Jump to content

Consum ridicat / miros urat la evacuare / sonde lambda sau catalizator cod eroare 29F4 / 29F5. e90 325xi n52.


Roberttyno

Recommended Posts

Detin un 325xi e90 2006 n52 si de ceva timp am observat ca la pornire dimineata ( in special de cand s-a racit afara ) evacuarea emana un miros urat intepator ( parca de benzina ),dupa incalzirea motorului mirosul ramane dar nu asa puternic. Odata cu problema asta am simtit si o marire semnificativa a consumului, toate ascestea insotite de martorul check engine aprins .

Suspectez sondele lambda dupa catalizatoare dar nu sunt sigur si nu vreau sa arunc banii pe fereastra ....o varianta ar mai fi catalizatoare infundate( colmatate ).

Pe inpa imi da urmatoarele coduri 29F4 catalyst conversion 1 si 29F5 catalyst conversion 2

 

Atasez si pooze cu valorile citite cu inpa poate stie cineva la ce valori trebuie sa functioneze sondele lambda sau poate e cineva cu acelasi tip de motor sa le putem compara .

Daca e cineva din Craiova cu n52 325 il rog sa ma contacteze .

post-11716-0-21651400-1417818603_thumb.jpg

Va Multumesc .

post-11716-0-41036300-1417818536_thumb.jpg

post-11716-0-59172900-1417818585_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi cu ea la inca un control si se pare ca si la mine sondele lambda de pe catalizatoare nu functioneaza cum trebuie problema ea ca mi s-au dus si catalizatoarele .....am vb cu cineva si mi-a zis ca de obicei sondele cad in urma altor probleme cum ar fi pierderea lichidului de racire pe evacuare ...nu stiu daca am problema asta ,nu am observat pierderi la nivelul antigelului ( sau poate pierderi f mici 2-300 ml pe an care cred ca sunt normale )
Link to comment
Share on other sites

sondele lambda sunt consumabile, intervalul recomandat de schimb este de 160k km, ele pot tine mai mult, dar nu cu mult mai mult..

din pacate ai 4, dar cele mai importante pentru consum si comportamentul masinii sunt alea inainte de catalizator, schimba-le pe alea macar.. Sunt destul de costisitoare, depinde cum si unde le gasesti intre 100 si 150 de euro bucata.in general schimbul lor e simplu, depinde de accesul la ele.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

dimineata la pornire sondele nu au nicio influenta. Ele functioneaza dupa ce se incalzesc si cele de dupa cataliztor au rolul de-a analiza compozitia gazelor, e de fapt o chestie simpla, daca ai prea mult O2 in emisii atunci o sa compenseze cu benzina, caz in care ai un amestec bogat, asta poate fi cauzata si din cauza unei cantitati de aer prea mare care intra in motor pe langa debitmetru, deci nemasurat. Sau situaitia opusa cand iti merge lean, adica iti taie din benzina.

 

Daca tie iti miroase la evacuare cred ca e prea bogat amestecul in benzina.

 

Daca sondele ar fi duse ai avea eroare in INPA inregistrata. Cat de mult duc nu stiu, am avut masina la care erau originale dupa 240k km, nu cred ca e o regula sa cada la 160k km, desi intr-adevar asta se da ca interval, dar atata timp cat nu ai eroare si sunt in valori(verificabile cu INPA), nu are rost sa le schimbi.

 

Din scan-ul atasat de tine sondele sunt in parametri, de fapt totul pare in parametri mai putin voltajul la pompa secundara de aer care te ajuta dimineata la pornire bagand aer fortat, ori la tine daca asta nu merge de-asta iti si poate mirosii atat de tare a benzina la evcuare.

 

Fuel trim-urile iar par in regula, eventual fa un scan si la debitmetru si vedem ce valori are.

 

Verifica-ti si traseul de admisie, garnitura de la debitmetru, cea de dupa senzor catre motor.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

 

 

Din scan-ul atasat de tine sondele sunt in parametri, de fapt totul pare in parametri mai putin voltajul la pompa secundara de aer care te ajuta dimineata la pornire bagand aer fortat, ori la tine daca asta nu merge de-asta iti si poate mirosii atat de tare a benzina la evcuare.

