Jump to content

e90 325 cat de importanta e benzina folosita


Recommended Posts

Ionuț...... am schimbat deja un Solenoid pentru ca ĂŽmi dĂŁdea o eroare pe tester...... nu știu ce sa, ĂŽn despre celalalt..... zici tu ca se curata cu jet de aer comprimat?

 

daniels13......vibreaza ĂŽntreaga mașinĂŁ, volan, scaune..... e genul de vibrație pe care o simți la diesel la relanti.....si nu e ca mi se pare mie...... uneori are momente foarte scurte când nu mai vibreazĂŁ, merge cum ar trebui, și eu am zis ca am ĂŽnnebunit dar are scurte perioade când vibrația dispare.....

da, când stai pe scaun se simte cel mai bine..... dar și dacĂŁ pun mana pe capota motorului se simte vibrația, dacĂŁ stau cu usa complet deschidĂŁ colțul ușii oscileazĂŁ sus jos cu cel puțin 0.5 cm, adicĂŁ vizibil...... nu pot sa cred ca asta e mersul normal la un astfel de motor.......

”SI B 11 05 05

Engine

December 2006

Technical Service

 

This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

 

SUBJECT

N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults

MODEL

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production

E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production

E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

 

SITUATION

Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.

Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

 

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

 

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

 

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for

synchronization

 

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

 

CAUSE

VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

 

CORRECTION

On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

 

PROCEDURE

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:

Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.

It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.

Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

 

The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

 

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:

Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

 

PARTS INFORMATION

Part Number Description Quantity

 

11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1

WARRANTY INFORMATION

Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.

Defect Code Refer to KSD

 

Labor Operation: Refer to KSD

 

Labor Allowance: Refer to KSD”

 

Mai uite ceva:

Si eu patesc asa ceva si am chinui sa o rezolv dar nu am reusit nimic!E posibil sa fie VANOS-u problema!

 

Si mai citeste si asta: http://www.rmeuropean.com/bmw-e90-vanos-solenoid-replacement.aspx

Poate te ajuta!

Link to comment
Share on other sites

revin cu update...... am schimbat garniturile de la toate injectoarele, vreo 3 fiind terminate.......cu toate acestea vibrația nu a disparut

azi am fost la un drum lung pe autostrada și am observat ca dacĂŁ o țin la turație Constanța turometrul are ușoare fluctuații deși viteza de deplasare nu se schimba...... nu mai știu i cotei sa o iau cu mașina asta, ma scoate din sarite

 

plus ca atunci când am schimbat garniturile la injectoare am observat o pelicula de ulei la garnitura de la motorașul valvetronic, cel dintre cilindrul 3 și 4.....altu bani alta distractie

 

Ionuț_Cosmin....... am schimbat un Solenoid de la vanos când am luat mașinĂŁ deci nu cred ca asta e dasta...... totuși ii voi scoate și sa ii cauza..... parca cu aer se curata nu?

 

😄 😄... nu cred ca asta e cauza.... am vrut sa scriu

Link to comment
Share on other sites

revin cu update...... am schimbat garniturile de la toate injectoarele, vreo 3 fiind terminate.......cu toate acestea vibrația nu a disparut

azi am fost la un drum lung pe autostrada și am observat ca dacă o țin la turație Constanța turometrul are ușoare fluctuații deși viteza de deplasare nu se schimba...... nu mai știu i cotei sa o iau cu mașina asta, ma scoate din sarite

 

plus ca atunci când am schimbat garniturile la injectoare am observat o pelicula de ulei la garnitura de la motorașul valvetronic, cel dintre cilindrul 3 și 4.....altu bani alta distractie

 

Ionuț_Cosmin....... am schimbat un Solenoid de la vanos când am luat mașină deci nu cred ca asta e dasta...... totuși ii voi scoate și sa ii cauza..... parca cu aer se curata nu?

 

�� ��... nu cred ca asta e cauza.... am vrut sa scriu

Da cu aer comprimat...scrie in buletinul de service de mai sus.E bine de facut un update de soft pe motor+cutie si iti spun si de ce pentru ca softul acestui motor va sti, la o versiune mai noua, sa faca niste curatari automate alea acestor solenoizi folosind presiunea de ulei...Vezi ca cel ami important este cel depe admisie. Pe testerul de reprezentanta am avut urmatoarele posibile cauze ale problemei, in conditiile in care nu am avut nici o eroare detectata pe motor-cutie:

• Poziție incorecta axe (VANOS);

• Solenoizi VANOS cu erori sau blocați mecanic;

• VANOS cu erori saiu defect;

• Distribuție sărită de la punct;

• Lanț distribuție slăbit sau întinzătoare defecte.

