Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Parca in 2014 au aparut ultimele repere la distributie, inclusiv lantul mai gros. Deci probabil distributia nu era chiar last revision.

Stii cumva care din lanturi s-a rupt? Superior sau inferior? Ca parca numai cel superior a fost ingrosat.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Stii cumva care din lanturi s-a rupt? Superior sau inferior? Ca parca numai cel superior a fost ingrosat.

Nu stiu exact care este sup sau inf. Am pus mai sus o poza :) este cel care ducea la axurile de sus din ce mi-am dat eu seama.

 

Eh, normal. Se rezolvĂŁ.

Ziceam ca "inca este" pentru ca intrebarea ta a fost "din ce an era masina". In loc de "este" :p

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Si care e diferenta intre B47 si N47?

 

Diferente B47 vs N47 : B47(2014) - Euro 6,Cuplu maxim de la 1500 rpm,18d 150 cai,20d 190 cai,consum mai scazut

N47(2007) - Euro 5,Cuplu maxim de la 1750 rpm.

Din pacate B47 are distributia tot in spatele motorului(la fel ca N47), dar din cate am citit pe forumuri in UK, nu s-a plans nimeni de probleme cu distributia ca la N47.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca si cine a aflat, dar se pare ca problema la N47 nu vine de la distributie, are si ea partea ei de vina sa zic asa, ca este putin mai fragila si contribuie la dezastrul final... fiind ansamblul cel mai slab este si normal sa cedeze primul.

Problemele incep de la sistemul de regenerare DPF care injecteaza mai multa motorina in cilindrii pentu a creste temperatura gazelor de la evacuare (si mai departe stiti ce fac ele...). O parte din motorina adaugata in plus pentru regenerare se strecoara in baie si contamineaza uleiul , asftfel nu mai poate sa ofere o ungere corespunzatoare intregului motor ,in care se include si amarata de distributie.

Cine din anumite motive a avut/are regenerari mai dese si a respectat cu strictete intervalul dat de BMW pentru schimbul de uei (20.000km sau mai stiu eu cat scrie la fiecare model) are si cele mai mari sanse sa I se rupa distrubutia.

 

 

PS: Informatile de mai sus le-am auzit de la un mechanic/inginer din Anglia dar le-am vazut si pe forumurile straine. Nu stiu daca pana la urma asta este si cauza, dar este logic ce spun oamenii aia.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Dupa rationamentul tau, ar trebui sa se intample si la motoarele M47 cu DPF, sau la alte motoare gen 2,2l de la Mercedes, au un singul lant peste cele doua axe si arborele cotit, cred ca are peste 1m. dar e concept simplu cu doua patine laterale f. lungi de la arbore pana in dreptul fiecarei axe.

Cauza e proiectarea proasta, lantul subtiat, socurile de la volanta.

Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Dupa rationamentul tau, ar trebui sa se intample si la motoarele M47 cu DPF, sau la alte motoare gen 2,2l de la Mercedes, au un singul lant peste cele doua axe si arborele cotit, cred ca are peste 1m. dar e concept simplu cu doua patine laterale f. lungi de la arbore pana in dreptul fiecarei axe.

Cauza e proiectarea proasta, lantul subtiat, socurile de la volanta.

 

Nu eu am venit cu informatile astea , am precizat de unde e sursa. Te-ai intrebat oare daca sistemul de regenerare de le Mercedes functioneaza la fel ca si asta de la BMW ?

Nu am zis ca lantul nu are o vina (e mult mai pricajit de cat la M) dar toate astea adunate, duc la o uzura prematura a distributiei.

Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Cauza poate fi si de la DPF,dar pentru ca regenerarile se fac foarte des, presiune mare, temperatura foarte mare care afecteaza calitatea uleiului si materialul din care sunt facute patinele.

La M47 nu sunt probleme cu temperatura DPF-ului, tocmai pentru ca e de partea corecta a motorului.

Eu am pus in topic poze cu lantul rupt al unei masini...dar avea DPF infundat si cred ca a avut o influenta majora asta

Link to comment
Share on other sites

Am auzit inclusiv de teoria cum ca s-ar rupe distributia din cauza axelor balansiere ale motorului si anume acelea de langa vibrochen stg-dr. A venit un client interesat sa se uite la blocul meu motor si a zis ca si ale mele au joc, era desfacut complet, nu stiu daca ar putea sa nu se miste deloc, de abia se miscau, dar se simtea ceva la mana 0,2 mm acolo, de alea habar n-am, nu am auzit pana acum sa influenteze ceva.