 

 

 

Din cate stiu n52 nu are pompa secundara de aer,cred ca este o eroare de INPA.

 

Si la mine la N52 b30 cand citesc valorile imi zice ca nu am voltaj la pompa secundara de aer,chiar daca nu am nici o problema din cele mentionate mai sus.

Edited by kolea
Link to comment
Share on other sites

eroare pe sonde lambda iti apare doar daca sunt moarte complet.

cu mult inainte de a muri ele pot merge prost, normal trebuie sa oscileze foarte rapid in jurul valorii de 0.5 V, cu cat ai multe oscilatii cu atat e mai bine..deci trebuie citite dinamic cu motorul pornit, dar din cate am inteles ele ii apareau pe tester din ce zice mai sus.

Link to comment
Share on other sites

eroare pe sonde lambda iti apare doar daca sunt moarte complet.

cu mult inainte de a muri ele pot merge prost, normal trebuie sa oscileze foarte rapid in jurul valorii de 0.5 V, cu cat ai multe oscilatii cu atat e mai bine..deci trebuie citite dinamic cu motorul pornit, dar din cate am inteles ele ii apareau pe tester din ce zice mai sus.

+1,pana si erorile generate sugereaza ca sondele lambda sunt duse.

Link to comment
Share on other sites

Azi alt mecanic alta parere . Injectoarele ....ar curge sau ceva de genu . Pe inpa pot verifica injectoarele sau prin ce metoda le pot verifica daca functioneaza in parametrii.

Azi am alimentat cu omv 100 sau cum ii zice ,parca nu mai miroase asa rau dupa ea si parca s-a mai diminuat fumul alb sau abur ce-o fi dar tot mi se aprinde check engin cu aceleasi coduri 29f4 29f5.

si inca o intrebare temperatura apei cam la ce valori trebuie sa fie ?

va multimesc

Edited by Roberttyno
Link to comment
Share on other sites

motorul tau are termostat controlat de ECU, adica nu deschide la o anumita temperatura ci cum ii zice ECU, daca stai la stop la relanti il lasa se duca si la 100 + grade fara probleme.. o tii la 200 km/h deschide mai devreme. dar oricum ar trebui sa fie peste, sau in jur de 90 grade cand e motorul cald, dar nimic fix, ca sa nu faci atac de cord, cata vreme e in regimul zis de ECU acul sta la mijloc si esti linistit. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu imi indica pe bord temperatura apei am observat pe tester pe loc ca imi ajunge apa in jurul valorii de 100 grade C si ...nu stiam sigur daca e ok . De cand mi-a zis cineva ca aburul ala sau fum ce-o fi de il scoate ar putea fi de la _chiulasa_ am paranoia mereu cand plec cu masina mai intai verific nivelul antigelului cand ajung la destinatie la fel ( nici nu mai stiu ce nivel aveam pe batu ala din porcan oricum la rece e un nivel la cald e altul cred ca o sa ii fac poza si sa o compar dupa un anumit nr. de km ) . Saptamana asta am programare la bmw sa aud si parerea lor . Edited by Roberttyno
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
cine ti-a tot dat tie diagnosticurile astia... eu sunt din craiova si am 325i ca al tau si am aceeasi problema dar am stiut de la inceput ce problema are...ia zi a ta cat ulei iti mananca ? sau daca nu iti mananca asa mult ulei poate e mai gros, bagat intentionat de cel care ti-a vandut-o sa nu mai manance asa mult...mai mult ca sigur iti mananca ulei pe la simeringurile de la supape...daca vrei sa le schimbi poti decat la autokappa si la reprezentanta pt ca decat ei au cale pt motorul tau
Link to comment
Share on other sites

Pai si ce problema aveai ? Ultimul schimb de ulei facut in octombrie ,aproape 4000 de km facuti ,pe bord imi arat uleiul la acelasi nivel ( ulei folosit castrol 5w30 ) . Lasa-mi un numar de contact pe privat daca vrei si poate ne auzim si mai stam de vb. Sunt curios ce valori iti da tie la sonde .

o seara placuta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.