Jump to content

Probleme Bmw E46 2000 diesel,an 1999, nu trage !


RobertAdrian

Recommended Posts

Buna ziua tuturor colegilor de pe acest forum!

Mai intai de toate , imi cer scuze moderatorilor pentru ca am deschis un topic nou despre o problema care s-a mai discutat ulterior , dar as avea nevoie de cateva sfaturi din partea celor care s-au mai confruntat cu aceasta problema.

Am achizitionat acum aproximativ o saptamana un BMW E46 2000 diesel , an fabricatie 1999 , am fost foarte entuziasmat de aspectul masinii , fostul proprietar spunandu-mi de la inceput ca masina nu trage asa cum trebuie, am facut o tura cu ea si nu mi s-a parut ca ar avea o problema foarte grava ( precizez ca sunt pentru prima oara proprietarul unui autoturism BMW , pana acum detinand Audi, VW, Volvo , Fiat etc) deci nu prea stiu cat de bine ar trebuii sa "traga" aceasta masina dar totusi pentru 136 de cai ai sai mi se pare foarte lenesa , puterea fiindu-mi oferita in general din cate am observat peste 3000 de turatii , in rest sub aceste turatii trebuie sa cam trag de ea pentru o depasire, de exemplu.

Problema se manifesta in felul urmator:

-cand pornesc masina pentru prima oara uneori trage bine , adica pot pleca cu demaraj si simt ca pedala de acceleratie reactioneaza cum trebuie , alteori nu pot face acest lucru si simt lag in pedala

- la drum simt aceasta lipsa de putere la turatii cuprinse intre 2000-3000 rot/min

Bun, am inceput sa citesc fotumuri peste forumuri si am invatat cate ceva din spusele altor posesori de BMW cu aceeasi problema , si totodata am inceput urmatoarele operatiuni la masina mea :

- am incercat sa scot mufa debitmetrului de aer , dupa ce scot aceasta mufa observ o imbunatatire a comportamentului masinii care se mentine cateva minute si dupa introduce mufei la loc , am desfacut debitmetrul de tot si l-am curatat cu spray-ul special pentru debitmetre de aer., cu debitmetrul desfacut si cu acel "tub" care duce la turbina dat jos , am reusit sa ajung la axul turbinei si am miscat de el , aceasta aratand ok , fara joc si foarte curata

- am curatat senzorul MAP ( cel de pe admisie) care nu parea a fi murdar

- am curatat EGR dar dupa aceasta operatiune am constat ca masina are EGR anulat , are o tablita lipita cu silicon intre radiatorul de racire gaze de esapament si teava de fier care se prinde in EGR , deci operatiunea aceasta am facut-o degeaba presupun

- am inspectat vizual furtunele de vaccum si nu am vazut nici o fisura , dar cu toate acestea intentionez sa le schimb pe toate, am intelesc ca trebuie furtune cu diametrul interior de fix 3.5 mm si nu as vrea sa cumpar din astea ordinare ( daca ma poate ajuta cineva cu un cod pentru GATES sau ceva OE as fi recunoscator)

- am verificat tot vizual tija de la geometria variabila , si aceasta se misca ok ( zic eu)

 

 

Acum astept parerile dvs si sunt recunoscator tutoror membrilor care incearca sa ma ajute macar cu un mic sfat si as mai vrea sa stiu unde gasesc mufa OBD la aceasta masina ( am verificat sub volan si am doua capace de plastic dar sub nici unul nu gasesc aceasta mufa) detin o mufa de diagnoza ELM 327 si as dorii sa stiu daca este compatibila cu acest model de masina sau daca un user din Giurgiu sau Bucuresti ma poate ajuta cu o diagnoza , raman dator cu multe beri :)

 

Am uitat sa precizez ca fostul proprietar mi-a mai spus ca avansul pompei de injectie este putin cam mare si din cauza asta motorul este mai zgomotos decat la alte 320 , spunandu-mi ca a incercat sa desfaca surubul pompei pentru al regla dar fara succes , si va mai rog sa imi recomandati un service capapil sa faca acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua tuturor colegilor de pe acest forum!

