Jump to content

upgrade turbina 18d 143cp


Danyro

Recommended Posts

Salutare

 

Detin in e84 x18d 143cp/n47 2011. Vreau as il duc LA 184cp fara probleme asupra motorului transmisiei etc. Singurul lucru pe care as vrea sa il fac este upgradeul turbinei cu una de pe un motor 20d 184cp motor n47n.

 

Am cateva nelamuriri si as vrea si parerea colegilor de forum mai experimentati:

 

- turbina actuala ar duce diferenta de presiune si aer de la 143cp la 184cp?

- afecteaza mult dpf ul?

- s ar potrivi turbina de pe 20d 184cp in local celei actuale? Tinand cont ca motoarele sunt aproape identice (n47 vs n47n).

 

Orice informatie/sfat e bine venit

 

Merci

 

D.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai cutie automata vezi cum te descurci cu noul cuplu ca s-ar putea sa ai surprize neplacute... citeste si despre asta inainte sa iei aceasta decizie... eventual vezi si cum e cu ventilatorul de racire si cu intercoolerul... desigur, o sa vina o mare multime de specialisti care o sa iti garanteze ca poti duce motorul asa cum e el acum la orice putere si cuplu vrei tu dar preferabil ar fi sa privesti si detaliile tehnice si sa te bucuri de masina si dupa 2-3 ani...
Link to comment
Share on other sites

Cutia a cost primul element LA care m am uitat, fiind automata. Ea duce 400nm cf PDF producatorului. Este aceeasi cutie ca cea pt motorul de 184cp.

 

Nu vreau decat sa schimb turbina cu gt2056 de 210cp. Nu gasesc in schimb nicaieri daca se potriveste pe motorul n47.

Vad can niciun coleg mai profesionist nu a facut/auzit de asa ceva din pacate

 

LA dealer exclus de mers la ce preturi au si pregatire mediocra..poate in coleg care se pricepe sa ne dea cateva sfaturi caci poate mai sunt colegi CE for sa faca astfel de upgrade.

Link to comment
Share on other sites

Tu crezi ca doar schimband turbina ajungi la puterea aia sau cum? Difera si injectoarele, softul si altele.

Mai repede schimbi motorul cu totul :)

Revenind, totusi e posibil sa nici nu poti s-o montezi doar dupa anumite modificari mecanice la intrare turbo. Sau poate nu merge deloc. Spre exemplu iti spun pt ca eu detin un 318d si 520d. 3ul are turbina Garret, asa avand toate astea de 143 cp iar 520d are Mitsubishi. Difera si diametrul tevii si modul de conectare a turbinei ce sa mai zic de altele. E alta constructie direct de la motor. Nu e plug&play :)

Iti zic eu, du-te si fa-ti un remap la Dragos la Iasi si poate si un dpf off si n-ai treaba. Decat sa te bagi la modificari inutile si riscante de multe ori.

Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

m-am exprimat eu probabil aiurea. vreau o crestere de putere de aproximativ 40-45cp fara a schimba alte componente in afara de turbina. evident cu resoftare. tinand cont ca nu este o crestere uriasa, nu vad(eu ca ne-specialist) o problema la celelalte componente gen intercooler, injectoare, frane, dpf. nu vreau sa dau jos dpf-ul.

 

de aceea am deschis si acest topic pentru a vedea daca pot face upgrade cu un garrett sau cu o turbina de pe un alt n47 de 184cp(oem) care este fabricata de mitubishi.

 

 

multumesc pentru site. nu am dat peste el in cautarile mele.

Edited by Danyro
Link to comment
Share on other sites

Pai si turbina aia functioneaza cu alt soft pe masina, alta mancare de peste. E vorba de alt producator deci iti dai seama ca nu e ca si cum ai schimba filtrul de aer sau o bujie.

 

Eventual poti face o chestie mai simpla. Sa modifici diametrul admisiei de la turbina dar pentru asta trebuie sa discuti cu cine se pricepe.

Edited by Andrei_VUV
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu poti umbla la diametrul admisiei (debitul de aer de pe admisie) fara a mofifica si paletii de pe turbina. daca ajungi la paleti, trebuie altii si pe evacuare. Asta deja inseamna alta turbina, ca hibridele sunt foarte proaste.

Deci e simplu. Ori o turbina plug&play (daca exista), ori un soft cu cap la actuala configuratie, care te poate duce aproape de target-ul propus.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De bun simt sfaturile si exista solutii sa cresti puterea dar trebuie sa ai in vedere consecintele... Am trecut multi prin faza asta si pana la urma ori am luat pachetul de upgrade de la BMW sau am facut remapare... Eventual poti pune un intercooler mai mare, aer rece mai mult inseamna putere mai multa ;) O alta varianta relativ OK implica eliminarea DPF cu circuit de evacuare complet nou de la motor pana in spate... Problema e ca mai iese fum la talpa si nu treci ITP... poti sa pui un DPF sport, costa ceva, dar castigi si cai putere si trci si ITP... In rest, remaparea facuta de cineva cu experienta merita... De ce? se poate regla cuplul pe treptele inferioare ca sa nu iti rupa cutia si sa iti dea castigul dorit... sa zicem ca pe treapta 1 ti-o poate tine la 390 Nm si pe treapta a 2-a sa urce la 400 maxim dupa care nu prea mai conteaza... Nu sunt expert la asta dar cu siguranta cineva stie cum sa o faca si masina se va misca sensibil mai bine in oras iar in afara o sa te bucuri de depasiri sigure ;) si eu studiez optiunile momentan si nici eu nu vreau sa scot DPF ;) Deasemenea, nu uita ca o turbina mai mare inseamna lag mai mare ;)

