Jump to content

Folosire ulei in 2 timpi masini diesel


Recommended Posts

Am auzit zilele trecute de la cativa posesori de BMW ca folosesc ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina la masina(acestia mi-au spus ca e ok si folosesc de mult acest tratament) si asa am decis sa deschid acest topic (probabil controversat) in ceea ce priveste amestecul uleiului 2T in motorina.

Cautand pe diverse forumuri am gasit foarte multe discutii.

Pentru cei care vor sa se documenteze mai mult (acest subiect nu este nou, se practica si in alte tari de la aparitia motorinei EURO4 Low Sulphur) pun mai jos cateva link-uri de unde mai departe puteti citi ce s-a mai discutat despre acest subiect :

 

http://www.freel2.com/forum/topic878.html

http://www.certifiedlabs.com/certified/viewArticle.asp?country=USA&countryName=United+States&language_id=4&language=&cat_id=10&cat_desc=What%27s+New

 

Mai ales ca motorina EURO5 contine si 5% biodiesel .

Ce "face" biodiesel-ului :

- poate infunda filtrul de motorina in timp

- nu mai asigura punctul de aprindere la temperaturi de peste -10 grade Celsius (motorina are deci nevoie de o temperatura mai mare in cilindri pentru a ajunge la momentul de explozie)

- colmateaza supapele, ventilele, injectoarele

- fiind coroziv, poate afecta furtunele in timp daca motorul nu e prevazut pentru a lucra cu biodiesel

- biodieselul este higroscopic si deci are un continut de apa mai ridicat decat motorina

- arde cu depuneri pentru ca arderea in camerele de combustie nu se realizeaza in totalitate

- la contactul cu uleiul de motor biodieselul scade mai mult calitatile acestuia decat motorina

- consumul de combustibil e putin mai ridicat la biodiesel decat la motorina

 

Cei care deja folosesc acest tratament cu uleiul in 2 timpi afirma ca :

- motorul este mai putin zgomotos.

- s-au redus trepidatiile bordului si a volanului

- motorul se tureaza mai repede si mai liniar

- la drumuri inafara, pe pante motorul functioneaza ceva mai rece (1-2 grade C)

- motorul scoate mai putin fum la o accelerare 'in forja' sau la liber (ajuta la trecerea testului de noxe)

- scade putin consumul de carburant (uleiul 2T creste cifra cetanica a motorinei si scade usor consumul, cu aproximativ 2% in oras si 3-5% inafara)

- sistemul de injectie lucreaza in parametrii ganditi de fabricantul pompei de injectie si al injectoarelor (motorina se amesteca cu uleiul 2T semisintetic care are in compozitie sulf si face o emulsie care unge pompa si injectoarele, aceasta ajunge si in procesul de ardere si curata calamina de pe supape, din capul injectoarelor, din capul pistoanelor deasupra segmentilor de compresie, ramane in injectoare cand motorul este oprit impiedicand formarea ruginei in cazul in care motorina contine apa (cam des in Romania), chiar si palele de foc ale turbinei au mai putine depuneri si sunt mai putin afumate).

 

Si in special se recomanda ulei 2T semisintetic (JASO-FC) pentru ca:

- uleiul 2T semisintetic (in proportia corecta) arde complet in amestec cu motorina, fara cenusa sau alte depuneri.

- creste cifra cetanica a motorinei - deci ne ajuta la pornirile la rece iarna, dar si la economia de carburant (2-5%)

- pe termen lung se curata si se conserva sistemul de injectie care va functiona in parametrii ganditi de fabricant (stati linistiti si aveti 'peace of mind' in ceea ce priveste lubrefierea sistemului de injectie, eu imi iubesc masina si pentru mine chiar conteaza acest aspect).

 

Ce se intampla cu aditivii de motorina ?

Aditivii de motorina (Metabond) se folosesc pentru exact acelasi rezultat : imbunatatesc ungerea motorinei, maresc cifra cetanica a motorinei, asigura o pornire mai usoara iarna, etc.

 

Am gasit pe alte forumuri si cateva sfaturi :

- daca sistemul de injectie functioneaza deficitar - nu va asteptati ca folosind ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina acesta sa rezolve probleme privind uzura fizica a reperelor pompei de injectie sau a injectoarelor

- este de preferat sa folositi acest 'tratament' daca motorul functioneaza corect si nu aveti probleme cu sistemul de injectie

- pentru motorizarile diesel non-EURO, EURO2, EURO3 se recomanda un amestec de 1l ulei 2T la 300l motorina (1:300) (JASO-FB mineral sau JASO-FC semisintetic).

- pentru motoarele EURO4 (cu DPF) se recomanda un amestec de 1:400 (obligatoriu JASO-FC semisintetic). Pentru motorizarile cu DPF s-a observat un efect benefic prin dublarea numarului de km la care se face regenerarea automata in urma amestecului motorinei cu ulei 2T semisintetic, dar nu pe Romania ci in tari ca Germania sau Austria unde motorina este de calitate. Daca folositi ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina din Romania si regenerarile DPF devin mai dese (adica la mai putini km parcursi decat media de km la care regenerarile aveau loc inainte) va trebui sa renuntati la acest tratament pentru a nu uza DPF-ul prematur. Deasemenea pentru cei ce folosesc ulei de motor cu norma C3, trebuie spus aici ca datorita faptului ca o cantitate infima de motorina ajunge invariabil in ulei este posibil sa trebuiasca sa schimbati uleiul de motor mai repede, probabil la maxim 10,000km (pentru ca motorina care este EURO5 la pompa deci are doar foarte putin sulf in ea si primeste mai mult sulf in urma amestecului cu uleiul 2T in rezervor, se stie ca uleiurile cu norma C3 sunt mai putin rezistente la contaminare decat cele fara aceasta norma, deci este posibil sa se contamineze uleiul motor ceva mai repede).