Acesti solenoizi sunt extrem de importanti in economia motorului...Eu am zis ca o las asa (masina). Am zis ca nu mai bah nici un ban in ea pana nu da o eroare ceva...In schimb acum cand voiface un schimb de ulei voi face un flash de motor cu motorina amestecata cu ulei vechi in doua reprize, dupa care ulei nou si filtru nou OEM.Sa-mi zici si mie daca o rezolvi si cum te rog...Sa ai succes in rezolvarea problemei...

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu si eu am oarecare fluctuatie la relantiu cand pornesc masina. (Asta DOAR la rece,cand e motorul rece) dar nu ma deranjeaza,tind sa cred ca fiind totul rece,e oarecum normal sa faca turometrul pe nebunul cateva secunde pana primeste toate cele: ulei/benzina/aer etc.

Bineinteles ca pe tester nu da nimic.

 

In afara de asta,masina e tanc. Benzina si talpa. Totusi,o sa curat si eu solenoizii cu aer comprimat daca e si cu ocazia asta le schimb si o-ringurile preventiv.

Link to comment
Share on other sites

revin cu update.... azi am verificat:

-bobine, sunt ĂŽn ordine

-bujiile sunt perfecte

-am curĂŁțat cu spray special senzorul debitmetrului

 

din pĂŁcate, nici o schimbare..... mașina tot vibreaza ușor la relanti și fluctueaza

 

mai rĂŁmâne sa curat mâine și solenoizi de la vanos și dacĂŁ nici asa nu dispare vibrația...... sunt ĂŽn criza de idei

 

daniels13.....asae, mașina e tanc ĂŽn mers.... benzina și talpa😀😁..... dar as prefera sa nu mai vibreze când stau pe loc, știu ca nu asa trebuie sa meargĂŁ un 6 ĂŽn linie bmw......

Link to comment
Share on other sites

dupĂŁ ce se ĂŽncĂŁlzește motorul cam la cate ture se stabilizeazĂŁ relantiul?

al meu are ĂŽn jur de 680 turații dar am auzit și de 750 sau 800?

ma gândesc ca poate din cauza asta vibreaza, deși faptul ca și ĂŽn mers, la turație constanta acul turometrului are ușoare fluctuații cam elimina aceasta posibilitate

totuși cam ce turație de relanti aveți?

Link to comment
Share on other sites

nu..... slobozia, Ialomița...... ai același motor de 2.5?sincer ma bĂŁtea gândul sa caut pe net un anunț și doar sa ma duc sa vad cum se comporta motorul ca sa ma conving ca nu sunt eu nebun..... ma dispera vibrația asta
Link to comment
Share on other sites

la mine relantiul sta la 750.. incearca sa pornesti AC-ul si ar trebui sa iti mai creasca rpm...si o sa vezi atunci daca iti mai vibreaza... cum ai verificat bobinele si bujiile ? banuiesc ca nu doar la ochi asa... iar solenoizii cum se curata ? mie imi fluctueaza relantiul cam cu 10 rpm maxim si ma gandeam ca poate o verific si eu...dar cred ca mai bine stau linistit ca cine stie ce ii mai fac...nu ma deranjeaza..doar iarna la rece intrerupea putin cam primii 500 de m asa... sondele de oxigen le-ai verificat ? mai ales cele dinainte de catalizator Edited by thegame
Link to comment
Share on other sites

the game..... acum sunt ĂŽn mașinĂŁ cu Ac pornit...... turația a crescut ușor dar vibrația este prezenta

 

ca sa verifici bobinele pornești motorul, și scoți pe rand bobinele..... ĂŽn mod normal, când scoți una mersul motorului se schimba pentru ca merge ĂŽn 5 cilindri..... dacĂŁ la una din bobine o scoți și nu se ĂŽntâmplĂŁ nimic ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ e bolnava😉

la partea cu solenoizi nici eu nu am crezut ca sunt asa importanți sa fie curĂŁțați dar am tot citit pe net și toți care i-au curatat au zis ca motorul merge mult mai rotind dupĂŁ acest proces..... inca nu am fĂŁcut operațiunea dar zilele astea m ocup

Link to comment
Share on other sites

aa pai in cazul asta cu bobinele si bujiile iti dai seama doar daca sunt duse rau...atunci nu se modifica mersul motorului...dar de exemplu daca mai multe fise incep sa fure putin de tot curent atunci cand le scoti pe rand motorul o sa mearga in 5 si o sa crezi ca sunt bune... in general e bine sa schimbi tot ce tine de aprindere cand se aproprie de numarul maxim garantat pt ele...
Link to comment
Share on other sites

nu știu ce sa zic..... dacĂŁ pe loc la relanti fura puțin curent și e sesizabil presupun ca ĂŽn mers ar fi trebuit sa dea o ĂŽntrerupere cat de mica...... dar nu e cazul, trage liniar pana la 7000...... am verificat vizual și fisele dar nici una nu e crapata sau alte prosti....

