Jump to content

1993 BMW 520i


drujbex

Recommended Posts

done, schimbat bucsile de la punte.

+ baterie noua

+ ITP

 

Zgomotu' de pe spate s-a diminuat dar nu stiu sincer sa zic daca a disparut complet. Pot spune ca senzatia de "slabit" pe spate nu mai exista. Am trecut ieri peste mai multe sine de tramvai si am cautat intentionat drumuri proaste si masina se simte mai 'bine asezata'.

 

Mecanicu' mi-a zis ca am bucsile aveau joc in ele si ca a fost bine ca le-am schimbat.

 

Cand mai apar niste finante ma voi ocupa si de puntea fata.

 

cumva niste poze cu piesele schimbate/uzate si cele noi?

ma intereseaza de unde le-ai cumparat si costul lor fara montaj!

cam "cat ai demontat" din masina ca sa le schimbi?

mercy!

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

o sa adaug si poze, dar n-ar fi foarte edificatoare. Bucsile au fost deformate atunci cand au fost scoase. Mecanicul mi-a zis ca era joc in 'axul' lor.

Am cautat dupa codul OE luat de pe real-oem (de unde e si poza de mai sus) pe epiesa si am gasit mai multe de unde am ales lemforder.

 

Intre timp, am fixat bateria mai bine - descoperisem ca nu e fixata deloc ... - si zgomotul spate s-a mai diminuat.

 

am facut si RCA (570 ron ASIROM 6 luni, not bad... i guess.)

 

Si acum, daca tot am si ITP si RCA, vor urma:

 

- revizie

- anvelope de iarna

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

o sa adaug si poze, dar n-ar fi foarte edificatoare. Bucsile au fost deformate atunci cand au fost scoase. Mecanicul mi-a zis ca era joc in 'axul' lor.

Am cautat dupa codul OE luat de pe real-oem (de unde e si poza de mai sus) pe epiesa si am gasit mai multe de unde am ales lemforder.

 

Intre timp, am fixat bateria mai bine - descoperisem ca nu e fixata deloc ... - si zgomotul spate s-a mai diminuat.

 

am facut si RCA (570 ron ASIROM 6 luni, not bad... i guess.)

 

Si acum, daca tot am si ITP si RCA, vor urma:

 

- revizie

- anvelope de iarna

 

Nu stai "degeaba" deloc :D

DAR: nici eu! chiar azi am schimbat amortizoarele spate si filtrul de benzina,daca tot eram prin spate p-acolo si oricum filtrul era pe langa amortizorul dreapta spate!si nici nu mai stie nimeni cand a fost schimbat ultima oara! am pus amortizoare "japanparts" ieftine si din ce am vb cu cel din magazin,nu se plang clientii de piesele astea,in special amortizoare! filtrul de benzina e MAHLE!

N-am facut poze ca n-am apucat,am lucrat repede cu un amic sa nu ne prinda noaptea! Ne-a prins "un pic" dar eram deja la strans sculele!

8)

asigurarea auto ajunge si in Romania incet incet la nivelul celei din Bulgaria! eu am platit cam 1200 lei pe un an asigurare la Lev Insurance!

Dupa schimbarea amortizoarelor e cu totul alta VIATA in masina,si ca sofer si ca pasager IN SPATE! Zgomotele "ciudate"au cam disparut,cu toate ca as fi schimbat si flansele ,nu prea am gasit sa fie exact ce-mi trebuie mie... Dar amortizarea la gurile de canal sau pe drumuri proaste e superba! Masina nu se mai inclina ca o barca pe curbe abordate "cam tare",totul e liniste si pace in interiorul masinii! Ma gandeam "TEORETIC" , cum ar fi sa existe un fel de perne pe azot in loc de acele flanse de cauciuc! :rolleyes: si apoi amortizorul cu arcul pe el! Sau macar perne de aer ca la range rover vogue sau audi Q7! cred ca nici nu ar mai sti pasagerul ca tocmai a luat o groapa! maine fac niste poze la lumina zilei cu amortizoarele proaspat montate! ,deja au cam 5-10 km rulati,ca sta mai departe amicul meu de mine!

sper sa reziste amortizoarele astea macar vreo 3 schimburi de ulei,adica 18000 km!

bafta!

