Jump to content

vas expansiune ajutati-ma va rog


Recommended Posts

salut va rog ajutati-ma si pe mine am bmw e46 318i 1999 ..zilele trecute mi-a crapat vasul de expansiune m-am trezit cu mult abur...problema este chiar daca nu le am cu mecanica si nici nu pot sa ajung pe aici la unul m-am bagat eu sa il scot si sa dau comanda de altul..am scos furtunele am tras toate sigurantele si cea mare de sub el dar cand trag in sus nu vrea sa iese ce ar trebui sa fac? masina sta asa cu furtunele scoase dar nu cred ca are ceva si daca reusesc spuneti-mi cum ar trebui sa completez innapoi antigelul si apa distilata cat si cat si cat intra si cum aerisesc va rog ajutati-ma ...scuzati de un nou topic chiar daca mai sunt despre aceasta problema ...modelul acestui vas nu este cu un furtun si la mijloc este modelul celalalt si cand trag se misca si radiatorul da nu conteaza asta ...astept raspunsuri..multumesc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

vezi ca mai ai o siguranta jos, unde este senzorul de nivel (piesa 4 din foto)... daca nu o scoti si pe aia si continui sa tragi in sus de vas, 100% vei rupe senzorul

 

si daca din intamplare sau noroc nu l-au rupt, il vei putea rupe daca nu asezi corect noul vas pe pozitie... si daca tot vorbim de vas de expansiune nou, ia-ti si un capac/buson pt vas (piesa 6), e doar 45-50 lei, insa te scuteste de multe alte surprize

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/u/y/262.png

Link to comment
Share on other sites

vezi ca mai ai o siguranta jos, unde este senzorul de nivel (piesa 4 din foto)... daca nu o scoti si pe aia si continui sa tragi in sus de vas, 100% vei rupe senzorul

 

si daca din intamplare sau noroc nu l-au rupt, il vei putea rupe daca nu asezi corect noul vas pe pozitie... si daca tot vorbim de vas de expansiune nou, ia-ti si un capac/buson pt vas (piesa 6), e doar 45-50 lei, insa te scuteste de multe alte surprize

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/u/y/262.png

 

da stiu si de siguranta aia ..mersi oricum ...dar la mecanic nu am cum sa ajung fiindca e spart foarte tare si sunt si in germania momentan de aceea trebuie sa o fac eu ...cu senzorul ii voi scoate mufa iar apoi voi trage de el ..trebuie sa iasa ..da aerisirea si cam cat antigel si apa distilata trebuie ? daca vrei sa imi spui ..mersi

Link to comment
Share on other sites

Daca ai scos absolut toate furtunele si vasul nu mai are nimic anexat trage tare in sus..asa ies ele mai greu..nu-ti fa probleme ca nu se intampla nimic,doar putina forta...apoi 50 % apa 50 % antigel...aerisire facuta ca la carte si e ok ! bafta !
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce ai deconectat toate furtunele, trebuie sa tragi TARE in sus si va iesi. Antigel se pune amestec 50% antigel si 50% apa distilata in jur de 6-7 litrii cred ca iti intra. Umplii instalatia de antigel iar apoi pornesti motorul si astepti pana cand se incalzeste, daca da afara mai scoti din el, daca mai trebuie completezi, se aeriseste pe la surubul de sus. Uite si niste link-uri utile. Neaparat si capacul de la vasul de expansiune, este cu autoreglare la 2 bari si e recomandabil sa il schimbi mai ales ca nu e scump.

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1756608-DIY-E46-Expansion-Tank-Removal-Made-Easy

Edited by VrajitoruldinOZ
Link to comment
Share on other sites

jumate apa jumate antigel,de aceias culoare de care ai in motor

dupa ce ai totul montat pui antigelul si cand este la nivel desfaci surubul de aerisire putin,pui gura pe gura vasului de expansiune si sufli pana incepe sa iasa antigel pe la surub,dupa care fara sa ei gura strangi surubul,dupa pornesti motorul si dai caldura la maxim,te uiti in vas si vezi daca pisa prin lateral antigel ,daca nu mai desfaci un pic surubul de aerisire si o accelerezi usor pana incepe sa pise antigel prin lateral in vas,strangi surubul mai completezi cu antigel daca este nevoie,si gata.totul tre facut inainte sa se incalzeasca motorul ca incepe sa dea afara antigelul

busonul se schimba daca dupa ce se raceste motorul se suge furtunele,vacum in instalatie

Link to comment
Share on other sites

jumate apa jumate antigel,de aceias culoare de care ai in motor

dupa ce ai totul montat pui antigelul si cand este la nivel desfaci surubul de aerisire putin,pui gura pe gura vasului de expansiune si sufli pana incepe sa iasa antigel pe la surub,dupa care fara sa ei gura strangi surubul,dupa pornesti motorul si dai caldura la maxim,te uiti in vas si vezi daca pisa prin lateral antigel ,daca nu mai desfaci un pic surubul de aerisire si o accelerezi usor pana incepe sa pise antigel prin lateral in vas,strangi surubul mai completezi cu antigel daca este nevoie,si gata.totul tre facut inainte sa se incalzeasca motorul ca incepe sa dea afara antigelul

busonul se schimba daca dupa ce se raceste motorul se suge furtunele,vacum in instalatie

