW Enthusiast

Edited by BMW Enthusiast
Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Legat de acte pot sa iti spun din propria experienta:

1.Adeverinta taxa de mediu ANAF

2.Fiscal de la vanzator

 

daca nu se pot face nu are rost sa te mai gandesti la ea( in ordinea scrisa de mine)

Eu intre cele 2 etape m-as ocupa de verificarea masinii in detaliu.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Adeverinta de la ANAF mi-a aratat-o deja, este scoasa (ce-i drept, in noiembrie 2013 - poate fi si aici o problema?).

 

Iar cu fiscalul ala... Aici se cam rupe filmul. Nu de alta, dar nici nu este din Bucuresti proprietarul, in timp ce reprezentatul este...

 

Pe masura ce scriu aici, mi se pare din ce in ce mai intortocheata toata treaba asta :(

 

Multumesc inca o data tuturor pentru raspunsuri.

 

O zi buna in continuare,

BMW Enthusiast

Link to comment
Share on other sites

Salut vl69uli,

 

Nu esti indiscret, doar ca bugetul meu este destul de restrans si imi este oarecum rusine sa il mentionez public... Dar in fine, se situeaza pe undeva pe la 5000E...

 

Sincer, ma indoiesc ca se va gasi usor ceva decent in acest pret. De aceea sunt destul de "capsat" pe cea pe care am vazut-o, intrucat sunt destul de realist ca in banii acestia nu stiu daca o sa gasesc ceva similar.

 

O seara placuta in continuare,

BMW Enthusiast

Link to comment
Share on other sites

Exista o mare probabilitate ca masina sa fie cumparata de „reprezentant” dar sa nu fie inmatriculata din cauza ca nu are taxa platita

Sunt foarte multi tepari in ziua de azi care fac adeverintele la calculator.

Deci s-ar putea sa cumperi masina de la proprietarul de drept dar care nu este proprietar in acte si ti-a bagat vrajala asta.

Daca era masina cuiva din familie negociai cu el si-l asteptai pe proprietar pana venea din cursa.

Link to comment
Share on other sites

Salut razzzzvan,

 

Eu i-am cerut "reprezentantului" adeverinta de la ANAF actualizata (dupa cum am spus, cea pe care o avea el era din noiembrie 2013) si mi-a spus sa fac copii dupa actele masinii si sa ma duc cu ele la ANAF sa solicit chiar eu adeverinta, pentru a-mi elimina orice suspiciuni cu privire la aceasta. Sa fi fost doar un bluff toata chestia asta? Sau exista o sansa ca ea sa fie "legit" si sa ma duc la ANAF si totul sa fie in regula?

 

Si mai am o intrebare: imi vor da cei de la ANAF vreo informatie? Sau aceasta adeverinta o poate scoate NUMAI proprietarul si pot eu sa ma zbat cat voi vrea?

 

Iar referitor la problema cu pornirea cu pedala de acceleratia apasata, sau mai bine zis "sprituita", mai are cineva vreo idee? De la ce ar putea fi? Cat de grava sa fie problema? Nu de alta, dar daca o sa imi spuneti ca are probleme cu injectoarele, spre exemplu, nu cred ca mai are vreun rost sa mai dau banii aiurea pe la reprezentanta BMW (presupun ca nu ma va costa putin nici acolo).

 

O seara buna in continuare,

BMW Enthusiast

Edited by BMW Enthusiast
Link to comment
Share on other sites

Cum ti-au explicat colegii mai sus. Nu exista niciu motor de generatie noua sa fii nevoit sa apesi pe vreo pedala cand o pornesti.

In legatura cu actele, situatia e simpla. Tu NU cumperi masina de la niciun reprezentant. Astepti frumos vanzatorul, mergeti in orasul unde are domiciliul din buletin, la taxe ai impozite si acolo ii ceri sa scoata fiscul! Plus copia lui de buletin, just in case. Da, la anaf te poti duce ai tu sa ceri copia dupa impunere si daca s-a achitat taxa si nu este recuperata.

Inainte de toate astea, daca te mananca rau, faci programare la bavaria si ceri constatare in vederea achizitionarii. Dupa ce citeste cheia, ai sa ramai surprins, apoi o baga in teste, la final iti da o sumedenie de informatii pe care un service de cartier nu ti le poate oferii.

