Jump to content

multe probleme E46 N42B18


Kytan666

Recommended Posts

masina o am din decembrie 2013, e46 n42b18a fl 2002. la mine a ajuns cu 172k teoretic desi nu cred . intai parca a aparut un zgomot nou la motor , a inceput sa traga ceva mai prost ,am dat vina initial pe benzina , cu 98 trage mai bine . a urmat un mic accident in parcare ,lovitura in spate si a cazut motorul pe coloana de directie (mecanicul a spus ca un tampon era deja gata.) dupa ce am luat masina de la schimbat tampoane a inceput sa dea cate un sut in sarcina daca urc deal sughita o sec , aprinde martor baterie si dupa totul normal pana la urmatoarea pornire . neavand timp pentru umblat prin service am mers cu ea asa mai mult la servici , insa a inceput sa targa din ce in ce mai prost , la 2000-2500rpm daca bag pedala la fund da senzatia ca se inneaca un pic si dupa incepe sa traga usor , dupa 3500 e mai nervoasa dar per total trage mai prost ca un logan 1.4. Am schimbat senzori axe cu came , si surub intinzator patina la recomandarea unui mecanic, nici o diferenta. Am intrebat in stanga si dreapta :3 mecanici spun distribuite , 3 mecanici spun ca nu e de acolo .

Azi dimineata nu a mai pornit , la prima cheie a dat sa porneasca , dupa doar invarte si atat ... o sa ma apuc sa verific , filtru , pompa , sigurante , poate nu ajunge benzina ....

oricum o sa updatez de acum aici ce fac la ea si ce pareri aveti voi . bani sunt putin dar tin mult la masina, nu imi permit sa arunc iar bani pe geam gen 400 lei senzori si surub .... nici 1500lei pt distributie nu am acum . pe langa asta: ce recomandari de mecanici aveti pentru iasi . dar mecanici sa stie cu ce se mananca dublu vanos si valvetronic ca multa lume isi da cu parerea dar nu cunoaste motorul .

Link to comment
Share on other sites

masina o am din decembrie 2013, e46 n42b18a fl 2002. la mine a ajuns cu 172k teoretic desi nu cred . intai parca a aparut un zgomot nou la motor , a inceput sa traga ceva mai prost ,am dat vina initial pe benzina , cu 98 trage mai bine . a urmat un mic accident in parcare ,lovitura in spate si a cazut motorul pe coloana de directie (mecanicul a spus ca un tampon era deja gata.) dupa ce am luat masina de la schimbat tampoane a inceput sa dea cate un sut in sarcina daca urc deal sughita o sec , aprinde martor baterie si dupa totul normal pana la urmatoarea pornire . neavand timp pentru umblat prin service am mers cu ea asa mai mult la servici , insa a inceput sa targa din ce in ce mai prost , la 2000-2500rpm daca bag pedala la fund da senzatia ca se inneaca un pic si dupa incepe sa traga usor , dupa 3500 e mai nervoasa dar per total trage mai prost ca un logan 1.4. Am schimbat senzori axe cu came , si surub intinzator patina la recomandarea unui mecanic, nici o diferenta. Am intrebat in stanga si dreapta :3 mecanici spun distribuite , 3 mecanici spun ca nu e de acolo .

Azi dimineata nu a mai pornit , la prima cheie a dat sa porneasca , dupa doar invarte si atat ... o sa ma apuc sa verific , filtru , pompa , sigurante , poate nu ajunge benzina ....

oricum o sa updatez de acum aici ce fac la ea si ce pareri aveti voi . bani sunt putin dar tin mult la masina, nu imi permit sa arunc iar bani pe geam gen 400 lei senzori si surub .... nici 1500lei pt distributie nu am acum . pe langa asta: ce recomandari de mecanici aveti pentru iasi . dar mecanici sa stie cu ce se mananca dublu vanos si valvetronic ca multa lume isi da cu parerea dar nu cunoaste motorul .

Deci numai porneste? Cand ii dai la automat,face : tac tac? In legatura cu trasul...la mine au fost bobinele.

In legatura cu zgomotul de la motor,ce fel de zgomot? a disparut cand ai schimbat intinzatorul ?

Link to comment
Share on other sites

Deci numai porneste? Cand ii dai la automat,face : tac tac? In legatura cu trasul...la mine au fost bobinele.

In legatura cu zgomotul de la motor,ce fel de zgomot? a disparut cand ai schimbat intinzatorul ?

 

 

la automat nu am observat alte sunete decat cel normal , doar ca pana acum nu prea am auzit mototrul dand la automat pt ca pornea imediat .