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu stai "degeaba" deloc :D

DAR: nici eu! chiar azi am schimbat amortizoarele spate si filtrul de benzina,daca tot eram prin spate p-acolo si oricum filtrul era pe langa amortizorul dreapta spate!si nici nu mai stie nimeni cand a fost schimbat ultima oara! am pus amortizoare "japanparts" ieftine si din ce am vb cu cel din magazin,nu se plang clientii de piesele astea,in special amortizoare! filtrul de benzina e MAHLE!

N-am facut poze ca n-am apucat,am lucrat repede cu un amic sa nu ne prinda noaptea! Ne-a prins "un pic" dar eram deja la strans sculele!

8)

asigurarea auto ajunge si in Romania incet incet la nivelul celei din Bulgaria! eu am platit cam 1200 lei pe un an asigurare la Lev Insurance!

Dupa schimbarea amortizoarelor e cu totul alta VIATA in masina,si ca sofer si ca pasager IN SPATE! Zgomotele "ciudate"au cam disparut,cu toate ca as fi schimbat si flansele ,nu prea am gasit sa fie exact ce-mi trebuie mie... Dar amortizarea la gurile de canal sau pe drumuri proaste e superba! Masina nu se mai inclina ca o barca pe curbe abordate "cam tare",totul e liniste si pace in interiorul masinii! Ma gandeam "TEORETIC" , cum ar fi sa existe un fel de perne pe azot in loc de acele flanse de cauciuc! :rolleyes: si apoi amortizorul cu arcul pe el! Sau macar perne de aer ca la range rover vogue sau audi Q7! cred ca nici nu ar mai sti pasagerul ca tocmai a luat o groapa! maine fac niste poze la lumina zilei cu amortizoarele proaspat montate! ,deja au cam 5-10 km rulati,ca sta mai departe amicul meu de mine!

sper sa reziste amortizoarele astea macar vreo 3 schimburi de ulei,adica 18000 km!

bafta!

Cred ca arata misto masina cu amortizoare noi.

Link to comment
Share on other sites

:cool: nici nu se vad,doar ca acum tot spatele masinii sta mai ridicat cu vreo 2-3 cm fata de cum era inainte! ajuta si arcurile ,care nu au mai mult de 30000 km(au fost schimbate de proprietarul dinainte/amicul meu). Si bineinteles,pe drumuri mai proaste si denivelate se simte mult mai stabila;chiar pe masura ce schimb una-alta/piese ,se imbunatateste vizibil cum sta pe sosea la drum lung si mai ales pe curbe! nu stiu cum sunt alte BMW-uri mai noi sau mai vechi dar cum se prezinta E34-ul asta al meu,pentru mine e perfect! O combinatie intre comfort si oarece "sportivitate" prin curbe! sigur se poate obtine mai mult de la masina cu piese mai de calitate si eventual AMORTIZOARE REGLABILE in toate felurile posibile! Dar bineinteles,astea nu-s de mine! Nu ma atrage "sportivitatea" la masini prea mult! Daca ar fi dupa capul meu,mai degraba as prefera o motocicleta SPORT si cat mai puternica! de-asta am si obtinut intai permisul categoria "A" acum 11 ani! consider ca acum m-am "bosorogit" ,nu mai calaresc motoare din diverse motive! :blush: Edited by gowriel1982
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

revizia se amana pe luna urmatoare

 

pana atunci, i-am pus anvelope de iarna (niste Kumho noi), am deszapezit-o si maine la pranz ma duc pe un circuit sa dau cateva ture prin zapada, abia astept!

de asemenea, uite un cold....ish start la -7 grade, dupa ce masina a stat 3 saptamani nemiscata.

 

http://i.imgur.com/SV5wgpN.jpg

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

revizia se amana pe luna urmatoare

 

pana atunci, i-am pus anvelope de iarna (niste Kumho noi), am deszapezit-o si maine la pranz ma duc pe un circuit sa dau cateva ture prin zapada, abia astept!

de asemenea, uite un cold....ish start la -7 grade, dupa ce masina a stat 3 saptamani nemiscata.

