Jump to content

E92 320i vs 325i vs A5 2.0T


se7en

Recommended Posts

@Valy,

Din moment ce omul are buget de A5 2.0t, adica minim 14-15k euro, 2,5-ul iese din discutie, doar nu o sa isi cumpere o vechitura de 8-9 ani doar pt motorul de 2,5.

 

2,0tfsi este mai slab la 0-80km/h doar pt ca este fwd si pleaca mai greu de pe loc, dar daca faci un 40-80km/h in tr2, matura pe jos cu 2.5-ul. Ce se intampla dupa 180km/h nu mai conteaza. Discutia nu isi are rostul, in viata de zi cu zi vei ajunge f rar la 7000rpm, iar un motor aspirat care nici cu schimbat la rosu nu tine pasul cu unul turbo, in viata de zi cu zi va fi mortaciune.

 

Da, felul cum se aude un 6 in linie aspirat este mlt peste cel al unui L4, dar entuziasmul dispare rapid cand vezi ca bagi benzina ca prostu si nici nu trage cine stie ce. Am mai spus-o, fereasca sfantul sa prinzi un 2.0 diesel resoftat la deal, plangi.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Se vine cu tot felul de timpi 100 220 si cand te trezesti pe strazi abia daca depasesti viteza legala ca e plin de prosti. Duminica veneam de la Timisoara si pe valea Oltului era coada mare si a trebuit sa franez aproape de oprire din cauza ca ma trezeam cu cate un tampit in depasire care nu avea timp sa se replieze.

Eu prin Ro rar depasesc 150 km/h si sa zic maxim 180 pe autostrazi cat sa nu ridice permisul. Asta daca ma grabesc si sunt drumuri lungi altfel merg incat sa scot medie orara mare, ca nu stii cand te trezesti cu un "pilot" de pe contrasens si te face terci dintr-un Logan si tu poti sa fii in tanc ca nu te mai scapa nici Sf Petru .

Altfel, cat apuci sa mergi cu vitezele de se vorbesae pe aici?.. Importante sunt reprizele si confortul pe care ti-l ofera masina in depasiri si asta cu repercusiuni cat mai mici la pompa.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@Valy,

Din moment ce omul are buget de A5 2.0t, adica minim 14-15k euro, 2,5-ul iese din discutie, doar nu o sa isi cumpere o vechitura de 8-9 ani doar pt motorul de 2,5.

E foarte scump pentru un motor de 2l am cautat si eu si nu inteleg de ce e asa de piperat pretul, un e92 il iei mult mai ieftin si la stil nu prea ai ce comenta amandoua fiind frumoase.

Link to comment
Share on other sites

Un topic interesant, denaturat de cateva ori cu discutii legate de masini diesel, pana la urma nu vad de ce comparati masini turbo cu aspirat????

Am condus de mai multe ori chiar si 2.0T dar pe A4 si un motor turbo este clar altceva, mai mult de 318i n42 din pacate nu am prins, dar chiar si ala mi-a placut foarte mult atat la condusul de zi cu zi cat si la alergat...

diferenta dintre ele este de departe legata de gusturi si de senzatia de la volan. In opinia mea nu poti sa alegi intre audi si bmw de pe hartie cel putin nu la capitolul ala de masini (poate intre un A3 si un 1xxi)....pur si simplu iti place una sau alta...... se conduct diferit, se simt diferit, pun cuplul la sol diferit....

 

pe langa asta audi nu este un produs chiar premium....doar unele modele pot fi considerate ca sa se strecoare, iar 2.0 T se gaseste pe A4 <30.000 euro nou......departe de un produs premium(parerea mea)

off topic:lucrez la o firma care a cumparat la nivel mare un lot peste 200 de A4 quatro 2.0 t pretul final a fost ~20.000 euro (intradevar mai scoarta de atat nu am vazut niciodata ex: climatic fara afisaj digital la temp - o zona) - (pica bobine in draci la ele :))) totusi nu e o masina cu care chiar sa te lauzi .... e frumoasa dar nu e sportiva :)

 

pt cateva ture pe circuit un 2.0 t este foarte, fun, dar zi de zi.... nu prea..... prefer oricand un motor aspirat

pentru un proiect personal de circuit exclusiv oricum as alege BMW la orice ora

 

O explicatie pt alegerera mea :

 

Din graficele de mai sus se vede clar cuplul enorm pe care il dezvolta un motor turbo ( pt multi dintre voi ->>> :) :) :) ) la turatie mica (a nu se uita turbo lagul mai ales la turatii mici)

Astfel senzatia de accelerare si adrenelina creste exponential instant pt sofer, dar....

