Jump to content

Incalzire auxiliara electrica motor


vladmury

Recommended Posts

Salut, vreau sa instalez un incalzitor electric pentru motor E90 M47Tu2 si nu prea imi dau seama care sunt furtunele intre care incalzitorul trebuie instalat.

 

In descriptia produsului, se specifica a fi instalat pe traseul de retur de la motor, care sunt acele furtune la motor?

 

http://www.autoteileost.de/catalog/ato-blue-2205-motorvorwaermer-3kw-220volt-standheizung-p-123.html

post-68455-0-92723400-1452171972_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

O bagi in priza are o pompa si o rezistenta care incalzeste apa pana la 60 grade. Termostatul asigura cand temp apei scade sub 50, pompa porneste iarasi.

 

E ceva sa pornrsti cu apa la motor incalzita la 60 grade in 30 min decat sa chinui dieselu pe frigurile astea

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Acum iti vad profilul. Da... in cazul tau nu se justifica.

Monteaza incalzitorul unde ti-am indicat. Fizic, furtunul care trebuie intrerupt pleaca din pompa de recirculare/electrovalve de pe lonjeronul stanga si intra in habitaclu.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Webasto retrofit costa 2000 euro aici, incalzitorul asta e 100 euro, mi se pare absurd sa dai atata pe un webasto

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Imi scapa mie ceva sau Webasto face un lucru iar incalzitorul acela face alt lucru...? :frantics:

 

Esti sigur ca stii ce vrei sa obtii?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Face acelasi lucru ca si Webasto. Dar nu-ti porneste ventilatia. Si nu-ti consuma motorina si curentul din baterie.

In masina va fi cald doar dupa pornirea motorului, cand porneste si ventilatia. Insa apa fiind calda, lucrul acesta se va intampla foarte repede.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Face acelasi lucru ca si Webasto. Dar nu-ti porneste ventilatia. Si nu-ti consuma motorina si curentul din baterie.

In masina va fi cald doar dupa pornirea motorului, cand porneste si ventilatia. Insa apa fiind calda, lucrul acesta se va intampla foarte repede.

 

 

NU face acelasi lucru ca si Webasto (...) "Dar nu-ti porneste ventilatia." Nu stiam ca Webasto porneste instalatia (sau ca ar folosi vreo sectiune a instalatiei masinii).. stiu ca e un dispozitiv de sine statator, adica functioneaza autonom ca un mic incalzitor (de habitaclu)care consuma cam 1 litru la 12 ore sau poate 24, nu cunosc exact (..cam asa, destul de (foarte) putin) de aceea e (asa)scump... consuma si curent din baterie (pentru ventilator si aprindere) pentru a impinge caldura afara din dispozitiv.. si mai are si nevoie de o gaura pe unde trebuiesc eliminate gazele in siguranta din habitaclu, sub scaun, de obicei unde se instaleaza...

 

Iar dispozitivul acela de incalzire incalzeste (probabil tine cald) DOAR MOTORUL, si ocupantii daca nu mai au loc in casa...

...Da, dar trebuie si mai stai bagat in priza (la 220V, doar 3kW(!)) cu acelasi incalzitor :frantics: si ai cald in masina (...poti sa si dormi; in garaj... sau afara daca ajunge cablul). :console: (de la mine ai un minus C_o_s_m_i_n, de fapt, pentru ca nu e chiar asa cum scrii..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In functie de model, setari, configuratie poate sa-ti porneasca si ventilatia. Toate au si comanda pentru aeroterma. Depinde doar daca e folosita.

Consumul de motorina dat de producator pentru modelele de 5kW (cum sunt de la E46 incoace) este de 0.5L/h in full load, respectiv 0.25L/h in partial load.

Consumul propriu de curent e in jur de 50W.

 

Atat Webasto cat si acest incalzitor electric, incalzesc CIRCUITUL MIC de racire. Asta inseamna motor-calorifer (din habitaclu).

Link to comment
Share on other sites

Consider ca acest incalzitor electric e foarte convenabil pentru cei care staau la casa sau au garaj la bloc cu 220 V disponibil, il bagi in priza cu un timer si il programezi sa porneasca cu o ora inainte sa pornesti masina. In 30 min urca apa la 60 grade, asta ar fi 1,5 kwh

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Consider ca acest incalzitor electric e foarte convenabil pentru cei care staau la casa sau au garaj la bloc cu 220 V disponibil, il bagi in priza cu un timer si il programezi sa porneasca cu o ora inainte sa pornesti masina. In 30 min urca apa la 60 grade, asta ar fi 1,5 kwh

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

...In 5 minute daca termostatul isi face treaba ai caldura pe grilele de aer, in masina, si se incalzeste si motorul(!) din mers. Si aici vorbim de motor pe motorina, cu "benzina" caldura ajunge si mai repede in habitaclu.

 

Nu stiu cat de convenabil ar fi sa fie consumata atata electricitate numai pentru a avea un motor ce oricum se incalzeste din mers... Carburant nu se consuma atat de mult fata de cata electricitate se consuma pentru a ajunge la aceiasi temperatura.