 

http://i.imgur.com/SV5wgpN.jpg

 

 

super poze! kumho nu prea sunt de incredere! multi le injura si renunta la ele dupa cativa km! compozitia cauciucului e foarte proasta cand sunt multe minusuri C si zapada sau gheata!

Eu ma chinui sa rup aderenta sau sa o "dau cerculete" cu anvelopele nokian hakkapelliita R2! (doar in a-1a ,plecat de pe loc si volan bracat la maxim merge usor) si imi pare rau ca nu am filmat dar,zilele trecute a trebuit sa merg la tara intr-un colt de lume unde n-a dat nimeni zapada de pe o ulita,iar asa cu tractiune spate am trecut printr-o portiune de aproximativ 200 metri cu zapada pana la faruri ,abordata mai in "viteza" de mi-a umplut parbrizul de zapada si nici nu mai vedeam pe unde merg! pornesc draciile astea de E34 fara probleme si la minus 12 grade celsius, testat de mine la 6:20 intr-o dimineata,se incalzesc mai greu daca mai e si viscol dar dupa ,e superb in interior! cald de transpir si eu si care mai e prin spate/pasager! consumul e cam mare pe frigurile astea (12% se pare) , dar se merita!

spor la sofat! :-)

 

As veni si eu maine la motor park. Mi se pare cam trist ca 15 minute costa 80 ron.

 

80 RON pentru 15 minute sa faci CE? nu-s de prin zona si de-asta intreb! zici ca te duci la prostituate la banii astia :rolleyes:

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

15 minute de ceva de genul, doar ca cu mult mai putin talent

 

a fost fun, nici n-am distrus masina, dar am iesit in decor de un milion de ori. soc, I suck, si dupa 15 min am prins doar mai mult curaj nu si mai multa indemanare.

SIGUR ma voi mai duce insa, chiar e misto.

 

cat despre Kumho, eu sunt extrem de multumit, in primu' rand a iesit din maldaru' de mai sus fara efort, in al doilea rand, pe circuit, de fiecare data cand am iesit in decor am reusit sa revin singur pe traseu.

 

a venit cu mine un amic care a scos un gopro pe geam, o sa urmeze niste filmulete. sunt sigur c-o sa fie mult mai putin spectaculoase decat imi amintesc eu ca a fost...

Edited by drujbex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum sa platesti pentru asa ceva? de-astea fac in mijlocul viscolului cand e zapada kacalau pe sosea,prin sensuri giratorii sau in parcari la supermaketuri! :pardon:

 

aseara/azi-noapte a fost un polei de toata frumusetea pe sosea! era sa-mi rup gatul cand m-am dat jos din masina... doar atunci am realizat si eu ca e alunecos rau pe sosea...

mai patina la plecari in a-1a,dar aproape deloc in a-2a!

 

A45 on snow @MotorPark Romania

 

 

inca un avantaj sa ai nr de bulgaria! CUI DAI AMENDA DACA NU STII CINE A FOST LA VOLAN cand respectiva masina facea cerculete si drifturi pe domeniul public? :laugh:

din ce am observat pe zapada mare rotile fata se pierd mai usor/derapeaza mai repede,asta daca esti,bineinteles "gentil" cu acceleratia si rotile spate... altfel esti ori intr-un cerculet/drift continuu ori in sant,sau,daca esti "norocos" un stalp ori copac! era s-o bag eu intr-un ditamai copacul cu diametrul de vreun metru ,tocmai din cauza zapezii prea mari ce a ajuns sub rotile fata! "simptomul" este ca simti directia cum se "inmoaie"/NU MAI EXISTA,parca ai fi suspendat rotile fata! da' se intampla repede,si chiar si mai repede daca ai viteza! nu conteaza ca-i linie dreapta sau curba(mie mi s-a "inmuiat directia" in linie dreapta pe zapada afanata la vreo 90 km/h!).nu mai stiam nici unde sunt indreptate rotile in acea secunda! cat despre cauciucuri de iarna... merg pe mana celor ce au inventat cauciucurile de iarna acum muuulte decenii,cand ceilalti producatori habar n-aveau de "de-astea"!