 

dupa schimbare surub nici o diferenta . surubul era schimbat oricum nu era cel din fabrica scurt.

 

nu pot explica zgomotul doar ca e galagios si e mai galagios decat era cand am cumparat masina . duce un pic spre diesel .. am inteles ca sunt motoare galagioase de la valvetronic dar nu mai suna cum suna ..

Edited by Kytan666
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

la automat nu am observat alte sunete decat cel normal , doar ca pana acum nu prea am auzit mototrul dand la automat pt ca pornea imediat .

 

dupa schimbare surub nici o diferenta . surubul era schimbat oricum nu era cel din fabrica scurt.

 

nu pot explica zgomotul doar ca e galagios si e mai galagios decat era cand am cumparat masina . duce un pic spre diesel .. am inteles ca sunt motoare galagioase de la valvetronic dar nu mai suna cum suna ..

Fa un video ceva daca poti.Pot fi multe cauze.

Link to comment
Share on other sites

Tu ai multe probleme, dar rezolvarea este simpla, adica un service bun; daca pe tester( ceva bun, nu ceva general care indica tot felul de erori greu de interpretat) nu ai nimic evident(si majoritatea parametrilor pot fi urmariti pe tester, atat ca erori stocate, cat si live), atunci poti trece la pasul urmator, si anume investigarea problemelor de ordin mecanic(ex. disttributie sarita, etc).

 

cel mai bine e sa nu te arunci sa schimbi piese aiurea......dar cel mai bun sfat pe care il vei primi pe forum va fi sa gasesti un service competent!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Scoate mufa de la debitmetru de aer si vezi cum se comporta asa...daca simti diferenta( se schimba in bine:P) atunci trebe schimbat. Probleme pot fi multe:distributie, motoras valvetronic care se blocheaza, bobine, injectoare, vanosuri(care e cel mai probabil avand in vedere zgomotul) etc...cel mai bine mergi la un service unde se pricep la motorul asta.
Link to comment
Share on other sites

In spate la tigarete (langa service-ul/vopsitoria lui Petrica cu F10-le daca il stii) este un baiat Cosmin, foarte foarte de treaba, iti recomand sa mergi acolo, are tester original bmw si are preturi foarte bune. Nu e genul de om care sa iti ia banu si la revedere, vrea sa te ajute sa pleci multumit, apoi la pret va intelegeti.

 

Tin minte ca eram disperat cu o eroare care efectiv m-a ingenunchiat maxim... Mi se aprindea EML in bord si nu se tura peste 1200 ture intra in safe mode, reporneam era totul ok si ramanea check engine-ul, am fost la N mecanici si primeam replici gen "motorul e varza, nu ai ce ii face, distributia rupta, senzor nush de care, bobine etc", a stat cu mine ore bune, nu m-a lasat sa plec pana nu mi-a rezolvat problema. S-a dovedit a fi calculator VVT care se afla sub baterie in fata, habar nu aveam de acel calculator pana acum si am masina de 6 ani. Mi-am comandat ala si am revenit la el mi l-a schimbat si crede-ma pt timpul pierdut a fost un pret super mic.

 

Deci incearca la el, eventual iti pot da nr lui de tel. (il am de 1-2 ani nr. atunci am avut problema, nu stiu daca mai e valabil).

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

momentan am schimbat pompa de benzina pt ca s-a blocat si sper azi sa schimb si filtrul. pe tester a fost pusa si are aceasi eroare : senzor pozitie ax cu came (admisie sau evacuare ) semnal neconcludent. am schimbat senzorii si surubul intinzator la patina dar degeaba . debitmetrul a fost scos de proba: fara el nu mai am ralanti dar trage un pic mai bine

 

urmeaza sa vad cine are cale pt pus la punct si sa vad ce-i cu distributia.

 

intrebare mi-a fost recomandata schimarea lantului ca cica s-ar intinde ... are rost sa il schimb sau doar patinele ?

 

eml s-a aprins odata in trafic si s-a stins la repornire si atat ... asta acu o luna

Edited by Kytan666
Link to comment
Share on other sites

momentan am schimbat pompa de benzina pt ca s-a blocat si sper azi sa schimb si filtrul. pe tester a fost pusa si are aceasi eroare : senzor pozitie ax cu came (admisie sau evacuare ) semnal neconcludent. am schimbat senzorii si surubul intinzator la patina dar degeaba . debitmetrul a fost scos de proba: fara el nu mai am ralanti dar trage un pic mai bine

 

urmeaza sa vad cine are cale pt pus la punct si sa vad ce-i cu distributia.

 

intrebare mi-a fost recomandata schimarea lantului ca cica s-ar intinde ... are rost sa il schimb sau doar patinele ?