Sa vedem cum simtim:

 

Cuplul mare, usor descrescator pe masura ce motorul accelereaza, inmultit cu turatia formeaza puterea disponibila (teoretic la plina sarcina)....Supriza!!!!! senzatia pe care o simtim la volan este data de viteza de variatie a parametrului numit accelerare, nu stiu daca am explicat destul de clar (adica cat de mult si de repedere variaza ritmul in care accelerezi)

 

Pt. un turbo:

respectiva variatie pleaca de la un boost f mare pt ca de la nivelul unui "rolling start" cuplul explodeaza in f scurt timp de la o sarcina partiala (ex 50 Nm x 2000RPM -----> 350Nm x 2000 RPM) deci ipotetic de la o acceleratie 0 (mers constant) -> 50m/s2, apoi variatia in timp a acceleratiei scade imediat si ajunge sub mediocra pe masura ce variatia vitezei se mentine si urca lent in timp ce masina castiga doar turatie 50 m/s2- > 60 m/s2, ba chiar cuplul scade usor cand ajunge in plaja de puterea max; Nu ma intelegeti gresit vreau sa spun doar ca dupa boostul dat de turbina de la sarcina partiala la sarcina maxima acul pe vitezometru, desi se mica repede clar o face in ritm aproape constant intrucat puterea creste doar datorita turati; Conf graf a5 pierde din viteza cu care accelereza, acul continuand sa urce dar intr-un ritm mai putin alert intrucat spre plaja de putere maxima cuplul nu mai ramane constant el scazand un pic.

Pe scurt: un sut in cur cand dai cu pedala la podea - "cand intra turbo" - si bucuria vitezometrului care urca...... constant

 

Pt. aspirat (preferatul meu pana apuc sa conduc un bi-turbo)

repectiva variatie, despre care vorbeam mai devreme creste progresiv avand in unitatea de timp o variatie maxima mult mai mica(fara turbo nu exista salturi bruste de cuplu - teoretic VANOS-ul ajuta dar nu face minuni) dar variatia acceleratie creste simtitor pe masura ce o data cu turatia creste si cuplul disponibil (spre deosebire de cazul anterior acum variaza doi parametri rezulta-> panta abrupta pentru graficul puterii) astfel se face simtita prezenta senzatia de "impins de la spate din ce in ce mai puternic"....poate pentru cine a condus o motocicleta - care se bazeaza pe acelasi principiu intelege ce vreau sa spun....

 

Pe scurt:

Daca esti fraier si dai cu piciorul acceleratia la fund la 2000 ture o sa fi usor dezamagit mai ales daca de zi cu zi conduci un diesel sau un benzinar turbo, dar in f scurt timp cand ajungi la 3500 senzatia de accelerare creste si creste si la 6000 sigur strangi tare din volan si apropa ca nu iti vine sa schimbi pana nu ajunge in rev limit pt ca ai senzatia ca "trage din ce in ce mai tare" si "sigur" poate mai mult

 

PS: inainte de BMW am avut O Honda cu revlimit la 7500 rpm :) si ocazional am condus una cu revlimit la 8700 (?parca?)

 

EEE acum da' la sfarsitul zilei ---- pe circuit unde esti fortat de situatie sa folosesti o treapta inferioara si poate sa cobori la 4500 RPM e mai bine sa ai turbo pt ca ai disponibila toata puterea si cuplul inca de mai jos chiar.....Cazul A5 este un exemplu nefericit pt ca pierde din cuplu si putere exact in zona 5700 - 6500 unde teoretic are nevoie....

In schimb:

un aspirat inseamna - sa fi artist, sa schimbi vitezele des si sa le alegi in asa fel incat in orice moment sa fi la min 5000RPM pentru a te bucura de tot ce poate

 

pe strada nu ma bucur de cuplu max la 2000 de ture pt ca nu am ce sa fac cu el; prefer oricand confortul pe care il ofera o accelerare linara/domoala la turatii mici, accelerarea rapida dintre 3500 - 6000 si aia de brutalitate si zmucire cand retrogradez 4 -> 2

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din tot postul am inteles ca motoarele turbo pe benzina nu sunt asa fun ca cele aspirate. Si ca un aspirat accelereaza din ce in ce mai rapid pe masura ce creste in ture.