  • Like 1
  • Downvote 11
Link to comment
Share on other sites

n-am mai facut niciodata 'd-astea' si am preferat un mediu controlat si sigur.

am invatat ce inseamna si subvirare, si supravirare, si sa n-ai tractiune jumatate de viraj si deodata sa ai (erau multe portiuni unde se topise zapada), plus succesiuni din toate acestea, cat si de ce e bine sa stii sa faci downshifting ca lumea. ah, si cum e masina sa aiba grip, dar tu nu, si sa te trezesti in bratele pasagerului desi porti centura :D

 

@qwerty84: plz certati-va pe privat daca tineti neaparat s-o faceti (eu zic ca mai bine nu :p). sau aici http://www.bmwclub.ro/forums/forum/100-offtopic/

Link to comment
Share on other sites

tu cred ca ai probleme grave.

banuiesc ca 1982 vine de la anul nasterii....daca este asa, ai avut o copilarie cu probleme pe care ti le manifesti la maturitate!

 

NU mai postati aici toate parerile subiective vis-a-vis la ceea ce v-am zis ca fac eu cu masina! exista MESAJE PERSONALE,dati-mi acolo cate mesaje vreti in care sa-mi spuneti CE VRETI! stricati topicul omului! eu nu consider ca am fost off-topic,doar am impartasit aici niste treburi personale referitor la masinile similare ce le detinem!

O zi buna va doresc tuturor! :thumbsup:

 

qowriel a descoperit apa calda de cand are cazanul ala. Si permisul sigur l-a luat pe la Pitesti.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

saptamana viitoare urmeaza

 

- instalare flanse amortizoare BMW OEM pe care am dat o galagie de bani desi sunt DESTUL de sigur ca sunt aceleasi cu lemforder-urile gasite prin comert.

 

- amortizoare fata SACHS OE 312 352 ce s-a pus si din fabrica. am tot cochetat cu ideea de a-i pune bilstein-uri HD, sau ceva Koni ... dupa aia mi-am adus aminte in ce tara traiesc si ce drumuri are si m-am gandit ca cel mai misto ar fi sa vad cum era ea din fabrica. TOTUSI, in urma unui research intensiv si obositor am descoperit ca masina mea, cel putin pe fata NU mai are suspensie M-tech (cum apare daca decodezi VIN-ul) ci suspensie normala post-1992.

 

- IAR garnitura capac culbutori

 

- pitman arms spate ca au bucsile impuscate. astea: http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Suspension/PitmanArms.htm

 

- diagnosticare A/C. cel mai probabil trebuie condensor nou

 

- un tratament piele la interior s-o mai 'inmoi'

 

sper ca folosind piese OE sa nu mai am nicio problema cu amortizoare/flanse pe fata. Da, am roti de 18, dar modele care s-au instalat din fabrica pe caroseria asta, deci poate ma tin si pe mine 50.000 km macar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

stiu, stiu.

voiam sa zic ca sunt chiar piesele cu codul OEM, nu ceva gasit prin cross-reference cu codul OEM.

 

Nu-s Bill Gates sa-i pun OEM tot ce gasesc de inlocuit, da' m-am gandit ca flanse OEM + amortizoare OE (din ce research am facut sunt 72% :D sigur ca amortizoarele astea s-au pus din fabrica) + jante style 37 sunt o combinatie cu care masina s-a vandut inclusiv noua, si chiar daca drumurile sunt proaste mi-e greu sa cred ca iar o sa apara problema asta la cei 8000 km pe an facuti de mine.