 

Principiul cu DPF este la fel la toate masinile si anume sa scape motorina in baie, nu conteaza ca e mercedes,bmw,etc. Daca e sa o luam in ordinea in care se intampla in primul rand trebuie sa presupunem ca regenerarile in timp contamineaza un ulei chiar si 5%, mai departe unde se duce uzura, la axe,distributie,etc,unde se face cea mai mare uzura acolo pica.

 

Insa nu cred ca poti sa dai vina ca din cauza neungerii conforme se rupe lantul, lantul se rupe pentru ca se rupe,pentru ca e prost, pentru ca nu rezista, diferenta de km, ca se rupe la 150k sau la 250k o da soferul cum a exploatat masina, cum a dat in ea si etc. Daca se rupe pe la 100k deja vorbim de proiectare proasta.

Cea mai mare problema parerea mea este "inima" motorului cum a spus cineva pe forum si anume pompa de ulei, m-a sunat cineva interesat de o pompa de ulei ca a verificat cat baga pompa lui si din cat trebuie sa bage era ceva de genu la 60-70% din capacitatea ei, la un E60 asta. E clar ca in motorul ala se produce o uzura foarte mare (avea undeva la 230k km).Neavand presiune, intinzatoarele e posibil sa nu mai intinda cum trebuie si apare un lant largit, unde un lant largit este supus la socuri mai mari.

Eu as mai recomanda ceva colegilor care vor sa schimbe distributia sau inainte sa schimbe distributia sa verifice si presiunea in pompa de ulei, sa se uite cat trebuie sa bage la pornire si in mers si sa vada cat au ei. Daca nu e la peste 95% din capacitatea ei sa o schimbe

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Motorul daca scoate 0,8 bari in ralanti si peste 2 bari in turatie, are suficienta ungere, ai vazut ce inseamna sa nu ai in cateva secunde se duce, problema e de proiectare si calitatea scazuta a lanturilor, pinioanele zici ca sunt din tabla de 3mm. plus cel mai grav la toate astea e intervalul marit de schimb al uleiului, orice ulei cat de bun este dupa 15K. e terminat calitativ.
Link to comment
Share on other sites

Deja nu mai bagam in discutie intervalul dat de BMW, aici suntem pe forum de pasionati si stim cat sa tinem uleiul 10-15k, nu 30k, insa da lanturile in primul rand cum v-am aratat sunt extraordinar de subtiri, ce rahat sa tina lanturile acolo, ca sunt forte inimaginabile, pinioanele da si ele sunt subtiri insa nu am auzit de pinioane sparte/rupte sau dinti rupti, insa si pinioanele sunt pe masura lanturilor, daca ar fi facut lanturi groase nu ar fi putut puse pe pinioanele astea.

 

Asta cu "motorul daca scoate 0,8 bari in ralanti peste 2 bari in turatie" mi se pare ca o auzi iarasi la gigel din coltul strazii de la periferie, fiecare masina are niste parametrii la orice, trebuie respectati, iti dai seama ce spui tu acuma? Ca daca vine omul la tine sa-si repare masina si spune ca a verificat el pompa si baga 1.0, iar in parametrii trebuie sa bage 1,2, tu i spui ca e de ajuns si 0,8 sa nu-si faca griji.

Ma apuca dracii cand aud vorbe din astea, cand generalizam asa aiurea. Eu am zis un 95% din capacitatea ei, asta inseamna DE EXEMPLU ca daca trebuie sa bage 1,0 bar si baga 0,95 BAR , hai ca merge, dar nu mai mult.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Win, si tu de unde dai valorile astea?

Doar pentru ca ai desfacut motorul tau?

Daca o luam asa...ajungem sa schimbam tot motorul.

Aia e...a fost prost conceput, de cand au pus distributia gresit.Au dat-o in bara cand au facut piese de proasta calitate...Schimbam distributia si mergem inainte.

Mai zicea colegul Opaul acum ceva timp, daca tot se da motorul jos sa se schimbe inca o lista lunga de piese...totusi exageram..si e fier pana la urma.cand e sa se strice, se strica cu toata mentenanta ei.

Link to comment
Share on other sites

Stimabile Win60, cu tot respectul, eu nu vorbesc ca Gigel in coltul strazii, am peste 15 ani de service la rampa si ani buni de automobile rutiere adunati vreo 32 destul sa -mi fac o parere. esti pe terenul meu, dar nu despre asta e vorba, calitatea motorului e slaba indiferent ce performante are, e motor 'low cost' pentru o masina premium nu se accepta. Mai spune-mi te rog o motorizare la o alta marca premium care sa se distruga in asa hal pana in 200k. adica pur si simplu sa arunci motorul.Pentru tine, presiunea uleiului in motor diesel mai mare de 4 bari cauzeaza grav, toate pompele sunt prevazute cu supapa de refulare din acest motiv, o presiune necontrolata de supapa, la turatie ridicata ar face ca pompa sa 'infraneze' dinamica motorului, nu presiunea e problema. E mult de povestit, curs de anul 3.

