Jump to content

turbina decedata,afectat motor


Recommended Posts

am un 520d e39 din 2001 caruia din pacate ia decedat turbina.eram intr-o depasire moment in care turbina a dat-o pe ulei,am tras imediat pe dreapta si am orit-o in viteza.pana aici toate bune si frumoase.m-am dus sa verific uleiul si am observat ca asi schimbase culoarea in gri,si parea putin mai mult fata de nivelul pe care il stiam eu (practic era aproape insesizabil) am verificat lichidul de racire si acesta era complet.atunci pe moment nu am dat prea mare importanta acestor detalii banuind ca uleiul si a schimbat culoarea datorita turaiei foarte mari a motorului in momentul in care turbina a dat-o pe ulei.am schimbat turbina si am pornit-o in prima faza se auzea bine si motorul si turbina dupa care am inceput sa aud zgomote metalice ca si cum motorul nu si ar face ungerea . am mers cu ea aproximativ 50m (nu avea vlaga ) dupa care dupa o serie de zgomote metalice sa oprit motorul.am scos furtunul de tur de ulei la turbina si pare ca este presiunea foarte mica.de altfel pe retur nu ajungea de loc ulei,dar turbina lucreaza.banuiesc ca pierde presiune pe la cuzineti.de altfel am siinceput sa desfac motorul.inca o mentiune am gasit pilitura de fier in filtrul de ulei.banuiala mea este ca din cauza uleiului facut pe vapor de catre prietenii nostrii chinezi am sticat si motorul (ulei castrol edge )acum as vrea cateva sfaturi si opinii de la cunoscatori care s-au mai lovit de asemenea probleme.in primul rand in afara de blocarea pompei de injectie si a distributiei (am sa dau semne la axale cu came si la rolele distributiei,pe lant) ar mai fi ceva de blocat sau semnat ? si inca ceva si cel mai important dupa parerea mea: aveti grija ce ulei cumparati si de la cine pt. ca cu uleiul am mai patit-o o data (dupa maxim 2000km acesta nu mai avea consistenta si era precum apa.multumesc celor care au rabdare sa citeasca topicul desi cred ca este si un pic educativ :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

N-ai nici o sansa sa faci motorul ala daca vrei sa-l faci pe semne, adica la ochi.

Ai nevoie de cale. Pentru pompa ai nevoie de o scula speciala cu care s-o depresezi.

Daca nu stii in ce ordine sa desfaci, pompa nu va mai fi la punct si motorul va merge prost cand vei pune totul la loc. Un motor de genul asta nu se poate pune la punct cu semne de vopsea sau cu marker-ul.

Cand se desface trebuie respectata o anumita ordine. Sunt anumiti pasi care trebuie facuti. Fara scule speciale nu se poate face.

 

Daca nu ai cumparat uleiul dintr-o sursa dubioasa, sunt extrem de mici sanse sa fie contrafacut.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Ca tot a venit vorba eu am cautat Castrol Edge cu codul de bare sa inceapa cu 400 adica fabricat in Germania si am gasit numai cu 9, adica ambalat in Turcia, am luat Liqui Moly si sunt foarte multumit de el, are cu totul alta consistenta dupa 5000 km si nu mai rontaie motorul la rece cu el
Link to comment
Share on other sites

deci un coleg mai sus spunea ca trebuiesc scule speciale.aici tin as-l contrazic,pt ca anul trecut am schimbat distributia si pompa de ulei.singurul lucru absolut necesar a fost presa pentru pompa de injectie pe care de altfel am facuto aceasta fiind foarte simpla. motorul l am tras la punct dupa care am dat semne (asta pt siguranta).pompa de injectie se blocheaza. uleiul nu l am schimbat pt ca aveam putini kilometri cu el si stricarea turbinei nu ar fi trebuit sa afecteze motorul decat daca ar fi ramas fara ulei desi nu a fost cazul.deci practic nu este o lucrare de pionierat pt mine. singura diferenta este ca trebuie sa schimb blocul motor coplet (CEL PUTIN ASA BANUIESCPT CA INCA NU AM TERMINAT DE DEMONTAT) uleiul in mod sigur a fost facatura deci nu va: culcati pe ureche si cumpara orice ulei in speranta ca acesta este original. ungerea este foarte importanta la motor
Link to comment
Share on other sites

Ai avut si tester ca sa verifici daca ai avansul ok? E imposibil sa nu se miste deloc daca nu ai cale pentru a bloca axele.

 

Pai da, pompa de injectie se blocheaza cu motorul la punct. Dar cum iti dai seama ca e motorul perfect la punct daca tu te iei dupa ochi? Si cu un dorn de blocare improvizat, deci si de acolo ai un mic joc.

 

Ma rog, daca ai impresia ca te pricepi probabil ca nu trebuia sa mai ceri sfaturi.

 

Atata timp cat nu ai schimbat uleiul dupa ce ti-a picat turbina, degeaba dai vina pe uleiul pe care-l consideri contrafacut.

 

Dupa ce ti-a picat turbina e obligatoriu sa schimbi uleiul si filtrul.

 

Cat despre ideea ca uleiul si-ar fi schimbat culoarea din cauza turbinei, nu prea are sens.

Mai degraba ti-a intrat antigel in ulei.

 

Iar faptul ca ai gasit pilitura in filtru demonstreaza ca problema e ca n-ai schimbat uleiul cand ti-a picat turbina.

 

Deci ai avut dreptate ca topicul este si educativ. Si anume ca asta se intampla cand nu schimbi uleiul dupa ce iti pica turbina.

Firmele care reconditioneaza turbine nu acorda garantie daca nu schimbi uleiul si filtrul. Acest lucru nu este intamplator.

 

Acelasi lucru se intampla si daca cedeaza compresorul de clima.

Compresorul arunca span in instalatie. Daca pui un compresor nou fara sa cureti instalatia, noul compresor se va strica. Din nou o greseala pe care garantia nu o acopera.

Edited by Service Premium
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

mda ca de obicei multi fac afirmatii si de fapt putini cunosc.masinile sunt facute tot de oameni,nu sunt ozn-uri.nu este prima oara cand umblu intr-un motor deci contrazicerile nu-*si au rostul .un coleg mai sus spunea ca nu gaseste ulei cu codul 4 (inceputul).am gasit la carefour,dar si acolo erau amestecate si cu 9 si cu 4.legat de motor ,am gasit o biela roasa(era mancata de tot)care a stricat si arborele.nu si facea ungerea banuiesc ca este o problema mai veche si acum cu turbina a papat o toata.cea de a doua turbina este ok.m-ar ajuta foarte mult daca ar bsti cineva cu cat N forta se strang buloanele la chiloasa.si va rog daca se poate sa nu intram iar in polemici ( ca stangi cu 30 iei o pauza mai stangi iar ssmdp sau ca nu stiu la ce unghi ,ca nu se poate etc
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai din ce spui tu aici, pari un foarte mare cunoscator, deci de ce ne intrebi pe noi astia nestiutorii?

 

Din moment ce tot un om a facut masina aia si nu e un ozn, strange la mana cat poti, probabil asa a facut si ala in fabrica ;)

 

PS: mi-e mila de cel care va cumpara masina de la tine...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.