 

mersi mult dar mi-a zis cineva pot face aerisirea umpland vasul primul contact pus dat drumul la clima fara pornirea motorului si dand drumul la surub pana iese doar antigel fara bule dupa astept sa se raceasca si doar ma uit sa pun la nivel si atat este bn si asa? dar nu stiu ce fel de antigel are verde sau rosu chiar nu stiu din motor nu l-am scos nu cred ca este nevoie are ceva daca are cumva rosu si eu ii pun verde? este necesar sa scot si din motor? ..mersi

 

Daca ai scos absolut toate furtunele si vasul nu mai are nimic anexat trage tare in sus..asa ies ele mai greu..nu-ti fa probleme ca nu se intampla nimic,doar putina forta...apoi 50 % apa 50 % antigel...aerisire facuta ca la carte si e ok ! bafta !

 

am reusit si am scos vasul oricum probabil a mai fost schimbat nu este original.. mersi

 

spuneti-mi va rog o varianta simpla de aerisire sa o pricep mai bn imi dau seama si dupa spuse dar mai bn cat mai simplu si corect .. multumesc

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca ai reusit...deci,bagi antigel usor in instalatie,cu surubul de aerisire de langa vas scos afara ..cand iese pe acolo antigel il pui la loc si il strangi....umpli cu antigel pana se ridica joja din vas la maxim...nu mai mult...apoi pornesti motorul si astepti sa se incalzeasca bine,sa ajunga la 90-100 grade...faci o tura cu ea,apoi slabesti usor aerisitorul de sus ..il lasi pana iese doar antigel fara aer...apoi il strangi si aia e...eu asa am facut de fiecare data si a fost foarte ok !
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca ai reusit...deci,bagi antigel usor in instalatie,cu surubul de aerisire de langa vas scos afara ..cand iese pe acolo antigel il pui la loc si il strangi....umpli cu antigel pana se ridica joja din vas la maxim...nu mai mult...apoi pornesti motorul si astepti sa se incalzeasca bine,sa ajunga la 90-100 grade...faci o tura cu ea,apoi slabesti usor aerisitorul de sus ..il lasi pana iese doar antigel fara aer...apoi il strangi si aia e...eu asa am facut de fiecare data si a fost foarte ok !

 

aha ok mersi mult dar mai intai trebuie sa se raceasca motorul si sa dau drumul din nou la surub nu? si completez daca mai este nevoie dar a 2-a oara cand dau drumul la surubul de aerisire treuie sa dau dopul de la vas sau fara?mersi fain si acu astept sa imi vina vasul e mai gru putin ca sunt in germania dar o rezolv raspundemi te rog si la asta iti multumesc inca o data

Link to comment
Share on other sites

Deci aerisesti cu motorul pornit si dupa ce a ajuns la temperatura de functionare...slabesti usor surubul de aerisire si lasi sa iasa bine tot aerul...instalatia are presiune in momentul acela si o sa scoata tot aerul din circuit...a doua zi la rece verifici nivelul de antigel cum e..daca trebuie sa completezi ,completezi fara a mai aerisi dupa...
Link to comment
Share on other sites

Nici vorba,capacul ramane pus !!! ..daca nu, o sa arunce tot lichidul afara...doar aerisesti pe la surubul de sus,nu la cel de langa vas..atasez o poza poate te ajuta...iar cu climatronicul pe maxim si alte alea nu trebuie obligatoriu...doar il lasi pornit sa poata face circuit complet si gata...

post-64403-0-88681300-1394040614_thumb.jpg

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Nici vorba,capacul ramane pus !!! ..daca nu, o sa arunce tot lichidul afara...doar aerisesti pe la surubul de sus,nu la cel de langa vas..atasez o poza poate te ajuta...iar cu climatronicul pe maxim si alte alea nu trebuie obligatoriu...doar il lasi pornit sa poata face circuit complet si gata...

Link to comment
Share on other sites

la 318i NFL, cum ai si tu, surubul de plastic de aerisire e langa capacul vasului. (are cap in cruce)

post-56454-0-32672800-1394052005_thumb.jpg

 

pornesti motorul, lasi sa se incalzeasca pana deschide termostatul, pui clima pe 32 grade, pot lasa linistit si pe treapta cea mai mica, si slabesti acest surub de plastic pana iasa doar antigel, fara bule de aer.

