Jump to content

distributie bmw x5 30d LCI. Trebuie schimbata ?


andreisaioc

Recommended Posts

Salut,

 

Cand am dus masina in service erau 2 X5-uri 30d in acel moment cu lant rupt plus cateva seria 7 si 5 tot 30d (reparatia e enorma ca si cost cu piese noi) si erau in procesul de schimbare motor. Ei ziceau ca nici la cele de 3 litrii nu tine distributia o viata, ce e drept nu se strica asa de des ca la cele de 2 litrii.

 

Nu am intrebat cati KM aveau sau alte detalii, dar din cate se pare distributia pe lant NU e lifetime si ar trebui schimbata ca la orice masina, nu pot sa fac recomandari la cati KM ar trebui schimbata, dar de bun simt ar fi in cazul in care masina are peste 150.000 km.

Link to comment
Share on other sites

Aha, mai stiu eu oameni care se laudau cu putini km la masinile lor, pana cand unul a patito, fix cu un 530d ... dupa care a aflat km reali de pe masina lui, aproape 500mii km.

Se intampla sa pice si mai repede, dar intervalele mari intre revizii si condusul haotic agraveaza problema.

Link to comment
Share on other sites

masina mea are 124.000 km, si stiu ca sunt reali ca a fost cumparata de la bavaria (cel putin ei asa zic, service-ul s-a facut numai acolo)

o sa o inlocuiesc probabil in cateva luni, daca asa e cazul, momentan vreau sa inlocuiesc uleiul de la cutie

 

Daca ai 124.000 reali , atunci te cam grabesti si cu uleiul la cutie si cu distributia . Rau nu e , dar sunt bani aruncati in vant .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

eu auzisem ca ar cam trebui schimbat la fiecare 100 mii (cutie). Cei de la bmw scriu pe ele lifetime, dar nu ar fi asa... Sper sa fie reali. Masina a fost cumparata de la ei (premium selection, sau cum s-o numi)

 

Daca ai cutie ZF atunci se recomanda schimbare uleiului la 80k daca imi aduc bine aminte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bani aruncati in vant sunt cei pe care ii dai sa repari ceva ce puteai sa previi cu costuri mult mai mici.

 

Daca ti la masina o intretii preventiv, daca nu, schimbi cand pica ceva. Fiecare face cum vrea, dar discutia asta e prezenta din totdeauna.

 

Exemplu ce am patit eu :) M-am fript destul de tare asa ca mai bine dau 20-30% din suma o data la cativa km/ani decat sa mai ajung sa schimb motor si alte chestii. Pana acum, in ultima luna am bagat peste 3500 de euro in reparatii.

 

Parerea mea de om patit cu "maiestria ingineriei bavareze" moderne.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai ceva simptome ciudate sau zgomote , cred ca poti sa mergi linistit cu cutia pana la 150.000 si distributia la 200.000 . Oricum cazualitatile mentionate mai sus se datoreaza probabil unor defecte ascunse de fabricatie sau exploatare - intretinere necorespunzatoare .

 

Devill - nu vorbim de N47 totusi . Asa poti sa schimbi uleiul in cutie de cate ori schimbi uleiul in motor , dar e absurd . La fel si cu distributia pe lant - astepti totusi sa auzi niste zgomote care sa-ti indice ceva .

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai ceva simptome ciudate sau zgomote , cred ca poti sa mergi linistit cu cutia pana la 150.000 si distributia la 200.000 . Oricum cazualitatile mentionate mai sus se datoreaza probabil unor defecte ascunse de fabricatie sau exploatare - intretinere necorespunzatoare .

 

Devill - nu vorbim de N47 totusi . Asa poti sa schimbi uleiul in cutie de cate ori schimbi uleiul in motor , dar e absurd . La fel si cu distributia pe lant - astepti totusi sa auzi niste zgomote care sa-ti indice ceva .

 

 

Inteleg la ce te referi, dar aici se pune problema "marketing-ului" BMW care zice ca:

 

In momentul in care incepi sa auzi zgomote din partea distributiei sunt sanse foarte mari ca nu doar distributia sa fie afectata, distributia angreneaza cele mai importante piese dintr-un motor.

 

-NU se schimba uleiul in cutia de viteze automata / ZF zice ca trebuie schimbat la 80-100k KM

 

-Distrbuita pe lant e pe viata (o fi asa daca ei considera ca durata de viata a unei masini este de 5-7 ani si max 300K KM) sunt foarte foarte multe cazuri de distributii rupte la mai putin de 50k Km (Google is your friend) asta nu doar la BMW.

 

-Uleiul se schimba la 30.000 Km (asta e in conditii "ideale" la fel ca si consumul declarat) in realitate dupa diverse teste facute (aici nu punem la calcul uleiuri de competitie) un ulei ar trebui tinut in motor max 15.000 km

 

Pe langa asta nu doar BMW are probleme majore vezi : Audi, VW, Mercedes branduri "premium". Oare de ce Asiaticii stiu sa faca masini/motoare fiabile si cu data de productie >2010 ? Se pare ca tot ce e produs/proiectat in UE in ultimii ani este cam prost dpdv calitativ. Am auzit mai multe teorii chiar de la oameni care lucreaza la firmele "premium" respective.

 

Fiecare face ce vrea si cum vrea cu banii/masina lui.

 

Dar sa nu mai fim atat de naivi si sa credem tot ce ni se spune din considerente de marketing doar pentru ca da bine la vanzari.

 

Nu cred ca suntem copii sa mai credem astfel de povesti.