ĂŽn legĂŁturĂŁ cu pornitul la rece și ca merge mai greu 500 m nu știu ce sa zic..... am avut un focus 1.6 benzina și la - 15 grade pornea impecabil.....

Link to comment
Share on other sites

Daca iti faci drum pe aici ,sa ma anunti inainte si cu mare drag ne vedem si daca tot vii,poate incerci si ceva service uri de pe aici(bucuresti) specializate doar pe bmw-uri.

 

Apropo,crezi ca s-ar observa tremuratul masinii intr-un filmulet ?

Edited by Daniels13
Link to comment
Share on other sites

wow...... adică puțin deasupra liniei albe?

și nu vibreaza deloc?

La fel si la mine poate chiar pe linia de minim (aia alba subtire 500-550RPM), dar cand pornesc AC-ul creste si nu mai tremura masina!

O fi si regulatorul de ralanti defect, ce sa zic!

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

La mine nu tremura nimic..simt o oarecare vibratie la fund cand stai pe

Scaun ceea ce este normal la 550 rtpm sa fie asa,daca mai dau drumul si la clima,numai o simti nici pe aia.

Tremurat nu exista la mine,nu tremura motor,usa,volan etc. E diferenta intre tremurat si vibratie.

 

La cat82 e vorba de tremurat motor,usa(daca e deschisa) etc.

Link to comment
Share on other sites

ĂŽn filmuleț nu cred ca se poate surprinde vibrația mașinii..... cel mai bine e se simte când stau pe scaunul șoferului, cu spatele pe spĂŁtar... atunci este evident ca vibreaza..... da, dacĂŁ deschid usa pe loc, deși evit sa o las deschisa coltul portierei are un joc sus jos de 0,5 cm.... toți prietenii mei când se urca pe scaun ma ĂŽntreabĂŁ dacĂŁ e diesel...... ceea ce sincer ma scoate din sĂŁrite, nu ca am ceva cu motorina dar tocmai d-aia am cumpĂŁrat o mașinĂŁ cu un astfel de motor pe benzina, pentru rafinament.....am avut un focus 1.6 benzina care efectiv nu ĂŽți dĂŁdeai seama ca era pornit....
Link to comment
Share on other sites

ĂŽn filmuleț nu cred ca se poate surprinde vibrația mașinii..... cel mai bine e se simte când stau pe scaunul șoferului, cu spatele pe spĂŁtar... atunci este evident ca vibreaza..... da, dacĂŁ deschid usa pe loc, deși evit sa o las deschisa coltul portierei are un joc sus jos de 0,5 cm.... toți prietenii mei când se urca pe scaun ma ĂŽntreabĂŁ dacĂŁ e diesel...... ceea ce sincer ma scoate din sĂŁrite, nu ca am ceva cu motorina dar tocmai d-aia am cumpĂŁrat o mașinĂŁ cu un astfel de motor pe benzina, pentru rafinament.....am avut un focus 1.6 benzina care efectiv nu ĂŽți dĂŁdeai seama ca era pornit....

Asa e la mine. Stateam mai devreme in masina si nu auzeam efectiv nimic,zici ca era oprit motorul. Inseamna ca la tine tremura nu gluma.dar sunetul motorul cum e? Se aude tare sau cum?

Link to comment
Share on other sites

La fel si la mine poate chiar pe linia de minim (aia alba subtire 500-550RPM), dar cand pornesc AC-ul creste si nu mai tremura masina!

O fi si regulatorul de ralanti defect, ce sa zic!

 

Nu ai nimic defect. Asa e programat relatiul tau. La pornirea aerului conditionat creste relantiul. Se poate programa din diagnoza relantiul cum doresti.Poti programa daca vrei sa ai aceiasi valoare la relanti atat cu aerul conditionat oprit cat si cu el pornit.

Link to comment
Share on other sites

Da,e normal sa creasca relantiul cand pornesti clima,intra compresorul recte sarcina in plus. Asa si directia pe loc cand dai in dreapta sau stanga de volan e normal sa scada relantiul. Eu am mai observat ca atunci cand iau maxim de volan(la sf cursei) se aude pompa zumzuit ca a ajuns la capat. Sunt normale aceste "chestii" ca sa zic asa.

@cat82 eu zic sa incerci cu un pahar de apă sa il pui in suport de pahar sa vedem cum face. Totusi sunt curios :)

Edited by Daniels13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.