Jump to content

Sedan vs X - pret


sailorimc

Recommended Posts

Buna ziua tuturor forumistilor,

Am un BMW 320d luat prin 2011. Uitindu-ma pe site-ul bmw.ro am observat ca la aceeasi cilindree, BMW X3 xDrive 20d e 42408Euro iar un BMW 3 320d xDrive este 39308 Euro. Deci diferenta e de circa 3000Euro. Sincer, ma asteptam ca diferenta sa fie mult mai mare. Adica, un X3 sa coste mult mai mult decit un Sedan 320d, pentru ca, ziceam eu, intra mai multa tabla, mai mul geam samd.

Are careva vreo idee de ce este diferenta la pret relativ mica intre un Sedan si un SUV?

Multam fain,

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua tuturor forumistilor,

Am un BMW 320d luat prin 2011. Uitindu-ma pe site-ul bmw.ro am observat ca la aceeasi cilindree, BMW X3 xDrive 20d e 42408Euro iar un BMW 3 320d xDrive este 39308 Euro. Deci diferenta e de circa 3000Euro. Sincer, ma asteptam ca diferenta sa fie mult mai mare. Adica, un X3 sa coste mult mai mult decit un Sedan 320d, pentru ca, ziceam eu, intra mai multa tabla, mai mul geam samd.

Are careva vreo idee de ce este diferenta la pret relativ mica intre un Sedan si un SUV?

Multam fain,

 

De aici crezi tu ca intervin diferentele de pret intre clase ? "intra mai multa tabla si mai mult geam " ? De mult nu am mai vazut o gandire atat de simplista.

Link to comment
Share on other sites

De aici crezi tu ca intervin diferentele de pret intre clase ? "intra mai multa tabla si mai mult geam " ? De mult nu am mai vazut o gandire atat de simplista.

Pai tocmai de asta am si intrebat. Ma ateptam sa aflu un raspuns si sa nu fiu taxat pentru o gindire simplista. Deci, care este parerea domniei tale referitor la asceasta chestiune?

Multam fain,

Link to comment
Share on other sites

Nu este atat de greu de explicat, in principiu majoritatea componentelor ce pot influenta pretul final de productie sunt similare.....motoare, cutii de viteza, senzori, electronica, module.....presupun ca si din punct de vedere strict costuri asamblare sumele sunt apropiate...faptul ca la o masina este ceva mai multa tabla sau geam devine insignifiant, iar in final este vorba de marketing si optiuni la fiecare masina.
Link to comment
Share on other sites

Probabil costul de productie pe amandoua este 15-20 k euro. Restul e marketing...:)

Eu as crede ca poate fi chiar mai mic decat atat.

Sunt extrem de multe lucruri care conteaza in stabilirea pretului final. In teorie costul tuturor pieselor necesare asamblarii nu depaseste in unele cazuri 10 k euro, dar apoi apar costurile de asamblare, marketing si transport, comisioanele reprezentantelor, etc. Iar pretul cu dezvoltarea modelului din stadiul de schita si pana la fabricarea in serie (care inseamna multe milioane de euro) se imparte la exemplarele fabricate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.