Jump to content

F11, 525D, 211 CP, NM?


g_dumitras

Recommended Posts

Sunt fericitul posesor al primului BMW din viata mea: F11, 525D, 211CP din 2012.

In momentul achizitionarii am crezut ca-i o greseala si firma din Belgia care a scos-o la vanzare in loc sa specifice ca autoturismul are 218 CP, a pus dintr-o greseala 211 CP.

Ei bine masina are 211 CP.

Am inceput sa ma informez si asa am aflat povestea cu puterea redusa pentru masinile livrate in cateva tari din nordul Europei.

Chestiunea este ca eu vreau, cel putin atat in mintea mea cat si real, masina sa functioneze la parametri de 218 CP.

Ei bine m-am dus la BMW Brasov, am cerut sa se faca resoftarea cu softul de 218 CP.

Cei de acolo intr-o prima faza mi-au confirmat ca nu este nici o problema sa obtin aceasta resoftare, au fost clienti care au facut aceasta resoftare, unii au sesizat o diferenta de putere, altii nu.

La o scurta perioada de timp mi-au dat un telefon si mi-au spus ca din cauza scandalului "WV" nu mai fac aceste resoftari decat daca RAR-ul imi scrie in Cartea De Identitate ca masina are 218 CP.

Ei bine ... RAR -ul, in momentul in care m-am dus sa fac Cartea masinii, imi confirma ca ei pot sa faca specificatia ca masina are 218 CP daca masina:

1. are 218 CP

2. cei de la BMW imi dau o hartie ca masina dupa seria de sasiu are 218 CP

3. daca duc masina la tester in Bucuresti (cost intre 3000 si 6000 lei) si se confirma ca are 218 CP.

Dupa discutii cu ambele parti am ajuns la concluzia ca este imposibil sa fac aceast resoftare.

Azi am cautat pe net sa vad cati NM are 211 CP respectiv 218 CP si spre surprinderea mea ambele au 450 NM.

Hahaha!

Am ramas in ceata.

 

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce te mai stresezi. Lasa masina cum e si drumuri lungi. Putere redusa au doar la 520d, la 525d n-am auzit de asa ceva. Dar si daca ar fi 7cp ce conteaza??

Pentru felul meu de condus masina este super ok. Imi confera suficienta forta pentru depasiri.

Initial am vrut sa iau motorul de 3.0L, dar am cand am vazut ca-i doar 1 sec. diferenta de la 0-100 km/h, am luat decizia ca nu merita.

Normal motorul de 3.0L la viteze mari iti asigura o forta suficienta pentru acceleratii suplimentare.

Dar zic eu, pe drumurile din Romania, unde avem de fapt niste ... stradute si unde nu putem merge cu viteze gen 200 km/h si sa vrem sa depasim si trebuie ca pe aceste stradute la viteze relativ mici sa depasim ... depasim ... depasim, eu zic ca si 450 NM / 1830 kg sunt suficienti :)))

 

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Saluare baieti,

 

Am locuit in Belgia 10 ani si va pot explica de ce ei reduc (deseori doar pe hartie) puterea motorului. In belgia cand inscrii o masina platesti o taxa pe cc ai motorului, pe putere si emisii de CO2. Stim cu totii ca BMW foloseste acelasi motor de 2000cc cu diverse puteri. De ex cel de 2000 cc cu 184 cai sau 218. In belgia, ca soferul sa nu plateasca taxe (care sunt ff mari) se face din soft o reducere a puterii care este in acte, insa nu si in realitate. De ex am avut un E90 330cd de 211 cai cand el de fapt trebuia sa aiba 231 cai. Tragea la fel ca unul de 231 care avea 231 si in acte si pe asigurare. Taxele de poluare difera cand ai mai multi cai, iar asigurarile sunt exorbitante. Daca va uitati la BMW F10 520 diesel 184 cai normal standard din Germania. In Belgia multe BMW-uri F10 520d sunt reduse la 163 cai. Si vecinii lor din nord, olandezii, fac aceleasi resoftari. In mod normal, soferul nu prea simte nimic cand conduce, masina trage la fel, are acelasi cuplu si uneori un consum mai redus, diferenta fiind nesemnificativa. Singura diferenta e la buzunar! Sper ca v-a fost de ajutor aceasta explicatie :)

 

Drumuri bune s-aveti!

 

Fara incidente ;)

 

cH

Edited by Colombian Heaven
Link to comment
Share on other sites

Pai la un 2000 diesel de 163 cai platesti 600 euro inscrierea, 600 asigurarea (doar RCA) si 520 euro taxa de drum/an. Daca ai 177 cai platesti cam 100-150 in plus si daca ai 184 cai cam 200 -220 euro in plus pentru acelasi motor cu acelasi cuplu. Daca chiar vrei sa vezi concret diferenta intra pe https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top si vezi exact. Edited by Colombian Heaven
Link to comment
Share on other sites

Saluare baieti,

 

Am locuit in Belgia 10 ani si va pot explica de ce ei reduc (deseori doar pe hartie) puterea motorului. In belgia cand inscrii o masina platesti o taxa pe cc ai motorului, pe putere si emisii de CO2. Stim cu totii ca BMW foloseste acelasi motor de 2000cc cu diverse puteri. De ex cel de 2000 cc cu 184 cai sau 218. In belgia, ca soferul sa nu plateasca taxe (care sunt ff mari) se face din soft o reducere a puterii care este in acte, insa nu si in realitate. De ex am avut un E90 330cd de 211 cai cand el de fapt trebuia sa aiba 231 cai. Tragea la fel ca unul de 231 care avea 231 si in acte si pe asigurare. Taxele de poluare difera cand ai mai multi cai, iar asigurarile sunt exorbitante. Daca va uitati la BMW F10 520 diesel 184 cai normal standard din Germania. In Belgia multe BMW-uri F10 520d sunt reduse la 163 cai. Si vecinii lor din nord, olandezii, fac aceleasi resoftari. In mod normal, soferul nu prea simte nimic cand conduce, masina trage la fel, are acelasi cuplu si uneori un consum mai redus, diferenta fiind nesemnificativa. Singura diferenta e la buzunar! Sper ca v-a fost de ajutor aceasta explicatie :)

 

Drumuri bune s-aveti!

 

Fara incidente ;)

 

cH

 

Cuplu motor este identic, atat pentru 211 CP cat si pentru 218 CP: 450 NM.

Singura diferenta dintre cele 2 variante este viteza maxima: 231 km/h respectiv 243 km/h

Link to comment
Share on other sites

Si la variantele eff dynamics cuplul este identic si difera doar puterea. Insa acolo mai sunt si diferente mecanice nu doar de soft.

La tine eu cred ca ori e doar pe.hartie , ori e insesizabil oricum.

Cat despre viteza maxima, este imposibil dpdv fizic ca cei 7 cai in plus sa ii ofere o vmax cu 12 km in plus. Deci probabil este doar diferenta pe hartie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.