- pentru cei care vor sa incerce acest tratament de lunga durata, va doresc mult succes si sa postati aici daca v-a ajutat si in ce fel.

- pentru cei cu motoare EURO 4 care considera ca motorul merge bine si nu au nevoie de acest tratament, probabil veti folosi ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina dupa momentul in care ati avut probleme cu injectoarele si le-ati reconditionat/inlocuit, desigur daca doriti ca pe viitor sa nu mai aveti astfel de probleme.

- nu uitati sa drenati periodic apa acumulata in filtrul de motorina (ex. la fiecare 5.000km), aceasta generand in timp probleme mari daca ajunge in pompa de injectie.

 

DISCLAIMER : Doresc ca acest post sa reprezinte strict puncte de vedere si sub nicio forma nu pot fi trasi la raspundere cei care posteaza, pentru utilizarea informatiilor din acest post ca manual de instructiuni, material didactic sau pentru punerea in practica a informatiilor din acest post pe motorizarile altor utilizatori de pe acest forum ori din Internet.

Edited by raswanp
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc la e46 320d 136 de cai,pun 250 gr la un plin.

Scopul meu e sa reduc acumularea de span in filtrul de motorina,problema cunoscuta la acest model.

Daca ideea functioneaza voi vedea in timp,deocamdata am cu masina asta120.000 km.

Oricum cu ulei sau fara,masina merge la fel

Mai am un e60 530d cu filtru de particule,la asta nu am pus,si nici nu am degand.

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc la e46 320d 136 de cai,pun 250 gr la un plin.

Scopul meu e sa reduc acumularea de span in filtrul de motorina,problema cunoscuta la acest model.

Daca ideea functioneaza voi vedea in timp,deocamdata am cu masina asta120.000 km.

Oricum cu ulei sau fara,masina merge la fel

Mai am un e60 530d cu filtru de particule,la asta nu am pus,si nici nu am degand.

si eu am un e61 520d cu filtru de particule, de care inca nu sunt sigur daca e activ...Intrebarea mea e de ce nu pui si in asta?

Link to comment
Share on other sites

Interesant topicul, ceva ideii pentru marca de ulei recomandata, preturi de la cei care folosesc?

 

Am un VW Passat 1.9tdi si Mercedes Vito euro 3 as incerca sa vad daca se simt ameliorari.

 

Eu am fost aici la un shop si doar singurul pe raft e LIQUI MOLI cu specificatia Jaso FC

Era si de 250 ml 5,6 Euro si de 1 litru la 9 Euro.

Link to comment
Share on other sites

Eu am intrebat un foarte bun prieten si specialistul meu in reparatii si diagnoza auto...si foarte corect, in aceasta bransa, si mi-a recomandat:

 

- cantitatea de ulei 2T(semisintetic si sintetic)

PRISTA;LIQUI MOLY -compatibile cu JASO FC

2-4ml ulei /l de motorina

4ml/l -pompa rotativa ;

3ml/l-PD si CR fara filtru de particule ;

2ml/l pentru cele cu filtru

 

Si cred ca o sa si incep tratamentul.

Adica la un e61 520d, N47, cu DPF, la un plin de 70l o sa pun maxim 140ml

O sa incerc chiar acest LIQUI MOLY JASO FC...asta l-am gasit...

Cred ca la alegerea marcii ne poate ajuta un prieten, o cunostinta care foloseste acest ulei la un scuter, motoreta etc si care il foloseste de mult...

Ei pot vedea mult mai concret calitatea uleiului.

 

Ca si legendele despre calitatea uleiurilor de motor, sigur aceata practica s-a extins si la alte produse...

Link to comment
Share on other sites

Multi spun ca la CR nu prea se recomanda...doar la cele cu pompa rotativa, dar cred ca 140 ml la un plin nu are ce sa imi strice...gandesc eu...

 

100 ml la 1 litru?nu e cam mult? adica ,daca pui 40 litri sa inteleg ca pui 4000 ml ulei!?!

edit:pt MAS e intrebarea.

 

si mie mi se pare cam mult...chiar m-a avertizat prietenul meu...ca sunt pareri pro dar si contra...multe din cele contra sunt ale celor care au pus un pic cam mult, si apoi aceasta binefacere se transforma intr-un rau...

Dar acum fiecare are propriile surse de informatii.

Link to comment
Share on other sites

S-a mai dezbatut si pe alte forumuri problema, inclusiv pe cateva forumuri externe. Sa pui ulei 2T intr-un motor CR nu aduce nici un avantaj. Adica daca pui acest ulei ce castigi? Ce anume se unge mai bine? Pompa de inalte e construita sa mearga cu motorina de la peco fara adaos de nimic. In plus injectoarele CR sunt mai sensibile la combustibil.

La un motor clasic cu pompa rotativa problema e discutabila fiind argumente pro si contra, pentru ca si acolo sunt cazuri unde masini cu sute de mii de km merg impecabil fara nici un fel de adaos de ulei.

Fiecare face ce vrea pana la urma cu masina lui.

 

P.S. La opelul din dotare 1.7dti care are undeva la 400.000 km cine stie daca reali sau nu, nu s-a umblat la motor si pompa niciodata. Vreo 5 ani la rand a mers doar cu motorina de la bidon. Merge si trage impecabil pentru varsta pe care o are fara ulei sau alti aditivi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.