Dar pana la urma argumente pt cazurile de fata care ar fi? CĂŁ sa fim seriosi,nu stiu daca pe drumurile publice o tii numai intre "5700-6500 unde Audi sufera", nu?

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

:) :)

 

Am cam batut campii, m-a luat valul povestii si nu stiam cum sa fac sa explic ce cred fara a implica matematica, derivate si alte alea.....

 

Eu am inteles ca intereseaza o masina care sa alerge si la track days (fapt pt care am vorbit de avantaje pe circuit) si in oras....

 

oricare ar fi bugetul pentru o masina trebuie sa iti fie drag cand te indrepti catre ea si sa te bucure de fiecare data cand ai chef..... pentru asta parerea mea ca nu poate fi 2.0 t si nu audi (subiectiv vorbind :))

 

eu vroiam doar sa scot din cursa A5 2.0T (este o masina foarte frumoasa dar nu are ce cauta alaturi de un 325i@210cp pe pista si in opinia mea este departe de un produs premium pentru ca marca in sine nu este dedicata produselor premium si cu siguranta face compromisuri unde nu ar trebui sa faca)

 

si daca am exclus 2.0 t

 

eu as merge pe E92 325i@210 cp - 2.5 litri manual daca se gaseste una in stare buna avand in vedere anul de fabricatie...--- un 6 in linie aspirat....exact ce vrea BMW sa transmita pasionatilor de motoare....cel mai bun compromis cheltuieli/performanta indiferent de faptul ca adversarul, care oricum nu are ce cauta in ring, o sa scoata nasul in fata pe 400 m (poate)

RWD 200+ cp oricum are eleganta si impune prin definitie respect fata de orice 2.0 t 4 cilindri care se aude ca un megane RS sau golf GTI DSG pe care le pot conduce inclusiv blondele care l-au luat exclusiv pentru ca avea o nuanta frumoasa de galben / rosu

 

urmatorul candidat daca vechimea e92 nu poate fi acceptata, dar bugetul cred ca se dubleaza --- 428i (pt ca altul nu exista pana in 3.0 l)(cu rezerve pentru biturbo)

ma contrazic singur dar in 2012 + nu sunt alte solutii decente :((

benzinarul turbo este un trend care nu poate fi impiedicat(vezi norme de poluare si taxe cilindree in f multe state)

dar aici ma gandesc ca nu se compara un benzinar turbo lansat in culmea expansiuni motoarelor benzina turbo 2013++++ cu un benzinar lansat in urma cu 5 ani (2008 +++)

bucurativa de 2.5 6 in linie cat se mai poate :) (din ce imi aduc aminte de la un curs 6 in linie este cel mai echilibrat arbore cotit in mod natural)

 

off topic: Audi mi-as luat doar 3.2 FSI/4.2 fsi/5.2 fsi --- cu adevarat impresionant

Edited by alexjackal
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Din tot postul am inteles ca motoarele turbo pe benzina nu sunt asa fun ca cele aspirate. Si ca un aspirat accelereaza din ce in ce mai rapid pe masura ce creste in ture.

Dar pana la urma argumente pt cazurile de fata care ar fi? CĂŁ sa fim seriosi,nu stiu daca pe drumurile publice o tii numai intre "5700-6500 unde Audi sufera", nu?

nu chiar ,nu imi e clar daca ai mers cu un 6 in linie dar sa stii ca motorul ala se simte la fel de bine la 2000 ture cat si la 4500 ture si la 5500 ture.chiar azi am mers pe ceava drumuri de munte si am avut momente pe urcare in care am stat in 4500 ture la fel de usor puteam sa stau la 3000 ture dar am zis sa mai o dezmortesc un pic.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salut colegi ,

 

imi cer scuze ca nu am mai intrat dar am avut ceva probleme si nu prea am mai avut chef de altceva.

 

Asadar, revenind la postul meu, prioritatile si suma disponibila s-a schimbat ( in bine:)).

 

Acum am disponibil undeva in jurul sumei de 19000E, bani pe care as vrea sa ii investesc intr-un F10 !

 

Intrebara mea este urmatoarea:

 

Ce sa aleg intre 2.0i si 2.0d ? Nu mai vreau capacitate peste 2.0 datorita impozitului.

 

Sa aleg un motor fara probleme ( aparent) pe benzina sau unul cu problemele stiute (n47) diesel???

 

Benzinarul fiind biturbo( sper sa nu ma insel) care o fii consumul real ( ei spun undeva 10%)?