 

Despre turbine gasesti aici cam tot vrei: http://www.turbodynamics.co.uk/ si eventual scrie baietilor de acolo... eu am facut-o deja si sunt curios ce o sa-mi spuna ;)

 

PS- personal am cautat injectoare mai performante, turbina mai performanta, orice ar putea sa creasca puterea intr-un mod care sa nu implice modificarea softului si nu am gasit nimic multumitor... singura chestie e evacuarea fara DPF cu turbo-inverter si intercooler mai mare... astept insa specialistii pe aici si poate mai sunt idei ;)

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Danyro : Poti face upgrade ul cu turboul de pe varianta de 184 de cai plug n play .... in cel mai rau caz .. poti adapta orice turbo cu o flansa ! personal recomand :

 

- Turbo de 184 de cai

- Intercooler aftermarket bunicel

- Dpf off .... noxele vor iesi la itp daca cel care face resoftare o face cu cap. De noxe e responsabil catalizatorul... nu dpf ul !

 

DPF ul il poti lasa si on daca tii mortis !

 

0744 286 693 Dragos Stancescu [ Completechip Iasi ] ! poti vorbi cu baiatul sa te indrume catre o solutie buna pentru modelul tau !

 

 

@Crisjhn : sunt curios de un lucru... cum te poti astepta sa poti face upgradeuri la motor fara sa updatezi si softul cu noii parametri? nu vad logica in cele spuse de tine absolut deloc :).... Userul cosmin are un 520d cu soft facut de foarte mult timp... si vad ca o duce bine... eu am masinile personale resoftate de 4 ani de zile fara nici cea mai mica problema... cunosc 320d e90 cu 275 de cai pe dyno ... cunosc si 320dxd uri care stau doar cu un soft bine mersi si 215 cai pe dyno .....

Link to comment
Share on other sites

Nu poti umbla la diametrul admisiei (debitul de aer de pe admisie) fara a mofifica si paletii de pe turbina. daca ajungi la paleti, trebuie altii si pe evacuare.

Pai normal. Se modifica si paletii (rotorul ala) sa fie conform cu diametrul marit. Totusi eu nu as face asa ceva. Mai bine un soft simplu, il face intr-o ora si poate sa se bucure de masina fara modificari si tot felul.

Eu am dus fostul E90 318d 143cp la aproape 390Nm doar din soft. Era cu totul alta masina. Avand in vedere ca stock avea doar 300Nm. Motorul asta are o buna rezerva de putere in plus si cu ceva ajustari treci lejer peste performantele unui 320d.

Link to comment
Share on other sites

 

@Crisjhn : sunt curios de un lucru... cum te poti astepta sa poti face upgradeuri la motor fara sa updatezi si softul cu noii parametri? nu vad logica in cele spuse de tine absolut deloc :).... Userul cosmin are un 520d cu soft facut de foarte mult timp... si vad ca o duce bine... eu am masinile personale resoftate de 4 ani de zile fara nici cea mai mica problema... cunosc 320d e90 cu 275 de cai pe dyno ... cunosc si 320dxd uri care stau doar cu un soft bine mersi si 215 cai pe dyno .....

 

De acord cu ce spui tu, upgrade soft plus intercooler mai performant e de bun simt si merge.

 

Ce doream sa spun eu este ca pentru a mari performantele automat urci turatiile la turbina pentru aceiasi plaja de turatie a motorului, asta ca sa ai presiune mai mare deci cuplu mai mare... In consecinta reiese o uzura mai mare a turbinei... Ideea e sa modifici turbina ta in asa fel incat sa nu fie nevoie de o solicitare mai mare a turbinei pentru a mari presiunea si in felul acesta sa nu o suprasoliciti... Asta o pot face unii ca cei recomandati de mine (turbodynamics)... Deci, fara modificare de soft nu se poate, asta e clar dar sa te bazezi doar pe modificarea de soft inseamna uzura accentuata a diverselor componente... In rest nimic de comentat...