 

Cu stima! Daca ai placere lectureaza asta.Cam ce se invata la AR. capitolul 5. Exact despre motoarele adevarate de BMW.

 

https://www.scribd.com/doc/249173223/Studiul-randamentelor-motoarelor-termice-cu-ardere-intern%C4%83

Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Alex,

 

Nu eu dau valorile astea, am dat un exemplu daca esti atent, nu am avut probleme cu pompa, un baiat care cauta pompa de ulei pentru E60 lui a constatat ca pompa lui are presiune mica de ulei fara sa apara vreun martor sau ceva, pur si simplu a facut un test de presiune la pompa de ulei.Nu are treaba cu motorul meu, iara vorbiti fara sa cititi ce spune omul? Are treaba cu distributia ca tot suntem pe topic, are treaba ca influneteaza cel mai mult o distributie sau un motor si anume presiunea mica de ulei, nu DPF-ul. Este si DPF-ul o cauza, insa nu atat de mare ca o presiune mica de ulei de care habar nu ai pentru ca nu-ti apare niciun martor.

 

Am zis frumos ca inainte sa schimbi distributia ar fi bine sa te uiti si la pompa de ulei, nu am spus sa o inlocuiesti direct, din nou daca esti atent! I faci un test, daca ne pricepem atat de bine sa facem teste la distributie/galerii/dpf/turbine/injectoare, cred ca nu e greu sa faci un test si la aceasta pompa de ulei unde tot te apuci de desfacut motorul la schimbul distributiei.

 

Cred ca vorbim de lucruri diferite Domnule Calinus68, in primul rand poate sunt pe terenul tau, insa nu ala profi (ce sustrag din spusele tale),nu-ti mai spun pe ce teren sunt eu. Nu vorbim de presiune de ulei mare, vorbim de presiune de ulei mica si nu apare niciun martor, nici ala galben, nici ala rosu. Daca nu este foarte mica spre deloc nu apare martorul rosu, iar daca nu ai ulei in baie suficient apare ala galben, dar nu exista niciun martor sau semn ca ai presiune mica de ulei (70%), iar motorul sufera uzura mai mare decat daca pompa ar functiona la capacitate maxima(100%).

 

Nu are treaba cu mine, cu motorul meu, cu ce mi sa intamplat. Cine nu vrea sa inteleaga, nu intelege, asta e clar (ca de putut poate)

 

Te rog frumos sa nu intorci sau sa schimbi subiectul: Dupa experienta ta vasta ai spus clar ca pompa de ulei (orice motor, dacia logan sau bmw) trebuie sa aiba presiune minim 0,8 bar la ralanti si peste 2 bar in turatie.

Asta e singurul motiv pentru care ti-am raspuns, nu incerca sa spui altceva.

 

Nu citesc asa ceva pentru ca nu ma intereseaza la momentul actual, in primul rand nu are treaba cu Bmw in special sau cu N47 in special, sau cu pompa de ulei la N47 in special.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

La o presiune mica sub cea normala la orice masina martorul rosu cum ii spui tu se va aprinde intermitent, ai vazut ca sunt motoare uzate care cand se incalzesc scade presiunea si martorul incepe sa palpaie in ralanti, problema mai mare decat presiunea este debitul, aici faci confuzie, daca ceva e montat gresit sau uzurile, pierderile sunt mari debitul are de suferit, degeaba pompa face presiune daca se pierde repede pe traseu , nu se mentine pelicula.

 

Scuze dar nu vreau sa fac polemica pe treaba asta, am argumente tehnice destule sa-mi sustin afirmatiile.

 

Nissan Patrol diesel presiune ralanti 0,75 turatie 3-4

Toyota 0,8 3-4

 

Asta la cald, si exemplele pot continua.

 

BMW oare cat are, spune mi tu? Daca nu vrei sa citesti?

Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Uite ca nu a aparut martorul nicicum, nici intermitent nicicum, iar presiunea era mica fata de cat trebui, fac referire la cel care cauta pompa de ulei si i-am pus intrebari de curiozitate.