 

eml s-a aprins odata in trafic si s-a stins la repornire si atat ... asta acu o luna

 

de la distributie se trag toate problemele..schimba patine si lant si intinzator ca nu sunt asa scumpe+ suruburile de la vanosuri..ar fi ideal sa le schimbi si alea(vanosurile) dar sunt un pic mai scumpe.

Link to comment
Share on other sites

de la distributie se trag toate problemele..schimba patine si lant si intinzator ca nu sunt asa scumpe+ suruburile de la vanosuri..ar fi ideal sa le schimbi si alea(vanosurile) dar sunt un pic mai scumpe.

 

 

nu gasesc nicaiaeri suruburi vanos ....

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca suruburile sunt de vina,daca problema e de la vanos,sunt vanosurile in sine,nu suruburile. Vanosul mai are o tabla(cititor) se schimba si tabla daca schimbi vanosurile.

 

Nu sunt suruburile de vina dar din moment ce dai jos vanosurile e bine sa pui surubui noi;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Am si eu aceeasi masina cred, 316i, motorul 1.8 nb42, cel mai pisat motor de pe benzinare ever.

De curand am avut probleme cu ea, nu mai tragea, am stat 5 sapt in service sa ii dau de cap. Am schimbat sonda lambda, filtru benzina, bujii, resoftat ECU cu ultimul soft original, au disparut erorile de pe tester si in continuare masina mergea ca p**a.

 

Asa ca la mine ultima varianta era distributia. Intr-adevar, lantul era sarit de pe 2 dinti, mananca ulei si e cam pe duca motorul.

 

Deci ar fi bine sa mergi la cineva priceput sa se uite, m-a costat 350 ron, cu 2 litri de ulei completat. Oricum, in total cu ce am schimbat pe ea inainte de asta si manopere am bagat 1600 ron in ea. Alt leu nu mai dau si cred ca o sa ma apuc de cautat motor. Oricum nu mai pun n42-ul pe ea, vreau un 2.0 ca sa nu mai am batai de cap in depasiri sau alte situatii de genul.

 

O zi buna sa ai!

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

da, cel de 170 cp este de 2.2. ai spus 2.0 si credeam ca te referi la cel de 143cp.

 

Ca tot veni vorba, se poate face swap? Adica merge pus pe masina mea? Din cate imi imaginez trebuie sa iau motorul cu totul, adica ECU, filtre, debitmetru, tot tot tot de sub capota, nu? Si dupa aia mai tre sa merg si la RAR sa-l omologhez sau nu? Si bani... 1000E e suficient?

Link to comment
Share on other sites

da, merge pus,parca trebuie motor cutie cardan EWS apoi omologare rar.cred ca ar fi relativ la limita 1000 eur,banuiesc ca motorul cu ce mai itri trebuie e 6-700 omologarea rar cam 200 parca si ramane manopera celui care il monteaza.posibil sa gasesti 2.2 si mai ieftin,sau sa nu trebuiasca sa schimbi cutie+cardan nu am stat sa verific vreodata.
Link to comment
Share on other sites

daca tot veni vorba de motoare , dece motorul dinainte de minunea asta cu valvetronic de 1.8 are 130 sau 140 cai ? am vazut la un prieten .. motor 1.8 mai simplu ca a meu si are 130 sau ceva de genu .... stiu ca nu prea e ok sa compar dar un 1.6 16v de vag are 105-115 cai ... si 1.8 16v al meu are 115 ? si mai e si cat china motorul .. imi place foarte mult masinuta si ma multumesc cu cei 115 cai dar fiind proaspat intrat in boala bmw am diverse curiozitati...
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce va tot plangeti de motorul asta, este chiar un motor reusit, care intr-adevar, dupa o perioada ( a se citi 10 ani si 200.000 km) necesita ceva investitii si o manopera de calitate,precum si niste costuri, dar:

 

 

-este un motor economic, pentru clasa lui de cilindree si putere, si silentios

 

-comparativ cu motoarele contemporane epocii lui, era destul de avansat, nu degeaba a iesit motorul anului

 

-are un cuplu destul de bun(raportat la cilindree), si mai important cuplul maxim vine la o turatie destul de joasa, compara de curiozitate curba cuplu/turatie in raport cu alte motoare, si ai sa vezi ca nu sta rau N42, in plus, si limitarile legate de consum si emisii sunt factori ce determina puterea

 

-in comparatie cu multe motoare aspirate ale epocii lui, la raportul performante/consum, este mult peste concurenta , precum si faptul ca a fost un motor care a inglobat o tehnologie interesanta la vremea lui

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.