 

Deasemenea asteptarile ca dupa o modificare de soft sa treci de performantele unui 320d e o usoara betie cu apa rece... da, dus la maxim motorul doar din soft o sa ajunga pe acolo dar nu o sa tina mult... ma refer la 320d de 184 CP... totusi o masina modificata trebuie sa fie la fel de fiabila si sa te duca usor unde vrei fara emotii... si am avut discutia asta de atatea ori ca si dilemele si argumentele raman aceleasi... sunt oameni care nu au avut niciodata probleme si altii care au avut... poti incerca si vezi tu dupa ;)

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

De acord cu ce spui tu, upgrade soft plus intercooler mai performant e de bun simt si merge.

 

Ce doream sa spun eu este ca pentru a mari performantele automat urci turatiile la turbina pentru aceiasi plaja de turatie a motorului, asta ca sa ai presiune mai mare deci cuplu mai mare... In consecinta reiese o uzura mai mare a turbinei... Ideea e sa modifici turbina ta in asa fel incat sa nu fie nevoie de o solicitare mai mare a turbinei pentru a mari presiunea si in felul acesta sa nu o suprasoliciti... Asta o pot face unii ca cei recomandati de mine (turbodynamics)... Deci, fara modificare de soft nu se poate, asta e clar dar sa te bazezi doar pe modificarea de soft inseamna uzura accentuata a diverselor componente... In rest nimic de comentat...

 

Deasemenea asteptarile ca dupa o modificare de soft sa treci de performantele unui 320d e o usoara betie cu apa rece... da, dus la maxim motorul doar din soft o sa ajunga pe acolo dar nu o sa tina mult... ma refer la 320d de 184 CP... totusi o masina modificata trebuie sa fie la fel de fiabila si sa te duca usor unde vrei fara emotii... si am avut discutia asta de atatea ori ca si dilemele si argumentele raman aceleasi... sunt oameni care nu au avut niciodata probleme si altii care au avut... poti incerca si vezi tu dupa ;)

 

Acum te am inteles ... si da ai dreptate... si eu caut fiabilitate ... dar nici un hibrid din lumea asta nu e la fel de fiabil ca un turbo "stock" ca sa ii zic asa... de asta prefer sa recomand la upgradeul de turbo un turbo mai maricel direct ....! Eu din fericire [ ca multi altii ] ... am stiut la cine sa apelez... un om dedicat pasiunii si meseriei sale...intotdeauna i am ascultat sfaturile in detaliu si uite ca am si masinile resoftate + alte proiecte cu upgrade de turbo care nu au nici cea mai mica problema de fiabilitate ! atasez o fisa dyno cu un leon cu 2.0 tdi cu 140 de cai la baza .. dus undeva la 220 de cai si 430 de nm complet safe [ upgrade turbo + intercooler si evacuare catless + dpf off ].... valorile sunt limitate din cauza ambreiajului stock [ atat rezista el , fara sa alunece sau sa cedeze ]. In ciuda conceptiei... leonul ala pune bete in roate pana si unui 3.0d.... nu mai aduc vorba de benzinare aspirate pana in 3000 de cmc !

 

Andrei vuv .. din pacate cu un 318d doar resoftat nu treci de performantele unui 320d stock de 184 de cai ... sa zici mersi daca stai cu el macar..... ala face stock 400-420 nm direct de fabrica, si sa nu uitam ca difera anexele pe acel motor... nu e de ajuns doar un soft si gata !

post-30210-0-57432300-1420487576_thumb.jpg

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Devil, eu faceam comparatie cu 320d 177cp 350Nm. Cel de 184 probabil pe dyno sa dea peste 380Nm ....bine acum mai depinde si de fiecare masina in parte ca fiecare are toleranta ei si nu toate dau aceleasi rezultate pe dyno.

Totusi eu nu stiu care e diferenta intre cel de 177 si 184 in afara de soft. Probabil alte injectoare,alta turbina sau alte piese ?

Edited by Andrei_VUV
Link to comment
Share on other sites

Devil, eu faceam comparatie cu 320d 177cp 350Nm. Cel de 184 probabil pe dyno sa dea peste 380Nm ....bine acum mai depinde si de fiecare masina in parte ca fiecare are toleranta ei si nu toate dau aceleasi rezultate pe dyno.Totusi eu nu stiu care e diferenta intre cel de 177 si 184 in afara de soft. Probabil alte injectoare,alta turbina sau alte piese ?

 

 

Diferentele nu le stiu exact... dar se pare ca variantele de 184 de cai ... scot in realitate undeva la 170-175 de cai... deci cam acelasi drac !

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

In ce consta "pachetul de upgrade de la BMW"? Scoaterea limitei masinii din soft pt cele limitate, sau?

The BMW Performance Power kit for the BMW 120d further extends the engine's already outstanding performance with a perfectly matched package of hardware and software components. Higher output, achieved through modified engine tuning, generates extra heat which is managed by a larger intercooler and a more powerful 600W fan. Performance increases from 130 to 145 kW, maximum torque rises from 350 to 390 Nm and the sprint from 0 to 100 km/h is 0.5 seconds faster. The kit also raises the speed from 80 to 120 km/h by 0.8s in fourth gear and by 1.0s in fifth. Maximum speed is extended by 5 km/h.

 

Asta la prima cautare pe gogule !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.