Mai intai de toate , imi cer scuze moderatorilor pentru ca am deschis un topic nou despre o problema care s-a mai discutat ulterior , dar as avea nevoie de cateva sfaturi din partea celor care s-au mai confruntat cu aceasta problema.

Am achizitionat acum aproximativ o saptamana un BMW E46 2000 diesel , an fabricatie 1999 , am fost foarte entuziasmat de aspectul masinii , fostul proprietar spunandu-mi de la inceput ca masina nu trage asa cum trebuie, am facut o tura cu ea si nu mi s-a parut ca ar avea o problema foarte grava ( precizez ca sunt pentru prima oara proprietarul unui autoturism BMW , pana acum detinand Audi, VW, Volvo , Fiat etc) deci nu prea stiu cat de bine ar trebuii sa "traga" aceasta masina dar totusi pentru 136 de cai ai sai mi se pare foarte lenesa , puterea fiindu-mi oferita in general din cate am observat peste 3000 de turatii , in rest sub aceste turatii trebuie sa cam trag de ea pentru o depasire, de exemplu.

Problema se manifesta in felul urmator:

-cand pornesc masina pentru prima oara uneori trage bine , adica pot pleca cu demaraj si simt ca pedala de acceleratie reactioneaza cum trebuie , alteori nu pot face acest lucru si simt lag in pedala

- la drum simt aceasta lipsa de putere la turatii cuprinse intre 2000-3000 rot/min

Bun, am inceput sa citesc fotumuri peste forumuri si am invatat cate ceva din spusele altor posesori de BMW cu aceeasi problema , si totodata am inceput urmatoarele operatiuni la masina mea :

- am incercat sa scot mufa debitmetrului de aer , dupa ce scot aceasta mufa observ o imbunatatire a comportamentului masinii care se mentine cateva minute si dupa introduce mufei la loc , am desfacut debitmetrul de tot si l-am curatat cu spray-ul special pentru debitmetre de aer., cu debitmetrul desfacut si cu acel "tub" care duce la turbina dat jos , am reusit sa ajung la axul turbinei si am miscat de el , aceasta aratand ok , fara joc si foarte curata

- am curatat senzorul MAP ( cel de pe admisie) care nu parea a fi murdar

- am curatat EGR dar dupa aceasta operatiune am constat ca masina are EGR anulat , are o tablita lipita cu silicon intre radiatorul de racire gaze de esapament si teava de fier care se prinde in EGR , deci operatiunea aceasta am facut-o degeaba presupun

- am inspectat vizual furtunele de vaccum si nu am vazut nici o fisura , dar cu toate acestea intentionez sa le schimb pe toate, am intelesc ca trebuie furtune cu diametrul interior de fix 3.5 mm si nu as vrea sa cumpar din astea ordinare ( daca ma poate ajuta cineva cu un cod pentru GATES sau ceva OE as fi recunoscator)

- am verificat tot vizual tija de la geometria variabila , si aceasta se misca ok ( zic eu)

 

 

Acum astept parerile dvs si sunt recunoscator tutoror membrilor care incearca sa ma ajute macar cu un mic sfat si as mai vrea sa stiu unde gasesc mufa OBD la aceasta masina ( am verificat sub volan si am doua capace de plastic dar sub nici unul nu gasesc aceasta mufa) detin o mufa de diagnoza ELM 327 si as dorii sa stiu daca este compatibila cu acest model de masina sau daca un user din Giurgiu sau Bucuresti ma poate ajuta cu o diagnoza , raman dator cu multe beri :)

 

Am uitat sa precizez ca fostul proprietar mi-a mai spus ca avansul pompei de injectie este putin cam mare si din cauza asta motorul este mai zgomotos decat la alte 320 , spunandu-mi ca a incercat sa desfaca surubul pompei pentru al regla dar fara succes , si va mai rog sa imi recomandati un service capapil sa faca acest lucru.

Incearca sa verifici clapetele de la admisie. Posibil sa se fi blocat pe inchis. Si verisorul meu o avut aceeasi problema cu aceelasi motor. Poti sa le cureti sau sa le lasi pe deschis sau cel mai bine sa le inlocuiesti

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor!