Daca e ok, te targuiesti. Bugetul tau trebuie sa fie rupt in doua. O parte pt achizitie si una pt imediate schimburi de lichide si filtre. TOATE.

Daca totul iese in favoarea ta, nu-ti urca 4 prieteni in masina si sa-i dai ca e BMW. E masina totusi. Think before you act.

Succes

 

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

 

Revin cu noutati: am vazut din nou masina astazi, a pornit fara nici o pedala (cu motorul rece, am pus mana pe el inainte sa o pornesc). De asemenea, fiscalul este pe drum, ajunge la ora 12.

 

Referitor la acte, proprietarul nu o sa poata sa ajunga in Bucuresti, dar reprezentantul mi-a spus ca o sa scoata procura prin care sa il autorizeze sa imi vanda masina.

 

In aceste conditii vi se pare totul ok? Drive test inca nu am facut deoarece are ITP-ul expirat de 2 zile (reprezentatul s-a angajat ca daca ma hotarasc sa o iau mergem, facem ITP-ul si il si plateste el). De asemenea, dupa ce rezolvam cu ITP-ul o sa merg cu ea fie la BMW Filaret fie la MHS pentru test.

 

Ca o scurta intrebare: aveti idee cu cat timp inainte se fac programarile pentru tester? Adica exista vreo sansa ca daca sun astazi sa imi fac programare pentru luni? Cam cat costa o constatare in vederea achizitionarii? Unde ar fi cel mai bine sa o fac?

 

Va multumesc inca o data pentru toate raspunsurile de pana acum, cat si pentru cele viitoare.

 

O zi buna in continuare,

BMW Enthusiast

 

PS: wrctheo, stai linistit ca nu o sa fac nici pe departe asa ceva, o sa am grija de ea ca de ochii din cap. Daca o sa o cumpar va fi un vis devenit realitate!

Link to comment
Share on other sites

:)) ce tare i-ai luat temperatura cu mana.

 

Ca sa vezi cat de rece e ai un ac in dreapta dar ala nu e foarte precis si sa zicem ca ar putea fi defect.

 

Dar poti sa intri in meniul ascuns si acolo vezi exact cate grade are.

 

Iti recomand sa faci asta la drive test abia vezi daca ajunge la 90 de grade apa.

Link to comment
Share on other sites

:)) ce tare i-ai luat temperatura cu mana.

 

Ca sa vezi cat de rece e ai un ac in dreapta dar ala nu e foarte precis si sa zicem ca ar putea fi defect.

 

Dar poti sa intri in meniul ascuns si acolo vezi exact cate grade are.

 

Iti recomand sa faci asta la drive test abia vezi daca ajunge la 90 de grade apa.

 

Salut din nou, Butzy.

 

M-am facut de ras cu faza cu mana pe motor, asa-i? :unsure: ... Iar la faza cu meniul ascuns m-ai bagat de tot in ceata :( . Cum pot sa accesez acel meniu? Mentionez ca este prima data cand ma urc la volanul acestui model de masina. Si oricum, din moment ce ai spus ca este ascuns, ma astept sa nu il gaseasca un incepator ca mine. Daca esti amabil, crezi ca ai putea sa imi dai niste indicatii cu privire la acest meniu ascuns? Plus de asta, cand fac drive test-ul, pe la ce temperatura ar trebui sa ajunga apa?

 

Multumsc frumos pentru sfaturi,

BMW Enthusiast

Link to comment
Share on other sites

TI-am spus si mai sus apa trebuie sa ajunga la 90 de grade celsius.

 

Sfatul meu e daca vrei sa cumperi orice masina, sa iei cu tine un om care se pricepe, altfel ai toate sansele sa iti iei teapa.

 

Gasesti pe forum toate informatiile legate de acest model documenteaza-te bine ce probleme generale au ca sa stii dupa ce sa te uiti.

 

Uite Aici ce am schimbat eu la masina mea si eu sunt caz fericit, mai aduga si releul de bujii.

