Jump to content

Vreau parerea voastra


paulikk

Recommended Posts

Salutare tuturor! Va rog sa ma ajutati in luarea unei decizii de upgrade a jentelor, domeniu unde nu excelez si de aceea va cer ajutorul. Mentionez de la inceput ca este vorba de un 318i N42B20 fl din 2003, care ruleaza pe timp de vara cu jante pe 16" 7J, style 136 ( 225/50 ZR 16 ) :rolleyes: . Vreau sa-mi iau niste jante pe 17" style 135, dar din cate am inteles nu exista OEM decat pe 18", sunt jantele care mi-au luat mintile :hyper: . Ce recomandari aveti pentru cele doua dimensiuni pe 17" si 18", ce sfaturi , ce sugetii? Unii zic ca pe 16" este perfect pentru drumurile din RO, ce sare de 17" cauciucurile devin foarte scumpe, articulatia masinii cedeaza mai repede si consumul creste. Aici mizez pe experienta voastra :rolleyes: .Va multumesc
Link to comment
Share on other sites

Asta cu confortul si consumul la jante pe 18 e cu dus si intors. Ia sa il vad eu pe ala care pune gume noi pe jante de 18 sub 10kg bucata ca se plange de consum si confort, la fel si la 17 si chiar si 16.

 

De curiozitate a verificat cineva vreodata greutatea unor jante inainte sa le cumpere, la fel si pentru anvelope.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Style 136 este o janta de greutate medie 9.2kg cu o anvelopa de 225/50/16 care cantareste in jur de 10-11kg se ajunge lejer la 20kg per roata, daca anvelopa este "intarita" s-a dus naibi atat confortul cat si consumul.

Vestitele style 135 ce iau ochii la multa lume sunt printre cele mai grele jante pe 18, mai exact 11.2-11.9 kg.

 

Eu am pe e36 style 32 de 18 cu 8J fata(9.4kg)si 8.5J spate(9.7kg), gume dot 2013 continental 225/40 fata(9.5kg) si 245/35 spate(9.9kg). Pentru mine atat consumul cat si confortul sunt ok, iar la un stil ciobanesc nici jantele pe 16 nu sunt bune in RO.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Bune remarcile tale dan...intr-adevar conteaza atata greutatea jantei cat si a anvelopei...sunt umpic in dubii, nu stiu daca merita "efortul" cu atat mai mult cu cat am gasit jantele (style 135 18") si nu stiu ce sa fac...imi plac si ma tenteaza extrem de tare, dar ma gandesc la viitor, exceptant faptul ca masina castiga mult la aspect
Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este sa nu sari de 17.Din experienta(13 masini in 12 Ani) iti spun ca la motorizarea pe care o ai 16 este mult decat suficient.

Totusi, daca ti s-a pus pata pe up-grade trebuie sa iei in calcul urmatoarele:greutatea noilor jante raportate la ce ai acum pe masina, acelasi lucru pentru gume, ET-ul sa fie ok, inaltimea anvelopei noi va fi mai mica decat ce ai acum pe masina, confort diminuat, acceleratie diminuata, etc.Orice kg in plus pe articulatii nu face bine din contra.

Eu pot sa-ti spun ca o sa-ti treaca euforia momentului si vei constata ca era mai bine inainte :-)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut odata jante pe 17 cu anvelope ceva 215 sau 225, si arata foare bine dar dupa vre-o doua saptamani n-am mai rabdat si am pus tot pe 15 pt ca masina era efectiv mai agila cu cele pe 15, demarajul mult mai bun, mai ales la turatii scazut in oras unde circulam 90%. Am optat pentru utilitate decat pentru aspect. Daca mai aveam si AC-ul pornit era chiar puturoasa.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si totusi daca janta + anvelopa pe 18 este de aceeasi greutate sau mai mica decat cele actuale pe 16?

 

Asta este varianta ideala de up-grade!

Mai ramane partea de confort pe care o poti rezolva partial cu niste gume mai moi si/sau o dimensiune alternativa.

 

Eu am pus pe E92 Michelin PSS 245/40/R18 si sunt mult mai confortabile decat erau Goodyear Excellence RFT 225/45/R17

Jantele pe 18 pe care le-am ales au aceasi greutate ca cele pe 17 OEM.Le-am cantarit pe fiecare in parte :-)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu mai suport drumurile din Bucuresti cu 17 pe e60, deci tu cu 19 pe e90...

 

De unde vecin?

 

Acum 2 ani am schimbat rotile pe 17(anvelope rtf) cu 19 (anvelope non rtf).

Desi janta a crescut si talonul a scazut in dimensiuni,greutate cu 2-2.5 kg/roata mai scazuta, manevrabilitate crescuta si senzatia de "sta ca pe sine" mai accentuata(mai ales la drum lung si in curbe).Jantele sunt cele din semnatura,iar anvelopele sunt Michelin Pilot Super Sport.Chestia asta este relativa si difera in functie de perceptia fiecaruia legat de confort.Bmw,prin constructie,este o masina mai rigida(cel putin la seriile mici).

 

Daca iti alegi jantele si anvelopele corespunzatoare(costuri mai mari) poate sa fie mai "bine" cu roti pe 19 decat pe 17.

Asta am observat eu la masina pe care o conduc.

 

 

p.s. daca stai in Titan suntem vecinihappy.png

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

Daca iti alegi jantele si anvelopele corespunzatoare(costuri mai mari) poate sa fie mai "bine" cu roti pe 19 decat pe 17.

Asta am observat eu la masina pe care o conduc.

Eu am trecut de la 15 la 16 si ulterior la 18, masina se simte foarte OK pe partea de comfort, poate ceva mai multa atentie la gropi. :thumbsup:

 

Mai am si setul de BBS rc041 pe 17, dar deocamdata sta degeaba.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ti-am dat eu un plus.

 

@adi c: Nu stau in Titan, eram in trecere.

 

@dan_316i: perceptia de rigiditate/confort difera de la persoana la persoana si odata cu inaintarea in varsta.

Schimba nick-ul, dan_323i suna mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.