Ieri am schimbat toate furtunasele de vaccum , am gasit calitate mai buna doar topran, made in germany la dimensiunile specificate de producator 3.5x2.0 , cele vechi pareau cam uzate si scria pe ele "universal hose" schimband furtunasele am constatat urmatoarea problema :

- furtunasul care intra in rezervorul de vaccum face vaccum dar nu foarte tare (nu stiu cat ar trebuii) , daca il pun pe limba sau pe mana simt vaccum-ul dar nu foarte puternic, ma gandesc ca acel rezervor are o supapa ceva in el pentru a face presiune mai mare trimitand-o spre convertorul de presiune de la turbina

- la iesirea din acel rezervor nu am vaccum deloc si m-am gandit ca acesta ar fi defect si nu ar comanda convertorul cum trebuie

- am comandat un rezervor de vaccum si 2 convertoare de presiune (electrovalve) care vor venii azi , sper sa se simta o imbunatatire dupa ce le voi schimba

- am pus un furtun mai lung in turbina si am incercat sa fac vaccum cu gura , tija de la geometria variabila miscandu-se foarte usor si fara sa "agate" pe toata cursa sa , de aici concluzionand ca aceasta ar functiona fara probleme

Daca nici dupa aceasta operatiune nu va functiona normal , ma gandesc ca am o problema cu pompa de vaccum , dar am frane foarte bune si in plus clapetele acelea de la radiator care sunt tot pe vacum din aceeasi pompa functioneaza fara probleme . Voi ce spuneti?

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si convertoarele de presiune (electrovalve) si bidonasul de vacum si toate furtunasele de vaccum , si problema persista , singura diferenta este ca masina "trage de rupe" numai cand vrea ea , cand nu vrea e la fel ca la inceput dupa care isi revine iar si tot asa...
Link to comment
Share on other sites

Catalizatoarele nu le-am verificat, astazi dupa schimbarea electrovalvelor si a rezervorului de vaccum , am demontat racitorul de gaze care in partea dinspre EGR era obturat cu o tablita subtire , l-am dat jos l-am curatat ( am inteles ca unele au pasla in interior, dar al meu avea niste elementi rotunzi de fier pe care era multa calamina , banuiesc ca din cauza ca sistemul EGR era anulat) am montat tot la loc si surpriza, masina functioneaza mult mai bine , nu stiu cine si de ce ar fi anulat EGR-ul dar banuiesc ca tot din cauza electrovalvei care nu era functionala si decat sa dea 300 RON pe una a preferat sa anuleze aceasta componenta care eu m-am gandit ca daca inginerii BMW au pus-o pe motor are si ea un rol... daca tot aveam capacele motorului desfacute am vrut sa curat si admisia dar surpriza :frantics: fostul proprietar probabil a strans prea tare unul din suruburi si acum se invarte in gol, nu pot nici sa il scot , nici sa il strang, oare exista o solutie sa il dau afara fara sa il tai ? am incercat sa il ridic cu o surubelnita si in acelasi timp sa desfac cu cricket-ul dar fara succes . As vrea sa curat galeria de admisie si intercooler-ul. Voi ce ziceti , merita inca o zi de munca pentru asta?
Link to comment
Share on other sites

Masina mea merge tot rau in continuare , fostul proprietar mi-a spus ca are avansul pompei de injectie mai mare decat ar trebuii, imi puteti recomanda pe cineva cu un tester bun si/sau un baiat/service care sa se priceapa bine la reglarea acestuia (pus la punct) , precizez ca masina porneste perfect la sfert de cheie fara nici o emotie dar in continuare simt aceasta lipsa de putere pana in 3000 rpm , poate fi o cauza si avansul pompei de motorina? ca sa fac o comparatie (poate nu foarte potrivita) inainte de aceste BMW 320D am condus cam 1 an de zile un fiat grande punto coupe motor 1.3 multijet de doar 90 de caluti si mi se parea mai sprinten decat asta . Ce ma mai sfatuiti sa fac?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.