Nu fac confuzie insa tu vorbesti de ceva si eu de altceva si tu incerci sa ma convingi de ale tale. Nu mai imi spune de debit, da degeaba are presiune daca se pierde pe traseu, dar aici e alt subiect, ca sa se intample asta, deja motorul trebuie sa fi suferit o problema. Eu vorbesc de un motor sanatos la 170k ex unde nu sa intervenit asupra lui si totusi pompa nu mai este cum era, nu mai face presiunea de alta data din N motive si nici martorul nu apare deoarece masina poate mai merge 500k cu pompa respectiva deoarece nu este o diferenta extraordinar de mare. Toata treaba asta mi-a dat de gandit dupa ce ma sunat baiatul respectiv.

 

Ai destule argumente sa-ti sustii afirmatiile, dar pe ale tale, nu ale mele, care sunt diferite de ce incerci tu sa ma convingi. O sa caut presiunea pompei de ulei care trebuie sa fie conform specificatiile ca nu vrei sa intelegi.

Degeaba imi arunci niste cifre acolo, alea ce sunt conform specificatiilor la orice motor diesel de la nissan patrol sau toyota? nu cred.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si Dacia lui tata fabricata in 73 parca la ralanti tot 0.8 bari baga .....avea retrofit cu ceasuri de 1410 facut de nea Bebe....si mergea cu ulei M20W40.....un motor care a castigat raliul Dakar.Hai sa nu ne mai certam si sa bagam mortul in casa......Lewis e campion pentru a 4 oara consecutiv cu Mercedes.La aia se bea sampanie acum ...la Munchen s-a stins lumina.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cum iti explici si in cazul taau si in al colegului nu a fost pompa de vina, ci eroarea umana, au desfacut pompa sa schimbe lantul, nu au montat corect, nu au strans cum trebuie de aceea ai spart motorul, daca distributia cu tot ce tine de ea nu era montata de novici, nu se ajungea la dezastru asta, nu mai arunca pe presiunea de ulei ca nu are treaba. Cosmin si-a schimbat singur distributia si merge brici, dar omul(dupa cum il stiu eu) s-a documentat total inainte de lucrare.
Link to comment
Share on other sites

WIN, de unde stii tu ca ala care a venit sa caute pompa nu era un "habarnist"?

Sau faptul ca, cauta o pompa de ulei il facea meserias?

Cand ai probleme cu presiunea/nivelul de ulei se aprinde martor in bord.PUNCT.

Tu nu vrei sa intelegi anumite chestii, nu noi ca nu citim tot.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pompa nu face presiune , ea baga un debit de ulei in instalatie si presiunea apare in functie de tolerantele din motor care se opun debitului ... cand ai tolerantele mari, adica motorul uzat, nu mai ai nici presiune suficenta si poti sa schimbi cate pompe vrei ...

 

Win cam are dreptate in ce spune , poate nu ati inteles voi sau am inteles eu gresit (Rog sa ma corectezi Win). Senzorul de presiune care declanseaza martorul de (Low Oil Pressure) are niste limite in care se incadreaza , de ex. daca un motor trebuie sa aiba 1 la relanti si 4 in ture , nu o sa se aprinda nici un martor daca valorile scad doar la 0.9 si 3.9, trebuie sa iasa din limitele care au fost setate de fabricant (ar fii frumos sa aflam care sunt limitele la care se aprinde martorul). Win vrea sa zica ca tu poti sa fii la limita minima si pana ce nu scade sub minim nu o sa stii ca ai Low Oil Pressure (teoretic nu ai ) dar in anumite conditii, acest lucru poate sa uzeze/distruga motorul.

 

Win, eu asta am inteles...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pe scurt:

 

Saptamana viitoare aveam si eu programare sa fac distributia preventiv. Nu se auzea nici pas.

Saptamana asta s-a rupt. Patinele ok, intinzaror ok ... doar lantul a cedat. Probabil de aceea nu se auzea nimic. Motiv pentru care nici nu m-am stresat sa ma grabesc cu schimbul ...

 

Acu regret :) distractie mare ...

 

Stii ce este cel mai trist in situatia ta? Ca aveai deja programare si in cateva zile o schimbai. Nu a mai putut rezista cateva zile....

Link to comment
Share on other sites

Da ma, Opaul,dar nu e WIN sau ala care cauta sa cumpere pompa de ulei specialist, incat sa conteste producatorii de senzori.

Banuiesc ca exista niste valori standard si safe.

Pe principiul asta, si anvelopele ar trebui schimbate dupa 15.000 km si 2 ani, pentru ca au trecut de prima tinerete si...ghici ce...ne pun viata in pericol

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.