 

Uite aici cum se acceseaza meniul ascuns.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ImCUQjmMhfM

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

lamureste si treaba cu anaf-ul.este f. simplu:faci un act de vinzare-cumparare intre tine si proprietar(ai nevoie de datele lui)la orice birou de acte auto,te costa in jur de 30ron.apoi cu copii dupa contract,cartea masinii,buletinul tau si un timbru fiscal de 2ron depui la anaf-ul de unde apartii tu in vederea obtinerii certificatului de taxa de mediu.normal dureaza citeva zile dar eu zic ca merita,nu risti decit citeva zeci de lei decit sa te trezesti ca trebuie sa platesti tu taxa.DUPA ACEEA TE DUCI LA CONSTATARE cind ai anaf in mina scos pe numele tau ca sa nu dai bani la constatare degeaba.
Link to comment
Share on other sites

@Butzy: Multumesc din suflet pentru video. M-ai scos din ceata. Acum trebuie sa vad ce se poate testa cu acel meniu ascuns, o sa caut mai multe pe net, acum ca stiu de existenta lui si de cum se poate accesa. Cat despre o persoana avizata care sa ma asiste la achizitie, cam greu, intrucat nu prea am pe nimeni cu expertiza in BMW-uri. The next best thing este tatal meu, care oricum a fost astazi cu mine, doar ca nici el nu prea cunoaste BMW-uri, din pacate.

 

@alexwrc: Desigur. In seara aceasta ajung in orasul meu natal iar maine o sa fac cererea. Abia dupa ce o sa am toate hartiile in mana si ok o sa fac constatarea, exact din motivul invocat de tine.

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. De asemenea, daca m-ati putea indruma catre cea mai ok reprezentanta BMW pentru a o urca pe un tester ar fi minunat. Programarea cam cu cat timp inainte trebuie facuta?

 

O zi buna in continuare,

BMW Enthusiast

Link to comment
Share on other sites

Completeaza de unde esti la profil.

 

Uite aici toate functiile ascune OBD.

 

Instructions to access the hidden OBC functions:

1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position

2. OBC should show "Test"

3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features

3. Wait for display to show "Off"

4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it

5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s

==========================================

 

BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes

nr example description

1 Car Engine and cluster data

1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits)

1.1 4nnn K-number

1.2 690236 Cluster Part #

1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)

1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)

1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster

1.6 Not used

1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44)

2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers,

indicators and LEDs to confirm function

3 SI Data

3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection)

3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)

4 Momentary Consumption

4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km

4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour

5 Distance Gone Consumption

5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km

5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go)

6 Fuel Level sensor inputs in liters

6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters

6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters

6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase

7 Temperature and Speed

7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C)

7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135

7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min

7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour

8 Input value in HEX form

8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code

8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right

8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)

8.3 18C ADC Value outside temperature

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

9.1 242013+?

9.2 074_78+?

9.3 0011+?

10 Not used

11 Not used

12 Not used

13 GonG Gong Test

14 Not used

15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high

1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0

Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active

1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot

16 Not used

17 Not used

18 Not used

19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18

19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"

20 Not used

21 Software Reset; reset OBC settings

00 End of test

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, Butzy, este perfect. Mai mult de atat nici ca puteam sa cer. Am mai vazut ceva interesant in aceste teste, si anume test ca toate LED-urile din bord functioneaza (cineva mi-a spus ca unii mai dezactiveaza LED-urile pentru a nu vedea ca masina are probleme si asa mai departe).

 

De asemenea, am actualizat locatia la profil.

 

Si multumesc pentru edit-ul postului, dar sunt ITst, ma descurcasem deja sa le pun intr-un HTML pentru a le afisa corect :p

Edited by BMW Enthusiast
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Eu am fost in aceiasi situatie ca a ta. Mi-am luat masina de la reprezentantul vanzatorului, fiul tatalui mai precis. Fiul avea procura legalizata la notar, prin care era imputernicit sa vanda masina. Acea procura mi-a fost ceruta si la inmatricularea masinii in judetul meu.

 

Din ce stiu eu acel act fiscal care atesta ca masina are impozitele platite la zi, nu e valabil decat 1 luna. Nu cred ca e ok sa iei masina daca acel act e din noiembrie 2013, fiindca in caz de ceva, ai sa stai sa plangi dupa proprietar daca e de rea credinta.

 

Sper sa te ajute ce am scris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.