 

apoi vreau sa ma mut la rezolvarea emisiilor. o sa incep prin a-i face un test de noxe in cele mai bune conditii posibil: motor cald, cald si afara, dupa ce vor fi mers o ora cu ea cel putin. e un singur senzor O2 si e foaaarte in spate. Dureaza mult pana ajunge la temperatura corecta.

apoi imi notez valoarea hidrocarburilor (daca sunt peste limita amestecu e prea bogat), NOx-urile, CO2-ul si incep investigatia de'acolo. Cea mai sumbra si costisitoare varianta e cea in care imi trebuie catalizatoare noi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

- garnitura culbutori noua DONE

http://i.imgur.com/GSuG6hV.jpg

asa arata partea de sus a motorului, e ceva "sludge" dar e totusi decent. camele arata ok, nu-s 'ascutite'. o sa trec la castrol 5w40, si se va trata si cu o solutie de curatat.

 

- AC DONE, iti ingheata si sufletu'. n-a fost nevoie de condensor. doar nush-ce garnituri.

 

 

a mai ramas suspensia spate, bieletele pe spate si alte mici nimicuri. va urma si un ambreiaj

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

gata, luat aseara masina de la mecanic, ca sa recapitulez desi scrie si mai sus, s-au schimbat/reparat:

 

- amortizoare fata Sachs OEM pentru post-1992 cu suspensie standard. cele date jos erau "street star", niste gunoaie sinistre care curgeau garla in partea de jos (la ax insa nu se vedea nimic scurs, ciudat). amortizoarele noi au axul semnificativ mai gros (prinderea insa e aceeasi). ciudat a fost si ca desi aveau acelasi cod, unul avea eticheta alba si unul albastra. masina "sta" exact la fel, nu e mai ridicata sau mai lasata.

 

- flanse fata OE

 

- bielete antiruliu OE (sunt de fapt TRW) fata

 

- bucsi brat superior+inferior fata

 

- bielete antiruliu spate Swag

 

- geometrie

 

- garnitura culbutori plus un strat subtire de mastic

 

- ulei BMW 5w40 + filtru

 

- reparat si reumplut AC

 

 

acum masina e tren.

ca sa fie perfecta ii mai trebuie niste retusuri cosmetice, un nou ambreiaj, si flanse + amortizoare si pe spate. acestea vor urma in alta tura, mai spre vara.

 

e ft placut sa n-ai nicio bataie/troncaneala si singurele sunete auzite sa fie motorul si pielea care scartaie :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

intre timp masina a ajuns din nou la mecanic.

 

mi s-a blocat termostatul pe inchis si mi s-a dus temperatura pe rosu :(

din fericire acest lucru s-a intamplat foarte aproape de casa si am reusit sa opresc motorul si s-o las sa alunece din inertie pana intr-un loc de parcare...

in total a stat pe rosu maxim un minut, mai degraba vreo 30 de secunde.

 

am dus-o la mecanic, o sa-i inlocuim termostatu', carcasa, pompa de apa, si evident flush antigel. nu stiu ce pompa de apa are acum, da' i-am comandat behr cu pale metalice. termostatu' parca tot behr.

 

nu cred ca i-am facut permanent damage (i.e. chiulasa crapata sau garnitura arsa) dar ma voi linisti dupa ce vor fi inlocuite toate cele de mai sus si fac un drum serios cu masina fara sa observ vreo problema.

 

urmeaza in curand amortizoare spate + flanse, ambreiaj si aplicarea unui strat protector antirugina pe burta pentru a-mi face linistit de cap cu ea cand vine zapada.

Link to comment
Share on other sites

@jeezy, da, asa este, doar ca eu sunt mai sperios mai ales ca am citit diverse marturii cu privire la M5x-uri 'fierte'

 

in alta ordine de idei mi-a scris ieri mecanicul, masina e gata, ma duc diseara s-o iau:

 

- mi-a facut flush la tot sistemul de racire cu o solutie speciala de curatare, inainte de a-i pune antigel nou, cica inauntru era plin de "rugina si silicon"

- pompa de apa avea pale de plastic pe care deja s-ar fi vazut crapaturi. cea noua are pale metalice

- motorul ar merge foarte bine, garnitura de chiulasa nu e crapata, totul e ok

 

abia astept s-o iau :D

 

also reminder obligatoriu: nu uita, cand cumperi un BMW vechi, schimba-i

- termostat

- pompa de apa

- vasc

- curele si role

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.