Edited by MrDevILL
Link to comment
Share on other sites

uleiul la 30.000 ? este destul de mult pentru diesel... eu ma gandeam odata la 10-12 mii

 

 

In postul de mai sus evidentiam ce "recomanda" BMW si dupa aia ce ar trebui facut si cum ar trebui intretinuta masina :)

 

Iar da uleiul in cutia automata chiar e recomandat sa il schimbi (eu inca nu am facut-o :( prea multe cheltuieli luna asta, luna viitoare urmeaza si la mine).

 

Multi KM fara probleme iti urez!

Link to comment
Share on other sites

in general distributia pica la peste 3-400.000km ,la modelele "normale" am vazut M50-uri cu peste 400.000 km care mergeau bine mersi cu distributia normala,la M42 in schimb la 300.000 patinele erau praf,lantul si pinioanele artau decent iar intinzatorul era mort.parerea mea e ca de la 200.000 km in sus sa incepi sa verifici distributia-intinzator patine. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

In mod normal nu. Nu au fost probleme pe modelul respectiv, dar, se intampla sa mai pice, asa ca, pentru linistea ta ar fi foarte ok sa o inlocuiesti.

@Kathalin, nici macar nu ai intrebat cati km are masina si l-ai sfatuit sa schimbe distributia.

@andrei. fa-i reviziile la 10-15.000 km maxim, schimba-i uleiul la cutie si ce alte operatiuni se fac la termen.

restul lasa-le in voia sortii ;)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pe langa asta nu doar BMW are probleme majore vezi : Audi, VW, Mercedes branduri "premium". Oare de ce Asiaticii stiu sa faca masini/motoare fiabile si cu data de productie >2010 ? Se pare ca tot ce e produs/proiectat in UE in ultimii ani este cam prost dpdv calitativ. Am auzit mai multe teorii chiar de la oameni care lucreaza la firmele "premium" respective.

 

Asiaticii, din punctul meu de vedere, nu stiu sa faca masini, stiu in schimb sa copieze bine, folosesc la masinile lor recente tehnologie implementata la masinile europene cu destul de mult timp inainte. Poate singurul constructor asiatic este Toyota care oricum nu a adus nici o inovatie tehnologica la produsele lansate pe piata, sistemele lor de suspenie si motorizarile de ex sunt aceleasi folosite de ani buni la masinile europene, simple si fiabile si de aici si faima sa zicem ca ei au produse de buna calitate. In familie am o Toyota rav 4 diesel din 2006 cu 260k de km toti facuti in Romania si nu a avut nici o problema majora, au fost schimbati de fapt doar 2 rulmenti la puntea fata,schimburi de consumabile la 15-20.000 de km. A doua toyota din familie este o Corolla 1,4 benzina din 2003 cu 250.000 de km, masina asta a fost prost intretinuta si totusi nu a avut defecte majore, a fost schimbat calculatorul motorului in garantie si rulmentii punte fata pe la 200.000 de km, in rest nici o problema. Dar masinile acestea nu imi dau nici un fel de satisfactie cand le conduc, pur si simplu isi fac treaba foarte bine, tehnologia folosita la data fabricatiei era deja invechita pt masinile europene.

Cat despre celelalte marci asiatice, Mazda foloseste motorizari si multe alte componente de la Ford, Nissan-Renault, de Kia, Hyundai, Ssang Yong chiar nu merita luate in consideratie.

Link to comment
Share on other sites

Total deacord cu ce zici, dar ideea este ca ei merg (cel putin Toyota) pe premiza de a folosi ceva ce s-a dovedit in timp ca este fiabil si are durabilitate mare. Da, la capitolul placere de a conduce nu se compara cu marcile premium europene, dar aceasta placere dispare in timp in momentul in care tot trebuie sa repari chestii la o masina, asta in conditii normale de utilizare.

 

Plus daca punem si costurile aferente achizitiei/ intretinerii unei masini din aceiasi clasa eu zic ca de ex Toyota are un mare avantaj.

 

Ok, faci un avans in partea de tehnologizare a unei masini respectiv al unui motor, dar nu se mai pune accent pe testarea riguroasa a noilor produse. Traim in epoca vitezei (aici vorbim de faptul ca absolut orice trebuie facut mai rapid, dar nu si mai bine), se scot modele noi pe banda rulanta, dar aceste modele nu mai au o durata de viata mai mare de cativa ani. Sa schimbi masina o data la 2-3 ani nu isi permite toata lumea, ma refer la masini noi. De aici apare o alta problema cu "reciclarea" lor, etc.

 

Sunt mecanisme financiare foarte bine puse la punct pentru un unic scop, PROFIT. Daca e sa ne raportam la masini high end, de ex M5 >2010, care mai nou dupa 50.000 km e cam gata (are foarte multe probleme prin SUA) spre deosebire de modelele mai vechi de prin '90.

 

Nu zic ca e ok sa ai o masina care sa o lasi mostenire nepotilor, dar nici una care in conditii de exploatare normala sa o tot tii prin service-uri pentru ca se face economie la fiecare capitol ce implica proiectare/productie/calitate.

 

Acest fenomen de scadere a calitatii se poate observa la orice produs mai nou, din orice domeniu de aplicare si activitate. Sa fie de vina "criza economica" pseudo-permanenta?

Edited by MrDevILL
Link to comment
Share on other sites

Asiaticii, din punctul meu de vedere, nu stiu sa faca masini, stiu in schimb sa copieze bine, folosesc la masinile lor recente tehnologie implementata la masinile europene cu destul de mult timp inainte.

 

Mitsubishi, Subaru, astea nu sunt masini? Uiti ca turbina de la E90 e Mitsubishi? Opel foloseste si motoare de Isuzu si mai sunt exemple...ca sa nu mai zic ca pe segmentul 4x4 asiaticii sunt cei mai buni (Nissan) si astia au furat de la europeni? Sa-ti mai spun si de electronica asiatica folosita la masini?

Edited by 8-I
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.