Link to comment
Share on other sites

iar cu climatronicul pe maxim si alte alea nu trebuie obligatoriu...doar il lasi pornit sa poata face circuit complet si gata...

ba chiar este OBLIGATORIU sa setezi climatronicul pe temperatura si nivel de ventilatie maxime :excl:

 

asta daca vrei sa scoti TOT aerul, atat din instalatia de racire, cat si din cea de incazire.

 

iar aerisirea o faci prin surubul de plastic de langa busonul vasului de expansiune, este cel mai inalt punct de pe circuitul lichidului de racire pe unde poate iesi tot aerul din instalatie.

 

http://iklanmobilgratis.com/wp-content/uploads/classipress/jual-cepat-bmw-318i--2024072597.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mda ...eu zic ca am experimentat faza cu climatronic pe maxim si vrajeli OPRIT si s-a facut aerisirea foarte bine...oricum cand merge cu masina porneste climatronicul si atunci ajunge lichidul peste tot...faza cea mai importanta e sa aeriseasca de mai multe ori bine pana iese tot aerul.. !
Link to comment
Share on other sites

Mda ...eu zic ca am experimentat faza cu climatronic pe maxim si vrajeli OPRIT si s-a facut aerisirea foarte bine...oricum cand merge cu masina porneste climatronicul si atunci ajunge lichidul peste tot...faza cea mai importanta e sa aeriseasca de mai multe ori bine pana iese tot aerul.. !

 

da asa este fac aerisirea chiar de e pornit sau nu oricum ...acum astept sa dea comanda sa imi ajunga vasul si capacul lui...am dat comanda de amin2 ma ajunge la 100 de euro mai bine poate aici ca am mai zis sunt in germania ...da mai o problema ar fi relantiul daca vrei sa ma ajuti poate stii cumva pornesc motorul si e totul bine cu clima stinsa pana se incalzeste cand ajunge apa la mijloc incepe sa oscileze intre 600 si 800 care ar fi cea mai sigura problema oare? oricum de murit nu moare doar la relantiu face asta si cand pornesc clima desigur e si consumul mai mare si turatia motorului sta la 900 dar nu oscileaza doar tremura putin masina oare care ar fi ? mersi

Link to comment
Share on other sites

Un tester sau un mecanic bun sa se uite la ea...pot fii multe..asa din ghicite nu pot sa-ti raspund...

 

asa este ..am sa merg cat de curand ...iarasi mai am ulei asa improscat pe motor printre role pe acolo si am observat ca la capacul de deasupra in coltul sin stanga imi prelinge dar foarte foarte putin da celalalt nu stiu de unde poate fi cel de pe bloc si restul e prin asa praf pe el dar nu pot sa imi dau seama ..ar trebui sa imi fac griji in privinta asta? pe joja imi arata la fel de fiecare data e la nivel am Motul 5w 30 in el dar nu l-am schimbat debea acum cateva zile am luat masina..il schimb cat de curand..11.150 de km imi arata ca mai pot merge deci cel mai bn il schimb..mersi

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
am rezolvat problema cu mai mult timp in urma am schimbat singur vasulnu ai nevoie de scoala pentru asa ceva toate bune am pus antigel in el dar asa de bine ca cand am dat sa strang surubl de aerisire l-am rupt :))..m-a costat 1.5 euro ala dar 4 transportul in fine l-am pus pe cel nou....numai bine zic ii dau o cheie sa vad cum merge sar furtunele sau este pus bn :)) ..stau eu cat stau dar nici nu a fost durat 5 minute si apa era la jumatate stateam si ma gandeam zic macar bine ca nu urca peste poate asa face prima oara ..numai bine termin de zis ca este la jumatate ca ea trecea de acum dupa jumatate cand am vazut am oprit motorul..acum nu stiam ce s-a intamplat...dar eu dupa ce am schimbat surubul de aerisire nu am mai facut nici o aerisire ceva .. aici unde lucrez baiatul sefului este inginer mecanic dar mai mult pe alte chestii la masini mai putin...l-am chemat si cand a vazut ca nici nu a durat 5 min si apa era deja ridicata a mai stat vreo 5 si s-a deschis si termostatul furtunele erau fierbiniti si nu tari...dr cand m uit eu la el sa vad ce face el in timp ce termostatul era deschis el a scos cu totul surubul de la aerisitor si de la vas ..cand am vazut am plecat de acolo ..dar de unde ca nu curgea strop de apa pe acolo..am ramas si eu uimit...a 2-a zi cand ma duc ma uit vasul era GOL ( el probabil a facut o aerisire cum trebuie:))) dar riscanta...)..am completat iarasi ...dupa ce am completat am mai completat de vreo 2 ori ultima oara mi-a mai cerut vreo 100 de ml dar acum totul bine si frumos in vreo 20 de min debea am apa la jumatate asa am aproximat iar termostatul deschide cand trebuie nu mai creste apa si dupa ce pornesc motorul am si caldura in masina..am zis sa va spun ca am resolvat numai ca am mai trecut prin niste peripetii sa zic asa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.