 

Imi pare ne-economic; sau poate acolo unde electricitatea nu e scumpa... si este destul de frig mai tot anul.. :hairy:

 

Parerea mea.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Omul s-a gandit in primul rand la sanatatea motorului. Nu-i totuna ca functioneaza 5 minute rece pana urca de la -10 la 50 de grade sau ca-l pornesti din start incalzit. Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In functie de model, setari, configuratie poate sa-ti porneasca si ventilatia. Toate au si comanda pentru aeroterma. Depinde doar daca e folosita.

Consumul de motorina dat de producator pentru modelele de 5kW (cum sunt de la E46 incoace) este de 0.5L/h in full load, respectiv 0.25L/h in partial load.

Consumul propriu de curent e in jur de 50W.

 

Atat Webasto cat si acest incalzitor electric, incalzesc CIRCUITUL MIC de racire. Asta inseamna motor-calorifer (din habitaclu).

 

Vreau sa instalez si eu un Webasto pe circuit mic.

Unde gasesc?

 

(99% din cele de pe piata sunt fara uzul circuitului auxiliar)

Nu vrei sa accepti ca ai gresit..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La dezmembrari sh sau nou in magazin.

 

(99% din cele de pe piata sunt fara uzul circuitului auxiliar)

Nu vrei sa accepti ca ai gresit..

Ce intelegi prin uzul circuitului auxiliar?

Azi esti pus pe fapte mari? Arata-mi unde am gresit.

99%? De unde ai scos cifra asta? De la E90/E60 incoace, toate cele oem iti pornesc si aeroterma cand trece apa de 30 grade.

Is curios de unde ai cifra asta OFICIALA de 99%. Apoi vedem cine-a gresit.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Omul s-a gandit in primul rand la sanatatea motorului. Nu-i totuna ca functioneaza 5 minute rece pana urca de la -10 la 50 de grade sau ca-l pornesti din start incalzit.

Ok, o sa se simta cald dupa 7 minute in masina de la -10 grade, dar tot enorm de multa energie (prin comparatie) sa ajungi la 50 de grade de la -10 grade.

Sper ca vorbim despre eficienta nu altceva.

 

A, merita, daca ai de facut distante scurte pana la lucru (...bateria nu se mai incarca (dupa ce pornesti de la -10 grade..), motorul nu are sanse sa ajunga la regim pana ajungi la lucru..) si in masina nu se incalzeste suficient..; da, asa merita.. dar tot ne-economic ramane. Iar exemplu ramane unul extrem pentru conditii extreme (unde, fie vorba intre noi nu BMW se conduce.. si exista cel mai probabil statii de pornire, la asa temperaturi) :drinks:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Am spus eu ca e economic sau nu? Asta oricum e relativ.

Stii tu cumva cat e kW de energie in Danemarca? Sau daca pentru el e ok sa-l plateasca? Nu ca ar fi treaba noastra.

Si nu, nu vorbeam despre eficienta. Eu n-am montat Webasto pentru ca e eficient. L-am montat pentru ca asa vor penele mele sa stea in caldura imediat ce ma bag in masina. Pentru mine nu e mult acel 0.30L de motorina (1.5ron) cat imi ia in fiecare dimineata. De-asta mi-am luat masina. Daca voiam sa stau in frig, mergeam la munca in autobuz.

 

Tot n-am inteles de ce ai dat acel minuns, dar daca-l dai din placere, ma fac si eu placut. ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Se poate monta orice sistem webasto, se gasesc si pe alt producator, ce se pot monta cu sistem de pornire pe ventilatie la 30 gr cum s-a specificat mai sus. Am si eu unul montat, nu este asa de scump, se gaseste undeva la 500-800 E sistem complet ( webasto, pompa de apa, pompa motorina, furtune, evacuare, izolatie, cuple, cabluri, telecomanda).

Eu consider ca merita investitia.

Link to comment
Share on other sites

...In 5 minute daca termostatul isi face treaba ai caldura pe grilele de aer, in masina, si se incalzeste si motorul(!) din mers. Si aici vorbim de motor pe motorina, cu "benzina" caldura ajunge si mai repede in habitaclu.

 

Nu stiu cat de convenabil ar fi sa fie consumata atata electricitate numai pentru a avea un motor ce oricum se incalzeste din mers... Carburant nu se consuma atat de mult fata de cata electricitate se consuma pentru a ajunge la aceiasi temperatura.

 

Imi pare ne-economic; sau poate acolo unde electricitatea nu e scumpa... si este destul de frig mai tot anul.. :hairy:

 

Parerea mea.

 

Este vorba de uzura motorului e90 320d baga aer cald in 2 min, se zice ca o pornire la rece uzeaza motorul cat 70 km rulati.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eu am instalat un incalzitor de bloc motor + aeroterma in habitaclu de la DEFA pentru ca folosesc masina foarte mult in Finlanda. L-am cumparat din Finlanda (aprox 300 euro cu toate accesoriile) dar l-am instalat in Romania. E foarte util iarna si aici majoritatea locurilor de parcare au un stalpisor cu o priza cu temporizator langa.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.