Dieselul e ok pana la distributia cu probleme. Chiar daca este cu probleme am vazut ca este plin de dieseluri F10.

 

Un sfat ceva?

Link to comment
Share on other sites

Benzinarul fiind biturbo( sper sa nu ma insel) care o fii consumul real ( ei spun undeva 10%)?

Dieselul e ok pana la distributia cu probleme. Chiar daca este cu probleme am vazut ca este plin de dieseluri F10.

Benzinarul nu e biturbo. Dieselul da (adica 525d 218cp). Pai e plin de diesel normal, asta se cauta in RO. Si majoritatea nu intra pe forumuri, merg linistiti , daca e sa pice ceva aia e, nu e capat de tara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

oricare ar fi bugetul pentru o masina trebuie sa iti fie drag cand te indrepti catre ea si sa te bucure de fiecare data cand ai chef..... pentru asta parerea mea ca nu poate fi 2.0 t si nu audi (subiectiv vorbind :))

 

eu vroiam doar sa scot din cursa A5 2.0T (este o masina foarte frumoasa dar nu are ce cauta alaturi de un 325i@210cp pe pista si in opinia mea este departe de un produs premium pentru ca marca in sine nu este dedicata produselor premium si cu siguranta face compromisuri unde nu ar trebui sa faca)

 

Audi nu e premium, dar BMW e :)) am dubii serioase ca te-ai fi urcat vreodata intr-un Audi, cu atat mai putin sa fi mers cu un 2.0T. Nu mai intreb cum anume scoti tu cai dintr-un e90 2.5i sa-l faci de circuit.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

deci vine omu si are urmatorul rationament : vreau masina de masina, premium, putin rulata ,sute de cai, tone de tractiune, are si 84.000 de lei pt asta (la cursul de azi). DAR un cost anual in procent de 2.5% din pretul de achizitie este absolut inacceptabil. Eu nu stiu ce sa zic. Dai bani de masina scumpa, dar o tratezi ca pe o masina ieftina - sa nu consume, sa nu coste,fara impozite, etc. Ce ne facem cand se duce o placuta de frana ? Mai are 3,nu ?
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

deci vine omu si are urmatorul rationament : vreau masina de masina, premium, putin rulata ,sute de cai, tone de tractiune, are si 84.000 de lei pt asta (la cursul de azi). DAR un cost anual in procent de 2.5% din pretul de achizitie este absolut inacceptabil. Eu nu stiu ce sa zic. Dai bani de masina scumpa, dar o tratezi ca pe o masina ieftina - sa nu consume, sa nu coste,fara impozite, etc. Ce ne facem cand se duce o placuta de frana ? Mai are 3,nu ?

 

pe logica asta nu ar mai trebui sa sa vanda nici un 316 now ever.. care nou e vreo 30k + si toti se kk pe ei pentru 1-2l in plus la consum si taxe cu 100 de euro pe an mai mari.

Dar uite ca se vand o groaza..

pretul de achizitie e una, dai banii o data, cu costurile fixe ramai x ani.. consum, taxe, rca etc..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai pe logica asta, el nu intelege de ce isi ia cineva 520 d care costa 60 k euro. Dar na, strainii nu sunt asa bogati ca si romanii.. Numai la noi ai nevoie de 300 de cai prin Bucuresti si pe dn-uri cum sunt in Uganda.

 

Sincer .. cam ai nevoie de putere pe drumurile noastre.

 

In Europoa civilazata poti sa mergi la fel de tare si un 3.0 D si un 2.0D. Pe autostrada toate masinile ating 140 ish.

 

Pe la noi pe DN ala in schimb - ai nevoie sa depasesti foarte din scurt si parca mai bine e cu 300 de cai.

 

E mai mult pentru siguranta :))

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pe dn-uri trebe 300 de cai ,altfel nu poti sĂŁ depĂŁșești un camion sau o cĂŁruțĂŁ..

:)) asta voiam si eu sa zic. Motivatia asta cu depasitul e stupida, in conditiile in care o berlina medie cu 150 de cai se misca decent spre bine.

Aa ca e mult mai misto sa ai 300 de cai sub pedala, da, este.

Dar seria5 e39 avea 136 de cai si nu am auzit pe nimeni sa se planga. Mai zicea cineva pe un topic ca f10 520d e submotorizat :))))

Vorba aia, toti sunt piloti pe aici. Cu un 2.0 diesel nu poti sa faci depasiri din scurt in intervalul 70- 130.. te strici la burta probabil sau adormi.. not.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.